Skrzynie audi C7
Skrzynie audi C7
Witam,
Czy ktoś wie jaka jest róznica w skrzyniach automatycznych w a6 3.0 tdi 313 vs 245 oraz jaka skrzynkę posiada s6/rs6?
Czy ktoś wie jaka jest róznica w skrzyniach automatycznych w a6 3.0 tdi 313 vs 245 oraz jaka skrzynkę posiada s6/rs6?
A6 C7 BiTdi 313
I jak wygląda sprawa z s-tronikiem? Znacie jakieś opinie, skrzynia działa bez zarzutu, czy jednak coś z nią nie tak? Ojciec zastanawia się nad kupnem właśnie 3.0 TDI 245KM, bo można znowu odliczyć VAT od samochodów "z kratką bez kratki", ale jeżeli chodzi o skrzynię to wielka niewiadoma, jak sprawuje się w porównaniu z tipem?
Witam wszystkich
Chciałbym prosić o poradę/opinię w kwestii komunikatów przekładni. Żeby było jasne, napiszę chronologicznie objawy które doświadczałem w ciągu ostatnich dni, mianowicie :
1) Urocza podróż na ostatni długi weekend z rodzinką przerodziła się w koszmar za sprawą komunikatu w połowie drogi (ok 200 przejechanych km) o treści " przekładnia - awaria systemu. dalsza jazda możliwa z ograniczeniami" . Jakoś w trybie awaryjnym dotoczyłem się do Koszalina do ASO VW/AUDI w celu zbadania sprawy. Okazało się że z komputera "wyszedł" błąd "sprzęgło I za duży ślizg"
2) Po dniu spędzonym w serwisie pozostał jeden dzień odpoczynku nad naszym kochanym morzem i zaczęła się droga powrotna. Oprócz wspomnianego komunikatu mniej więcej znów w połowie drogi zaczęły "ginąć" biegi, tzn jazda możliwa była tylko na 2 , 4 i 6 biegu. Po krótkim postoju okazało się że po ponownym odpaleniu samochodu skrzynia działa jakby bez zarzutu, biegi zmieniane są płynnie oraz wspomniany pierwszy komunikat nie pokazuje się wcale. Czyli - jakby wszystko było OK . Tą metodą krótkiej jazdy na zmianę z przerwami dojechałem do domu
3) Po dwóch dniach od powrotu audi użytkowane było cały dzień bez najmniejszych przeszkód, żadnych komunikatów itp.
4) Po kolejnym dniu wspomniany pierwszy komunikat pojawił się ponownie, a po jakimś czasie "doszło" do tego dodatkowe ostrzeżenie o braku "R" wstecznego biegu. Wstrzymałem się od dalszych prób użytkowania pojazdu
5) Moje pytanie brzmi :
a) czy jest możliwe aby była to kwestia jakiś sterowników ? (słyszałem takie opinie także)
b) czy może jest to kwestia tego sprzęgła "pierwszego" ? (jeżeli tak to dlaczego raz działa a raz nie?)
c) czy to są objawy wskazujące na konieczność wymiany skrzyni i nie ma co zastanawiać się dłużej ?
d) jeżeli któraś z tych opcji to bardzo proszę o wskazanie względnie najlepszego tego typu serwisu w dolnośląskim ?
Kilka osób polecał mi firmę z długołęki, ASB. Czy ktoś miał z nimi doświadczenia w tym temacie ze swoim AUDI
są względnie blisko mnie
Serdecznie dziękuję za szczere podpowiedzi
nowicjusz ma A6 - c7 (2011) 3.0 TDI quatrro
aha, aktualny przebieg to 192 tys
pozdrawiam![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Chciałbym prosić o poradę/opinię w kwestii komunikatów przekładni. Żeby było jasne, napiszę chronologicznie objawy które doświadczałem w ciągu ostatnich dni, mianowicie :
1) Urocza podróż na ostatni długi weekend z rodzinką przerodziła się w koszmar za sprawą komunikatu w połowie drogi (ok 200 przejechanych km) o treści " przekładnia - awaria systemu. dalsza jazda możliwa z ograniczeniami" . Jakoś w trybie awaryjnym dotoczyłem się do Koszalina do ASO VW/AUDI w celu zbadania sprawy. Okazało się że z komputera "wyszedł" błąd "sprzęgło I za duży ślizg"
2) Po dniu spędzonym w serwisie pozostał jeden dzień odpoczynku nad naszym kochanym morzem i zaczęła się droga powrotna. Oprócz wspomnianego komunikatu mniej więcej znów w połowie drogi zaczęły "ginąć" biegi, tzn jazda możliwa była tylko na 2 , 4 i 6 biegu. Po krótkim postoju okazało się że po ponownym odpaleniu samochodu skrzynia działa jakby bez zarzutu, biegi zmieniane są płynnie oraz wspomniany pierwszy komunikat nie pokazuje się wcale. Czyli - jakby wszystko było OK . Tą metodą krótkiej jazdy na zmianę z przerwami dojechałem do domu
3) Po dwóch dniach od powrotu audi użytkowane było cały dzień bez najmniejszych przeszkód, żadnych komunikatów itp.
4) Po kolejnym dniu wspomniany pierwszy komunikat pojawił się ponownie, a po jakimś czasie "doszło" do tego dodatkowe ostrzeżenie o braku "R" wstecznego biegu. Wstrzymałem się od dalszych prób użytkowania pojazdu
5) Moje pytanie brzmi :
a) czy jest możliwe aby była to kwestia jakiś sterowników ? (słyszałem takie opinie także)
b) czy może jest to kwestia tego sprzęgła "pierwszego" ? (jeżeli tak to dlaczego raz działa a raz nie?)
c) czy to są objawy wskazujące na konieczność wymiany skrzyni i nie ma co zastanawiać się dłużej ?
d) jeżeli któraś z tych opcji to bardzo proszę o wskazanie względnie najlepszego tego typu serwisu w dolnośląskim ?
Kilka osób polecał mi firmę z długołęki, ASB. Czy ktoś miał z nimi doświadczenia w tym temacie ze swoim AUDI

Serdecznie dziękuję za szczere podpowiedzi
nowicjusz ma A6 - c7 (2011) 3.0 TDI quatrro
aha, aktualny przebieg to 192 tys
pozdrawiam
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
czyli olej w skrzyni nie był wymieniany ani razu... bo aso tego nie przewiduje, normalka.... kup pan auto a pozniej rob tak zeby dac nam zarobic a nie zeby auto bylo bezawaryjne...
wkurzajaca polityka.
olej w skrzyni wymienic czym predzej, koszt nie wielki. Przewaznie pozniej skrzynia przestaje wariowac...

olej w skrzyni wymienic czym predzej, koszt nie wielki. Przewaznie pozniej skrzynia przestaje wariowac...
