A6 C7 - Sprawdzenie dpf
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
- Andrek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 28 paź 2017, 17:17
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Ja właśnie sprawdziłem u siebie i wyszło coś takiego.
Jako, że się na tym nie znam to proszę o kumatych w temacie o podpowiedź czy wszystko ok czy trzeba się już martwić, a przede wszystkim czy wybrałem dobre grupy (czy jak to się zwie ) do pomiaru. I dlaczego wartości nie są w % ?
Z góry wielkie dzięki
Jako, że się na tym nie znam to proszę o kumatych w temacie o podpowiedź czy wszystko ok czy trzeba się już martwić, a przede wszystkim czy wybrałem dobre grupy (czy jak to się zwie ) do pomiaru. I dlaczego wartości nie są w % ?
Z góry wielkie dzięki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
mat1324, Już mówił.pan42 pisze:Mateusz, jeżeli możesz napisz łopatologicznie jak wejść w te grupy pomiarowe mając VCDS w j. angielskim
Czyli wchodzisz w ENGINE i potem Adv. Meas. Values i z listy ptaszkujesz to co się tyczy dpf.
Co do dalszej części pytania to już nie wiem Coś w ASO mówili, że jak zapełnienie DPF jest 60g to już lipka.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
60 gramów dotyczy sadzy, a popiołu może być prawie 0,3 litra (zależy od kodu silnika). Dopóki sadza nie przekracza 20 gramów, to nie ma się czym przejmować. Ważne, aby czujnik różnicy ciśnienia pokazywał zerowy offset, ponieważ wtedy nie przekłamuje pomiaru zapełnienia. Jeśli sadza zbliża się do 30-35 gramów, to warto zrobić wypalanie serwisowe, ponieważ później dość szybko przyrasta ilość sadzy i łatwo ubić DPFa. Nie zrobię instrukcji jak wejść w pomiary, ponieważ nie mam przy sobie żadnej C7 .
- Andrek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 28 paź 2017, 17:17
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
No dzięki Mateusz i to jest konkret ..... ale .... (bo zawsze jest jakieś ale ) u mnie tą sadzę mam odczytywać z "zmierzona ilość sadzy - lok 170" czy z "obliczona wartość sadzy - lok 545"
tak samo się ma sprawa co do wartości zawartości popiołu w oleju w lok 169 jest 0,10l natomiast w lok 584 wartość to 42,4g
tak samo się ma sprawa co do wartości zawartości popiołu w oleju w lok 169 jest 0,10l natomiast w lok 584 wartość to 42,4g
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jak sama nazwa mówi, zmierzona czyli wyliczona głównie na podstawie czujnika różnicy ciśnienia (dlatego nie może mieć offsetu), a obliczona to wartość jaką sobie sterownik obliczył na podstawie różnych czynników . Ważniejsza jest ta zmierzona, ale gdy wyliczona będzie dość wysoka, to i tak pojawi się błąd i będzie trzeba wypalić .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Powiedzmy, że jest to rodzaj punktu, od którego zaczyna się liczenie, a raczej różnica od tego prawidłowego (przeważnie 0). Kiedyś to opisywałem, więc pozwolę zacytować siebie samego .
Jak widać różnica w obu przypadkach wynosi 5*C, ale gdy mamy offset, to nagle mamy temperaturę 15*C zamiast 5*C . Tak samo jest w przypadku offsetu czujnika różnicy ciśnienia. Przy dodatnim offsecie czujnik podaje zawyżone odczyty i sterownik myśli, że DPF jest mocniej zapełniony i może niepotrzebnie wyrzucić błąd. Po zgaszeniu silnika offset może być dowolny, ale po odpaleniu musi wynosić 0. Jeśli tak nie jest, tu czujnik należy wymienić.Jeśli ktoś nie wie co to jest offset, to już tłumaczę. Powiedzmy, że mamy termometr, który zamiast mierzyć temperaturę od 0*C zaczyna od 10*C. Wtedy zamiast mieć temperaturę np. 5*C mamy już zawyżone 15*C.