Jaka skrzynia w A7 2.0TFSI 252km Stronic czy Tiptronic?
Jaka skrzynia w A7 2.0TFSI 252km Stronic czy Tiptronic?
Witam,
Mam głupie pytanie, kupiłem A7 2015r po lifcie, auto krajowe silnik znany typ 2.0 TFSI kod CYPA i chciałem wymienić olej w przekładni Stronic. napisałem do serwisu (ASO) a tam Pan odpisał że moje auto ma Tiptronica i tych skrzyniach wogóle sie oleju nie wymienia.
Szczerze to zgłupiałem strasznie bo przekonany byłem że to Stronic, przecież Tiptronica montowali tylko w Dieslach tych powyżej 320km.
czy ktoś wie gdzie to sprawdzić tak rzetelnie co w tym aucie jest. Kod skrzyni mam KLM QKE
Tak wogóle to mnie to wku.. bo nawet nie wiadomo jaki olej do auta wlać, w ASO twierdza że 5W30 Ori albo Mobil. Gdzięs wyczytałem że inny. Może ktos coś podpowie
Mam głupie pytanie, kupiłem A7 2015r po lifcie, auto krajowe silnik znany typ 2.0 TFSI kod CYPA i chciałem wymienić olej w przekładni Stronic. napisałem do serwisu (ASO) a tam Pan odpisał że moje auto ma Tiptronica i tych skrzyniach wogóle sie oleju nie wymienia.
Szczerze to zgłupiałem strasznie bo przekonany byłem że to Stronic, przecież Tiptronica montowali tylko w Dieslach tych powyżej 320km.
czy ktoś wie gdzie to sprawdzić tak rzetelnie co w tym aucie jest. Kod skrzyni mam KLM QKE
Tak wogóle to mnie to wku.. bo nawet nie wiadomo jaki olej do auta wlać, w ASO twierdza że 5W30 Ori albo Mobil. Gdzięs wyczytałem że inny. Może ktos coś podpowie
ASO się pomyliło
Dzieki za odpowiedz, po ponownym wysłaniu maila do ASO że to nie jest możlwie aby 2 litrowa benzyna miała tiptronica Pan ssprawdził ponownie i jednak jest stronic. WTF, jakbym był nie docieklwiey i uwierzył na słowo to bym oleju nie wymienił i wkrótce byłoby kiepsko
''specyfikacja auta w programie ELSA podaje TIPTRONIC, ale z kolei w instrukcji napraw jest S-TRONIC.''
co do wymiany to już się umówiłem na wymianę dynamiczną własnie w tym ASO, mam nadzieje że nic nie zepsują, cene podali za usługę nawet ok. 400zl + olej po 76zł/l i tych ma pójść około 8-9l, jeszcze raz dzięki
''specyfikacja auta w programie ELSA podaje TIPTRONIC, ale z kolei w instrukcji napraw jest S-TRONIC.''
co do wymiany to już się umówiłem na wymianę dynamiczną własnie w tym ASO, mam nadzieje że nic nie zepsują, cene podali za usługę nawet ok. 400zl + olej po 76zł/l i tych ma pójść około 8-9l, jeszcze raz dzięki
Cześć czy możesz wyjaśnić dlaczego nie robi się wymiany dynamicznej w Stronicu?
W ASO zaoferowano mi dwie opcje, grawitacyjna i dynamiczną o około 30-40% droższą ze względu na większe zużycie oleju.
Czy naprawdę w ASO gdyby takiej wymiany się nie robiło sami mieliby w oferowaliby taką wymianę?
Bede wdzięczny jeśli możesz napisać dlaczego dynamicznej się nie robi? Całe to Audi juz mnie maskralnie wkur.. z ksiązki serwisowej nie można dowiedzieć się nic, dosłownie nic poza suchymi informacjami typu skontaktuj się ze swoim dealerem Audi. Nawet gatunku płynów nie podadzą. Jak miałem A5 w manualu to nie miałem takich zmartwień jak teraz z tym j.. stronikiem.
W ASO zaoferowano mi dwie opcje, grawitacyjna i dynamiczną o około 30-40% droższą ze względu na większe zużycie oleju.
Czy naprawdę w ASO gdyby takiej wymiany się nie robiło sami mieliby w oferowaliby taką wymianę?
Bede wdzięczny jeśli możesz napisać dlaczego dynamicznej się nie robi? Całe to Audi juz mnie maskralnie wkur.. z ksiązki serwisowej nie można dowiedzieć się nic, dosłownie nic poza suchymi informacjami typu skontaktuj się ze swoim dealerem Audi. Nawet gatunku płynów nie podadzą. Jak miałem A5 w manualu to nie miałem takich zmartwień jak teraz z tym j.. stronikiem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Po odkręceniu korka spustowego spływa prawie całość oleju, więc jaki jest sens robienia dynamicznej wymiany
. Po drugie olej w s-tronicu wymienia się co 60 tysięcy km, więc nie będzie on aż tak bardzo przepracowany, a na pewno nie będzie czarny. Zapytaj się czy wymieniają oba filtry oleju
. Proponują wymianę dynamiczną, ponieważ zużyją więcej oleju, który kosztuje u nich ok. 140 zł za litr, a kto za niego zapłaci wraz z robotą...
... TY


... TY

Dzięki za podpowiedz, no tak jak to ASO aby zedrzeć z klienta jak najwięcej. Widzę że jesteś otrzaskany w tych skrzyniach, czy możesz mi powiedzieć o jakie filtry tam chodzi? Jeden jeden pewnie siatkowy, drugi jakiś chroniący mechatronikę tak? Czy oba trzeba za kazdym razem wymieniać.
U mnie jest dopiero 40tys przebiegu i będzie to pierwsza wymiana ale olej stary bo ma już 3 lata więc chce teraz zrobić za mojej kadencji a później planowałem już wymieniać co 60tys zwłaszcza że latam praktycznie same trasy.
U mnie jest dopiero 40tys przebiegu i będzie to pierwsza wymiana ale olej stary bo ma już 3 lata więc chce teraz zrobić za mojej kadencji a później planowałem już wymieniać co 60tys zwłaszcza że latam praktycznie same trasy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Do wymiany jest zewnętrzny filtr (w sumie jest to wkład), który wygląda mniej więcej tak:
oraz wewnętrzny siatkowy, który jest ukryty pod miską:
[ Dodano: 2019-03-31, 16:42 ]
Pamiętaj, że skrzynia ma jeszcze drugi obieg olejowy, w którym olej przekładniowy też trzeba wymieniać. Najlepiej robić to co drugą zmianę sprzęgłowego.
oraz wewnętrzny siatkowy, który jest ukryty pod miską:
[ Dodano: 2019-03-31, 16:42 ]
Pamiętaj, że skrzynia ma jeszcze drugi obieg olejowy, w którym olej przekładniowy też trzeba wymieniać. Najlepiej robić to co drugą zmianę sprzęgłowego.
Wymieniłem olej w stronicu, statycznie w ASO. Mogłem nawet zobaczyć jaki olej zlecial po tych trzech latach i powiem że spodziewałem się czarnego smolucha a zlecial piekny i czysty zielony olej. Widać te w stronicach tak nie dostają po dupie. Prawda jest że wymieniają tylko jeden filtr. Mówią że ten pod miska wymienia się tylko podczas naprawy. Cenowo mi się upieklo bo na wycenie zrobili blad i policzyli za olej tylko po 75zeta za litr. W sumie total z robota wyszlo niecałe 900zl.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Wymiany dynamicznej w ASB s-tronic się nie robi bo nie ma to kompletnie sensu i ten kto ci to zaproponował w ASO widać , że chyba nie miał pojęcia czym się róznią między sobą skrzynie hydrokinetyczne i dwusprzęgłowe.
Wymianę dynamiczną robi się w skrzyniach hydrokinetycznych potocznie zwanych tiptronicami bo przy wymianie sporo oleju zostaje w konwerterze z którego nie da się zlać oleju przy wymianie grawitacyjnej dlatego robi się wymianę dynamiczną czyli popmpuje się nowy olej jednocześnie wypompowywując stary.
W s-tronicu nie ma konwertera i tak jak to napisał mat1324 praktycznie cały olej ścieka.
Co do wymiany filtrów i wymiany tylko jednego to podobny temat jak bujda ASO , że oleju się w tipach nie wymienia.
S-tronic ma dwa filtry pierwszy w tej czarnej obudowie który jest w misce spełnia rolę smoka przez który zasysany jest olej z miski i przez niego przechodzi olej do mechatroniki która w 99% najczęściej pada w tej skrzyni a za jej usterki też najczęściej jest winny brudny olej. Drugi filtr beczkowy ma za zadanie filtrować olej który idzie z magistrali chłodzącej sprzęgła. Dla mnie logiczne jest , że jak jest filtr to znaczy , że coś ma filtrować a skoro filtruje więc i się zabrudza i trzeba go wymieniać a nie słuchać tego co mówi ASO. Oczywiścia wszystko jest kwestią podejścia co jak kto uważa bo w twoim przypadku po 40 tyś pewnie ten filtr w misce zabity jeszcze nie jest ale jakbym kupił po kimś z nalatanym blatem to bym się nawet nie zastanawiał.
Druga sprawa to olej w skrzynce przekładniowej która jest oddzielną częścią skrzyni. Tak jak napisał mat1324 tam jest "zwykły" olej przekładniowy i jego żywotność jest akurat bardzo długa i nie widzę sensu zaglądania tam wcześniej niż powiedzmy przy drugiej wymiane ATF czyli ok 120tyś.
Wymianę dynamiczną robi się w skrzyniach hydrokinetycznych potocznie zwanych tiptronicami bo przy wymianie sporo oleju zostaje w konwerterze z którego nie da się zlać oleju przy wymianie grawitacyjnej dlatego robi się wymianę dynamiczną czyli popmpuje się nowy olej jednocześnie wypompowywując stary.
W s-tronicu nie ma konwertera i tak jak to napisał mat1324 praktycznie cały olej ścieka.
Co do wymiany filtrów i wymiany tylko jednego to podobny temat jak bujda ASO , że oleju się w tipach nie wymienia.
S-tronic ma dwa filtry pierwszy w tej czarnej obudowie który jest w misce spełnia rolę smoka przez który zasysany jest olej z miski i przez niego przechodzi olej do mechatroniki która w 99% najczęściej pada w tej skrzyni a za jej usterki też najczęściej jest winny brudny olej. Drugi filtr beczkowy ma za zadanie filtrować olej który idzie z magistrali chłodzącej sprzęgła. Dla mnie logiczne jest , że jak jest filtr to znaczy , że coś ma filtrować a skoro filtruje więc i się zabrudza i trzeba go wymieniać a nie słuchać tego co mówi ASO. Oczywiścia wszystko jest kwestią podejścia co jak kto uważa bo w twoim przypadku po 40 tyś pewnie ten filtr w misce zabity jeszcze nie jest ale jakbym kupił po kimś z nalatanym blatem to bym się nawet nie zastanawiał.
Druga sprawa to olej w skrzynce przekładniowej która jest oddzielną częścią skrzyni. Tak jak napisał mat1324 tam jest "zwykły" olej przekładniowy i jego żywotność jest akurat bardzo długa i nie widzę sensu zaglądania tam wcześniej niż powiedzmy przy drugiej wymiane ATF czyli ok 120tyś.
i własnie tak jak piszecie to jest problem z całym ASO. Uwazają się za ch.. wie kogo bo jednak ASO a prawda jest taka że pracują tam często ciule którzy są mistrzami we wciskaniu kitu i naciągania klienta na kasę.
Na moje pytanie ile filtrów wymieniają powiedzieli że tylko jeden. Ten drugi ponoć wymienia się tylko jak skrzynia jest cała rozgrzebana.
W takim razie pytanie czy ktoś może polecić naprawdę godna zaufania firmę która zmieni oba oleje i oba filtry w Warszawie lub okolicach ewentualnie okolice Wrocławia i dolnego śląska? (Wałbrzych, Swidnica itd).
J aolej w ATF zrobiłem w Krotoski Cichy Łódz ale naprawdę jakoś moje zaufanie do tego serwisu jest ograniczone.
Ostatnio robili mi przegląd przy 60tys, zmienili olej w silniku, 4 swiece i filtr kabinowy i powietrza. Do tego rzekomo szukali usterek i skasowali 2550zł za taką usługę. Miałem idealnie wysprzątane auto przed przyjazdem do ASO, po odjechaniu z ASO na podłodze pasażera zostawili mi pełno martwych much i brudu który wypadł przy wymianie filtra. Jedyny tego plus taki że chyba wiem że jednak wymienili
Na moje pytanie ile filtrów wymieniają powiedzieli że tylko jeden. Ten drugi ponoć wymienia się tylko jak skrzynia jest cała rozgrzebana.
W takim razie pytanie czy ktoś może polecić naprawdę godna zaufania firmę która zmieni oba oleje i oba filtry w Warszawie lub okolicach ewentualnie okolice Wrocławia i dolnego śląska? (Wałbrzych, Swidnica itd).
J aolej w ATF zrobiłem w Krotoski Cichy Łódz ale naprawdę jakoś moje zaufanie do tego serwisu jest ograniczone.
Ostatnio robili mi przegląd przy 60tys, zmienili olej w silniku, 4 swiece i filtr kabinowy i powietrza. Do tego rzekomo szukali usterek i skasowali 2550zł za taką usługę. Miałem idealnie wysprzątane auto przed przyjazdem do ASO, po odjechaniu z ASO na podłodze pasażera zostawili mi pełno martwych much i brudu który wypadł przy wymianie filtra. Jedyny tego plus taki że chyba wiem że jednak wymienili
