Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Nowa kierownica od A6 C6 do C5 model 2002

Car Audio
ODPOWIEDZ
p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 31 gru 2011, 15:45

Pewnie da się zrobić, w zasadzie to jedyny element, który jest nieznany dla mnie to Twoje zegary: czy jest tam CAN czy nie. Jak nie ma to pewnie uda się zmienić na takie, które już mają.

W przypadku poduszki trzeba podłączyć oba zapalniki równolegle. Jeszcze tego nie testowałem ale fachowcy zgodnie twierdzą, że tak można. Z mojej wiedzy wynika, że będzie ok.

Podłączenie łopatek w Twoim przypadku to trywialna sprawa, dokładnie jak u mnie. praktycznie wszystko masz gotowe, bo żadnego sterownika 453 u Ciebie nie ma. Pewnie bez wyjęcia taśmy się nie obędzie, ale za to dokładnie będziesz wiedział gdzie jakie piny przechodzą i ile ich masz. Oczywiście jeżeli chodzi o same łopatki to jest 100% pewności, że się uda. Do samych łopatek poza kierownicą nic nie musisz kupować.

Z non DX to chyba będzie ciężko. Ja maiłem RNS-D DX i moje ma już CAN'a, co oznacza, że pewnie dałoby się sterować nową kierą.

Po pewnym czasie korzystania z tego bajerku, to muszę powiedzieć, że sterowanie radiem, głośnością i wyborem, stacji, czy utworów to rewelacja i niezwykle wygodna sprawa.

GateWay jest potrzebny tylko do programowania sterownika kierownicy i później ma go nie być, ale ja zostawiam go u siebie i tylko za pomocą przełącznika będę go uaktywniał. Przełącznik musi odłączyć CAN'a Gateway'a całkowicie (Comfort i Infotainment) i podłączyć razem CAN'a sterownika kiery (Comfort) i CAN'a Infotainment na wtyczce GateWay'a.

Z metalizowanymi szybami też mam problem, tylko u mnie AM działa w terenie otwartym a jak wjadę np. do Krakowa, to amen, Zostatje jedyne fabryczna, która zresztą jest super jak dla mnie. Brakuje mi tylko fotoradarów i patroli na FIS'ie, ale pracuję nad tym.

Mapy w RNS-E są super, nawet czasem są dokładniejsze od AM. Ostatnio cały czas z nich korzystam.
Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
sebos17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 lip 2009, 21:56
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 31 gru 2011, 16:42

p95z, wielkie dzięki za odzew!

1. Piszesz że nie potrzebuję sterownika kierownicy tak więc do czego jest mi potrzebny GateWay jeżeli służy on do programowania sterownika?

2. Sterowanie RNS-D wiadomo odpuszczam sobie ponieważ raczej nic z tego nie wyjdzie, może za jakiś czas pomyślę nad RNS-E to będę wtedy uruchamiał multifunkcję.

3. Czy zegary idą po linii CAN to nie wiem. Zastanawiam się też, czy jeżeli mam auto po lifcie i nie ma CANa to czy wszytskie do końca '02 były bez CANa czy może coś po drodze dokładali. Jak sprawdzić czy jest tam CAN?

Wszystkiego Naj w nadchodzącym Nowym Roku <rotfl>
A6 C4 2.8 AAH quattro MT jest
A8 D2 2.8 AAH quattro MT sprzedane
S8 D2 FL - niestety sprzedane
A6 C5 Allroad 2,7 MT - projekt silnika RS4

