Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

3.0 tfsi pobiera plyn chłodniczy

Silniki benzynowe
tomek107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 cze 2019, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomek107 » 25 cze 2019, 00:16

No pojechałem dziś do niego i mówię mu, że może być problem z separatorem oleju. Na co on mi odpowiedział że sprawdzał tam.... Pokazałem więc zdjęcie które wstawił tupalec85, On popatrzył na to i stwierdził że... "no tak tak, kanały od płynu itd ale tam było sucho, tu ewidentnie jest płyn, u Cb było sucho" :) I dalej tematu nie drążyłem :) Powiedział też że gdyby był to separator, prawdopodobnie płyn dostawał by się raczej do oleju. A ja już w sumie dolałem blisko 10 litrów płynu od stycznia. Gdzie autem jeżdżę aby raz w tygodniu :)

Czyli może tak być, że separator jest walnięty i wtedy płyn idzie w dolot i zostaje spalany a wycieku na zewnątrz być nie musi?? Koszt nowego separatora ok 500 zł?

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 25 cze 2019, 04:24

tomek107 pisze:Czyli może tak być, że separator jest walnięty i wtedy płyn idzie w dolot i zostaje spalany a wycieku na zewnątrz być nie musi?? Koszt nowego separatora ok 500 zł?
Tak :(
Ale "MOŻE" a nie "musi".


(Jeśli masz niewidzialne ubytki płynu chłodzącego...)
https://www.audizine.com/forum/showthre ... olant-loss

tomek107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 cze 2019, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomek107 » 25 cze 2019, 08:12

No faktycznie, ubytki plynu mial duże. To ja juz nie wiem co robić. Zaprowadze auto do kogos innego. I powiem zeby wymienił ten separator. A jak to nie bedzie to... to ja juz nie wiem. Nie ma chyba innych mozliwosci. Ale moze akurat 😊

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 25 cze 2019, 09:39

U mnie do oleju nie dostawal sie plyn bo stan oleju nigdy mi sie nie zwiekszal ani zadnych anomalii wzrokowych i zapachowych nie mialem. Nr najnowszego separatora do naszego silnika 06E103547AC. 485zl.

tomek107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 cze 2019, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomek107 » 25 cze 2019, 17:35

Kod silnika nie ma znaczenia? Dziś bylem u imnego mechanika. Powiedział że zrobi mi to auto. Otworzyl maske i od razu powiedzial ze tu pachnie plynem. I faktycznie jest taki inny zapach ktory juz wczesniej czulem. Przejechalem ok 50 km i ubylo mi caly stan od max do min. To byly rozne wersje tych separatoów?

No u mnie oleju ubywa troszkę. Ale to chyba normalne w tym silniku. Ale olej jest czysty. U mnie musi sie gdzieś spalać ten plyn. Bo gdyby wylewał sie na zewnatrz to byla by plama przy tych ilosciach.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 cze 2019, 18:03

Podaj numer VIN lub podeślij na PW, to dobiorę separator konkretnie pod Twoje auto :).

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 25 cze 2019, 18:57

tomek107 pisze: Przejechalem ok 50 km i ubylo mi caly stan od max do min
WOW! To już nie ma żartów!

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 25 cze 2019, 19:54

tomek107, w zasadzie to zobaczylem na rok i pomyslalem,ze masz CGWB ale w sumie C7 byly od 2011 a nie od 2010 i 333KM mialy po lifcie wiec maly miszmasz w opisie🙂

tomek107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 cze 2019, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomek107 » 09 lip 2019, 22:01

Nie nie to nie misz masz <rotfl> Po prostu nie moglem znalezc odpowiedniego modelu. Model to CAK 333 konie. Auto S4 B8 2010 rok. A no wlasnje pankwie nie ma zartow. Ubytek plynu robi się coraz wiekszy. W tym momencie staram sie nim w ogole nie jezdzic.

[ Dodano: 2019-07-09, 22:01 ]
No i panowie została zdiagnozowana usterka. Mechanik stwierdził pękniętą tuleje. Silnik na tulejach ma widoczne zarysowania. Poprzedni mechanik przy rozbieraniu nawet nie raczył mnie o tym poinformować że silnik się zaciera i mimo wszystko kazał robić głowice. Także tak... jestem chyba zmuszony poszukać nowego bloku lub silnika. Wiecie może gdzie można kupić pewny silnik lub blok CAK????

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 17 sie 2019, 18:27

Panowie mam pytanie, damos, moze Ty bedziesz wiedzial bo byles obcykany w temacie separatora oleju. Po jego wymianie(a moze to akurat zbieg okolicznosci)auto zaczelo lykac olej. Ok 350-500 ml oleju na ok.1000km. W trakcie wymiany,pod kompresorem,jedna z tych rurek karbowanych nie chciala sie zapiac,ta okragla spinka nie chciala "kliknac" wiec mechanik troche rzemieslniczo ja jakos przymocowal. Czy ktoras z tych rurek moze powodowac wieksze zuzycie oleju?albo co moglo sie uszkodzic ewentualnie przy wymianie?z gory nie widac wyciekow,pod autem tez nie widac,wymienialismy laczniki stabilizatora i nic w oczy sie nie rzucilo ale dokladnie nie zagladalismy. Zauwazylem tez ze zaczely mi sie mocno felgi brudzic na czarno,najbardziej przednie(jakies czarne tluste kropki tez sie na nich pojawiaja). Dodam,ze auto nie kopci,silnik chodzi bez zmian jak wczesniej.Jeszcze jedna opcja ktora ktos mi podpowiadal,ze olej przepracowany tez bedzie szybciej ubywal. Mam liqui moly top tec 4200 5w30 i 9100km juz na nim przejechane.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 18 sie 2019, 10:25

Wiesz - te "spinki" mają różną budowę i czasem do "kliknięcia" wymagane jest odpowiednio głębokie włożenie jednej rurki w drugą. Nie wiemy, dlaczego nie chciała się zatrzasnąć, wiec trudno tu zgadywać.
Ja bym auto wstawił na podnośnik i dokładnie obejrzał od dołu, czy są jakieś wycieki. Olej może uciekać na wiele sposobów: z nieszczelnych połączeń między przewodami, z uszczelek pod pokrywami zaworów, ze złego połączenia odmy z magistrala olejową, z gniazda filtra oleju, z chłodnicy oleju na zewnątrz, z chłodicy oleju do płynu chłodzącego, z uszczelniacza wału przy skrzyni, z nieszczelnych pokryw rozrządu, z uszczelniaczy zaworowych, z zapieczonych pierścieni, z uszczelki pod głowicą... jest tego wiele.
Jeśli wszystko jest "zawalone" olejem - można umyć i przejechać kilkaset km a następnie ponownie sprawdzić.
Możliwe jest również złe (nieszczelne) podłączenie odmy lub jej uszkodzenie w montażu. Wtedy olej będzie się gromadzić w profilach na bloku silnika pod odmą i nie będzie widocznego wycieku (do czasu):
Obrazek


Zdrowy silnik tez może brać olej, ale raczej nie w ilości 0,5L/1000km. U mnie ubywa około litra (?) na 10 tys. km
palec85 pisze:Zauwazylem tez ze zaczely mi sie mocno felgi brudzic na czarno,najbardziej przednie(jakies czarne tluste kropki tez sie na nich pojawiaja).
Jeśli obie - to raczej nie wina oleju, tylko klocków. O ile moge wyobrazić sobie olej dostający się jakoś na jedną felgę - to nie na dwie i to w równej ilości :)

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 18 sie 2019, 14:02

U mnie tez tak bral chociaz zauwazylem ze jak zmienilem olej na liqui moly to wiecej od poczatku go troche bral. Zostalo mi 900 km do zmiany oleju wiec podmienie go szybciej na jakis lepszy i zobacze jak bedzie z braniem oleju. Przy okazji ogladne z mechanikiem dokladnie silnik od dolu. Czyli mozna zalozyc,ze jak nie bedzie widoczny wyciek to moze sie pod separatorem zbierac na skutek zlego montazu lub uszkodzenia?abo ta rurka ktora nie chciala wskoczyc i tam gdzies ubywa.

[ Dodano: 2019-08-18, 14:02 ]
No dobra to jeszcze jedno pytanie. Czy moze czujnik poziomu oleju swirowac?teraz pokazuje polowe skali tylko mierzone w innym miejscu ale tez wydaje sie byc rowne. Wczesniej pokazywalo na minimum. Na pewno nie bylo az takiej duzej roznicy w poziomie podloza. Zauwazylem,ze czesto rano nie pokazuje mi komunikatu ze pomiar dostepny po rozgrzaniu lub po 2 minutach tylko odrazu pokazuje pomiar.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 18 sie 2019, 14:20

palec85 pisze:Czy moze czujnik poziomu oleju swirowac?
Oczywiście, że może! W BMW to było taką plagą, że ponownie wprowadzili bagnety :)

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 18 sie 2019, 14:28

No to chyba przy okazji wymiany oleju zmienie ten czujnik bo zapewne nie kosztuje wiele. To teraz ukłon w stronemat1324, &#128578;moglbys zobaczyc nr.tego czujnika bo w mojej pseudo etce nie pokazuje numeru i czy w ogole da sie go wymienic bez zdejmowania miski bo po rysunkach widze,ze chyba przykrecany jest od dolu miski.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 sie 2019, 18:53

Próbowałeś sprawdzać poziom oleju bagnetem serwisowym? Jest on najbardziej wiarygodny.

Czujnik poziomu ma numer 03C907660R lub nowsze oznaczenie 03C907660S. Gdybyś nie mógł znaleźć, to w ASO jest za ok. 520 zł. Osobiście wolałbym jednak kupić bagnet - T40178, który kosztuje max 1/10 ceny czujnika :). W razie czego mogę podać parametry z elsy do ustawienia go pod konkretny silnik, ponieważ 3.0 TFSI w C6 ma inne wartości niż 3.0 TFSI w C7.

Sam czujnik przykręcony jest na 3 nakrętki i wystarczy spuścić tylko olej z miski. No chyba, że ktoś lubi jak coś się leje na głowę :p.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga