Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[APU 1.8 150 KM] analiza logów 1.8T apu

Diagnostyka VAG
volvo132
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
Imię: Wojtek
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: volvo132 » 18 maja 2019, 16:43

Dzięki Zwonko za poprawki, dlatego pisałem, że ogarem nie jestem ale coś tam w diagnostyce podstawowej kumam:) Przynajmniej coś nowego dowiedziałem się na temat różnic w sondach - u siebie wiedziałem, że mam szerokopasmową.

Górna granica K03-029 - bo taka siedzi u mnie, jest to troszkę większa turbina od zwyklej k03-005. Nie wiem jak jest w APU.

K03-005:
Compressor: 36/50
Turbine: 36/45

K03-029:
Compressor:36/50
Turbine: 40/45

Górna granica dla zdrowej K03-029 to 1.45 bara. Ostatnio to testowałem z odpiętym wężykiem od n75 do gruchy - ładowanie wyniosło w peaku 2,45 bara (wliczając atmosferyczne). Podejrzewam, że na dłuższa metę to turbo zaliczyłoby szybki zgon.

@garbus19, nie wiem jak wygląda sterownik w APU, jeśli nie jest to typu AEB, to możesz odezwać się do Łukasz13 - napisze ci soft pod twoje auto w normalnych pieniądzach i wrzucisz go sam:) będziesz zadowolony, sam skorzystałem z takiej opcji - nic trudnego i pełna profeska ze strony Łukasz13.
Tylko najpierw ogarnij wtryski jakie masz obecnie.
Było - A6 C5 Avant 2000 1.8T
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi :)

garbus19
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 maja 2019, 20:06
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: garbus19 » 19 maja 2019, 12:09

Wszystko ładnie ale nie wiem jak u ciebie ale galetto 1260 nie czyta bo próbowałem albo soft zabezpieczony albo sterownik za stary i trzeba wylutowac. Nowsze samochody galetto czyta skoda 2003 poszła bez problemów nawet sondę udało się usunąć przez winols dzięki nefmoto Wiki więc albo kabel do dupy albo robię coś nie tak. Podałeś średnicę dolotu turbiny czy mam sprawdzić po numerze sorry jestem świeży w turbo nigdy nie miałem więc pytam raczej wszystko co mogę robię sam no większość mechaników to wymieniacze wymienić to albo tamto może się uda.sorry się rozgadałem .

[ Dodano: 2019-05-18, 22:58 ]
Ecu
Obrazek

[ Dodano: 2019-05-19, 12:09 ]
Moje turbo
Obrazek

volvo132
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
Imię: Wojtek
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: volvo132 » 19 maja 2019, 22:29

Ja mam zwykły kabel kkl z allegro za 40zł od 10 lat i wsio działa w tym nefmoto. Całkiem możliwe, ze masz zbyt stary sterownik i tylko wlutowanie zostało - ale najlepiej niech ktoś się wypowie co ma większy exp.

Turbo masz takie same jak ja. czyli strona gorąca troszkę większa. Więcej też już nie napompuje, a nawet zalecane troszkę mniejsze to doładowanie - dłużej pożyje turbo. Z logów wynika, że jest w stanie bdb, szybko osiąga żądane ciśnienie. U mnie też jest wgniot w fotel przy 2.6-2.8k rpm, oczywiście jak na tak duży karawan i soft:)

W każdym bądź razie soft do poprawy. Najpierw sprawdź te wtryski jakie masz.
Było - A6 C5 Avant 2000 1.8T
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi :)

garbus19
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 maja 2019, 20:06
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: garbus19 » 20 maja 2019, 13:22

Wtryski chyba są takie bo nie widać początku numeru BOSCH 0 280 155 825
Obrazek

volvo132
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
Imię: Wojtek
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: volvo132 » 20 maja 2019, 14:11

masz standard, czyli musisz wymienic na mocniejsze.
Było - A6 C5 Avant 2000 1.8T
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi :)

garbus19
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 maja 2019, 20:06
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: garbus19 » 28 maja 2019, 07:11

Witam zrobiłem nowe logi na pb98 i statyczny z markerami pierwsza jest benzynka później lpg i na zmianę proszę o ocenę pozdrawiam LUK

http://vaglogi.pl/log-033_c7F3D5z.html (apu statyczny z markerami )
http://vaglogi.pl/log-003_020_Mt62f.html (apu pb98)
http://vaglogi.pl/log-002_033_j7a93.html (apu lpg)
http://vaglogi.pl/log-002_033_7VDmn.html (apu)
http://vaglogi.pl/log-002_033_H0dhjBx.html (apu lpg)

[ Dodano: 2019-05-28, 07:11 ]
Nowe logi po wymianie świec powie mi ktoś skąd bierze się cofanie zapłonów kolo 3000 obrotów pozdrawiam Łukasz

Dynamiczny:
Grupy 003, 020, 115: http://vaglogi.pl/log-003_020_115_L2uxBF.html (apu)
Grupy 002, 020, 115: http://vaglogi.pl/log-002_020_115_H9B0pA.html (apu)

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 28 maja 2019, 16:26

pierwsza benzynka mówisz, tzn. że na gazie jest deko przylany.
Na tą moc jest raczej za niski przepływ.
W 003+020 faktycznie stukanie.

Na dynamiczny LPG 002+033 widać jakieś braki. Napięcie na sondzie pod żadnym względem nie powinno spadać poniżej 0.7, powiezdiałbym nawet 0.8 Ale co jest przyczyną... trzeba by mieć podgląd w kompie LPG, może cisnienie spada, moze wtryski pętlą, może zła regulacja, może wtryski leją nie równo, a może to w ogóle nie związane z LPG. NIe zdziwiłbym się gdyby to się działo przy 5000RPM i wyżej ale to się dzieje przy 3000 i to dwa razy.

Skąd cofanie... dobre pytanie, powdów może być całkiem sporo. Zacząłbym od przepływki, a właściwie najpierw szczelności, żeby nei wymieniać jej w ciemno. Najlepiej jakbyś miał skąd pożyczyć na testy.

garbus19
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 maja 2019, 20:06
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: garbus19 » 02 cze 2019, 17:43

Szczelność sprawdziłem eżektor do wymiany reszta szczelna przepływkę podmieniłem ale wynik był gorszy około 133 ale to chyba wina tego że u mnie inne numer był ja ma końcówkę 032 a ta porzyczons 063. A ile powinno wynosić około ten wynik na przepływomierzu mi znajomy mówił że około 170.
Jeszcze muszę przepustnicę wyczyścić bo mi delikatnie obroty falują. Udostepnie tylko ustawienia i oscyloskop z LPG pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga