Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Nowa kierownica od A6 C6 do C5 model 2002

Car Audio
ODPOWIEDZ
p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 15 lis 2011, 11:04

Jestem nieco zawiedziony działaniem tego przycisku MODE. Niezwykle szybko przełącza go ponownie na obsługę radia, jak tylko przestanę przewijać listę kontaktów. Może gdzieś się to ustawia?
Pozdrawiam,
Piotrek

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 15 lis 2011, 23:57

Poniżej podaję link do dokumentacji, którą robię. Będzie ona stopniowo uzupełniania i trzeba będzie ją sobie ponownie ściągnąć. Na koniec w porozumieniu z Adminami może umieścimy ją w formacie html w dziale np. "zrób to sam".

MFSW

Dopisałem kawałek dotyczący przygotowania kierownicy. W następnym odcinku będzie przygotowanie wiązek przewodów. Ponownie trzeba ściągnąć całość. Jeżeli będą jakieś uwagi do tekstu, to oczywiście będę poprawiał.
Pozdrawiam,
Piotrek

borys1822
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:20
Lokalizacja: kielce

Post autor: borys1822 » 16 lis 2011, 12:45

nie wiem co zrobiles nie tak, ale u mnie przycisk mode wyswiatla numery az do jego odklikniecia. Wyswietla Ci szczalki z navi na fisie?

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 16 lis 2011, 13:00

Wyświetla z nawi wszystko jak trzeba. Może RNS-a trzeba jakoś inaczegj zakodować. Teraz mam jako A6 ale może trzeba ustawić, że to np. A4?

W kanale 62 instrumentów mam 23.
Pozdrawiam,
Piotrek

borys1822
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:20
Lokalizacja: kielce

Post autor: borys1822 » 16 lis 2011, 17:04

daj mi kodowanie bt i rns-e i powiedz czy robiles sds mod?
jak zakodujesz na a4 to nie bedzie dzialac jak trzeba

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 16 lis 2011, 18:29

BT 001822
RNS 0502717 (mam zmieniarkę CD)
kierownica 0014101

Mam wgrane polskie menu i podobno odblokowane TV w czasie jazdy (nie sprawdzałem tego), ale czy odblokowali mi SDS'a to się dopiero dowiem jutro jak do gości zadzwonię.

Mikrofon mam podłączony do radia na Mic IN, a wyjście mikrofony z radia Mic Out na wejście mikrofonu w BT i działa, to znaczy normalnie dzwonię i odbieram połączenia. Podczas przychodzącego połączenia mogę nacisnąć rolkę obok Mode i odbieram nią i również mogę nią zakończyć, bez naciskania Mode. Czyli jakby logicznie bo radia i tak nie słychać.
Pozdrawiam,
Piotrek

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 18 lis 2011, 23:00

Mam wrażenie, że to jest jakiś problem w samym sterowniku kierownicy. Jutro się nim pobawię a tymczasem dopisałem kolejny kawałek dokumentacji. Zakończyłem w ten sposób część mechaniczną i w kolejnym etapie przedstawię schemat całości.

MFSW

PS.
Muszę powiedzieć, że wszystko działa bez żadnych podwieszeń i resetów. Niedogodność jaką obserwuję jeszcze, to zbyt duży poziom głośności telefonu, ale również jutro spróbuję go obniżyć w sterowniku BT.
Pozdrawiam,
Piotrek

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 26 lis 2011, 00:14

Witam wszystkich ponownie.
Dzisiaj schemat blokowy przeróbki, kolejne, poszczególnych wiązek, będą już szczegółowe. Schematy będę podawał na oddzielnych kartkach, a na koniec zmontuję w jeden dokument.

Oto linik: Schemat blokowy
Pozdrawiam,
Piotrek

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 30 lis 2011, 23:40

Dzisiaj wiązka kierownicy. Jej zadanie to pobranie sygnałów z taśmy i rozdzielenie ich na dwie części: magistrala LIN do sterownika kierownicy oraz sygnały z łopatek do Tip'a.

Schemat elektryczny

Tak wygląda w rzeczywistości:

Obrazek
Na czerwono zaznaczyłem jej przebieg. Jest ona zintegrowana z wiązką sterownika kierownicy. Zakończona jest złączem komputerowym cztero-pinowym, z podciętą osłoną z jednej strony, tak aby mogła wejść w to gniazdo typu L. Drugą stronę tego złącza zostawiłem, dzięki temu wsuwa się ona w szczelinę i bardzo dobrze usztywnia połączenie. Głównym elementem usztywniającym całość połączenia jest wtyczka dwudziesto-pinowa sterownika kierownicy. Od niej odchodzi jeszcze sygnał 15a (łącznie z kilkoma innymi przewodami, które zostawiłem nigdzie nie podłączone. Dzięki temu wtyczka trzyma się na kilku pinach zamiast na jednym i całość jest sztywniejsza.
Pozdrawiam,
Piotrek

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 07 gru 2011, 00:08

Dzisiaj kolejna i ostatnia porcja schematów, bo jest to już komplet. Jeżeli gdzieś się pomyliłem to proszę o sygnał. Rysowałem z pamięci i możliwe, że gdzieś się pomyliłem z pinami ale daję 99,99% że jest OK.

Wiązka zasilająca z bezpiecznikiem
Zasila ona BT, GateWay'a oraz sterownik kierownicy A3

Wiązka Telefonu
Oczywiście układ na wtyczce po prawej stronie schematu jest całkowicie dowolny, pod warunkiem, że druga część wtyczki będzie zrobiona identycznie.

RNS-E
Dla tych co już maja telefon i RNS-E to interesująca jest tylko część na dole, dotycząca wtyczki do sterownika kierownicy i gateway'a. Można powiedzieć, że jest to prosta część, ponieważ do podłączenia konieczne jest tylko podpięcie zasilania oraz CAN'ow, no i oczywiście same sterowniki ze sobą. Wiązka ta jest praktycznie gotowa, bo kupuje się kompletną przejściówkę RNS-D na E. Przed montażem przewodów w aucie koniecznie sprawdzić wszystkie połączenia, dosłownie każdy punkt (ja miałem dwa błędy swoje, no i oczywiście przejściówka była skopana). Dzięki temu nie będziecie się szarpać w samochodzie tylko ruszy od pierwszego strzału.

Na fotce fragment wiązki idącej do sterownika kierownicy:
Obrazek

Dla zainteresowanych powiem jeszcze, że odblokowałem SDS'a i działa bardzo ładnie.

Podsumowując całość to mam dwa błędne zachowania, o których wspominałem wcześniej i jak na razie nikt nie wiem co może być przyczyną. Chodzi o podświetlenie kierownicy, działające natychmiast po włączeniu zapłonu i przycisk MODE, który sam powraca do trybu obsługi radia. Tak sobie chwilę myślałem i dochodzę do wniosku, że przyczyną może być GateWay, ponieważ on przekazuje sterowanie wyświetlaczem na magistralę CAN Display, której w A6 nie ma a w A3 jest i w dodatku jest to szybka magistrala. Jeżeli prawdą jest to co mówię, to trzeba będzie zmostkować GateWay'a, czyli całkiem go wypiąć, a w jego wtyczce połączyć CAN'a komfortu i infotainment. Utracimy tylko CAN'a na złączu diagnostycznym, ale będzie on jedynie potrzebny gdy padnie coś w sterowniku kierownicy, czyli pewnie nigdy.

Jeżeli ktoś już sobie złoży wszystko, to proponuję zrobić próbę z gateway'em i bez, wtedy dowiemy się co robić, bo mnie się niebardzo chce dobierać teraz do tego sterownika.

Teraz będę składał to wszystko w jeden dokument.
Pozdrawiam,
Piotrek

Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brianhazard » 08 gru 2011, 21:19

Ja tylko dodam, że mam już wszystkie potrzebne graty i na podstawie dokumentacji Piotra biorę się za rezanko!
Jak tylko zrobię wstawię foty!

Pozdro

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 08 gru 2011, 23:00

No jestem bardzo ciekaw. Koniecznie zrób próbę z gateway'em i bez.
Pozdrawiam,
Piotrek

Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brianhazard » 14 gru 2011, 23:30

Drugi!

Obrazek Obrazek


Nie podpiąłem jeszcze tylko TIPA - okazało się że mam w taśmie kierownicy 7 pinów zamiast 9 i zabrakło przelotów. Zamówiłem już taśmę z literką M i po Nowym Roku dołożę.

Ważne jest, żeby po zakodowaniu sterownika kierownicy usunąć GATEWAYA z instalacji - po jego usunięciu poprawnie zachowuje się przycisk "MODE", podświetlenie zapala się po włączeniu świateł i reaguje na rozjaśnianie/ściemnianie podświetlenia.



PS. Podpiąłem tylko jeden stage poduszki - zieloną wtyczkę z oznaczeniem 1, ale czy ktoś wie czy to na pewno jest stage 80%?

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 15 gru 2011, 01:26

Super sprawa, wygląda ekstra, widzę, że było warto popracować. Czyli czeka mnie znowu nurkowanie pod deskę (szczęśliwie płytkie ;) ). Po nowym roku będę instalował kamerę cofania z nowym tunerkiem DVB-T, z pełnym sterowaniem z kierownicy i z radia.

PS.
Powoli robię porządek z dokumentacją. Dodam informację o GateWay'u.
Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
sebos17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 lip 2009, 21:56
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 29 gru 2011, 14:29

Piękna sprawa, trafiłem tutaj ponieważ chodzi mi po głowie kierownica od S8 D3 z łopatkami, ma być zamontowana w S8 D2 '00

Tak w skrócie, czy jest to do zrobienia? Zależy mi przede wszystkim na bezpieczeństwie (działający AirBag) no i na łopatkach ;p Z przycisków wiadomo jak się korzysta... Nie zależy mi na razie na multifunkcji, chociaż gdyby dało się sterować RNS-D NonDx (głośność i utwory/kanały) to z miłą chęcią bym to uruchomił.

Czytając poradnik jak dobrze rozumiem, muszę kupić wszystko co niezbędne do przerobienia kierownicy wewnątrz aby podłączyć do wtyczki instalacji w samochodzie. Jak natomiast sprawdzić ile mam pinów w instalacji? Mam teraz założoną ori kierę trójramienną ze sterowaniem Tipa. Według instrukcji potrzebuję jeszcze GateWay (po co i gdzie podpiąć?) oraz sterownik kierownicy (czy jest potrzebny koniecznie czy tylko do sterowania multifunkcją?)

Tak u mnie to wygląda
Obrazek

Jeżeli zadałem banalne pytanie to przepraszam, po prostu pewnych kwestii nie rozumiem,
Za wszystkie odpowiedzi z góry bardzo dziękuję ! <lol>

I tak zupełnie z innej beczki, w S8 D2 mam podwójne szyby metalizowane i nie mam prawie zasięgu GSM w samochodzie. O ile w mieście nie mam większego problemu to po za miastem jestem po za zasięgiem prawie non stop. Identycznie navigacja na szybie, przy ładnej pogodzie jeszcze jakoś działa, ale wystarczy delikatne zachmurzenie i nie mam sygnału GPS... Czy ktoś ma jakieś pomysły jak sobie z tym poradzić.

I jeszcze jedno pytanie ;p czy mapy w RNS-E są wystarczająco dobre? Bardzo przyzwyczaiłem się do AutoMapy a nigdy nie miałem okazji przejechać się z RNS-E na pokładzie aby to przetestować.
A6 C4 2.8 AAH quattro MT jest
A8 D2 2.8 AAH quattro MT sprzedane
S8 D2 FL - niestety sprzedane
A6 C5 Allroad 2,7 MT - projekt silnika RS4

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga