A6 C7 - Sprawdzenie dpf
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 661
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Czyli jest w tym dużo prawdy, odpisałem koledze darecki30@op.pl że przy 0,8 jest przebieg około 80 tyś. Kolega pawcio81 pokazuje że przy 0,7 miał 95 tyś. Nawet po ponownym czyszczeniu filtra lub wymianie na nowy powinno się zachować pierwotne wartości, tym bardziej że auto posiada oryginalny przebieg.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Wiem że to temat o C7, ale.
W mojej C6 pomiary wyglądają tak. Napiszcie po tych pomiarach jaki przebieg ma moje auto? Wg mojej wiedzy DPF oryginalny, nic z nim nie robione.
Prosiłbym też o opinie na temat stanu mojego DPFa.
16:17:09 Grupa 102
112.1*C Temperatura
100.3*C Temperatura
13 mbar Ciśnienie
0 mbar Ciśnienie
16:17:09 Grupa 104
0.30 (bez jednostek)
22.5 (bez jednostek)
6.5 (bez jednostek)
360 km Przebieg
W mojej C6 pomiary wyglądają tak. Napiszcie po tych pomiarach jaki przebieg ma moje auto? Wg mojej wiedzy DPF oryginalny, nic z nim nie robione.
Prosiłbym też o opinie na temat stanu mojego DPFa.
16:17:09 Grupa 102
112.1*C Temperatura
100.3*C Temperatura
13 mbar Ciśnienie
0 mbar Ciśnienie
16:17:09 Grupa 104
0.30 (bez jednostek)
22.5 (bez jednostek)
6.5 (bez jednostek)
360 km Przebieg
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
A w jakiej kondycji mam DPF i po co robić ten reset czujnika G450, w jakim celu?tobi71 pisze:Kolego pelonek1, przebieg to 224 tyś. A po za tym to by się przydało zresetować wyuczone wartości czujnika G450 czyli czujnik różnicy ciśnień.
Z przebiegiem za dużo się nie pomyliłeś bo mam 236tkm, realnie, nie tylko na liczniku.
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 661
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Grupa 102 jest tam ciśnienie 13 mbar, fachowcy piszą że powinno tam być 6 mbar. Dodatkowo to ten czujnik decyduje kiedy ma się uruchomić procedura wypalania filtra. Przy uszkodzonym czujniku filtr sie wypala za czesto lub za żadko. Do poprawnej pracy dpf powinno się go co jakiś czas zaadaptować. Jest to normalna funkcja którą się używa w VCDS.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Czujnik należy wymienić, gdy w polu 102.4 jest niezerowa wartość ciśnienia. W polu 102.3 jest wskazanie różnicy ciśnienia, więc może być tam i 13 mbar. Im większa różnica, tym większe zapełnienie filtra, ale wtedy w polu 104.3 też jest zwiększona wartość.
Masz prawidłowe wartości i na chwilę obecną nie musisz nic robić.
Masz prawidłowe wartości i na chwilę obecną nie musisz nic robić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 360
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
I tu się kolego grubo mylisz, jak wymienisz filtr na nowy i zostawisz pierwotne wartości to sterownik będzie go wypalał tak samo jak stary zapchany filtr. Nie będzie brał pod uwagę odczytów z wartości rzeczywistych tylko z tych obliczonych które ma zapisane po starym filtrze. A efekt będziesz miał taki że zamiast wypalać co 400-500km. nowy dpf będzie się wypalał co 150km.tobi71 pisze: Nawet po ponownym czyszczeniu filtra lub wymianie na nowy powinno się zachować pierwotne wartości, tym bardziej że auto posiada oryginalny przebieg.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Też tak mi się wydawało że pomiary z grupy 102.3 to są pomiary rzeczywiste różnicy ciśnień przed i za DPFem, także jeśli DPF jest bardziej zapełniony to ta różnica będzie większa i nie ma co nic zerować bo i tak za chwile pokaże to co jest w rzeczywistości.
mat1324 ty już pewnie masz przejechane z 0,5mln km, masz cały czas ORI DPF, demontowałeś go kiedyś celem czyszczenia, czy cały czas jest to co w fabryce?
mat1324 ty już pewnie masz przejechane z 0,5mln km, masz cały czas ORI DPF, demontowałeś go kiedyś celem czyszczenia, czy cały czas jest to co w fabryce?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
U siebie mam 460 tysięcy km prawdziwego przebiegu i nic nie robiłem z filtrem. Kilka razy go wypalałem serwisowo, ale bardziej z ciekawości. Raz tylko pokazał mi się błąd o jego zapełnieniu, więc wypaliłem i wyzerowałem. Od tamtego czasu (grudzień 2015) nic się nie dzieje. Jedynie wymieniłem czujnik G450, bo pokazywał bzdury. Nie jeżdżę po 200 km/h, aby go wypalić itp. Ogólnie nie zwracam na niego uwagi.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga