Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Nowa kierownica od A6 C6 do C5 model 2002

Car Audio
ODPOWIEDZ
p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 14 paź 2011, 11:54

Mam jeszcze jeden wolny pin w taśmie po puszczeniu tipa niezależnie, więc chyba nie ma sensu konwertowanie, puszczę je bezpośrednio. Ciekawe jest to co mówisz :). Chwilę to jeszcze potrwa zanim dojdę do tego momentu, ale jak mi radio dzisiaj przyjdzie to może już jurto będę próbował.
Pozdrawiam,
Piotrek

borys1822
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:20
Lokalizacja: kielce

Post autor: borys1822 » 14 paź 2011, 12:00

1 pin to za malo, jak przepuscisz tipa to potrzebujesz jeszcze dwa.
LIN i zasilanie +12. Aha odlacz lapoatki calkowicie od reszty kierownicy zeby sterownik ich nie widzial.
co do sterownikow to nie mozna uzyc byle jakiego gateway z z obojetnie ktroym modulem. kolejny przyklad sterownik kierownicy 1k0 od glofa nie dziala w audi a3 choc sa identyczne. vcds go widzi ale nie da sie go zaprogramowac.
Ciekawe czy ktos rozumie jeszcze co my tu piszemy?

holekpiotr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 415
Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI CAJA 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: holekpiotr » 14 paź 2011, 12:29

Ja rozumiem i czytam wszystko od dechy do dechy ale nie mam zielonego pojęcia o co wam chodzi <szok> :[
Ale widzę że fajnie się bawicie i oby tak dalej.
Jeszcze kilkoma postami się wymienicie i mogę się założyć, że spotkacie się kiedyś na piwie.

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 14 paź 2011, 12:53

OK, trochę niejasno napisałem, ja już wykorzystuję 5 pinów: 2 tip i 3 LIN i mam jeszcze jeden wolny na taśmie, którego nie wykorzystuję. Tipa wypiąłem częściowo, zostawiłem zasilanie diodami, żeby mi się podświetlenia w łopatkach zapalało. Jak wyciągnąłem te piny to sterownik ma taką sytuację jakby nikt nie naciskał łopatki, a naciśnięcie łopatki będzie przekazane bezpośrednio do j217, czyli jakby po staremu.

Czyli to pewnie niekompatybilność tego gateway'a ze sterownikiem kierownicy. Sam gateway 1K0 907 530 K ładnie się programuje i mam pełna komunikację z bluetooth'em

Dostałem taki sterownik do kierownicy 1k0 953 549A, ale niestety z informacją, że nie wiadomo czy działa. Oczywiście rozpiski pinów nie mam, może wiesz gdzie wchodzi LIN do niego?
Pozdrawiam,
Piotrek

borys1822
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:20
Lokalizacja: kielce

Post autor: borys1822 » 14 paź 2011, 13:40

jak 5 pinow? dwa do tipa, dwa poducha, dwa klakson to ja naliczylem 6
ten sterownik 1k0 953 549A nie obsluguje multifunkcji

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 14 paź 2011, 14:12

Aaa, nie, tamtych nie liczyłem. One były i będą bez zmiany. Czyli tak jak napisałeś:
2 - poducha
2 - klakson

i moja ingerencja poniżej:
było:
1 - NC
2 - Tip+
3 - Tip -
4 - 58s
5 - GND

a będzie:
1 - Tip+
2 - Tip-
3 - Lin Data
4 - Lin 12v
5 - Lin gnd

Uuu, to nie dobrze z tym sterownikiem mam jeszcze jeden z AM na końcu. Optycznie wygląda nienajlepiej ale we wtyczce w kształcie litery L, która prawdopodobnie mnie interesuje są dwa piny więcej czyli 8 i zgadza się to teraz ze schematem, bo tamta miała tylko 6. Cała wtyczka ma 10 pinów ale dwa są nieobsadzone.

Mam nadzieję, że tal litera M oznacza multifunkcje :) . No i mam na nim flamastrem napisane że pochodzi z Golfa V
Pozdrawiam,
Piotrek

borys1822
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:20
Lokalizacja: kielce

Post autor: borys1822 » 14 paź 2011, 14:29

tak ten AM obsluguje multifunkcje,
czyli w takiej konfiguracji potrzebujesz 8 pinow w sumie bo mase juz masz do klaksonu. Jesli dbrze pamietam to w tasmie masz 6 wiec nic z tego nie bedzie jaki numer tasmy? AL?

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 14 paź 2011, 15:04

No właśnie taśmę mam 10 pinów. Mam nawet jej fotkę ale akurat numer zakleiłem plastrem, no a teraz taśma siedzi w aucie., Z tych 10 pinów dwa są ze sobą wewnętrzne zwarte, czyli mam 9 niezależnych. Zatem dokładnie tak jak napisałeś wystarczy mi 8 bo można masę pobrać z klaksonu, no i właśnie pisałem, że mam jeszcze jeden wolny, jakby był potrzebny.

Z tego co udało mi się zaobserwować to numer mojej taśmy kończy się na 4M.
Pozdrawiam,
Piotrek

borys1822
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:20
Lokalizacja: kielce

Post autor: borys1822 » 14 paź 2011, 15:39

to dobrze masz tasme pod kierownice z podgrzewaniem M byla zastapiona przez Q
i wyglada, ze masz esp

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 14 paź 2011, 16:08

Mam esp. Podłączyłem ten kontroler kierownicy co ma na końcu AM ale on cały czas śpi. Muszę mu zasymulować podanie zapłonu, co mnie zresztą nie dziwi. Nie mam A3 i pojęcia nie mam, które piny mam zewrzeć, żeby go ożywić? Chodzi o to złącze oznaczone przez else F.
Pozdrawiam,
Piotrek

borys1822
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:20
Lokalizacja: kielce

Post autor: borys1822 » 14 paź 2011, 16:26

a masz niech strace, masz farta, ze znalazlem jeszcze zdjecie z moich pierwszych prob

Obrazek
zauz bezpiecznik 1amp na przewodzie (+12), ktory podlaczysz bezposrednio do kierownicy.
Kup sobie kostki do tasmy z tylu i do modulu bo kosztuja grosze, a bedzie to wygladac jak trzeba
A tak sie zarzekalem, a suma sumarum napisalem Ci jak wszystko trzeba zrobic
nie ma za co

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 14 paź 2011, 17:35

Dzięki, za podpowiedź. Kumpel się ucieszy, bo już umówiłem się z nim na niedzielę, że mu auto trochę porozbieram, no ale widać nie ma problemu. Coś jednak w Tobie pękło :), to dobrze.

Kostki sobie kupiłem, ale jak widać będą mi potrzebne jeszcze do tego sterownika, bo ta od A6, jak pewnie wiesz jest o 2 piny mniejsza.

Tak myślę, że może nie stracisz, a może nawet zyskasz, bo zdecydowana większość ludzi sama się nie tknie niczego w aucie, mam na myśli elektrykę. Ja na pewno nie będę montował kierownic usługowo i tak już mi doby brakuje, więc we mnie konkurencji nie masz.
Pozdrawiam,
Piotrek

borys1822
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:20
Lokalizacja: kielce

Post autor: borys1822 » 14 paź 2011, 17:53

nie chodzi konkurencje, ja zajmuje sie tym hobbistycznie, jak wczesniej pisalem nie mam wyksztalcenia w tym kierunku itd. Poprostu nie lubie dawac ludziom nic na tacy. Jak ja cos potrzebuje to musze sam poswiecac czas i pieniadze. Co innego troche komus pomoc i te moje wywody mialy na celu sprawdzenie co wiesz.
To zdjecie Tobie wyjasnia wszystko a wiekszosci nie mowi nic i jak pomozesz takiej osobie to dostaniesz tysiac kolejnych pytan np co to Lbus na zdjeciu. Poza tym mieszkam na stale w UK i jak tylko jade do PL na wakacje to mam komplet samochodow na caly ten okres do roznych przerobek wiec na brak zajecia i tak nie narzekam
Ciesze sie, ze moglem pomoc
ps. zakoduj sobie sterownik na maxa bo jak wiesz w samochodzie po k line nic nie zrobisz, a jak w miedzyczasie cos dolozysz to nie bedzie trzeba znow rozbierac auta. vag nie bedzie widzial zadnych bledow

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 14 paź 2011, 19:04

Aaaa, no to nie ma problemu. Cieszę się, że to się tak skończyło. Sterownik oczywiście ruszył. Dziwiło mnie tylko, że nie miał zakodowanej kierownicy, spodziewałem się, że będzie miał. Wyłączyłem mu CCS'a to mam o jeden błąd mniej :), ale jak dodałem kierownicę, to ku mej radości pojawił się błąd Lin'a. Teraz właśnie robię przedłużkę do kierownicy i zobaczymy czy będzie śmigać .

Generalnie wiem b. dużo, z uwagi na kształcenie w tym kierunku, chociaż z elektryką Audi dopiero zaczynam i np. nie wiem jak się powinno zachować jakieś urządzenie w określonych warunkach, bo oczywiście dokumentacji nie mam.

A z tym programowaniem sterowników, to wymyśliłem sobie coś takiego, że zostawię, czyli zamontuję w aucie tego GateWay'a i podciagnę do złącza Can'y no i będę miał zawsze dostęp do diagnozy. Byłoby śmiesznie jakby jakiś gościu z ASO podłączył się kompem i CAN mu się zainicjuje.

Poza tym tak mi wyszło z przemyśleń, że jak GateWay'a zostawiam, żeby mieć dostęp do sterownika, to kierownicę podłączam do cana komfortu a BT i całą resztę do tego cana co mam w aucie (infotainment) chociaż nie wiem czy można go tak nazwać.

Powiedziałem kumplowi, że nie psujemy jego auta i prosił żeby Ci podziękować, co właśnie czynię.

PS.
Znalazłem fajny interface do CAN'a po USB. Można nim robić wszystko, produkt polski, i za 300 zł, dostaje się urządzenie (małe pudełeczko), oprogramowanie (całkiem przyzwoite) no i bibliotekę, a nawet dwie, która umożliwia napisanie własnego programu. W praktyce oznacza to, że można by zaemulować dowolne urządzenie, praktycznie zrobić wszystko. Pod warunkiem, oczywiście, że będziemy znali dokładnie składnię komendy a z tym jest już trochę gorzej, bo jakoś na dokumentację się nie natknąłem.

[ Dodano: 2011-10-14, 20:15 ]
Lin mi nie działa. Cały czas mam błąd komunikacji. Kierownica jest nowa, więc zakładam, że dobra. Albo nie działa sterownik, albo jest niekompatybilny z kierownicą. Zasilanie do Lin pobrałem z pinu 7 - masa i z pinu 8 - zasilanie, pin 9 to lin-bus (zgodnie z fotką). W momencie gdy sterownik przechodzi w stan uśpienia napięcie to ładnie zanika, czyli niby ok, przynajmniej tego oczekiwałem.

[ Dodano: 2011-10-14, 20:59 ]
Błędy mam takie:
E22 - uszkodzone (oczywiście nie ma przełącznika wycieraczek)
Włącznik zapłony - uszkodzenie (również go nie ma)
J519 - brak komunikacji (bo go nie ma)
E221 - brak komunikacji (to właśnie elektronika kierownicy na magistrali LIN)
LocalDatabus - uszkodzona.
Pozdrawiam,
Piotrek

borys1822
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:20
Lokalizacja: kielce

Post autor: borys1822 » 14 paź 2011, 22:39

a co Ciebie obchodza bledy?? zamontuj do samochodu i tyle. Przeciez w aucie po k line tych bledow nie bedzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga