Ze tak powiem bzdury piszesz. Przy letnich jeszcze ale sprobuj tyle przekroczyc na zimowkach to zobaczysz co sie stanie. Tak szybko nie potrafisz myslec jak szybko ci sie opona "rozpusci"enduro7 pisze: w praktyce jest tak żę index R 160 KM/h smiało wytrzymuje ponad 220
[All A6] Przestroga, przed zastosowaniem złych opon
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
opona 195/65 r15 91 R GISLAWED nordfrost 2 index do 170
zapomniałem się troszkę w trasie do niemiec- prędkości dochodziły do 220km/h
temp zew -5 stopni sucho
objaw uboczny -znoszenie boczne jak przy silnym wietrze pow 180 km h (bezwietrznie )
po zatrzymaniu wyrażny zapach gumy (dotarło do mnie jaki mam index i ograniczyłem prędkość)
temp opon ok 70-80 stopni
innych skutków ubocznych nie zaobserwowałem
opona nie (rozpuściła )się przez 300 km katowania i eksploatowałem ją jeszcze przez 2 sezony
być możę miałeś na myśli zjawisko potocznie nazywane popłynięciem opony
(opona po ugięciu nie zdązy się odkształcić do pierwotnego kształtu koła i trafia na nawierzchnię zdeformowana )
na szczęście to przykre i niebezpieczne w skutkach zjawisko nie wystąpiło
nie ma znaczenia czy to opona letnia czy zimowa za index prędkości odpowiedzialny jest szkielet opony tzw karkas a nie wzór i rodzaj mieszanki bieżnika
zapomniałem się troszkę w trasie do niemiec- prędkości dochodziły do 220km/h
temp zew -5 stopni sucho
objaw uboczny -znoszenie boczne jak przy silnym wietrze pow 180 km h (bezwietrznie )
po zatrzymaniu wyrażny zapach gumy (dotarło do mnie jaki mam index i ograniczyłem prędkość)
temp opon ok 70-80 stopni
innych skutków ubocznych nie zaobserwowałem
opona nie (rozpuściła )się przez 300 km katowania i eksploatowałem ją jeszcze przez 2 sezony
być możę miałeś na myśli zjawisko potocznie nazywane popłynięciem opony
(opona po ugięciu nie zdązy się odkształcić do pierwotnego kształtu koła i trafia na nawierzchnię zdeformowana )
na szczęście to przykre i niebezpieczne w skutkach zjawisko nie wystąpiło
nie ma znaczenia czy to opona letnia czy zimowa za index prędkości odpowiedzialny jest szkielet opony tzw karkas a nie wzór i rodzaj mieszanki bieżnika
Ostatnio zmieniony 10 gru 2015, 12:42 przez enduro7, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: