Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: fresh2002
2013-12-08, 04:49
[ALL] podgrzewacz wody
Autor Wiadomość
Kosmos 



Model: S4 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEC
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 57
Skąd: Platerówka
Wysłany: 2011-01-23, 11:21   [ALL] podgrzewacz wody

Mam w planie założyć podgrzewacz wody.
Długo się nad tym zastanawiałem, od niedawna mam zamontowany gaz i kawełek drogi muszę przejechać na benzynie zanim przełączy na gaz.
Myślę żeby go założyć przed parownikiem, wtedy szybciej mi dogrzeje płyn i tym bardziej szybko w środku będzie ciepło
Co o tym myślicie, w niektórych autach jest fabrycznie montowany
_________________
kupię dekielki do felg bolero 17 cali
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Kosmos 



Model: S4 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEC
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 57
Skąd: Platerówka
Wysłany: 2011-01-28, 23:19   

Użytkownik napisał/a:
Te S4 to pomyłka? 2.3 nie było S...
? nie rozumiem.
Do tego trzeba dodatkowy czujnik który załóżmy przy 25/30 stopniach się rozłączał, a i bez pompki będzie ciepło (grawitacyjnie) rozgrzany płyn idzie do góry a ostudzony pójdzie na dół.
_________________
kupię dekielki do felg bolero 17 cali
 
 
Kosmos 



Model: S4 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEC
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 57
Skąd: Platerówka
Wysłany: 2011-01-29, 21:54   

Są w LPG w parownikach w instalacji sekwencyjnej
A co do S4 C4 to nie było V8 ?
_________________
kupię dekielki do felg bolero 17 cali
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
slawek


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 142
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-01-30, 11:27   

Znajomu ma zamontowany taki podgrzewacz w Ibizie i daje rade. Minusem jest to ze jesli ktos uwaza ze nawet przed odpaleniem samochodu bedzie mozna tego uzywac to jest w błędzie. Wmig rozładowywuje aku. Tak jak wczesniej ktos nadmienil ze pobór pradu jest w granicach 1200W, łatwo sobie policzyc ;-) . Jak postojowe ogrzewanie to tylko Webasto. Koszta oczywiscie znacznie wieksze ale i bezpieczenstwo nieporywnywalnie wyzsze.
pomijajac to wszystko jesli juz ktos zaryzykuje uzywanie tego przy zgaszonym silniku to aby zapewnic obieg wody wystarczy załozyc elektryczna pompe wody, taka jak np w T4. Sadze ze dodatkowy pobór pradu nie wzrosnie az tak bardzo w calym rozrachunku.
 
 
Cypek80 


Model: RS7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CWUB
Imię: Stefan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 82
Skąd: dolnoslaskie
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-01-30, 11:41   

znalazłem jeszcze takie komplety od razu ze sterowaniem.
"Grzałka doskonale spisuje się w autach z instalacją LPG pełniąc rolę podgrzewacza płynu chłodzącego docierającego do parownika, co skutkuje bardzo szybkim przełączaniem się instalacji z benzyny na gaz."

http://allegro.pl/grzalka...1434396600.html


http://allegro.pl/grzalka...1434396479.html
_________________
Nie bądź idiotą internetowi nie płacą ...
 
 
Kosmos 



Model: S4 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEC
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 57
Skąd: Platerówka
Wysłany: 2011-01-30, 18:04   

Użytkownik, tak 4.2 a 2.3 mam na sprzedaż lub na części
Cypek80-dobra robota- bo ja nie chcę się dogrzewać tylko pomóc dogrzać wodę zanim na gaz przejdzie
_________________
kupię dekielki do felg bolero 17 cali
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Cypek80 


Model: RS7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CWUB
Imię: Stefan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 82
Skąd: dolnoslaskie
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-01-30, 20:05   

Użytkownik napisał/a:
Chyba skorzystam od razu.


Kosmos napisał/a:
bo ja nie chcę się dogrzewać tylko pomóc dogrzać wodę zanim na gaz przehdzie



Cieszę się że się wam podoba. <ok>

Jak już kupicie i zamontujecie to zdajcie relacje.

Sam myślę o takim podgrzewaczu do dogrzewania parownika.


Można by było go użyć w tej tańszej wersji (bez sterownika) i podpiąć do instalki przez przekaźniki tak aby rozłączało po przełączaniu na LPG
_________________
Nie bądź idiotą internetowi nie płacą ...
 
 
Kosmos 



Model: S4 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEC
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 57
Skąd: Platerówka
Wysłany: 2011-01-30, 20:44   

Cypek80 napisał/a:
Można by było go użyć w tej tańszej wersji (bez sterownika) i podpiąć do instalki przez przekaźniki tak aby rozłączało po przełączaniu na LPG
dobra myśl :-)
_________________
kupię dekielki do felg bolero 17 cali
 
 
M0NEER 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2000
Skrzynia: Automat
Imię: Moneer
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 559
Skąd: Dubai
Wysłany: 2011-01-30, 23:21   

Cypek80 napisał/a:
Sam myślę o takim podgrzewaczu do dogrzewania parownika.

Nie jestem ekspertem od LPG, jednak powodów do załączania LPG na w miarę ciepłym silniku jest kilka...
Warto pamiętać, że spalanie LPG powoduje wyższą temp. w cylindrach po spaleniu mieszanki, które powinno zostać zastosowane po odpowiednim nagrzaniu się bloku silnika bo takie nagłe zwiękaszanie temp.w komorach spalania na zimnym bloku silnika może doprowadzić do różnorakich rozszczelnień -to tylko moja opinia.

Dlatego gdybym upierał się na tym podgrzewaczu to zamontowałbym go przed blokiem silnika: ciepła woda rozgrzewa blok silnika, płynie do chłodnicy, parownika LPG, do wymiennika ciepła i wraca do podgrzewacza. W tym układzie blok silnika będzie lepiej przygotowany na przyjęcie wyższej temp.spalania mieszanki, a efekty ogrzewania na pewno będą lepsze niż bez podgrzewacza.

To Wasze silniki i kombinujcie jak Wam się podoba.
Z góry dzięki za dzielenie się info co tam wykombinujecie <piwo>

IMHO, takie kombinacje są tylko dobre w teorii, patrząc finansowo długo potrwa zanim taki "system" się zwróci... <czapa>
_________________
...trochę smutaśno bez mojej Łałdi :(

I LOVE
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Cypek80 


Model: RS7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CWUB
Imię: Stefan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 82
Skąd: dolnoslaskie
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-01-31, 11:02   

M0NEER napisał/a:
W tym układzie blok silnika będzie lepiej przygotowany na przyjęcie wyższej temp.spalania mieszanki, a efekty ogrzewania na pewno będą lepsze niż bez podgrzewacza.



Użytkownik napisał/a:
Teorią jest tylko to co pisałeś o pękaniu bloku. Dobra instalka dająca prawidłową dawkę lpg nie podnosi temp spalania znacząco. Temp spalania podnosi tylko uboga mieszanka (równiesz Pb).


Za uboga mieszanka (LPG/PB) podwyższa temperaturę jak już to zostało napisane ale nie uszkadza nie dogrzanego bloku tylko wypala uszczelnienia w gniazdach zaworowych w głowicy.
_________________
Nie bądź idiotą internetowi nie płacą ...
 
 
M0NEER 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2000
Skrzynia: Automat
Imię: Moneer
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 559
Skąd: Dubai
Wysłany: 2011-01-31, 20:01   

Użytkownik, ogólnie Twoje argumenty są logiczne :-)
Kalkulacja wg.mnie zbyt optymistyczna:
- silnik V8 na "ssaniu" (i biegu jałowym) spali max.4L benzyny na 1 godz.
- pogrzewacz 170 + przesyłka + dodatkowe części, rurki i elekryczne elementy + trochę płynu chłodniczego + ew.robocizna
- ponieważ zamiast benzyny spalasz LPG, więc liczmy że oszczędzasz 2zł/odpalenie na zimnym.

Można założyć, że jeżeli faktycznie taki podgrzewacz będzie skuteczny to powinien się zwrócić w ok.2-3 m-ce ;-)


Użytkownik napisał/a:
A to sprawdzone rozwiązanie nie tylko w teorii, seryjnie takie grzałki są montowane w autach Renault i VW/Audi TDI.

U mnie w samochodzie dosyć szybko dmucha ciepłym (nawet w silne mrozy), czy to oznacza że mam podgrzewacz?


Cypek80, tak czy siak podgrzewacz nie jest wolny od skutków ubocznych <ok>
_________________
...trochę smutaśno bez mojej Łałdi :(

I LOVE
 
 
Quattrorulezz 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Przemek
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 90
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-02-03, 19:24   

Kolego idea bardzo dobra. Osobiście polecam wodne ogrzewanie postojowe. Miałem zamontowany taki układ w c4 2.3E. Możesz zamonotować jako dogrzewacz (ciepło rozprowadzi pompa silnikowa) i uruchamiać po włączeniu silnika. Albo z pompką obiegową i nagrzać silnik przed rozruchem a po odpaleniu od razu na cichego zabójce przełączyć :mrgreen: . Generalnie co byś nie założył "dogrzewającego" to o czymś takim jak grawitacja możeż pomażyć (za ciękie rurki, a nagrzewnica to już wogule). Jak założysz przed nagrzewnicą to będziesz grzał wnętrze (bo wentylator odprowadzi ciepło do kabiny) jak za nagrzewnicą to nagrzejesz silnik a potem wnętrze. Najlepiej było by dla Ciebie przed parownik a co za tym idzie przed nagrzewnicę też (bo pewnie masz reduktor wpięty równolegle na trójnikach). Powodzenia, jeżeli byś potrzebował info na temat webast to służe bo zjadłem na nich zęby ;-)

A co do mocy grzewczej o której ktoś wczesniej wspominał, 1,2kw napracuje się dość długo skoro webasta mają od 3-7kw a też muszą iść przynajmniej 10 min żeby ciepełko było odczuwalne a co za tym przełączyć się na gaz. Wydaje mi się że taki elektryczny dogrzewacz (tak jak m.in BMW fabrycznie)nie powinien pracować bez pracującego alternatora

pozdrawiam i życzę powodzenia
_________________
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Quattrorulezz 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Przemek
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 90
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-02-06, 09:08   

No właśnie moje pochodzi z alhambry. Były montowane też z przodu ale njaczęściej jako dogrzewacze D3WZ 3kw bez pompki obiegowej.
_________________
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro
 
 
Cypek80 


Model: RS7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CWUB
Imię: Stefan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 82
Skąd: dolnoslaskie
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-02-06, 20:29   

Znalazłem na forum lpg że ktoś testował to rozwiązanie...

http://lpg-forum.pl/viewt...ght=podgrzewacz
_________________
Nie bądź idiotą internetowi nie płacą ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: