A6 C7 - Sprawdzenie dpf
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 27 sty 2020, 11:27
- Imię: Jan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Wyglada na to ze to nie koniec moich problemow.
Filtr sie zapelnil, a procedura wypalania wciaz nie jest wydajna.
Maks jaki osiagnalem to -100mg/km. Masakra.. nie mam juz sily do tego dpf Co to za parametry ppst injection 2 i 3?
Kwestia czasu az wyskoczy komunikat ze przekroczony czas regenracji.
Filtr sie zapelnil, a procedura wypalania wciaz nie jest wydajna.
Maks jaki osiagnalem to -100mg/km. Masakra.. nie mam juz sily do tego dpf Co to za parametry ppst injection 2 i 3?
Kwestia czasu az wyskoczy komunikat ze przekroczony czas regenracji.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Ilość dotrysku paliwa, aby podwyższyć temperaturę w DPFie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Masz niską temperaturę wypalania. Sprawdź układ zasilania paliwem DPF w szczególności rurkę doprowadzającą paliwo.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 27 sty 2020, 11:27
- Imię: Jan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Nie mam zielonego pojęcia gdzie to się znajduję, ale zakładam, że jak demontowali dpf do czyszczenia to musieli demontować tą rurke. Niestety nic nie wspomnieli, że coś z nią nie tak.
Ciężki jest dostęp do tego układu? Szukać przecieku?
Ciężki jest dostęp do tego układu? Szukać przecieku?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Jest to metalowa rurka którą idzie paliwo do DPF Sprawdź też zawór który podaje paliwo do owej rurki Powinien się znajdować na początku rurki tam gdzie jest połączenie z gumowym wężykiem. Nie wiem jaki jest dostęp w A6C7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 27 sty 2020, 11:27
- Imię: Jan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Dzisiaj podjadę do mechnika to poproszę go żeby to sprawdził.
W miedzyczasie zastanawiałem się czy czujniki temperatury spalin powinny wskazywać mniej więcej ten samą wartość. Umiejscowione są one przed i za turbo, oraz przed i za dpf.
U mnie w czasie wypalania i jazdy wygląda to tak: Błędu czujnika nie wywala bo nie wychodzi poza skalę, ale czy taka różnica temperatur jest prawidłowa? Jak myślicie?
W miedzyczasie zastanawiałem się czy czujniki temperatury spalin powinny wskazywać mniej więcej ten samą wartość. Umiejscowione są one przed i za turbo, oraz przed i za dpf.
U mnie w czasie wypalania i jazdy wygląda to tak: Błędu czujnika nie wywala bo nie wychodzi poza skalę, ale czy taka różnica temperatur jest prawidłowa? Jak myślicie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Przepraszam wprowadziłem w błąd nie ma tam dodatkowego zasilania paliwem. Jest to realizowane za pomocą dodatkowego wtrysku podczas wydechu spalin. Może ktoś kombinował w oprogramowaniu sterownika silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 27 sty 2020, 11:27
- Imię: Jan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Panowie problem rozwiązany. Tak jak podejrzewałem problem tkwił w czujniku temperatury spalin co widać na wykresie z mojego poprzedniego postu.
Dzisiaj wymieniłem czujnik, temperatura wypalania od razu wskoczyła na prawidłowy poziom tj miedzy 600-700st i po 15min filtr wypalony.
Znikneła przeklęta ikonka dpf. Przy okazji szukania przyczyny przekroczenia czasu regeneracji (p2458) byłem u paru mechaników, wymieniłem czujnik ciśnienia, wyjąłem i wyczyściłem filtr i dopiero analiza parametrów czujników temp spalin podczas jazdy wskazała na anomalie w jednym z nich.
Może ktoś kiedyś będzie się zmagał z podobnym problemem, więc może ten post go nakieruje w dobrą stronę.
Dziękuje wszystkim udzielającym się w temacie, każda wskazówka w wydawałoby się beznadziejnym przypadku była cenna.
Pozdrawiam
Dzisiaj wymieniłem czujnik, temperatura wypalania od razu wskoczyła na prawidłowy poziom tj miedzy 600-700st i po 15min filtr wypalony.
Znikneła przeklęta ikonka dpf. Przy okazji szukania przyczyny przekroczenia czasu regeneracji (p2458) byłem u paru mechaników, wymieniłem czujnik ciśnienia, wyjąłem i wyczyściłem filtr i dopiero analiza parametrów czujników temp spalin podczas jazdy wskazała na anomalie w jednym z nich.
Może ktoś kiedyś będzie się zmagał z podobnym problemem, więc może ten post go nakieruje w dobrą stronę.
Dziękuje wszystkim udzielającym się w temacie, każda wskazówka w wydawałoby się beznadziejnym przypadku była cenna.
Pozdrawiam
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Dałem DPF do czyszczenia. Muszę teraz zrobić jakąś adaptację początkową aby wyzerować ustawienia... Wie ktoś które to będą procedury ODIS'em lub VCDS'em?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 361
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Musisz zrobić reset wartości wyuczonych filtra. VCDS- silnik- nastawy podstawowe- reset wartości wyuczonych filtra DPF. Po resecie wartość popiołu powinna wynosić 0
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 cze 2013, 21:27
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Witam
I mnie dopadł problem związany z dpf. Przeczytałem cały temat, ale prosiłbym o ocenę parametrów z vcds.
Samochód ma moc, ale mimo to po przejechaniu nieraz kilku, kilkudziesięciu kilometrów wyrzuca błąd P2002. Na początku bez checka na desce, jest jedynie widoczny w vcds, po kolejnych kilkudziesięciu a nawet kilkuset km zapala się check.
Mechanik stwierdził że winny jest zapchany dpf, ale na podstawie zapełnienia w gramach po przejechaniu 300 kilometrów i różnicy ciśnień podejrzewam, że ta diagnoza jest błędna.
Stawiam na chłodniczkę egr, ale nie chce wydać 1500zł na darmo, dlatego proszę o pomoc.
I mnie dopadł problem związany z dpf. Przeczytałem cały temat, ale prosiłbym o ocenę parametrów z vcds.
Samochód ma moc, ale mimo to po przejechaniu nieraz kilku, kilkudziesięciu kilometrów wyrzuca błąd P2002. Na początku bez checka na desce, jest jedynie widoczny w vcds, po kolejnych kilkudziesięciu a nawet kilkuset km zapala się check.
Mechanik stwierdził że winny jest zapchany dpf, ale na podstawie zapełnienia w gramach po przejechaniu 300 kilometrów i różnicy ciśnień podejrzewam, że ta diagnoza jest błędna.
Stawiam na chłodniczkę egr, ale nie chce wydać 1500zł na darmo, dlatego proszę o pomoc.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Raczej chłodniczka.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 cze 2013, 21:27
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Starą chłodniczkę uda się wymyć i ponownie zamontować czy lepiej kupić nową ? Przerabiał ktoś temat czyszczenia chłodniczka?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 02 sie 2021, 12:40
- Imię: Roman
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Koledzy, mam prośbę o ocenę mojego filtra cząstek stałych, w sensie w jakim jest stanie.
Niedawno podczas jazdy pojawiła się kontrolka o uszkodzeniu systemu itp ... miałem to szczęście, że akurat jechałem eSką więc przełączyłem w manual i przes kilkanaście minut jechałem z obrotami około 3000 obr/min. Kontrolka zgasła ale jestem ciekaw czy powinienem już myśleć o wymianie/regeneracji filtra czy spokojnie mogę jeździć. Nalot mojego Alloraod'a to 157 kkm.
Niedawno podczas jazdy pojawiła się kontrolka o uszkodzeniu systemu itp ... miałem to szczęście, że akurat jechałem eSką więc przełączyłem w manual i przes kilkanaście minut jechałem z obrotami około 3000 obr/min. Kontrolka zgasła ale jestem ciekaw czy powinienem już myśleć o wymianie/regeneracji filtra czy spokojnie mogę jeździć. Nalot mojego Alloraod'a to 157 kkm.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 16 sty 2018, 20:00
- Imię: Piter
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia i Mazury
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Witajcie Klubowicze,
i podpinam się pod temat. Znawców tematu proszę o opinię. Auto 183tkm nalatane. Wg. mnie jeszcze w normie.
i podpinam się pod temat. Znawców tematu proszę o opinię. Auto 183tkm nalatane. Wg. mnie jeszcze w normie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obecnie: silnik CGQB, napęd: NVG+LWV, hamulce: 1LL+2EA, zawieszenie: 1BY.
Było Audi A6 C5 2.5 TDI, 180 KM Quattro;
Było Audi 100 C4 2.0 Pb 115 KM;
Było Audi 80 B3 1.8 Pb 75 KM
Było Audi A6 C5 2.5 TDI, 180 KM Quattro;
Było Audi 100 C4 2.0 Pb 115 KM;
Było Audi 80 B3 1.8 Pb 75 KM