Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All A6] Przestroga, przed zastosowaniem złych opon

Wszystko co dotyczy ogólnie felg, opon, kół nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 07 gru 2015, 07:01

enduro7 pisze: w praktyce jest tak żę index R 160 KM/h smiało wytrzymuje ponad 220
Ze tak powiem bzdury piszesz. Przy letnich jeszcze ale sprobuj tyle przekroczyc na zimowkach to zobaczysz co sie stanie. Tak szybko nie potrafisz myslec jak szybko ci sie opona "rozpusci"

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 07 gru 2015, 20:42

opona 195/65 r15 91 R GISLAWED nordfrost 2 index do 170
zapomniałem się troszkę w trasie do niemiec- prędkości dochodziły do 220km/h
temp zew -5 stopni sucho
objaw uboczny -znoszenie boczne jak przy silnym wietrze pow 180 km h (bezwietrznie )
po zatrzymaniu wyrażny zapach gumy (dotarło do mnie jaki mam index i ograniczyłem prędkość)
temp opon ok 70-80 stopni
innych skutków ubocznych nie zaobserwowałem
opona nie (rozpuściła )się przez 300 km katowania i eksploatowałem ją jeszcze przez 2 sezony
być możę miałeś na myśli zjawisko potocznie nazywane popłynięciem opony
(opona po ugięciu nie zdązy się odkształcić do pierwotnego kształtu koła i trafia na nawierzchnię zdeformowana )
na szczęście to przykre i niebezpieczne w skutkach zjawisko nie wystąpiło
nie ma znaczenia czy to opona letnia czy zimowa za index prędkości odpowiedzialny jest szkielet opony tzw karkas a nie wzór i rodzaj mieszanki bieżnika
Ostatnio zmieniony 10 gru 2015, 12:42 przez enduro7, łącznie zmieniany 1 raz.

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 08 gru 2015, 06:25

To sie ciesz ze miales wiecej szczescia niz... a poza tym jeszcze nie widzialem 15ek 195 o indeksie 160. Z reguly maja 190. Chyba ze masz opony do kempingu ale i one maja 170 i sa wzmocnione

Zakanczajac cieszymy sie ze nic ci sie nie stalo i przestrzegamy przed probami nasladowania

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 08 gru 2015, 10:52

index R często występuje w oponach na rynek skandynawski a to był model gislaved nordfrost /agresywny bieżnik i wysokie barki opony / a nie eurofrost na europę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga