Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Błąd Adblue

Diagnostyka VAG
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 cze 2018, 11:50

Fabrycznie miałeś zamontowaną pompę 4G0 131 969 F, ale możesz użyć także z końcową literą C, D lub G. Nowa w ASO kosztuje ok. 3190 zł.

Poniżej masz link, w który wyszukane są konkretne numery na allegro :).

https://allegro.pl/listing?string=(%224 ... i-1-5-0329

Awatar użytkownika
tomamar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 01 paź 2017, 10:10
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska.Oleśnica, Niemcy.Hamm,

Post autor: tomamar » 13 cze 2018, 15:39

Naszła mi jeszcze jedna myśl. Zastanawiam się czy to na pewno czujnik ciśnienia, albo pompa jest do wymiany, ponieważ dzisiaj check mi zgasł. Już parę razy się tak zdarzyło że z 2 dni się palił, później na parę dni zgasł. Zastanawiam się czy może to być wina kostki, albo przewodu. Zacznę chyba od sprawdzenia podłączenia pompy. Skoro jest uwalony czujnik albo pompa to błąd chyba by cały czas się świecił?, chyba że się mylę.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 cze 2018, 16:09

Błąd może się pojawiać, gdy pompa ma być użyta, a przecież non stop nie jest wtryskiwane adblue. Ewentualnie coś się stało z wiązka przy pompie.

Awatar użytkownika
tomamar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 01 paź 2017, 10:10
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska.Oleśnica, Niemcy.Hamm,

Post autor: tomamar » 17 cze 2018, 09:14

Pojawił się następny problem z Adblue. Wyskoczył komunikat ,, Awaria systemu Adblue. Za 1000 km uruchomienie silnika niemożliwe,,

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 cze 2018, 11:23

Możliwe, że pompa padła <uoee> . Podłącz pod komputer i podaj błędy.

Awatar użytkownika
tomamar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 01 paź 2017, 10:10
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska.Oleśnica, Niemcy.Hamm,

Post autor: tomamar » 21 cze 2018, 10:58

Najpierw był błąd czujnika ciśnienia środka redukującego. A ta awaria adblue wyskoczyło dzisiaj. Jak mi się uda podłączyć pod kompa dzisiaj to wstawie błędy.

[ Dodano: 2018-06-21, 10:58 ]
We wtorek jadę do serwisu. Komis gdzie kupiłem samochód pokrywa 50% kosztów naprawy. We wtorek ewentualnie środę napiszę więcej co i jak w serwisie powiedzieli.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 cze 2018, 11:39

W serwisie będa chcieli wymienić całą pompę, bo według serwisówki jest ona nierozbieralna, a czujnik jest jej częścią :). Cenę nowej w ASO podałem wcześniej, ok. 3190 zł. Dolicz do tego robociznę oraz płyn adblue, bo pewnie spuszczą ten co jest w zbiorniku. Nie zdziwię się, jak będą demontować zbiornik, bo tak jest w instrukcji, a dla nich to dodatkowe roboczogodziny, za które zapłacisz. Do tego trzeba też doliczyć kilka stówek za diagnostykę, czyli poszukiwanie usterek i myślę, że w 4 tysiącach się nie zamknie <uoee> . Może będą 4 tysiące, ale netto :| .

Awatar użytkownika
tomamar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 01 paź 2017, 10:10
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska.Oleśnica, Niemcy.Hamm,

Post autor: tomamar » 23 cze 2018, 21:30

We wtorek samochód jedzie właśnie na diagnoze, za którą nie ja będę płacił, tylko to będzie na koszt komisu. Serwis wyceni usługę i wtedy mam podjąć decyzję czy robie w serwisie za wyżej wspomniane 50%. Tak dla sprostowania przebywam na terenie niemiec tak więc ceny będą w &#8364;.

[ Dodano: 2018-06-23, 21:30 ]
Wiem że można wyłączyć całkowicie AdBlue. Tylko czy taki zabieg będzie bezpieczny do wykrycia na przeglądzie i czy to jest bezpieczne dla silnika? Może to będzie tańsze rozwiązanie niż ewentualna wymiana pompy. I czy wraz z AdBlue należy wyłączyć DPF?

amisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 23 gru 2016, 23:17
Imię: Amiszewski
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: amisz » 26 cze 2018, 08:45

Ja nie mam DPF tylnych tłumików i spaliny mam w normie nic nie kopci i nie mam z tym problemu. Podobno to zależy od kondycji silnika jak jest wszystko ok to i spaliny będą w normie.

Awatar użytkownika
tomamar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 01 paź 2017, 10:10
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska.Oleśnica, Niemcy.Hamm,

Post autor: tomamar » 04 lip 2018, 20:18

Autko już w serwisie. Mam nadzieję że jutro będzie do odbioru. Oczywiście pompa AdBlue do wymiany. Koszt 1150 Euro.

PIotrek425
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 wrz 2016, 08:11
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: PIotrek425 » 07 sie 2018, 22:10

Cześć!
Podepnę się pod temat AdBlue (żeby nie zakładać nowego tematu) choć moje pytanie jest trochę innej natury .
To mój 2-gi post więc prosze o wyrozumiałość:)
Jeżdżę A6C7 2.0 ultra dopiero od kilku tygodni. Wyświetliła mi się informacja, żeby dolać Adblue- podjechałem na Shella, z uwagi na pierwsze uzupełnianie poprosiłem pana o pomoc i niestety nie dało się zatankować AdBlue z dystrybutora- pan mi tłumaczył, że najwyraźniej nie ma w Audi jakiegoś magnesu we wlewie i dlatego nie można będzie tankować z dystrybutora.
I teraz pytanie do was: jak Wy tankujecie Adblue? z butelek/ baniek? Czytałem trochę i z tego co się dowiedziałem każde Adblue to praktycznie to samo. Czy można zatem kupić dowolną bańkę i zalać do auta? (Małe butelki wychodzą drogo, bańka 20l na Shellu to ok 90 zł).
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam, Piotrek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 sie 2018, 22:25

Kupujesz oryginalny wąż do napełniania (nr części 000012499) i lejesz z prawie każdej bańki (gwint musi pasować, ale w 99% będzie w porządku). Węże są dostępne na allegro za ok. 40 zł albo w podobnej cenie w dowolnym ASO grupy VAG :).

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Shogi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 15 mar 2021, 16:59
Imię: Shogi
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole

Re: Błąd Adblue

Post autor: Shogi » 23 paź 2021, 10:42

W czerwcu 2018 roku "tomamar" pytał o ewentualne skutki wyłączenia (programowego) AdBlue, jedyna odpowiedź to "amisz"-a, który stwierdził że nie ma on DPF-u.
Czy nikt z forum nie ma wiedzy na ten temat?
W ofertach usuwania wykonawcy piszą że nie ma to żadnego negatywnego znaczenia dla pracy silnika ani jakości wydalanych spalin. Do silnika dołączą Ci AdBlue, do paliwa doleją "rzepaku" i wszyscy mówią że to dla twojego dobra.
Może teraz po 4 latach ma ktoś w tym kierunku inne doświadczenie?

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Re: Błąd Adblue

Post autor: yarowsc » 23 paź 2021, 12:16

usunięcie programowe AdBlue nie wpływa w żaden sposób na ekspolatację, żywotność silnika i podzespołów. robione nie raz, klienci użytkują wozy bez żadnych zastrzeżeń. podobnie jak z DPFOFF, czy EGROFF
R1200GS ADV LC

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Błąd Adblue

Post autor: mat1324 » 23 paź 2021, 20:10

Jedynie jest trochę mniej ekologiczne, ale mniej problematyczne :p.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga