3.0 tfsi pobiera plyn chłodniczy
No pojechałem dziś do niego i mówię mu, że może być problem z separatorem oleju. Na co on mi odpowiedział że sprawdzał tam.... Pokazałem więc zdjęcie które wstawił tupalec85, On popatrzył na to i stwierdził że... "no tak tak, kanały od płynu itd ale tam było sucho, tu ewidentnie jest płyn, u Cb było sucho" I dalej tematu nie drążyłem Powiedział też że gdyby był to separator, prawdopodobnie płyn dostawał by się raczej do oleju. A ja już w sumie dolałem blisko 10 litrów płynu od stycznia. Gdzie autem jeżdżę aby raz w tygodniu
Czyli może tak być, że separator jest walnięty i wtedy płyn idzie w dolot i zostaje spalany a wycieku na zewnątrz być nie musi?? Koszt nowego separatora ok 500 zł?
Czyli może tak być, że separator jest walnięty i wtedy płyn idzie w dolot i zostaje spalany a wycieku na zewnątrz być nie musi?? Koszt nowego separatora ok 500 zł?
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Taktomek107 pisze:Czyli może tak być, że separator jest walnięty i wtedy płyn idzie w dolot i zostaje spalany a wycieku na zewnątrz być nie musi?? Koszt nowego separatora ok 500 zł?
Ale "MOŻE" a nie "musi".
(Jeśli masz niewidzialne ubytki płynu chłodzącego...)
https://www.audizine.com/forum/showthre ... olant-loss
Kod silnika nie ma znaczenia? Dziś bylem u imnego mechanika. Powiedział że zrobi mi to auto. Otworzyl maske i od razu powiedzial ze tu pachnie plynem. I faktycznie jest taki inny zapach ktory juz wczesniej czulem. Przejechalem ok 50 km i ubylo mi caly stan od max do min. To byly rozne wersje tych separatoów?
No u mnie oleju ubywa troszkę. Ale to chyba normalne w tym silniku. Ale olej jest czysty. U mnie musi sie gdzieś spalać ten plyn. Bo gdyby wylewał sie na zewnatrz to byla by plama przy tych ilosciach.
No u mnie oleju ubywa troszkę. Ale to chyba normalne w tym silniku. Ale olej jest czysty. U mnie musi sie gdzieś spalać ten plyn. Bo gdyby wylewał sie na zewnatrz to byla by plama przy tych ilosciach.
Nie nie to nie misz masz Po prostu nie moglem znalezc odpowiedniego modelu. Model to CAK 333 konie. Auto S4 B8 2010 rok. A no wlasnje pankwie nie ma zartow. Ubytek plynu robi się coraz wiekszy. W tym momencie staram sie nim w ogole nie jezdzic.
[ Dodano: 2019-07-09, 22:01 ]
No i panowie została zdiagnozowana usterka. Mechanik stwierdził pękniętą tuleje. Silnik na tulejach ma widoczne zarysowania. Poprzedni mechanik przy rozbieraniu nawet nie raczył mnie o tym poinformować że silnik się zaciera i mimo wszystko kazał robić głowice. Także tak... jestem chyba zmuszony poszukać nowego bloku lub silnika. Wiecie może gdzie można kupić pewny silnik lub blok CAK????
[ Dodano: 2019-07-09, 22:01 ]
No i panowie została zdiagnozowana usterka. Mechanik stwierdził pękniętą tuleje. Silnik na tulejach ma widoczne zarysowania. Poprzedni mechanik przy rozbieraniu nawet nie raczył mnie o tym poinformować że silnik się zaciera i mimo wszystko kazał robić głowice. Także tak... jestem chyba zmuszony poszukać nowego bloku lub silnika. Wiecie może gdzie można kupić pewny silnik lub blok CAK????
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Panowie mam pytanie, damos, moze Ty bedziesz wiedzial bo byles obcykany w temacie separatora oleju. Po jego wymianie(a moze to akurat zbieg okolicznosci)auto zaczelo lykac olej. Ok 350-500 ml oleju na ok.1000km. W trakcie wymiany,pod kompresorem,jedna z tych rurek karbowanych nie chciala sie zapiac,ta okragla spinka nie chciala "kliknac" wiec mechanik troche rzemieslniczo ja jakos przymocowal. Czy ktoras z tych rurek moze powodowac wieksze zuzycie oleju?albo co moglo sie uszkodzic ewentualnie przy wymianie?z gory nie widac wyciekow,pod autem tez nie widac,wymienialismy laczniki stabilizatora i nic w oczy sie nie rzucilo ale dokladnie nie zagladalismy. Zauwazylem tez ze zaczely mi sie mocno felgi brudzic na czarno,najbardziej przednie(jakies czarne tluste kropki tez sie na nich pojawiaja). Dodam,ze auto nie kopci,silnik chodzi bez zmian jak wczesniej.Jeszcze jedna opcja ktora ktos mi podpowiadal,ze olej przepracowany tez bedzie szybciej ubywal. Mam liqui moly top tec 4200 5w30 i 9100km juz na nim przejechane.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Wiesz - te "spinki" mają różną budowę i czasem do "kliknięcia" wymagane jest odpowiednio głębokie włożenie jednej rurki w drugą. Nie wiemy, dlaczego nie chciała się zatrzasnąć, wiec trudno tu zgadywać.
Ja bym auto wstawił na podnośnik i dokładnie obejrzał od dołu, czy są jakieś wycieki. Olej może uciekać na wiele sposobów: z nieszczelnych połączeń między przewodami, z uszczelek pod pokrywami zaworów, ze złego połączenia odmy z magistrala olejową, z gniazda filtra oleju, z chłodnicy oleju na zewnątrz, z chłodicy oleju do płynu chłodzącego, z uszczelniacza wału przy skrzyni, z nieszczelnych pokryw rozrządu, z uszczelniaczy zaworowych, z zapieczonych pierścieni, z uszczelki pod głowicą... jest tego wiele.
Jeśli wszystko jest "zawalone" olejem - można umyć i przejechać kilkaset km a następnie ponownie sprawdzić.
Możliwe jest również złe (nieszczelne) podłączenie odmy lub jej uszkodzenie w montażu. Wtedy olej będzie się gromadzić w profilach na bloku silnika pod odmą i nie będzie widocznego wycieku (do czasu):
Zdrowy silnik tez może brać olej, ale raczej nie w ilości 0,5L/1000km. U mnie ubywa około litra (?) na 10 tys. km
Ja bym auto wstawił na podnośnik i dokładnie obejrzał od dołu, czy są jakieś wycieki. Olej może uciekać na wiele sposobów: z nieszczelnych połączeń między przewodami, z uszczelek pod pokrywami zaworów, ze złego połączenia odmy z magistrala olejową, z gniazda filtra oleju, z chłodnicy oleju na zewnątrz, z chłodicy oleju do płynu chłodzącego, z uszczelniacza wału przy skrzyni, z nieszczelnych pokryw rozrządu, z uszczelniaczy zaworowych, z zapieczonych pierścieni, z uszczelki pod głowicą... jest tego wiele.
Jeśli wszystko jest "zawalone" olejem - można umyć i przejechać kilkaset km a następnie ponownie sprawdzić.
Możliwe jest również złe (nieszczelne) podłączenie odmy lub jej uszkodzenie w montażu. Wtedy olej będzie się gromadzić w profilach na bloku silnika pod odmą i nie będzie widocznego wycieku (do czasu):
Zdrowy silnik tez może brać olej, ale raczej nie w ilości 0,5L/1000km. U mnie ubywa około litra (?) na 10 tys. km
Jeśli obie - to raczej nie wina oleju, tylko klocków. O ile moge wyobrazić sobie olej dostający się jakoś na jedną felgę - to nie na dwie i to w równej ilościpalec85 pisze:Zauwazylem tez ze zaczely mi sie mocno felgi brudzic na czarno,najbardziej przednie(jakies czarne tluste kropki tez sie na nich pojawiaja).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
U mnie tez tak bral chociaz zauwazylem ze jak zmienilem olej na liqui moly to wiecej od poczatku go troche bral. Zostalo mi 900 km do zmiany oleju wiec podmienie go szybciej na jakis lepszy i zobacze jak bedzie z braniem oleju. Przy okazji ogladne z mechanikiem dokladnie silnik od dolu. Czyli mozna zalozyc,ze jak nie bedzie widoczny wyciek to moze sie pod separatorem zbierac na skutek zlego montazu lub uszkodzenia?abo ta rurka ktora nie chciala wskoczyc i tam gdzies ubywa.
[ Dodano: 2019-08-18, 14:02 ]
No dobra to jeszcze jedno pytanie. Czy moze czujnik poziomu oleju swirowac?teraz pokazuje polowe skali tylko mierzone w innym miejscu ale tez wydaje sie byc rowne. Wczesniej pokazywalo na minimum. Na pewno nie bylo az takiej duzej roznicy w poziomie podloza. Zauwazylem,ze czesto rano nie pokazuje mi komunikatu ze pomiar dostepny po rozgrzaniu lub po 2 minutach tylko odrazu pokazuje pomiar.
[ Dodano: 2019-08-18, 14:02 ]
No dobra to jeszcze jedno pytanie. Czy moze czujnik poziomu oleju swirowac?teraz pokazuje polowe skali tylko mierzone w innym miejscu ale tez wydaje sie byc rowne. Wczesniej pokazywalo na minimum. Na pewno nie bylo az takiej duzej roznicy w poziomie podloza. Zauwazylem,ze czesto rano nie pokazuje mi komunikatu ze pomiar dostepny po rozgrzaniu lub po 2 minutach tylko odrazu pokazuje pomiar.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
No to chyba przy okazji wymiany oleju zmienie ten czujnik bo zapewne nie kosztuje wiele. To teraz ukłon w stronemat1324, 🙂moglbys zobaczyc nr.tego czujnika bo w mojej pseudo etce nie pokazuje numeru i czy w ogole da sie go wymienic bez zdejmowania miski bo po rysunkach widze,ze chyba przykrecany jest od dolu miski.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Próbowałeś sprawdzać poziom oleju bagnetem serwisowym? Jest on najbardziej wiarygodny.
Czujnik poziomu ma numer 03C907660R lub nowsze oznaczenie 03C907660S. Gdybyś nie mógł znaleźć, to w ASO jest za ok. 520 zł. Osobiście wolałbym jednak kupić bagnet - T40178, który kosztuje max 1/10 ceny czujnika . W razie czego mogę podać parametry z elsy do ustawienia go pod konkretny silnik, ponieważ 3.0 TFSI w C6 ma inne wartości niż 3.0 TFSI w C7.
Sam czujnik przykręcony jest na 3 nakrętki i wystarczy spuścić tylko olej z miski. No chyba, że ktoś lubi jak coś się leje na głowę .
Czujnik poziomu ma numer 03C907660R lub nowsze oznaczenie 03C907660S. Gdybyś nie mógł znaleźć, to w ASO jest za ok. 520 zł. Osobiście wolałbym jednak kupić bagnet - T40178, który kosztuje max 1/10 ceny czujnika . W razie czego mogę podać parametry z elsy do ustawienia go pod konkretny silnik, ponieważ 3.0 TFSI w C6 ma inne wartości niż 3.0 TFSI w C7.
Sam czujnik przykręcony jest na 3 nakrętki i wystarczy spuścić tylko olej z miski. No chyba, że ktoś lubi jak coś się leje na głowę .
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga