mimo to 16,5L na 1.8t to sporo.
moj ociec kreci sie rowniez po wiosce i robi gora trasy do 10km. Spalanie zawsze ponizej 10L.
[AWT 1.8t 150KM] Duże spalanie - prośba o ocenę logów
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
o tuż to, nawet dużo mniejsze silniki w mniejszych autach przy takich odcinkach palą po 10-12 wiem bo sam już kilkoma innymi autami tak śmigałem bo też mam tyle do pracy.zwonko pisze:10km to nie 3km. Przez te 3km silnik ma zwiększoną dawkę paliwa, żeby go zagrzać.
Przy takich odcinkach i w zimie prawie żadne auto ekonomicznie nie wychodzi - niestety.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
Zgadzam się z przemówcami, że to duże auto i musi dużo palić, niestety.
Zanim jednak postawimy kreskę, że wszystko jest OK, upewniłbym się czy działa poprawnie sterowanie zmiennej długości kanałów dolotowych. Nie wiem w której grupie, tutaj nie pomogę.
Kolejna sprawa jaką należało by sprawdzić to iskra i świece. Może coś niedomaga w układzie zapłonowym, a może masz gdzieś nieszczelność w dolocie i podlewa dodatkowym paliwem. Jakość iskry można łatwo sprawdzić sprawdzając jaki dystans od fajki jest w stanie przeskoczyć. 1-1,5cm powinno być OK, jeśli nie masz innych, pewniejszych narzędzi. Na VCDS możesz sprawdzić korekty krótko i długoterminowe (w sumie od tego bym zaczął, bo będzie od razu wiadomo, czy silnik pracuje na zbyt bogatej mieszance, co by wyjaśniało zwiększone zużycie paliwa). Jeśli są max +/-5% na rozgrzanym silniku, powinno być ok.
Zanim jednak postawimy kreskę, że wszystko jest OK, upewniłbym się czy działa poprawnie sterowanie zmiennej długości kanałów dolotowych. Nie wiem w której grupie, tutaj nie pomogę.
Kolejna sprawa jaką należało by sprawdzić to iskra i świece. Może coś niedomaga w układzie zapłonowym, a może masz gdzieś nieszczelność w dolocie i podlewa dodatkowym paliwem. Jakość iskry można łatwo sprawdzić sprawdzając jaki dystans od fajki jest w stanie przeskoczyć. 1-1,5cm powinno być OK, jeśli nie masz innych, pewniejszych narzędzi. Na VCDS możesz sprawdzić korekty krótko i długoterminowe (w sumie od tego bym zaczął, bo będzie od razu wiadomo, czy silnik pracuje na zbyt bogatej mieszance, co by wyjaśniało zwiększone zużycie paliwa). Jeśli są max +/-5% na rozgrzanym silniku, powinno być ok.
Kolega podpinał mi i sprawdzał błędy. Wyszły 2 na silniku jeden od sondy lambda 17511 i od akumulatora pewnie dlatego że akumulator miałem słaby 18010. Oba sporadyczne i wykasowane.
Drugi kolega sprawdzał podczas jazdy dawkowanie paliwa i doładowanie turbo i mówi że też w normie.
Na trasie na kompie u mnie 120 na godzinę 50 km pokazuje 11.5 litra więc też nie zaciekawieniem hmmm ja rozumiem duże auto masa itd ale wydaje mi się że na miasto to tak 14,5 - 15 to było by ok a nie 16,5.
Drugi kolega sprawdzał podczas jazdy dawkowanie paliwa i doładowanie turbo i mówi że też w normie.
Na trasie na kompie u mnie 120 na godzinę 50 km pokazuje 11.5 litra więc też nie zaciekawieniem hmmm ja rozumiem duże auto masa itd ale wydaje mi się że na miasto to tak 14,5 - 15 to było by ok a nie 16,5.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga