Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania-wibracje na nadwoziu
Autor Wiadomość
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 572 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10388
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-09-09, 21:42   

Widocznie problem leży gdzie indziej u Ciebie.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 390
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-10, 08:23   

mat1324 napisał/a:
Czyli chodzi Ci o luz na flanszach, czyli to samo z czym walczymy w tiptroniku, ale z przodu :p .


To nie flansza, bo most takowej nie posiada - ale być może łożysko.

[ Dodano: 2019-09-10, 08:29 ]
I sugeruję przestanie lobbowania za teorią o flanszy skrzyni bo zdaje się był jeden taki przypadek, że komuś to rozwiązało problem. Poza tym, spotkałem się z kolegą Markiem z Warszawy, który dłubał też w tej flanszy i jakoś mu nie pomogło, ja zmieniłem skrzynię na regenerowaną i jakoś też nie pomogło a mamy identyczne objawy.
 
 
mrr 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Maro
Dołączył: 09 Mar 2018
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-11, 16:22   

mat695 napisał/a:
mat1324 napisał/a:
Czyli chodzi Ci o luz na flanszach, czyli to samo z czym walczymy w tiptroniku, ale z przodu :p .


To nie flansza, bo most takowej nie posiada - ale być może łożysko.

[ Dodano: 2019-09-10, 08:29 ]
I sugeruję przestanie lobbowania za teorią o flanszy skrzyni bo zdaje się był jeden taki przypadek, że komuś to rozwiązało problem. Poza tym, spotkałem się z kolegą Markiem z Warszawy, który dłubał też w tej flanszy i jakoś mu nie pomogło, ja zmieniłem skrzynię na regenerowaną i jakoś też nie pomogło a mamy identyczne objawy.



Zgadza się, spotkaliśmy się i objawy są te same. Wibracje czuć na całym samochodzie, mniej więcej tak samo na przedniej jaki tylnej osi (specjalnie siadaliśmy w przodu i z tyłu). Kolega ma manual benzyna, ja mam automat 3.0tdi, oba quattro. Swoją drogą chyba nikt z napędem na przód nie zgłaszał tych objawów.

Tak jak pisałem wcześniej, u siebie wymieniałem samą flanszę na nową, bez odkręcania pokrywki, weszła trochę ciaśniej niż stara, ale nie zlikwidowało to luzu na flanszy, ani nie zlikwidowało wibracji. Łożysk mechanizmu różnicowego nie wymieniałem.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 572 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10388
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-09-11, 18:03   

Ostatni trochę czytałem o tylnych półośkach, ponieważ nikt i nich nie wspomina, a tam też są przeguby wewnętrzne. Przednie wymieniałem już dwa razy, a wątpię, aby te tylne były w idealnym stanie, a smar w ogóle go przypominał. Jak wiadomo drgania pochodzące z tyłu niosą się po całym aucie, a te występujące z przodu są tylko tu odczuwalne. Dlatego myślę nad kupnem dwóch używek na tył i podmianie. Nie będę bawił się w wymianę przegubów, bo wyjdzie drożej, a nie mam pewności, że to będzie to. Całe półośki można kupić za 50 zł za sztukę.
  
 
 
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 390
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-12, 16:16   

Też o tym ostatnio myślałem, nawet próbowałem namierzyć przegub wewnętrzny na tył ale jakoś nie znalazłem. Chyba zanim mostu się czepię ściągnę wcześniej osłony z przegubów i zobacze o co tam chodzi w środku.

[ Dodano: 2019-09-12, 19:20 ]
Ambitnie postanowiłem zdjąć osłonę przegubu wewnętrznego używając lewarka. Pomijając, że upier***iłem wszystko w koło smarem to się udało, chociaż na ponowny montaż zacisku muszę już jechać na podnośnik. Reasumując smaru w wewnętrznym przegubie z tyłu trochę było, nie wiem czy dużo ale w mojej ocenie wystarczająco a jego konsystencja nie odbiegała od tego, którego tam dopchałem. Oczywiście nie przyniosło to skutku i powoli drugi raz dojrzewam do decyzji o pozbyciu się tej kur*wy :)

[ Dodano: 2019-09-13, 13:35 ]
W przyszłym tyogodniu zmieniam maglownicę na regenerowaną. Jednemu koledze z grupy FB to pomogło a u mnie zdecydowanie nie jest to ok. Poza efektami z filmu to jeszcze czuję przy skręcaniu na np. piasku jak tam w tym maglu coś pyka.

https://drive.google.com/file/d/1-EdpjOZOlREQQOhjfG4mZNtXeIdHea9L/view?usp=sharing
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 572 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10388
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-09-13, 21:14   

Na postoju zawsze maglownica stuka, bo dopiero po odpaleniu i powstaniu ciśnienia olej ten luz kasuje :p .

[ Dodano: 2019-09-13, 21:15 ]
Zajmij się tylnymi półosiami/dyfrem. Dorwij używki i podmień. Na pewno tańsze niż maglownica i czasowo też lepiej.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 390
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-14, 13:10   

Nie powinno tak stukać w maglownicy zdecydowanie. Nie ważne czy na uruchomionym czy wyłączonym silniku. Maglownicę regenerowaną mam w garażu,kupiłem z rok temu więc ją zakładam w poniedzialek.

[ Dodano: 2019-09-16, 19:05 ]
No, magiel nowy, jedzie jak po sznurku ale to jednak nie problem.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 572 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10388
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-09-16, 19:31   

Mówiłem, że to nie to. Podmień tylne półosie :) .
 
 
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 390
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-17, 14:41   

Znajomy z Garwolina zmienił przeguby wew tył i bez zmian.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 572 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10388
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-09-17, 20:08   

A dyfer? Musi to być coś, co jest jedynie w quattro.
 
 
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 390
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-17, 20:30   

Ten sam znajomy wymieniał dyfer i przez dwa dni miał spokój. Z uwagi na to zacząłem szukać dyfra o oznaczeniu HUN. Dobrze, że nie znalazłem bo jednak drgania wróciły u niego. Obecnie panuje teoria o tulejach gumowo-olejowych tylnich sanek.

Nie wiem czy do tego tematu nie podejdę naukowo bo już wydałem połowe wartości tego samochodu na bezskuteczne pozbycie się problemu. Amatorsko zajmuję się elektroniką i chyba zbuduję detektor drgań ;) Zamysł mam taki, żeby zaprogramować sterownik Atmega z może 20toma czy 30toma akcelerometrami przyczepionymi w newralgicznych miejscach pod samochodem, podpiąć to pod wykres z MATLAB w czasie rzeczywistym i jazda. Wtedy mi wydzie co powoduje drgania i czujniki za 8 PLN sztuka sobie z tym poradzą, bo mówimy o amplitudzie (w ocenie na oko) około 20Hz. Minus tego rozwiązania jest taki, że zajmie mi to z pół roku bo czasem pracuję i czasem żonę mam i jeszcze 20 innych zajęć.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 572 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10388
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-09-17, 21:03   

Jutro będę u mechanika wymieniać klocki, więc sobie trochę popatrzę na tył.

Te tuleje mają sens, bo po podniesieniu auta jest na chwilę spokój, a wtedy całe podwozie zwisa. Tylny wózek, dyfer, zawieszenie itp. obciąża 4 tuleje.

[ Dodano: 2019-09-17, 21:05 ]
Wiem, że w BMW jak są one uszkodzone, to pojawiają się właśnie drgania.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 390
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-17, 21:12   

Ja tam niby te tuleje z tyłu oglądałem ale jedyne co widziałem to to, że tam są :)
One są olejowe więc wizualna ocena średnio się nadaje bo może olej z uwagi na upływ czasu uległ solidyfikacji? Czytałem o takim przypadku kiedyś na zagranicznym forum. Facet przebił starą poduszkę i zamiast oleju było coś przypominającego konsystencją rozgrzaną słońcem smołę.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 572 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10388
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-09-17, 21:25   

Też masz drgania, które nachodzą falowo o częstotliwości ok. 1 Hz?
 
 
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 390
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-17, 21:31   

1Hz w naszym wypadku to jedno zadrganie na sekundę. U mnie jest z 10-20 Hz.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: