[ A6 C5] Nowa kierownica od A6 C6 do C5 model 2002
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
Poniżej podaję link do dokumentacji, którą robię. Będzie ona stopniowo uzupełniania i trzeba będzie ją sobie ponownie ściągnąć. Na koniec w porozumieniu z Adminami może umieścimy ją w formacie html w dziale np. "zrób to sam".
MFSW
Dopisałem kawałek dotyczący przygotowania kierownicy. W następnym odcinku będzie przygotowanie wiązek przewodów. Ponownie trzeba ściągnąć całość. Jeżeli będą jakieś uwagi do tekstu, to oczywiście będę poprawiał.
MFSW
Dopisałem kawałek dotyczący przygotowania kierownicy. W następnym odcinku będzie przygotowanie wiązek przewodów. Ponownie trzeba ściągnąć całość. Jeżeli będą jakieś uwagi do tekstu, to oczywiście będę poprawiał.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
BT 001822
RNS 0502717 (mam zmieniarkę CD)
kierownica 0014101
Mam wgrane polskie menu i podobno odblokowane TV w czasie jazdy (nie sprawdzałem tego), ale czy odblokowali mi SDS'a to się dopiero dowiem jutro jak do gości zadzwonię.
Mikrofon mam podłączony do radia na Mic IN, a wyjście mikrofony z radia Mic Out na wejście mikrofonu w BT i działa, to znaczy normalnie dzwonię i odbieram połączenia. Podczas przychodzącego połączenia mogę nacisnąć rolkę obok Mode i odbieram nią i również mogę nią zakończyć, bez naciskania Mode. Czyli jakby logicznie bo radia i tak nie słychać.
RNS 0502717 (mam zmieniarkę CD)
kierownica 0014101
Mam wgrane polskie menu i podobno odblokowane TV w czasie jazdy (nie sprawdzałem tego), ale czy odblokowali mi SDS'a to się dopiero dowiem jutro jak do gości zadzwonię.
Mikrofon mam podłączony do radia na Mic IN, a wyjście mikrofony z radia Mic Out na wejście mikrofonu w BT i działa, to znaczy normalnie dzwonię i odbieram połączenia. Podczas przychodzącego połączenia mogę nacisnąć rolkę obok Mode i odbieram nią i również mogę nią zakończyć, bez naciskania Mode. Czyli jakby logicznie bo radia i tak nie słychać.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
Mam wrażenie, że to jest jakiś problem w samym sterowniku kierownicy. Jutro się nim pobawię a tymczasem dopisałem kolejny kawałek dokumentacji. Zakończyłem w ten sposób część mechaniczną i w kolejnym etapie przedstawię schemat całości.
MFSW
PS.
Muszę powiedzieć, że wszystko działa bez żadnych podwieszeń i resetów. Niedogodność jaką obserwuję jeszcze, to zbyt duży poziom głośności telefonu, ale również jutro spróbuję go obniżyć w sterowniku BT.
MFSW
PS.
Muszę powiedzieć, że wszystko działa bez żadnych podwieszeń i resetów. Niedogodność jaką obserwuję jeszcze, to zbyt duży poziom głośności telefonu, ale również jutro spróbuję go obniżyć w sterowniku BT.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
Witam wszystkich ponownie.
Dzisiaj schemat blokowy przeróbki, kolejne, poszczególnych wiązek, będą już szczegółowe. Schematy będę podawał na oddzielnych kartkach, a na koniec zmontuję w jeden dokument.
Oto linik: Schemat blokowy
Dzisiaj schemat blokowy przeróbki, kolejne, poszczególnych wiązek, będą już szczegółowe. Schematy będę podawał na oddzielnych kartkach, a na koniec zmontuję w jeden dokument.
Oto linik: Schemat blokowy
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
Dzisiaj wiązka kierownicy. Jej zadanie to pobranie sygnałów z taśmy i rozdzielenie ich na dwie części: magistrala LIN do sterownika kierownicy oraz sygnały z łopatek do Tip'a.
Schemat elektryczny
Tak wygląda w rzeczywistości:
Na czerwono zaznaczyłem jej przebieg. Jest ona zintegrowana z wiązką sterownika kierownicy. Zakończona jest złączem komputerowym cztero-pinowym, z podciętą osłoną z jednej strony, tak aby mogła wejść w to gniazdo typu L. Drugą stronę tego złącza zostawiłem, dzięki temu wsuwa się ona w szczelinę i bardzo dobrze usztywnia połączenie. Głównym elementem usztywniającym całość połączenia jest wtyczka dwudziesto-pinowa sterownika kierownicy. Od niej odchodzi jeszcze sygnał 15a (łącznie z kilkoma innymi przewodami, które zostawiłem nigdzie nie podłączone. Dzięki temu wtyczka trzyma się na kilku pinach zamiast na jednym i całość jest sztywniejsza.
Schemat elektryczny
Tak wygląda w rzeczywistości:
Na czerwono zaznaczyłem jej przebieg. Jest ona zintegrowana z wiązką sterownika kierownicy. Zakończona jest złączem komputerowym cztero-pinowym, z podciętą osłoną z jednej strony, tak aby mogła wejść w to gniazdo typu L. Drugą stronę tego złącza zostawiłem, dzięki temu wsuwa się ona w szczelinę i bardzo dobrze usztywnia połączenie. Głównym elementem usztywniającym całość połączenia jest wtyczka dwudziesto-pinowa sterownika kierownicy. Od niej odchodzi jeszcze sygnał 15a (łącznie z kilkoma innymi przewodami, które zostawiłem nigdzie nie podłączone. Dzięki temu wtyczka trzyma się na kilku pinach zamiast na jednym i całość jest sztywniejsza.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
Dzisiaj kolejna i ostatnia porcja schematów, bo jest to już komplet. Jeżeli gdzieś się pomyliłem to proszę o sygnał. Rysowałem z pamięci i możliwe, że gdzieś się pomyliłem z pinami ale daję 99,99% że jest OK.
Wiązka zasilająca z bezpiecznikiem
Zasila ona BT, GateWay'a oraz sterownik kierownicy A3
Wiązka Telefonu
Oczywiście układ na wtyczce po prawej stronie schematu jest całkowicie dowolny, pod warunkiem, że druga część wtyczki będzie zrobiona identycznie.
RNS-E
Dla tych co już maja telefon i RNS-E to interesująca jest tylko część na dole, dotycząca wtyczki do sterownika kierownicy i gateway'a. Można powiedzieć, że jest to prosta część, ponieważ do podłączenia konieczne jest tylko podpięcie zasilania oraz CAN'ow, no i oczywiście same sterowniki ze sobą. Wiązka ta jest praktycznie gotowa, bo kupuje się kompletną przejściówkę RNS-D na E. Przed montażem przewodów w aucie koniecznie sprawdzić wszystkie połączenia, dosłownie każdy punkt (ja miałem dwa błędy swoje, no i oczywiście przejściówka była skopana). Dzięki temu nie będziecie się szarpać w samochodzie tylko ruszy od pierwszego strzału.
Na fotce fragment wiązki idącej do sterownika kierownicy:
Dla zainteresowanych powiem jeszcze, że odblokowałem SDS'a i działa bardzo ładnie.
Podsumowując całość to mam dwa błędne zachowania, o których wspominałem wcześniej i jak na razie nikt nie wiem co może być przyczyną. Chodzi o podświetlenie kierownicy, działające natychmiast po włączeniu zapłonu i przycisk MODE, który sam powraca do trybu obsługi radia. Tak sobie chwilę myślałem i dochodzę do wniosku, że przyczyną może być GateWay, ponieważ on przekazuje sterowanie wyświetlaczem na magistralę CAN Display, której w A6 nie ma a w A3 jest i w dodatku jest to szybka magistrala. Jeżeli prawdą jest to co mówię, to trzeba będzie zmostkować GateWay'a, czyli całkiem go wypiąć, a w jego wtyczce połączyć CAN'a komfortu i infotainment. Utracimy tylko CAN'a na złączu diagnostycznym, ale będzie on jedynie potrzebny gdy padnie coś w sterowniku kierownicy, czyli pewnie nigdy.
Jeżeli ktoś już sobie złoży wszystko, to proponuję zrobić próbę z gateway'em i bez, wtedy dowiemy się co robić, bo mnie się niebardzo chce dobierać teraz do tego sterownika.
Teraz będę składał to wszystko w jeden dokument.
Wiązka zasilająca z bezpiecznikiem
Zasila ona BT, GateWay'a oraz sterownik kierownicy A3
Wiązka Telefonu
Oczywiście układ na wtyczce po prawej stronie schematu jest całkowicie dowolny, pod warunkiem, że druga część wtyczki będzie zrobiona identycznie.
RNS-E
Dla tych co już maja telefon i RNS-E to interesująca jest tylko część na dole, dotycząca wtyczki do sterownika kierownicy i gateway'a. Można powiedzieć, że jest to prosta część, ponieważ do podłączenia konieczne jest tylko podpięcie zasilania oraz CAN'ow, no i oczywiście same sterowniki ze sobą. Wiązka ta jest praktycznie gotowa, bo kupuje się kompletną przejściówkę RNS-D na E. Przed montażem przewodów w aucie koniecznie sprawdzić wszystkie połączenia, dosłownie każdy punkt (ja miałem dwa błędy swoje, no i oczywiście przejściówka była skopana). Dzięki temu nie będziecie się szarpać w samochodzie tylko ruszy od pierwszego strzału.
Na fotce fragment wiązki idącej do sterownika kierownicy:
Dla zainteresowanych powiem jeszcze, że odblokowałem SDS'a i działa bardzo ładnie.
Podsumowując całość to mam dwa błędne zachowania, o których wspominałem wcześniej i jak na razie nikt nie wiem co może być przyczyną. Chodzi o podświetlenie kierownicy, działające natychmiast po włączeniu zapłonu i przycisk MODE, który sam powraca do trybu obsługi radia. Tak sobie chwilę myślałem i dochodzę do wniosku, że przyczyną może być GateWay, ponieważ on przekazuje sterowanie wyświetlaczem na magistralę CAN Display, której w A6 nie ma a w A3 jest i w dodatku jest to szybka magistrala. Jeżeli prawdą jest to co mówię, to trzeba będzie zmostkować GateWay'a, czyli całkiem go wypiąć, a w jego wtyczce połączyć CAN'a komfortu i infotainment. Utracimy tylko CAN'a na złączu diagnostycznym, ale będzie on jedynie potrzebny gdy padnie coś w sterowniku kierownicy, czyli pewnie nigdy.
Jeżeli ktoś już sobie złoży wszystko, to proponuję zrobić próbę z gateway'em i bez, wtedy dowiemy się co robić, bo mnie się niebardzo chce dobierać teraz do tego sterownika.
Teraz będę składał to wszystko w jeden dokument.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
- Lokalizacja: Warszawa
Drugi!
Nie podpiąłem jeszcze tylko TIPA - okazało się że mam w taśmie kierownicy 7 pinów zamiast 9 i zabrakło przelotów. Zamówiłem już taśmę z literką M i po Nowym Roku dołożę.
Ważne jest, żeby po zakodowaniu sterownika kierownicy usunąć GATEWAYA z instalacji - po jego usunięciu poprawnie zachowuje się przycisk "MODE", podświetlenie zapala się po włączeniu świateł i reaguje na rozjaśnianie/ściemnianie podświetlenia.
PS. Podpiąłem tylko jeden stage poduszki - zieloną wtyczkę z oznaczeniem 1, ale czy ktoś wie czy to na pewno jest stage 80%?
Nie podpiąłem jeszcze tylko TIPA - okazało się że mam w taśmie kierownicy 7 pinów zamiast 9 i zabrakło przelotów. Zamówiłem już taśmę z literką M i po Nowym Roku dołożę.
Ważne jest, żeby po zakodowaniu sterownika kierownicy usunąć GATEWAYA z instalacji - po jego usunięciu poprawnie zachowuje się przycisk "MODE", podświetlenie zapala się po włączeniu świateł i reaguje na rozjaśnianie/ściemnianie podświetlenia.
PS. Podpiąłem tylko jeden stage poduszki - zieloną wtyczkę z oznaczeniem 1, ale czy ktoś wie czy to na pewno jest stage 80%?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
Super sprawa, wygląda ekstra, widzę, że było warto popracować. Czyli czeka mnie znowu nurkowanie pod deskę (szczęśliwie płytkie ). Po nowym roku będę instalował kamerę cofania z nowym tunerkiem DVB-T, z pełnym sterowaniem z kierownicy i z radia.
PS.
Powoli robię porządek z dokumentacją. Dodam informację o GateWay'u.
PS.
Powoli robię porządek z dokumentacją. Dodam informację o GateWay'u.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
Piękna sprawa, trafiłem tutaj ponieważ chodzi mi po głowie kierownica od S8 D3 z łopatkami, ma być zamontowana w S8 D2 '00
Tak w skrócie, czy jest to do zrobienia? Zależy mi przede wszystkim na bezpieczeństwie (działający AirBag) no i na łopatkach Z przycisków wiadomo jak się korzysta... Nie zależy mi na razie na multifunkcji, chociaż gdyby dało się sterować RNS-D NonDx (głośność i utwory/kanały) to z miłą chęcią bym to uruchomił.
Czytając poradnik jak dobrze rozumiem, muszę kupić wszystko co niezbędne do przerobienia kierownicy wewnątrz aby podłączyć do wtyczki instalacji w samochodzie. Jak natomiast sprawdzić ile mam pinów w instalacji? Mam teraz założoną ori kierę trójramienną ze sterowaniem Tipa. Według instrukcji potrzebuję jeszcze GateWay (po co i gdzie podpiąć?) oraz sterownik kierownicy (czy jest potrzebny koniecznie czy tylko do sterowania multifunkcją?)
Tak u mnie to wygląda
Jeżeli zadałem banalne pytanie to przepraszam, po prostu pewnych kwestii nie rozumiem,
Za wszystkie odpowiedzi z góry bardzo dziękuję !
I tak zupełnie z innej beczki, w S8 D2 mam podwójne szyby metalizowane i nie mam prawie zasięgu GSM w samochodzie. O ile w mieście nie mam większego problemu to po za miastem jestem po za zasięgiem prawie non stop. Identycznie navigacja na szybie, przy ładnej pogodzie jeszcze jakoś działa, ale wystarczy delikatne zachmurzenie i nie mam sygnału GPS... Czy ktoś ma jakieś pomysły jak sobie z tym poradzić.
I jeszcze jedno pytanie czy mapy w RNS-E są wystarczająco dobre? Bardzo przyzwyczaiłem się do AutoMapy a nigdy nie miałem okazji przejechać się z RNS-E na pokładzie aby to przetestować.
Tak w skrócie, czy jest to do zrobienia? Zależy mi przede wszystkim na bezpieczeństwie (działający AirBag) no i na łopatkach Z przycisków wiadomo jak się korzysta... Nie zależy mi na razie na multifunkcji, chociaż gdyby dało się sterować RNS-D NonDx (głośność i utwory/kanały) to z miłą chęcią bym to uruchomił.
Czytając poradnik jak dobrze rozumiem, muszę kupić wszystko co niezbędne do przerobienia kierownicy wewnątrz aby podłączyć do wtyczki instalacji w samochodzie. Jak natomiast sprawdzić ile mam pinów w instalacji? Mam teraz założoną ori kierę trójramienną ze sterowaniem Tipa. Według instrukcji potrzebuję jeszcze GateWay (po co i gdzie podpiąć?) oraz sterownik kierownicy (czy jest potrzebny koniecznie czy tylko do sterowania multifunkcją?)
Tak u mnie to wygląda
Jeżeli zadałem banalne pytanie to przepraszam, po prostu pewnych kwestii nie rozumiem,
Za wszystkie odpowiedzi z góry bardzo dziękuję !
I tak zupełnie z innej beczki, w S8 D2 mam podwójne szyby metalizowane i nie mam prawie zasięgu GSM w samochodzie. O ile w mieście nie mam większego problemu to po za miastem jestem po za zasięgiem prawie non stop. Identycznie navigacja na szybie, przy ładnej pogodzie jeszcze jakoś działa, ale wystarczy delikatne zachmurzenie i nie mam sygnału GPS... Czy ktoś ma jakieś pomysły jak sobie z tym poradzić.
I jeszcze jedno pytanie czy mapy w RNS-E są wystarczająco dobre? Bardzo przyzwyczaiłem się do AutoMapy a nigdy nie miałem okazji przejechać się z RNS-E na pokładzie aby to przetestować.
A6 C4 2.8 AAH quattro MT jest
A8 D2 2.8 AAH quattro MT sprzedane
S8 D2 FL - niestety sprzedane
A6 C5 Allroad 2,7 MT - projekt silnika RS4
A8 D2 2.8 AAH quattro MT sprzedane
S8 D2 FL - niestety sprzedane
A6 C5 Allroad 2,7 MT - projekt silnika RS4
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga