[S-TRONIC] Problem podczas redukcji z 3 na 2
[S-TRONIC] Problem podczas redukcji z 3 na 2
Witam.
Drodzy Państwo jestem tu nowy, od kilku minut przeglądam forum i niestety nie znalazłem odpowiedzi na pytanie dotyczące skrzyni S-Tronic. Sytuacja wygląda następująco: podczas jazdy w trybie "D" przy redukcji z 3 na 2 (w momencie gdy silnik/skrzynia jest ciepły/ciepła) czuć szarpnięcie i stuk. Czasami przy redukcji z 2 na jeden jest podobnie z tym że szarpnięcie i stuk jest mniej odczuwalny. Dodam że przy gwałtownym hamowaniu szarpnięcie jest prawie nie wyczuwalne. Podczas jazdy na zimnym silniku zjawisko praktycznie nie występuje. Dodam że kompletna skrzynia wraz ze sprzęgłem oraz kołem dwumasowym została wymieniona na gwarancji dokładnie 46 000 km temu olej w niej został zmieniony 16 000 km temu. Auto regularnie serwisowane w ASO. Proszę o pomoc oraz ewentualne sugestie. Aha szarpnięcie jest mniej odczuwalne w trybie sport.
Drodzy Państwo jestem tu nowy, od kilku minut przeglądam forum i niestety nie znalazłem odpowiedzi na pytanie dotyczące skrzyni S-Tronic. Sytuacja wygląda następująco: podczas jazdy w trybie "D" przy redukcji z 3 na 2 (w momencie gdy silnik/skrzynia jest ciepły/ciepła) czuć szarpnięcie i stuk. Czasami przy redukcji z 2 na jeden jest podobnie z tym że szarpnięcie i stuk jest mniej odczuwalny. Dodam że przy gwałtownym hamowaniu szarpnięcie jest prawie nie wyczuwalne. Podczas jazdy na zimnym silniku zjawisko praktycznie nie występuje. Dodam że kompletna skrzynia wraz ze sprzęgłem oraz kołem dwumasowym została wymieniona na gwarancji dokładnie 46 000 km temu olej w niej został zmieniony 16 000 km temu. Auto regularnie serwisowane w ASO. Proszę o pomoc oraz ewentualne sugestie. Aha szarpnięcie jest mniej odczuwalne w trybie sport.
Dokładnie, zadzwoń do kilku ASO i przedstaw objawy, qmaty serwisant powinien zaproponować update softu. Z mojej strony polecam tylko i wyłącznie użytkowanie tej skrzyni w trybie S. Na normalnym D obroty są za niskie (niby mniej pali) ale dwumas dostaje w... wiadomo co, ogólnie zamula się cały silnik, a diesel tego nie lubi. To coś jak PSJ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 147
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 15:09
- Lokalizacja: Sieraków Śląski
Koledzy, dziękuję bardzo za szybką odpowiedź. Auto umówiłem do ASO na aktualizację oprogramowania skrzyni biegów. Nie szukałem winnych ASO, nie ma sensu jazda poza Podkarpacie, jestem umówiony w Rzeszowie w ASO Audi. Jako że to moje pierwsze auto z s-tronic w ogóle z automatem mam jeszcze kilka pytań do użytkowników właśnie tych skrzyń biegów.
Zauważyłem następujące objawy:
1) auto zimne (temperatura otoczenia ok 10 stopni) - zapalam i z okolic skrzyni biegów słyszę wydobywający się jakby szmer połączony z delikatnym "klekotem" przełączam z P na R lub na D szmer ustaje i czuć jakby silnik miał delikatne obciążenie. Dodatkowo przy zmianie położenia lewarka z R na P słychać delikatny metaliczny stuk jakby kliknięcie i bardzo delikatne szarpnięcie. Kliknięcie oraz delikatne szarpnięcie czuć w momencie kiedy silnik samochód jest zimny. Szmer słychać przy każdej temperaturze, nie słychać go w momencie kiedy skrzynia jest w położeniu D i R, słychać kiedy jest w położeniu P oraz N. Zauważyłem również na FIS zwiększone spalanie w momencie zesprzęglonej skrzyni o ok 0,5 litra. Na N spalanie waha się od 1,3-1,5 na rozsprzęglonej waha się w granicach 0,9-1,0. Sytuacja ze zwiększonym spalaniem nie występuje albo sporadycznie występuję w momencie kiedy auto jest zagrzane.
2) auto ciepłe
Cały czas występuje sytuacja ze słyszalnym szmerem w momencie kiedy skrzynia jest rozsprzęglona czyli jest w pozycji N lub P. Dodatkowo słychać delikatne rzężenie. Czasami ale rzadziej niż w przypadku zimnego silnika występuje kliknięcie przy przełączaniu z R na P.
3) auto ciepłe
Po rozgrzaniu przejechaniu powiedzmy 40 km i dojechaniu do miasta podczas redukcji w szczególności z 3 na 2 występuje szarpnięcie i metaliczny dźwięk jakby dźwięk metalicznej grzechotki. Dźwięk ten występuje również podczas jazdy w trybie manual. Sytuacja:
Jadę np. na 5 biegu energicznie dodając gazu - słyszę właśnie ten metaliczny dźwięk, odejmuję gaz dźwięk również jest słyszalny. Taka sytuacja występuje na każdym biegu.
MOJE pytanie do użytkowników skrzyń S-tronic czy u Was dzieje się podobnie. Pytanie bierze się stąd, ponieważ skrzynia wraz z kołem dwumasowym ma przejechane 49 000 km i jest jeszcze objęta gwarancją (została wymieniona na gwarancji w ASO). W związku z tym prawdopodobnie będzie reklamowana.
Oprócz powyższych objawów zauważyłem w momencie kiedy auto się rozgrzeje szarpnięcie podczas ruszania, delikatne bicie podczas jazdy z prędkością 110 - 130 (opony nowe), nie zauważyłem stuków podczas zapalania i gaszenia silnika.
Bardzo Was proszę o wypowiedź w tym temacie.
Zauważyłem następujące objawy:
1) auto zimne (temperatura otoczenia ok 10 stopni) - zapalam i z okolic skrzyni biegów słyszę wydobywający się jakby szmer połączony z delikatnym "klekotem" przełączam z P na R lub na D szmer ustaje i czuć jakby silnik miał delikatne obciążenie. Dodatkowo przy zmianie położenia lewarka z R na P słychać delikatny metaliczny stuk jakby kliknięcie i bardzo delikatne szarpnięcie. Kliknięcie oraz delikatne szarpnięcie czuć w momencie kiedy silnik samochód jest zimny. Szmer słychać przy każdej temperaturze, nie słychać go w momencie kiedy skrzynia jest w położeniu D i R, słychać kiedy jest w położeniu P oraz N. Zauważyłem również na FIS zwiększone spalanie w momencie zesprzęglonej skrzyni o ok 0,5 litra. Na N spalanie waha się od 1,3-1,5 na rozsprzęglonej waha się w granicach 0,9-1,0. Sytuacja ze zwiększonym spalaniem nie występuje albo sporadycznie występuję w momencie kiedy auto jest zagrzane.
2) auto ciepłe
Cały czas występuje sytuacja ze słyszalnym szmerem w momencie kiedy skrzynia jest rozsprzęglona czyli jest w pozycji N lub P. Dodatkowo słychać delikatne rzężenie. Czasami ale rzadziej niż w przypadku zimnego silnika występuje kliknięcie przy przełączaniu z R na P.
3) auto ciepłe
Po rozgrzaniu przejechaniu powiedzmy 40 km i dojechaniu do miasta podczas redukcji w szczególności z 3 na 2 występuje szarpnięcie i metaliczny dźwięk jakby dźwięk metalicznej grzechotki. Dźwięk ten występuje również podczas jazdy w trybie manual. Sytuacja:
Jadę np. na 5 biegu energicznie dodając gazu - słyszę właśnie ten metaliczny dźwięk, odejmuję gaz dźwięk również jest słyszalny. Taka sytuacja występuje na każdym biegu.
MOJE pytanie do użytkowników skrzyń S-tronic czy u Was dzieje się podobnie. Pytanie bierze się stąd, ponieważ skrzynia wraz z kołem dwumasowym ma przejechane 49 000 km i jest jeszcze objęta gwarancją (została wymieniona na gwarancji w ASO). W związku z tym prawdopodobnie będzie reklamowana.
Oprócz powyższych objawów zauważyłem w momencie kiedy auto się rozgrzeje szarpnięcie podczas ruszania, delikatne bicie podczas jazdy z prędkością 110 - 130 (opony nowe), nie zauważyłem stuków podczas zapalania i gaszenia silnika.
Bardzo Was proszę o wypowiedź w tym temacie.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
NIEartiee pisze:MOJE pytanie do użytkowników skrzyń S-tronic czy u Was dzieje się podobnie.
Nie mam żadnych szmerów. Jedynie na zimnej skrzyni, przy większym wciśnięciu gazu słychać delikatne bulgotanie lub ew. odgłosy kawitacji (co mnie trochę martwi)
Nie mam żadnych stuków ani szarpnięć.
Zwiększone spalanie jest (chyba) normalne. Da się to racjonalnie wytłumaczyć: silnik musi poruszać w skrzyni więcej kółek i wałków.
Sprawdź, czy zaraz po uruchomieniu zimnego silnika jesteś w stanie przejechać delikatnie (do przodu i do tyłu) bardzo mały dystans - np. 2cm? (symulacja precyzyjnego wyjazdu z ciasnego miejsca postojowego "na 5 razy") Jeśli ruszenie z miejsca jest dość gwałtowne i nie da się ruszyć o 1cm lub 2cm - to wskazuje na przypalone sprzęgła... A sprzęgła nie palą się bez powodu (mechatronika)
To jest BARDZO niepokojące. Wskazuje na błąd pozycjonowania wybieraka lub uszkodzony synchronizator: jedna zębatka uderza bokiem zębów o drugą, bo albo nie mogą się "zazębić", albo pozycja spoczynkowa zębatki została źle ustalona i ta nadal dotyka innej? To powoduje mielenie metalu, zanieczyszczanie oleju opiłkami i ogólnie - samo złoartiee pisze:Po rozgrzaniu przejechaniu powiedzmy 40 km i dojechaniu do miasta podczas redukcji w szczególności z 3 na 2 występuje szarpnięcie i metaliczny dźwięk jakby dźwięk metalicznej grzechotki.

Jeśli po zatrzymaniu ruszasz delikatnie na wprost - słyszysz jakieś "strzelanie" albo stuki podobne do uszkodzonego przegubu?
Tak, zaraz po uruchomieniu zimnego silnika jestem w stanie ruszyć powoli i ruszyć/przejechać precyzyjnie dystans o którym piszesz powyżej, oczywiście na równym bez żadnych pochyłości terenu. Wystarczy delikatna pochyłość i np. jazda do tyłu odbywa się tylko i wyłącznie po dodaniu gazu. Zauważyłem też, ale to zdarzyło się tylko raz po zatrzymaniu na zupełnie równej powierzchni (parking), że auto (zimne - po przejechaniu ok 300 metrów) nie chciało ruszyć bez dodania gazu.damos pisze:Sprawdź, czy zaraz po uruchomieniu zimnego silnika jesteś w stanie przejechać delikatnie (do przodu i do tyłu) bardzo mały dystans - np. 2cm? (symulacja precyzyjnego wyjazdu z ciasnego miejsca postojowego "na 5 razy") Jeśli ruszenie z miejsca jest dość gwałtowne i nie da się ruszyć o 1cm lub 2cm - to wskazuje na przypalone sprzęgła... A sprzęgła nie palą się bez powodu (mechatronika)
Tak ale nie jest to dźwięk uszkodzonego przegubu i słychać go tylko kiedy jest zimno i kiedy samochód rozpędza się po pierwszym uruchomieniu. W skrzyni podczas zmiany biegów z 1 na 2 i z 2 na 3 słychać delikatny nie wiem jak to nazwać: pisk połączony z "przetarciem drutem o blachę"damos pisze:Jeśli po zatrzymaniu ruszasz delikatnie na wprost - słyszysz jakieś "strzelanie" albo stuki podobne do uszkodzonego przegubu?
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Zauważyłem też buczenie podczas ruszania na skręconych kołach- temat częściowo opisany w tej części forum
dzięki za wypowiedź, auto stoi w serwisie, jutro pewnie dostanę odpowiedź, zastanawia mnie fakt serwisowania właśnie tego auta
55 000 km - nowy olej w skrzyni
68 000 km - nowe sprzęgła, mechatronika, dwumas
92 000 km - nowe sprzęgła, mechatronika, dwumas - w konsekwencji całkiem nowa skrzynia - dobra wola producenta
122 000 km - nowy olej w skrzyni (nadgorliwość poprzedniego właściciela, ale to dobra oznaka)
no i teraz znowu to samo po przebiegu 47 000 km w sumie 139 000 km problem stuków, trzasków (wcześniej zgłaszanych na gwarancji 68 tkm, 92 tkm) powraca. Obstawiam problem z softem, który nie został zmieniony podczas wymiany skrzyni w 2016 roku.
[ Dodano: 2018-04-13, 09:47 ]
Zapomniałem dodać, iż podczas jazdy na biegu wstecznym np z prędkością 15 km/h po odjęciu gazu kiedy samochód zwalnia do 2-3 km również zauważalne jest stuknięcie i ten metaliczny dźwięk.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
I to mnie niepokoi... skrzynia prosta a sypie się jak...artiee pisze:55 000 km - nowy olej w skrzyni
68 000 km - nowe sprzęgła, mechatronika, dwumas
92 000 km - nowe sprzęgła, mechatronika, dwumas
Podobno w bloku mechatroniki są dwa zawory, które trzeba poprawić (rozwiercić, założyć większe uszczelki/o-ringi) i kłopoty znikają.
Kolego - liczę na info: co zrobili ze skrzynią i jak pomogło?
Auto stoi z serwisie, obiecali że dziś będą dzwonić a tu cisza. Chyba to grubsza sprawa. Dam znać na pewno.
[ Dodano: 2018-04-17, 22:57 ]
Więc tak! Auto odebrane. Zostały zmienione nastawy skrzyni oraz zrobiona adaptacja (200 km jazdy przez serwisanta). Pomogło, szarpanie jest widocznie mniej odczuwalne (z 3 na 2), słychać delikatne stuki podczas redukcji z 3 na 2. Szmer na N oraz P pozostał, nie zauważyłem stuków podczas przełączania z D na P z R na P czy z D na N.
Dostałem też samochód zastępczy - nówka sztuka z końca 2016 roku A4 1.4 TFSI z S-Tronic 7 biegów i co ciekawego tłucze jeszcze bardziej. Samochód miał przejechane 24 000 i posiadał słyszalne stuki praktycznie przy zmianie wszystkich biegów, stuki przy załączaniu D z P, R z P, przełączaniu N na D itp. Najbardziej odczuwalne były stuki i szarpnięcia z 3 na 2 identycznie jak u mnie. Nie słyszałem szmerów.
Nastawy i adaptacja została wykonana za darmo w ramach gwarancji, po czym Pan z serwisu oznajmił mi że mimo to że jeszcze powinienem mieć gwarancje na skrzynie w sumie 24 miesiące to w momencie zakończenia gwarancji samochodu gwarancja na skrzynię (mimo że ma np. pół roku) wygasa razem z gwarancją samochodu.
[ Dodano: 2018-04-17, 22:57 ]
Więc tak! Auto odebrane. Zostały zmienione nastawy skrzyni oraz zrobiona adaptacja (200 km jazdy przez serwisanta). Pomogło, szarpanie jest widocznie mniej odczuwalne (z 3 na 2), słychać delikatne stuki podczas redukcji z 3 na 2. Szmer na N oraz P pozostał, nie zauważyłem stuków podczas przełączania z D na P z R na P czy z D na N.
Dostałem też samochód zastępczy - nówka sztuka z końca 2016 roku A4 1.4 TFSI z S-Tronic 7 biegów i co ciekawego tłucze jeszcze bardziej. Samochód miał przejechane 24 000 i posiadał słyszalne stuki praktycznie przy zmianie wszystkich biegów, stuki przy załączaniu D z P, R z P, przełączaniu N na D itp. Najbardziej odczuwalne były stuki i szarpnięcia z 3 na 2 identycznie jak u mnie. Nie słyszałem szmerów.
Nastawy i adaptacja została wykonana za darmo w ramach gwarancji, po czym Pan z serwisu oznajmił mi że mimo to że jeszcze powinienem mieć gwarancje na skrzynie w sumie 24 miesiące to w momencie zakończenia gwarancji samochodu gwarancja na skrzynię (mimo że ma np. pół roku) wygasa razem z gwarancją samochodu.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
artiee zobacz ten artykuł http://warsztatvw.blogspot.com/2013/05/ ... i.html?m=1
Z tego co jest tu napisane w awariach skrzyni wynika,ze Twoj problem to mechatronika.[/fade][/center][/list][/quote]
Z tego co jest tu napisane w awariach skrzyni wynika,ze Twoj problem to mechatronika.[/fade][/center][/list][/quote]
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Możliwe, że to elektromechanizm odblokowuje Ci dźwignię zmiany biegów. Bez wciśnięcia pedału hamulca nie przestawisz dźwigni z "P" na inną pozycję - takie zabezpieczenie.Enzo74 pisze:czy normalnym jest w stronic A6 C7, że jeśli wciskam pedał hamulca przy włączonym zapłonie lub silniku, skrzynia w pozycji P, to słyszalny jest "stukot" dochodzący od skrzyni i wyczuwalne na dźwigni takie szarpnięcie "cięgna".
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
- Imię: Enzo
- Rocznik: 2012
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Lokalizacja: Poznań
Dzięki. Jeśli dobrze wyczytałem na forum, to jest bodajże "wybierak zwalnianej blokady biegów". Wcześniej to go raczej bardziej wyczuwałem na dźwigni w momencie wciśnięcia hamulca, a dopiero przedwczoraj go też bardziej usłyszałem. Może to złudne wrażenie, i ta skrzynia tak ma.
Jakieś 2 miesiące temu miałem wymieniane sprzęgła i mechatronikę (pewnie zestaw naprawczy) w ASO i tak skojarzyłem, że pewnie coś nie tak poskładali i teraz wyszło
.
Rozmawiałem przed chwilą z rekomendowanym tu na forum serwisem skrzyń w Baranowie p.Poznaniem, i ten mechanizm działa na zasadzie elektromagnesu czy nawet nim jest i może być słyszalny.
Jakieś 2 miesiące temu miałem wymieniane sprzęgła i mechatronikę (pewnie zestaw naprawczy) w ASO i tak skojarzyłem, że pewnie coś nie tak poskładali i teraz wyszło

Rozmawiałem przed chwilą z rekomendowanym tu na forum serwisem skrzyń w Baranowie p.Poznaniem, i ten mechanizm działa na zasadzie elektromagnesu czy nawet nim jest i może być słyszalny.
