A6 C7 - Sprawdzenie dpf
- KKgg
- Moderator
- Posty: 531
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Wszystko ok. Sprawdź jeszcze ciśnienie różnicowe. Na biegu jałowym powinno być max 10hpa, 3ci bieg, but w podłogę - nie powinno przekroczyć 350hpa na wypalonym filtrze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 gru 2021, 12:12
- Imię: artur
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: gliwice
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Witam expertów piszecie posty podajecie moim zdaniem
Na zapalonym silniku -jakie obroty i na zgaszonym ,zobaczycie czy czujniki ciśnień są sprawne.
Na rozgrzanym silniku .
Różnica cieśnień na wolnych obrotach ,przy 2500 i test np 3 bieg gaz do końca .
Jakie warunki są potrzebne do wypalania dpf ,temperatura silnika ,sprawdzenie czujników spalin ,jaka różnica ciśnień i ilość zmierzonej sadzy .
Następny test czemu się filtr zapełnia, kto sprawdza wtryski ,bo na korektach w vcds wychodziło mi ok a wtrysk był popsuty i podobno ma to wpływ na
zapchanie filtra ,na zacieranie silnika bo wał się skrzywi i się zaciera -podobno także sprawdzajcie to i nie tylko w Audi.
Kto czyści dolot -jak po 70 tys km zajrzałem w klapę egr to masakra ,poszedł dolot do czyszczenia .
Nie wyczyściłem chłodniczki egr teraz żałuję bo ma tez wpływ z dogrzewaniem się silnika -podobno.
Kto sprawdza jak się silnik dogrzewa i ti na komputerze nie w aucie ,a ma to wpływ z wypalaniem dpf .
Są tez pompki zawory zwrotne w układzie chłodzenia czasami silnik wskazuje ze ma 90 stopni a na vcds 60 i nigdy się nie wypali dpf tak myślę.
I sprawcie czy nie ma jakiś błędów w czujnikach temperatury ,podobno nawet jak jest uwalony czujnik temperatury z Klimy to dpf się nie wypali.
I dbać o podkładki pod tryskami ,jak cyka od razu wymiana bo to tez zapycha dpf.
I może dojdziemy jak walczyć z tymi problemami.
Na zapalonym silniku -jakie obroty i na zgaszonym ,zobaczycie czy czujniki ciśnień są sprawne.
Na rozgrzanym silniku .
Różnica cieśnień na wolnych obrotach ,przy 2500 i test np 3 bieg gaz do końca .
Jakie warunki są potrzebne do wypalania dpf ,temperatura silnika ,sprawdzenie czujników spalin ,jaka różnica ciśnień i ilość zmierzonej sadzy .
Następny test czemu się filtr zapełnia, kto sprawdza wtryski ,bo na korektach w vcds wychodziło mi ok a wtrysk był popsuty i podobno ma to wpływ na
zapchanie filtra ,na zacieranie silnika bo wał się skrzywi i się zaciera -podobno także sprawdzajcie to i nie tylko w Audi.
Kto czyści dolot -jak po 70 tys km zajrzałem w klapę egr to masakra ,poszedł dolot do czyszczenia .
Nie wyczyściłem chłodniczki egr teraz żałuję bo ma tez wpływ z dogrzewaniem się silnika -podobno.
Kto sprawdza jak się silnik dogrzewa i ti na komputerze nie w aucie ,a ma to wpływ z wypalaniem dpf .
Są tez pompki zawory zwrotne w układzie chłodzenia czasami silnik wskazuje ze ma 90 stopni a na vcds 60 i nigdy się nie wypali dpf tak myślę.
I sprawcie czy nie ma jakiś błędów w czujnikach temperatury ,podobno nawet jak jest uwalony czujnik temperatury z Klimy to dpf się nie wypali.
I dbać o podkładki pod tryskami ,jak cyka od razu wymiana bo to tez zapycha dpf.
I może dojdziemy jak walczyć z tymi problemami.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 02 cze 2024, 13:42
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polska
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Witam
Musiałem cofnąć wyuczone wartości DPF, w związku z czym masa popiołu wynosi 0 co jest niezgodne ze stanem faktycznym oraz proporcjonalnie zwiększyły się interwały regeneracji dpf podczas jazdy czy też serwisowej oraz wartości nadmiernego napełnienia.
Posiadam obdeleven ultimate, czy mogę zmienić wartość masy popiołu na taka była , zgodną ze stanem rzeczywistym, jeżeli tak to jak ?
Z góry dzięki za pomoc
Musiałem cofnąć wyuczone wartości DPF, w związku z czym masa popiołu wynosi 0 co jest niezgodne ze stanem faktycznym oraz proporcjonalnie zwiększyły się interwały regeneracji dpf podczas jazdy czy też serwisowej oraz wartości nadmiernego napełnienia.
Posiadam obdeleven ultimate, czy mogę zmienić wartość masy popiołu na taka była , zgodną ze stanem rzeczywistym, jeżeli tak to jak ?
Z góry dzięki za pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 239
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Grupowicze takie pytanie. A6 c7 3.0tdi. Jakbyście mogli to podajcie jak u was często wypala się dpf + - co ile kilometrów i jaka trasa czy miasto, autostrada, mieszane. Od dzisiaj sprawdzam swój filtr dpf i chce porównać częstotliwość wypalan.
Bo coś mi się tutaj nie kleją pomiary:
Zmierzona masa sadzy : 12.25g
Obliczona masa sadzy : 16.92g
Zawartols popiołu: 0.08L
Czas ostatniej regeneracji: 12667 sek.
Km ostatniej regeneracji: 240535 metr.
Offest -2 hPa
Różnica ciśnienia: 8 hPa (bieg jalowy)
Różnica cisnienia 52 hPa ( bieg jalowy 2.500 obrotow)
Różnica cienienia sprawdzana podczas jazdy bieg 4 przełączone na maual i gaz do spodu przy ok 5 tys obrotow prawie 500 Hpa.
Parametry na spostoju niby spoko ale podczas jazdy chyba przekracza o dużo za dużo tak mi się wydaje. Cisnienie ronzicowe w 2.0tdi nie powinno przekraczać podczas takiego testu 300Hpa. W 3.0tdi nie doczytałem ile ale chyba nie aż tyle.
Bo coś mi się tutaj nie kleją pomiary:
Zmierzona masa sadzy : 12.25g
Obliczona masa sadzy : 16.92g
Zawartols popiołu: 0.08L
Czas ostatniej regeneracji: 12667 sek.
Km ostatniej regeneracji: 240535 metr.
Offest -2 hPa
Różnica ciśnienia: 8 hPa (bieg jalowy)
Różnica cisnienia 52 hPa ( bieg jalowy 2.500 obrotow)
Różnica cienienia sprawdzana podczas jazdy bieg 4 przełączone na maual i gaz do spodu przy ok 5 tys obrotow prawie 500 Hpa.
Parametry na spostoju niby spoko ale podczas jazdy chyba przekracza o dużo za dużo tak mi się wydaje. Cisnienie ronzicowe w 2.0tdi nie powinno przekraczać podczas takiego testu 300Hpa. W 3.0tdi nie doczytałem ile ale chyba nie aż tyle.