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 01 sty 2012, 16:49

Tak jak napisałem wcześniej, do uruchomienia łopatek, poza kierownicą nic nie jest więcej potrzebne. GateWay jest potrzebny wyłącznie do programowania sterownika. Ja zostawiłem go w aucie na przyszłość, no i nie wiedziałem czy będzie bruździł czy nie. Dzisiaj już wiadomo, że trzeba go odłączać podczas normalnej pracy.
Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
sebos17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 lip 2009, 21:56
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 01 sty 2012, 18:35

p95z pisze:Tak jak napisałem wcześniej, do uruchomienia łopatek, poza kierownicą nic nie jest więcej potrzebne. GateWay jest potrzebny wyłącznie do programowania sterownika. Ja zostawiłem go w aucie na przyszłość, no i nie wiedziałem czy będzie bruździł czy nie. Dzisiaj już wiadomo, że trzeba go odłączać podczas normalnej pracy.
Dzięki, może jeszcze wszystkiego nie łapię, ale to nic, zamawiam kierownicę z poduszką i będę się przymierzał, w trakcie wyjdzie co i jak. Jutro zdejmę kierownicę i zobaczę ile tam jest pinów, zrobię parę fotek.

Dalej tylko nie wiem jak sprawdzić czy zegary komunikują się za pomocą CAN. Czy można to sprawdzić Vagiem?

Na forum A8 otrzymałem taką odpowiedź:

"Jeśli chodzi o diagnostykę - nie. Ta jest po linii k.
Część transmisji leci po CANie (obroty silnika na przykład). Część informacji (większość) jest jednak podawana do zegarów analogowo."

Zakładając że w D2 nie było zegarów sterowanych CAN to jak to się ma do wymiany kierownicy? Pójdzie czy nie?
A6 C4 2.8 AAH quattro MT jest
A8 D2 2.8 AAH quattro MT sprzedane
S8 D2 FL - niestety sprzedane
A6 C5 Allroad 2,7 MT - projekt silnika RS4

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 02 sty 2012, 00:01

Jeżeli chodzi o multifunkcje (MFSW) to przede wszystkim trzeba mieć czym sterować i to coś musi być sterowalne po CAN'ie, czyli np. RNS-E. CAN w zegarach jest potrzebny wyłącznie do wyświetlania info na FIS'ie, więc nawet jak nie ma w nich CAN'a to MFSW będzie działać, ale na FIS'ie nie będzie info z nawigacji, tel, radia itd..

Nie bardzo mi się chce rozpisywać, ale diagnostyka po linii K nie ma tu nic do rzeczy i nie zaprzątaj sobie nią głowy. Magistral CAN też jest kilka, ale Ciebie interesuje tylko CAN Infotainment i to tylko w przypadku uruchamiania multifunkcji, do samych łopatek CAN nie jest potrzebny.
Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
sebos17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 lip 2009, 21:56
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 02 sty 2012, 13:45

Już wiem wszystko na 99%, powiedz tylko jeszcze jak dla przedszkolaka po co jest sterownik kierownicy 8P0 953 549 K

Zakładam że na 99% zakupię RNSe i nie wiem czy ten sterownik też jest potrzebny...
A6 C4 2.8 AAH quattro MT jest
A8 D2 2.8 AAH quattro MT sprzedane
S8 D2 FL - niestety sprzedane
A6 C5 Allroad 2,7 MT - projekt silnika RS4

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 02 sty 2012, 14:48

Zamienia on sygnały magistrali LIN w kierownicy na komunikaty CAN Infotainment. Czyli do uruchomienia sterowania z kierownicy jest niezbędny.

PS.
Już mi się nie chce drugi raz pisać, bo za pierwszym razem machnąłem szerszego posta, ale niestety podczas pisania zostałem wylogowany i wszystko szlag trafił. Może któryś z adminów zwróciłby na to uwagę. Kiedyś nic się nie działo a teraz jest tragedia.
Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
sebos17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 lip 2009, 21:56
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 02 sty 2012, 14:56

p95z, jeszcze raz dzięki za wszystkie wyjaśnienia, bardzo pomogłeś! Jestem Tobie dłużny duże <piwo>
A6 C4 2.8 AAH quattro MT jest
A8 D2 2.8 AAH quattro MT sprzedane
S8 D2 FL - niestety sprzedane
A6 C5 Allroad 2,7 MT - projekt silnika RS4

Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brianhazard » 03 sty 2012, 16:09

Ostatnio zmieniony 03 sty 2012, 16:12 przez Brianhazard, łącznie zmieniany 1 raz.

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 03 sty 2012, 22:29

Mam już przygotowany i poskładany materiał na temat kierownicy. Może ktoś mi podpowie jak należy postąpić. Czy zmodyfikować pierwszy post i zmienić temat, bo jak widać nieco nie pasuje bo kierownica jest zwykła a nie od A7? Czy umieścić to jako nowy wątek z prawidłowym tematem, czy też dodać tu jako kolejny post?

No i jeszcze czy umieścić link do gotowego PDF'a, czy rozmontować robiąc post?
Pozdrawiam,
Piotrek

Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brianhazard » 05 sty 2012, 16:24

Jeszcze mała uwaga odnośnie taśmy kierownicy.

Mialem org taśmę nr 1J0 959 654AG, miała oczywiście za mało (7) pinów.

Taśma 1J0 959 654M (9pin) ma gniazda od strony kolumny kierownicy odwrócone do gory nogami w SPAM do taśmy AG, a co za tym idzie sygnały idą w lustrzanym odbiciu.

Warto więc najpierw przegwizdać taśmę i upewnić się że wszystko wychodzi tam gdzie trzeba.

Ponoć są jeszcze inne taśmy spełniające warunki - AL i zastępująca ją Q, ale trzeba by wziąć je do ręki i sprawdzić.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Crissi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 23 lis 2010, 09:35
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Crissi » 07 paź 2012, 23:31

Mam pytanie. Czy wieloklin kierownicy z a6 c6 jest taki sam jak a6 c5 przed liftem??

Pozdrawiam.

zertaul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 paź 2009, 10:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zertaul » 11 paź 2012, 10:21

Cóż, skusiłem się i ja na kierownicę multifunkcyjną od nowszych modeli.
Kupiłem już kierownicę od nowego modelu A6/A7, mam sterownik 8P0 953 549 K, gateway 1K0 907 951 Q.
Programowanie sterownika poszło gładko, po zaprogramowaniu odłączyłem gateway-a. Podłączyłem sterownik i kierownicę pod zasilanie, LIN i CAN-a, ale RNS-E nie reaguje na żaden z przycisków.
Mam wątpliwości, czy dobrze podłączam przewody do kostki w kierownicy, ponieważ po podłączeniu zasilania do kostki, po ok. 2 sekundach zapala się podświetlenie bez względu na to, czy Magistrala LIN jest wpięta w sterownik kierownicy, czy też nie. We wcześniejszych postach można przeczytać, że podświetlenie powinno zaświecić dopiero po włączeniu świateł, u mnie działa cały czas.

W kierownicy, na której testuję cały system (kupiłem tanio inną do testów) są trzy czarne przewody w pięciopoinowej wtyczce. Na podstawie kierownicy docelowej, w której przewody we wtyczce są kolorowe podłączyłem sygnały następująco:

pin 1 - LIN bus (na kierownicy docelowej kolor fioletowy)
pin 2 - +12V (na kierownicy docelowej kolor czerwony)
pin 3 - GND (na kierownicy docelowej kolor brązowy)

Mam wątpliwości, czy przypadkiem nie podłączyłem odwrotnie +12V i LIN bus. Od trzech dni próbuję znaleźć informacje na temat wyprowadzeń we wtyczce kierownicy - bezskutecznie.
Wszelkie sugestie/pomoc mile widziane.

[ Dodano: 2012-10-11, 10:22 ]
Crissi pisze:Mam pytanie. Czy wieloklin kierownicy z a6 c6 jest taki sam jak a6 c5 przed liftem??
Jeśli chodzi o wieloklin, to o ile mi wiadomo, nie zmienia się na przestrzeni 15 lat.

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 11 paź 2012, 17:01

Mam propozycję, żebyś wstawił nam fotkę tej kiery. Jeżeli to jest tak o której myślę, to będzie to również ciekawy temat. Ja kiedyś myślałem o kierownicy od nowej A7, ale trafiłem tę, która jest na fotkach i uznałem że bardziej mi się podoba. Szkoda tylko, że była sporo droższa od tej od A7.

Wracając do tematu zasadniczego, chciałbym jeszcze ustalić kilka szczegółów:

CAN-Z - to linie CAN gateway'a, które łączymy na stałę ze złączem diagnostycznym.
CAN-C - to linie CAN systemu komfortu wychodzące z gateway'a i sterownika kierownicy
CAN-I - to linie CAN systemu infotainment wychodzące z gateway'a
CAN-N - to linie CAN napędu wychodzące z gateway'a i sterownika kierownicy. Ja połączyłem je ze sobą ale nie jest to konieczne, ponieważ tej magistrali nigdzie nie łączymy.
CAN-D - to linie CAN zegarów - ale nie naszych :) - wychodzących z gateway'a. Tej magistrali nigdzie nie łączymy.

Napisałeś, że zaprogramowałeś sterownik kierownicy, czyli musiałeś go podłączyć (będę tylko omawiał linie danych czyli CAN) do CAN-C gateway'a. To bardzo dobrze, ale za wcześnie go odłączyłeś. Musimy poruszać się kolejno, krok po kroku i robimy następny dopiero jak będzie 100% pewności, że poprzedni jest OK.

Zatem zadania dla Ciebie to:

1. Precyzyjne namierzenie które przewody to masa, zasilanie i LIN we wtyczce kierownicy. W tym celu najlepiej będzie rozebrać kierownicę i przewód masowy zdekodujesz natychmiast, zasilający również nie będzie stanowił problemu, pozostały to LIN. Możesz również próbować omomierzem. LIN do zasilania i do masy będzie miał największą oporność.

2. Jak już będziesz miał zdekodowane te trzy przewody to należy podłączyć je do sterownika kierownicy, zgodnie ze schematem. Trzeba pamiętać o podaniu jeszcze +12V na pin 12 złącza F (będzie symulował podanie zapłonu) oraz o zasilaniu i masie na złączu D. Magistralę CAN-C sterownika kierownicy łączysz do CAN-C gateway'a i CAN-Z gateway'a do złącza diagnostycznego.

3. Podłączasz VCDS'a i po skasowaniu wszelkich błedów w gateway'u ustawiasz mu, że ma na wyposażeniu kierownicę MFSW. Chwilowo to wystarczy. Jeżeli masz wszystko dobrze podłączone to lampki na kierownicy powinny się świecić i powinieneś móc przetestować (nastawy podstawowe w sterowniku kierownicy) cztery przyciski (rolek się nie testuje). Czyli naciśnięcie przycisku powoduje zapalenie odpowiedniego bitu w danych na ekranie.

4. Podłączenie nowej kierownicy i ponownie kontrola punktu 3.

Jeżeli to nie będzie działać, to nie możesz przejść do następnego punktu. Działanie punktu 3 oznacza, że sterownik w kierownicy działa i jest prawidłowa komunikacja po LIN. Ta stara kierownica musi działać bez łaski, dlatego zaczniesz od niej. Później w jej miejsce podłączymy nową i zobaczymy czy również działa - sam jestem ciekaw :). Powody do niedziałania tej nowej są co najmniej trzy:
- inna prędkość transmisji na magistrali LIN niż tej, której oczekuje sterownik kierownicy
- inne komendy (jest tam więcej przycisków) niż te, które wysyła i rozpoznaje sterownik kierownicy.
- może być zwyczajnie uszkodzona.


Czekamy na fotkę i wyniki badań do punktu 4 włącznie.
Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
łapek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 22 sie 2010, 00:00
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Kontakt:

Post autor: łapek » 11 paź 2012, 17:30

Diesel a6-c6/ Audi A6 C6.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga