[ S-TRONIC+Q] Jaki olej do dyferencjałów?
[ S-TRONIC+Q] Jaki olej do dyferencjałów?
Witam grupę. Planuje wymienić olej w dyferencjalach i chciałbym dowiedzieć jaki wychodzi i ile. Wybaczcie jeżeli zaśmiecam ale nie mogłem znaleźć a szukam już od godziny.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2019, 15:57 przez P!ter.PL, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W skrzyni masz dwa układu oleju: sprzęgłowy (wymiana co 60 tysięcy km) oraz przekładniowy, w którym pływa przedni mechanizm różnicowy, torsen oraz pozostała część skrzyni. Ten drugi ma oznaczenie G055532A2 i potrzeba go ok. 4 litrów, bo na pusto wchodzi 4,5 litra, ale tyle nie zleci. Do tylnego dyfra wystarczy litr oleju G052145S2.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
No to wszystko jasne🙂żadnych takich objawow nie mam,chyba bo przewaznie jezdze sam wiec nie ma kto zdac relacji z jazdy z tylu😜przebieg mam 148tys. wiec z tego co pisales wczesniej to nie bede narazie tam grzebal🙂chociaz widzialem,ze delikatnie cos jak by pocilo sie po lewej i prawej stronie na laczeniu zaraz przed dyfrem. Tak chyba od poczatku mialem bo nic sie wiecej nie poglebia i wyglada to raczej jak stary przyschniety smar.
Cześć, jeśli można spytam o ten sam temat - wymiana oleju przekładniowego w samej obudowie skrzyni tj jednocześnie olej samej części mechanicznej skrzyni + przedni dyferencjał + torsen. VIN: WAUZZZ4GXGN177349. czy tak jak powyżej? prosta wymiana jak widzę.
Jest lekka tarka na mocno skręconych kołach, przebieg 80 tys km.
Uprzejmie dziękuję.
Jest lekka tarka na mocno skręconych kołach, przebieg 80 tys km.
Uprzejmie dziękuję.
hej, czyli ok 4 litrów oleju przekładniowego G055532A2 (przedni dyfer, przekładnia skrzyni, torsen - jeden spust, jeden korek do nalania)?
spytałem wczoraj w Gdańsku w ASO, bardzo enigmatyczna odpowiedź, nie do końca jestem przekonany czy rozumieją co piszą
ale napisali 1200 lub 1360 zł za tą wymianę. Brzmi kosmicznie. 4 litry x 130-140 zł/litr + 20 minut pracy zgadza się?
spytałem wczoraj w Gdańsku w ASO, bardzo enigmatyczna odpowiedź, nie do końca jestem przekonany czy rozumieją co piszą

- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
20 minut moze w normalnym warsztacie. W aso czas juz licza pewnie od wjazdu na serwis nim sie za to zabiora napewno bie beda tego robic 20 min tylko z 2 godizny roboczo godzina pewnie z 250 zł. Zapytaj dokladnie co w chodzi w robote w tej kwocie ale pewnie doliczyli cos wiecej niz tylko olej.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
ee tam o nic nie będę pytać wymienię sam i już 
tylko pytanie do Was - po moim vinie - czy korek spustowy jest tylko korkiem czy też ma czujnik temperatury (jak w manualu na forum)? nie mam auta na codzień bo małżonka go ujeżdża i dopiero w sobotę mogę zobaczyć, a olej chcę już zamówić
bardzo dziękuję

tylko pytanie do Was - po moim vinie - czy korek spustowy jest tylko korkiem czy też ma czujnik temperatury (jak w manualu na forum)? nie mam auta na codzień bo małżonka go ujeżdża i dopiero w sobotę mogę zobaczyć, a olej chcę już zamówić
bardzo dziękuję