Audi A6 40TDI 204KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 08 wrz 2021, 18:31
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2022
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Audi A6 40TDI 204KM
ba! co mają powiedzieć użytkownicy Porsche, Bentley`a, czy Ferrari?;-)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 maja 2021, 15:57
- Imię: MICHAŁ
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: Audi A6 40TDI 204KM
W instrukcji napisano, że w zależności od sposobu jazdy itp., auto może konsumować olej do 0,5l na 1000km. Sporo(!). Telefonicznie potwierdzono mi to też w serwisie.
Faktycznie może to mieć coś wspólnego z DPF i krótkimi trasami po mieście. Niespecjalnie przejmowałem się tym wcześniej - wsiadamy i jedziemy.
Faktycznie może to mieć coś wspólnego z DPF i krótkimi trasami po mieście. Niespecjalnie przejmowałem się tym wcześniej - wsiadamy i jedziemy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 08 wrz 2021, 18:31
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2022
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Audi A6 40TDI 204KM
w instrukcji, czy gwarancji każdego auta podana jest wybujała norma zużycia oleju - zatem to żadna nowość:-) Inna rzecz, że na ogół samochód normalnie eksploatowany oleju brać nie powinien. W przypadku tego silnika podobno fakt zużywania oleju wynika z dodatkowego natrysku oleju na denko tłoka w celu lepszego chłodzenia silnika. Nie mam pojęcia jak to ma wpływać na zużycie oleju - wszak natryskiwany jest tłok od dołu, ale ponoć tak właśnie jest.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Moje auto: Nie znam profilu
- Rocznik: 2022
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Cześć Tomek,
Ciekawi mnie, czy miałeś już okazję testować Lexusa NX, bo w grudniu miały być chyba jazdy testowe?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 08 wrz 2021, 18:31
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2022
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Audi A6 40TDI 204KM
to może zanim Tomek napisze coś więcej, to spróbuję wtrącić swoje 3 grosze - mam w firmie NXa od 4 lat (czyli to poprzedni model), to jest zupełnie inne auto niż A6, jest znaaacznie ciaśniejszy w środku, nie ma lagu skrzyni biegów, ale trzeba się przyzwyczaić do bezstopniówki - w efekcie człowiek szybko się odzwyczaja od szybkich startów, bo to zwyczajnie źle brzmi. Bardzo ekonomiczne auto w mieście, słabo jest w trasie, bo tam elektryk mało pomaga. Ostatnio dali mi do testowania nowego LS`a - odczucia podobne, tj. nowej generacji hybryda pracuje fajnie, auto zużywa 6 litrów benzyny w mieście, ma fajną dynamikę (z zastrzeżeniem jak wyżej, ale tu trochę mniej doskwiera bezstopniowa skrzynia), jeździłem autem inaczej wyposażonym niż audi - miałem np. podgrzewaną kierownicę - bardzo fajna rzecz. Jednak pozostaje mankament w postaci małego zasięgu elektryka, w efekcie hybryda jest autem do miasta, w trasie będzie bolała na stacji benzynowej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 04 wrz 2021, 19:46
- Imię: Bartek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Pojawia się coraz więcej testów nowego NX także na polskich kanałach YT. Wychodzi na to, że jest to bardzo przyjemne auto do miasta. Dobrze wykończone, super wyciszone, oszczędne i komfortowe. Jednak (zapytałem wprost jednego z youtuberów motoryzacyjnych i potwierdził moje przypuszczenia) w trasę i do dawania frajdy z jazdy lepsze jest przestarzałe już audi Q5.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Moje auto: Nie znam profilu
- Rocznik: 2022
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Szczerze to teraz naprawdę nie ma za bardzo na co zmienić auto, jeśli chce się iść w kierunku nieco wyższego. Allroad czeka na lifta, a alternatywy wśród konkurencji za bardzo nie ma. Mniejsze SUV-y też słabo - Q5 ma wnętrze jak moje A4 z 2015 roku. Q7 to już kobyła, podobnie Q8. Volvo ogranicza sztucznie prędkość do 180 km/h, Lexus to właśnie bardziej do miasta - w trasie zamiast obecnych 6.4 l będę miał pewnie zużycie bliżej 10-11 l. Masakra.bulikingi pisze: ↑28 gru 2021, 09:55Pojawia się coraz więcej testów nowego NX także na polskich kanałach YT. Wychodzi na to, że jest to bardzo przyjemne auto do miasta. Dobrze wykończone, super wyciszone, oszczędne i komfortowe. Jednak (zapytałem wprost jednego z youtuberów motoryzacyjnych i potwierdził moje przypuszczenia) w trasę i do dawania frajdy z jazdy lepsze jest przestarzałe już audi Q5.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Audi A6 40TDI 204KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Moje auto: Nie znam profilu
- Rocznik: 2022
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Audi A6 40TDI 204KM
To naprawdę dobrze, dowiadywałem się dziś o termin w przypadku zamawiania Volvo V90 CC. Dostałem informację, że wiosna 2023....to naprawdę są jaja.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 maja 2021, 15:57
- Imię: MICHAŁ
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Cześć,
nie chcę bałaganić tego wątku ale mam pytania odnośnie myaudi, audi connect itp (zakończył się najpewniej pierwszoroczny pakiet danych cubic telecom i ma to swoje następstwa/ograniczenia). Przedłużaliście umowę? Dla porządku mogę rozpocząć nowy wątek - proszę o podpowiedź gdzie. Dzięki
nie chcę bałaganić tego wątku ale mam pytania odnośnie myaudi, audi connect itp (zakończył się najpewniej pierwszoroczny pakiet danych cubic telecom i ma to swoje następstwa/ograniczenia). Przedłużaliście umowę? Dla porządku mogę rozpocząć nowy wątek - proszę o podpowiedź gdzie. Dzięki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 cze 2020, 22:55
- Imię: roy
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: PL
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Byłem dzisiaj w W-wie gdzie widziałem dostępnego NX-a do jazd testowych. Bardzo ładne auto. Ja zamówiłem RX-a w obecnej linii modelowej. Po prostu miałem dość tych trzeszczących plastików, nieustawialnej (?) geometrii i hałasującej klimy. Odbiór niestety dopiero w czerwcu.TomekC8 pisze: ↑31 gru 2021, 14:55jazdy testowe przesunięte są o miesiąc na koniec stycznia. Planowany odbiór auta, to koniec lutego. Na razie brak dużych opóźnień.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Wcale Ci się nie dziwię, że podjąłeś taką decyzję. Audi musi zdecydowanie popracować nad jakością swoich samochodów.
Jestem już po pierwszym krótkim teście Lexusa NX. Za tydzień jadę do innego salonu na dłuższe testy, więc będę mógł coś więcej powiedzieć. Na początek napiszę, że NX-a do Q5 nawet nie będę porównywał, bo przewaga Lexusa jest ogromna pod wieloma względami. Gdy Audi wprowadzi na rynek nowy model Q5, to być może będzie on mógł konkurować z nowym NX-em. Natomiast porównując NX-a do nowej A6, to Audi ma zdecydowaną przewagę nad Lexusem pod względem wyciszenia. Chodzi o prędkości znacznie przekraczające 140km/h. Wyciszenie komory silnika też w A6 jest lepsze. Nie jestem tym faktem zaskoczony. W końcu jest to inny segment aut. Na szczęście nie stanowi, to dla mnie problemu, ponieważ po wprowadzeniu wyższych mandatów zdecydowanie zwolniłem. Poza wyciszeniem na chwilę obecną nie widzę żadnej przewagi A6 nad NX-em. Pod względem wykonania NX bije A6 na głowę. Jadąc na 20 calowych felgach z prędkością 100km/h, po najbardziej dziurawych drogach, jakie znalazłem w NX-ie panowała w środku cisza. Byłem w szoku, że nawet nic nie zaskrzypiało. Komfort resorowania jest na bardzo wysokim poziomie, pomimo braku regulacji twardości amortyzatorów. Układ kierowniczy też jest precyzyjny. Ogólnie jeździ się świetnie. Brawo dla Lexusa. Najwięcej jednak cieszę się z tego, że w NX-ie nie ma żadnego laga. Delikatne dotknięcie gazu powoduje natychmiastową reakcję silnika i to nawet w trybie eco. Jak wiadomo w A6 opóźnienia są bardzo duże. Ogromne wrażenie zrobił na mnie też duży ekran dotykowy, który działa bardzo płynnie. Niestety o spalania nie jestem w stanie nic jeszcze powiedzieć, ponieważ nie resetowałem licznika. Poza tym jeździłem bardzo szybko i agresywnie. Na obecną chwilę uważam, że decyzja o zamianie A6 na NX-a była jak najbardziej słuszna. Po kolejnych testach napiszę coś więcej.
Jestem już po pierwszym krótkim teście Lexusa NX. Za tydzień jadę do innego salonu na dłuższe testy, więc będę mógł coś więcej powiedzieć. Na początek napiszę, że NX-a do Q5 nawet nie będę porównywał, bo przewaga Lexusa jest ogromna pod wieloma względami. Gdy Audi wprowadzi na rynek nowy model Q5, to być może będzie on mógł konkurować z nowym NX-em. Natomiast porównując NX-a do nowej A6, to Audi ma zdecydowaną przewagę nad Lexusem pod względem wyciszenia. Chodzi o prędkości znacznie przekraczające 140km/h. Wyciszenie komory silnika też w A6 jest lepsze. Nie jestem tym faktem zaskoczony. W końcu jest to inny segment aut. Na szczęście nie stanowi, to dla mnie problemu, ponieważ po wprowadzeniu wyższych mandatów zdecydowanie zwolniłem. Poza wyciszeniem na chwilę obecną nie widzę żadnej przewagi A6 nad NX-em. Pod względem wykonania NX bije A6 na głowę. Jadąc na 20 calowych felgach z prędkością 100km/h, po najbardziej dziurawych drogach, jakie znalazłem w NX-ie panowała w środku cisza. Byłem w szoku, że nawet nic nie zaskrzypiało. Komfort resorowania jest na bardzo wysokim poziomie, pomimo braku regulacji twardości amortyzatorów. Układ kierowniczy też jest precyzyjny. Ogólnie jeździ się świetnie. Brawo dla Lexusa. Najwięcej jednak cieszę się z tego, że w NX-ie nie ma żadnego laga. Delikatne dotknięcie gazu powoduje natychmiastową reakcję silnika i to nawet w trybie eco. Jak wiadomo w A6 opóźnienia są bardzo duże. Ogromne wrażenie zrobił na mnie też duży ekran dotykowy, który działa bardzo płynnie. Niestety o spalania nie jestem w stanie nic jeszcze powiedzieć, ponieważ nie resetowałem licznika. Poza tym jeździłem bardzo szybko i agresywnie. Na obecną chwilę uważam, że decyzja o zamianie A6 na NX-a była jak najbardziej słuszna. Po kolejnych testach napiszę coś więcej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Moje auto: Nie znam profilu
- Rocznik: 2022
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Ja również przejechałem się nowym NX (jakieś 40 minut). Wrażenia OK, ale brakuje takiego efektu 'wow', czy wrażenia typu 'oo - to jest idealne auto dla mnie'. Niby nie ma do czego się przyczepić, ale wsiadając z powrotem do A6 pod pewnymi względami czuć przewagę Audi. Część wynika z przyzwyczajeń, ale w Lexusie już na wstępie moja partnerka naszarpała się z drzwiami (tą klamką od środka), a i tak skończyło się na tym, że zamknąć musiał sprzedawca. Ten olbrzymi ekran po środku robi przytłaczające wrażenie (mimo, że świetnej jakości). Dodatkowo ta tandetna półka pod tylną szybą (która jako jedyna w klasie nie ma rolety i sama się nie zwija przy otwieraniu/zamykaniu bagażnika), wirtualne zegary z zerową możliwością konfiguracji widoku (typu mapa miedzy zegarami, spalanie itd.), a generalnie wszystkie grafiki takie mocno rysunkowe i zabawkowe. Sprzedawca nie był w stanie pokazać mi jak sprawdzić spalanie podczas mojej jazdy.TomekC8 pisze: ↑07 lut 2022, 10:48Wcale Ci się nie dziwię, że podjąłeś taką decyzję. Audi musi zdecydowanie popracować nad jakością swoich samochodów.
Jestem już po pierwszym krótkim teście Lexusa NX. Za tydzień jadę do innego salonu na dłuższe testy, więc będę mógł coś więcej powiedzieć. Na początek napiszę, że NX-a do Q5 nawet nie będę porównywał, bo przewaga Lexusa jest ogromna pod wieloma względami. Gdy Audi wprowadzi na rynek nowy model Q5, to być może będzie on mógł konkurować z nowym NX-em. Natomiast porównując NX-a do nowej A6, to Audi ma zdecydowaną przewagę nad Lexusem pod względem wyciszenia. Chodzi o prędkości znacznie przekraczające 140km/h. Wyciszenie komory silnika też w A6 jest lepsze. Nie jestem tym faktem zaskoczony. W końcu jest to inny segment aut. Na szczęście nie stanowi, to dla mnie problemu, ponieważ po wprowadzeniu wyższych mandatów zdecydowanie zwolniłem. Poza wyciszeniem na chwilę obecną nie widzę żadnej przewagi A6 nad NX-em. Pod względem wykonania NX bije A6 na głowę. Jadąc na 20 calowych felgach z prędkością 100km/h, po najbardziej dziurawych drogach, jakie znalazłem w NX-ie panowała w środku cisza. Byłem w szoku, że nawet nic nie zaskrzypiało. Komfort resorowania jest na bardzo wysokim poziomie, pomimo braku regulacji twardości amortyzatorów. Układ kierowniczy też jest precyzyjny. Ogólnie jeździ się świetnie. Brawo dla Lexusa. Najwięcej jednak cieszę się z tego, że w NX-ie nie ma żadnego laga. Delikatne dotknięcie gazu powoduje natychmiastową reakcję silnika i to nawet w trybie eco. Jak wiadomo w A6 opóźnienia są bardzo duże. Ogromne wrażenie zrobił na mnie też duży ekran dotykowy, który działa bardzo płynnie. Niestety o spalania nie jestem w stanie nic jeszcze powiedzieć, ponieważ nie resetowałem licznika. Poza tym jeździłem bardzo szybko i agresywnie. Na obecną chwilę uważam, że decyzja o zamianie A6 na NX-a była jak najbardziej słuszna. Po kolejnych testach napiszę coś więcej.
Ogrzewanie postojowe, czy podgrzewana szyba w Lexusie nie istnieją, podobnie jak np. możliwość stworzenia hotspotu. Head-up jasny i ostry, ale sama obsługa i grafika mało przejrzysta. W siedzeniach brak możliwości regulacji długości siedziska. Ogólnie samochód bardziej odpowiedni na potrzeby auta miejskiego + krótkiego dojazdu na działkę niż na długie trasy po 1000km dziennie. No i nie wiem na ile można ufać napędowi 4x4, działającemu na zasadzie jakiegoś dodatkowego silniczka elektrycznego (co jeśli akurat baterie będą puste?).
No i jeszcze te wymuszone opony typu run-flat. Drogie, głośne, ciężkie i niekomfortowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Oczywiście każdy będzie inaczej oceniał ten samochód, ale muszę się odnieść do Twojej opinii. Piszesz o klamce otwierającej drzwi od środka. Przecież drzwi od środka otwierasz elektrycznym przyciskiem, a nie klamką. Klamka jest, ale służy tylko do awaryjnego otwierania. Dla mnie otwieranie poprzez naduszenie kciukiem przycisku jest świetnym rozwiązaniem. Jeśli chodzi o ogromny ekran dotykowy, to mi podoba się bardzo. Jest łatwy dostęp do podstawowych funkcji obsługi samochodu. Co prawda ilość funkcji jest ogromna i trzeba się będzie tego nauczyć. Poza tym zobacz jakie ekrany mają np. nowe mercedesy, czy tesla. Na roletę w bagażniku nie zwróciłem w ogóle uwagi. Zobaczę następnym razem. Gdy jeździłem A6, to gdy ustawiłem raz widok zegarów, to bardzo rzadko je przestawiałem. Nie przywiązuję do tego wagi. Spalanie oczywiście przy następnej jeździe testowej muszę sprawdzić. Ogrzewania postojowego jeszcze nigdy w żadnym samochodzie nie miałem i nigdy nawet mnie nie kusiło, żeby przy zamówieniu samochodu dopłacać do takiej opcji. Ogrzewanie przedniej szyby w Lexusie jest, tylko nazywa się to podgrzewanie wycieraczek. Jak to działa w praktyce, tego nie wiem ale oglądałem, jak taka szyba wygląda. Nie lubię Head-up i na pewno nie będę używał tego wynalazku. W A6 miałem regulację długości siedziska i pomimo 193cm wzrostu nigdy siedziska nie rozsuwałem. Nie wiem, jaką wersję testowałeś F-sport, czy zwykłą, ale uważam, że w wersji sportowej siedzenia są niewygodne i twarde. Natomiast w wersjach normalnych fotele są super. Wygodny fotel kierowcy, to dla mnie jedno z najważniejszych kryteriów przy wyborze samochodu. Jeśli jest taka możliwość, to zawsze dopłacam do foteli AGR. Co do napędu 4x4, to się nie wypowiem, muszę przetestować. Patrząc jednak na testy na YouTube w Rosji, gdzie testują nowego NX-sa na śniegu i górkach, to wygląda to całkiem nieźle. Opony typu run-flat są rzeczywiście niepotrzebne. Poza tym kupując Lexusa liczę na lepszy serwis, lepszą jakość wykonania samochodu i bezawaryjność.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 08 wrz 2021, 18:31
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2022
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Audi A6 40TDI 204KM
a mnie wciąż zastanawia czemu Panowie porównujecie gruszki ze śliwkami?;-) A6 nie ma odpowiednika w stajni lexusa, NX to auto na miasto, a A6 jest bardziej na trasę, do tego NX to raczej auto dla singla, albo rodziny z małym dzieckiem, co też je odróżnia od A6. Co do jakości wykonania - tu lexus od zawsze był klasą samą dla siebie (no może jeszcze infinity czy acura mogą chodzić w poodbnej lidze), faktycznie CVT nie ma żadnych lagów, ale za to męczy uszy mocnym przyspieszeniem, a cały napęd boli spalaniem podczas szybkiej jazdy w traie. Tak czy inaczej za cholerę tych aut porównać się nie da.