Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C7 - Sprawdzenie dpf

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
bulayooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 sty 2009, 14:35
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bulayooo » 05 lut 2019, 13:42

tobi71 pisze:Opisywałem to wcześniej, też przez pomyłkę skasowałem bank IDE00433, przed zresetowaniem miałem tam wartośc 0,18L po skasowaniu było 0,00. Po wprowadzeniu nowej wartości jaka była wcześniej wszystko powróciło do normy. Dalej widniała wartośc 0,18L a po zrobieniu dłuższej trasy wartośc się zwiększyła. Jestem pewien że poradzisz sobie z tym problemem.
jak to przywrócić na kanale IDE00433?

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 05 lut 2019, 19:18

Kolego bulayooo, to są moje wcześniejsze ustalenia na temat wprowadzania nowej wartości w kanale IDE00433

[ Dodano: 2018-11-21, 10:25 ]
Sterownik nr.1 Silnik - Adaptacja - z listy rozwijanej wybieramy 'Inicjalizacja filtra cząstek stałych' - pojawia się wartośc zapisana, my wprowadzamy wartośc nową (Tkm) - Wykonaj - Powrót.
I po tym zabiegu w polu 'IDE00433' dalej siedzi wartosc 0.18l

ja do mojego przebiegu użyłem wartości Tkm = 77
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

bulayooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 sty 2009, 14:35
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bulayooo » 06 lut 2019, 15:58

tobi71 pisze:Kolego bulayooo, to są moje wcześniejsze ustalenia na temat wprowadzania nowej wartości w kanale IDE00433

[ Dodano: 2018-11-21, 10:25 ]
Sterownik nr.1 Silnik - Adaptacja - z listy rozwijanej wybieramy 'Inicjalizacja filtra cząstek stałych' - pojawia się wartośc zapisana, my wprowadzamy wartośc nową (Tkm) - Wykonaj - Powrót.
I po tym zabiegu w polu 'IDE00433' dalej siedzi wartosc 0.18l

ja do mojego przebiegu użyłem wartości Tkm = 77
ok, a jaki kod do uprawnień?

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 06 lut 2019, 16:07

Teraz nie pamiętam, wieczorem podeślę.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

bulayooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 sty 2009, 14:35
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bulayooo » 06 lut 2019, 17:31

tobi71 pisze:Teraz nie pamiętam, wieczorem podeślę.
ok, udalo się. Zaobserwowales moze kiedys do jakies wartosci schodzi Ci kanał IDE434 po wypaleniu?

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 06 lut 2019, 20:01

Oczywiście, w kanale IDE00434 zaraz po wypaleniu serwisowym miałem 0,38gr. A przy normalnej procedurze wypalania podczas jazdy pojawiało się 6,60gr, 3,80gr. Było to różnie, u Ciebie jak to wygląda?
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

bulayooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 sty 2009, 14:35
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bulayooo » 07 lut 2019, 11:49

tobi71 pisze:Oczywiście, w kanale IDE00434 zaraz po wypaleniu serwisowym miałem 0,38gr. A przy normalnej procedurze wypalania podczas jazdy pojawiało się 6,60gr, 3,80gr. Było to różnie, u Ciebie jak to wygląda?
u mnie nie zeszło poniżej 5gr, a juz od 18gr chce sie wypalać i jest to uciazliwe

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 07 lut 2019, 15:15

Może czujnik G450 - różnicy cisnien jest temu winien. Sprawdz bloki pamięci IDE00427 oraz IDE00428. Ten drugi powinien wskazywać '0'.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

odbiorca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 12 lis 2013, 00:07
Lokalizacja: Lubin

Post autor: odbiorca » 20 lut 2019, 23:46

Czy ktoś mógłby ocenić w jakim stanie jest DPF ? Z góry dziękuję.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 361
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 21 lut 2019, 15:34

odbiorca pisze:Czy ktoś mógłby ocenić w jakim stanie jest DPF ? Z góry dziękuję.
Wszystko wygląda ok. przebieg auta pewnie coś ok. 200tys.km.?
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 21 lut 2019, 19:57

Stawiam na przebieg coś ok. 110tyś km.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

odbiorca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 12 lis 2013, 00:07
Lokalizacja: Lubin

Post autor: odbiorca » 21 lut 2019, 20:12

180 tys km.
Dlaczego pytałem? Bo wyskoczył błąd

19226 - Filtr cząstek stałych; zespół 1
P2002 00 [232] - za mała skuteczność

Wymieniłem dwa czujniki 03L906051B na oryginalne i błąd powrócił ...

Bolo1500
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 29 sty 2017, 20:07
Lokalizacja: Przemyśl

s

Post autor: Bolo1500 » 22 lut 2019, 03:18

Witam, co sądzicie na temat mojego dpf? wypala mi co 200km wg mnie wszystkie parametry jeszcze w normie. Inni maja wieksza zawartość popiołów i nie ma tak częstego wypalania.. Poniżej zamieszczam wszystkie parametry odczytywane w kilku cyklach wypalania. Strasznie szybko rośnie obliczana masa sadzy... Tylko od czego to zależy jakis czujnik jest z to odpowiedzialny? moze zresetować, zrobić od nowa adaptacje czy coś ? czy to raczej nic nie pomoze i zostaje mi tylko czyszczenie dpf? tylko jest pytanie czy po czyszczeniu dalej nie bedzie sie wypalal co 200km jak sadza obliczana dalej bedzie tak szybko rosnać... korekcje wtrysków, oleju nie przybywa ani nie ubywa 3/4 caly czas.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 361
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 24 lut 2019, 13:10

Zastanawia mnie na jakich danych bazuje komputer podając obliczoną masę sadzy, przejechany dystans km.?, zużycie paliwa?. Rozumiem że zmierzona masa sadzy to parametr podany z czujników, ale wartość zmierzona a obliczona znacznie różni się od siebie, dla przykładu zmierzona,3.56g. obliczona,13.76g. W C7 porównując do C6 filtr wypala się znacznie częściej, średnio co ok. 300km. i jest to lekko wkurzające. Przy tym samym stylu jazdy w C6 wypalał się co 800km.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

bulayooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 sty 2009, 14:35
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bulayooo » 25 lut 2019, 18:57

tobi71 pisze:Może czujnik G450 - różnicy cisnien jest temu winien. Sprawdz bloki pamięci IDE00427 oraz IDE00428. Ten drugi powinien wskazywać '0'.
IDE00427=1hPa
IDE00428=3hPa

na przekreconym zapłonie.

Jaki numer ma ten czujnik G450 i gdzie go szukac pod maska czy pod autem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga