A6 C7 3.0 BTDI Tiptronic wymiana oleju.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Audi w skrzyni tiptronic nie wymaga wymiany oleju. Zmienia się go tylko raz - przy wymianie skrzyni w ASO . W skrzyni DSG i multitronic Audi zaleca wymianę. Jeśli ktoś chce, to może w tiptronicu wymieniać olej nawet co te 80-120 tysięcy km, jego wola. Rozmawiałem z kilkoma ludźmi, którzy naprawiają skrzynie i twierdzą, że optymalny interwał wymiany to 60 tysięcy km. Wymienić można przy trochę większym przebiegu, ale pod warunkiem, że ktoś jeździ głównie w trasy i nie upala auta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 30 cze 2008, 23:57
- Imię: Paweł
- Moje auto: A7 4K
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.0 DKNA 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Witam, pozwolę sobie podzielić się swoimi doświadczeniami i popytać o radę.
Kupiłem niedawno piękną niunię A6 ALLROAD C7 313KM. Autko ma stuknięte już niewiele ponad 200tyś więc chcąc zadbać o dalszą bezproblemową eksploatację wymieniłem m.in olej w skrzyni (8 biegowy tiptronic) w serwisie SAMKO. W audi oczywiście twierdzą, że nie ma takiej potrzeby. Wymieniony został też filtr w skrzyni (taki dziwny płaski), uszczelka, i jakiś metalowy zaworek. (Informacyjnie 650 PLN)
To nie moje pierwsze A6 i nie pierwsza wymiana oleju w skrzyni i jakież było moje zdziwienie gdy po wymianie skrzynia zachowuje się gorzej niż przed. Obecnie zdarza jej się szarpnąć przy zmianie 1->2 oraz 3->4 czego wcześniej nie zauważyłem. Przy powolnym lub mocnym przyspieszaniu nic się nie dzieje, ale przy średnim zdarzają się często mocno wyczuwalne szarpnięcia.
Mój mechanior mówi, że w tym aucie można robić adaptację sprzęgieł ale, że nigdy tego nie robił i chyba nie chciałbym aby się na mnie uczył.
Czy jest sens robienia tego w tej skrzyni? Podobno te skrzynie się uczą stylu jazdy i powinienem dać jej szansę
Ktoś robił taką adaptację? Jeśli tak gdzie? czy pomogło? jaki koszt i czy warto w ASO?
Pozdro
PS: Info dla admina: W profilu nie można ustawić modelu Allroad C7 - po prostu nie ma takiego
Kupiłem niedawno piękną niunię A6 ALLROAD C7 313KM. Autko ma stuknięte już niewiele ponad 200tyś więc chcąc zadbać o dalszą bezproblemową eksploatację wymieniłem m.in olej w skrzyni (8 biegowy tiptronic) w serwisie SAMKO. W audi oczywiście twierdzą, że nie ma takiej potrzeby. Wymieniony został też filtr w skrzyni (taki dziwny płaski), uszczelka, i jakiś metalowy zaworek. (Informacyjnie 650 PLN)
To nie moje pierwsze A6 i nie pierwsza wymiana oleju w skrzyni i jakież było moje zdziwienie gdy po wymianie skrzynia zachowuje się gorzej niż przed. Obecnie zdarza jej się szarpnąć przy zmianie 1->2 oraz 3->4 czego wcześniej nie zauważyłem. Przy powolnym lub mocnym przyspieszaniu nic się nie dzieje, ale przy średnim zdarzają się często mocno wyczuwalne szarpnięcia.
Mój mechanior mówi, że w tym aucie można robić adaptację sprzęgieł ale, że nigdy tego nie robił i chyba nie chciałbym aby się na mnie uczył.
Czy jest sens robienia tego w tej skrzyni? Podobno te skrzynie się uczą stylu jazdy i powinienem dać jej szansę
Ktoś robił taką adaptację? Jeśli tak gdzie? czy pomogło? jaki koszt i czy warto w ASO?
Pozdro
PS: Info dla admina: W profilu nie można ustawić modelu Allroad C7 - po prostu nie ma takiego
A7 4K 55 TFSI 340KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wiesz w ogóle jaki olej zalali, ponieważ 650 zł za wymianę to strasznie mało, ponieważ wymiana powinna kosztować ok. 1000 zł.
Adaptację powinno się robić przy większych przebiegach, ponieważ sama robi się ona wtedy sporadycznie. W sterowniku skrzyni w pierwszym kanale należy wpisać zero, aby ją wykasować. Następnie trzeba wykonać jazdę testową, a reszta dokończy się podczas zwykłej jazdy.
Już dodałem Allroad C7 .
Adaptację powinno się robić przy większych przebiegach, ponieważ sama robi się ona wtedy sporadycznie. W sterowniku skrzyni w pierwszym kanale należy wpisać zero, aby ją wykasować. Następnie trzeba wykonać jazdę testową, a reszta dokończy się podczas zwykłej jazdy.
Już dodałem Allroad C7 .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 30 cze 2008, 23:57
- Imię: Paweł
- Moje auto: A7 4K
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.0 DKNA 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
W sumie to nie wiem co to był za olej, ale się dowiem w poniedziałek. Mój mechanior mówił właśnie, że on sam u nich robi bo mają ten olej tanio.
Czy jazdę testową trzeba robić z podpiętym komputerem? Czy podczas tej jazdy muszą być spełnione jakieś specjalne warunki? Mogę to bezpiecznie zrobić u kogoś kto nigdy tego nie robił czy lepiej pojechać gdzieś indziej?
Pozdr
PS. Dzięki, już sobie ustawiłem 8-)
Czy jazdę testową trzeba robić z podpiętym komputerem? Czy podczas tej jazdy muszą być spełnione jakieś specjalne warunki? Mogę to bezpiecznie zrobić u kogoś kto nigdy tego nie robił czy lepiej pojechać gdzieś indziej?
Pozdr
PS. Dzięki, już sobie ustawiłem 8-)
A7 4K 55 TFSI 340KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Do skrzyni 8HP55 przeznaczony jest olej ZF Lifeguard Fluid 8 albo ten sam w opakowaniu serwisu i wyższej cenie .
Jazdę testową wykonuje się w ściśle określony sposób. Należy utrzymywać odpowiednie obroty, moment silnika i bieg przez dany czas. Dodatkowo trzeba kilkukrotnie przełączać i redukować biegi, hamować silnikiem, ruszać z miejsca itp. Ogólnie trochę zabawy przy tym jest i bez komputera ciężko to zrobić. Teoretycznie wystarczy mniej więcej wykonać taką adaptację, aby wstępnie skrzynia się nauczyła, ale i tak sterownik w momencie pojawienia się odpowiednich warunków przeprowadza poprawki do adaptacji. Dlatego skrzynia non stop się uczy, ale później coraz rzadziej ją przeprowadza. Przykładowo, gdy nie uda Ci się pomyślnie wykonać adaptacji danego sprzęgła, które polega na zmianie biegu przy danych obrotach, ale w czasie zwykłej jazdy taka sytuacja się zdarzy, to skrzynia sama wykona adaptację tego sprzęgła.
Olej ZF Lifeguard Fluid 8 kosztuje ok. 110 zł za litr, a gdy kupi się większe opakowanie to można wyrwać za 85 zł, ale wtedy jest on rozlewany z beczki. W warsztatach liczą przeważnie po tej pierwszej cenie . Do tego trzeba doliczyć zestaw filtra wraz z uszczelką. Teoretycznie biorąc niższą cenę oleju i zamiennik filtra, to można zmieścić się w 650 zł.
Jakby brakowało oznaczenia kodu silnika, to dodam . Nie jesteśmy w stanie wprowadzać wszystkiego na bieżąco, ponieważ silników jest tyleeeeeeeeeeeee .
Jazdę testową wykonuje się w ściśle określony sposób. Należy utrzymywać odpowiednie obroty, moment silnika i bieg przez dany czas. Dodatkowo trzeba kilkukrotnie przełączać i redukować biegi, hamować silnikiem, ruszać z miejsca itp. Ogólnie trochę zabawy przy tym jest i bez komputera ciężko to zrobić. Teoretycznie wystarczy mniej więcej wykonać taką adaptację, aby wstępnie skrzynia się nauczyła, ale i tak sterownik w momencie pojawienia się odpowiednich warunków przeprowadza poprawki do adaptacji. Dlatego skrzynia non stop się uczy, ale później coraz rzadziej ją przeprowadza. Przykładowo, gdy nie uda Ci się pomyślnie wykonać adaptacji danego sprzęgła, które polega na zmianie biegu przy danych obrotach, ale w czasie zwykłej jazdy taka sytuacja się zdarzy, to skrzynia sama wykona adaptację tego sprzęgła.
Olej ZF Lifeguard Fluid 8 kosztuje ok. 110 zł za litr, a gdy kupi się większe opakowanie to można wyrwać za 85 zł, ale wtedy jest on rozlewany z beczki. W warsztatach liczą przeważnie po tej pierwszej cenie . Do tego trzeba doliczyć zestaw filtra wraz z uszczelką. Teoretycznie biorąc niższą cenę oleju i zamiennik filtra, to można zmieścić się w 650 zł.
Jakby brakowało oznaczenia kodu silnika, to dodam . Nie jesteśmy w stanie wprowadzać wszystkiego na bieżąco, ponieważ silników jest tyleeeeeeeeeeeee .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 30 cze 2008, 23:57
- Imię: Paweł
- Moje auto: A7 4K
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.0 DKNA 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za pomoc no i szacunek za wiedzę. Podjadę do tego SAMKO w Poniedziałek i zapytam o ten olej i może od razu mi adaptację zrobią.
Dam znać czy pomogło.
Pozdro.
oznaczenia silnika to nawet nie sprawdzałem jeszcze Ale pierwszy raz mam diesla który brzmi jak wolnossące V8 i bardzo mi się to podoba
Dam znać czy pomogło.
Pozdro.
oznaczenia silnika to nawet nie sprawdzałem jeszcze Ale pierwszy raz mam diesla który brzmi jak wolnossące V8 i bardzo mi się to podoba
A7 4K 55 TFSI 340KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Masz podwójną turbinę, więc ma czym oddychać . Będziesz miał silnik CGQB, ponieważ innego biturbo nie było przed liftem.
Możesz się zapytać czy nie mają nowszego softu do Twojej skrzyni. Im nowszy tym lepiej, ponieważ skrzynia może łagodniej zmieniać biegi itd. Po aktualizacji i tak trzeba adaptować skrzynię, ponieważ wgranie nowszego softu powoduje wykasowanie starej adaptacji.
Jakbyś potrzebował numery części czy instrukcje serwisowe, to pisz . Po podaniu numeru VIN mogę podać numer najmniejszej śrubki .
Możesz się zapytać czy nie mają nowszego softu do Twojej skrzyni. Im nowszy tym lepiej, ponieważ skrzynia może łagodniej zmieniać biegi itd. Po aktualizacji i tak trzeba adaptować skrzynię, ponieważ wgranie nowszego softu powoduje wykasowanie starej adaptacji.
Jakbyś potrzebował numery części czy instrukcje serwisowe, to pisz . Po podaniu numeru VIN mogę podać numer najmniejszej śrubki .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 30 cze 2008, 23:57
- Imię: Paweł
- Moje auto: A7 4K
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.0 DKNA 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Heh, wiem, ten dźwięk to oszustwo, można nawet sterować dżwiękiem wydechu z komputera
Ale i tak robi wrażenie, praktycznie nie słucham muzyki jeżdżąc..
No i tak się miło zrobiło ale niestety pojawił się nowy problem. Coś zaczęło chrzęścić przy kręceniu kierownicą. Szybka diagnoza wskazuje na maglownicę. Słaby start trochę Więc chyba poczytam sobie wątki zanim zacznę pytać dalej.
Pozdro
@mat1324 Nie wiem czy podawanie VIN na forum to rozsądne, słyszałem różne historie. Ale jeśli to nie problem to chętnie bym skorzystał z info o numerach części w zakresie tarcze/klocki + skrzynia (może się przydać do znalezienia właściwego softu)
Ale i tak robi wrażenie, praktycznie nie słucham muzyki jeżdżąc..
No i tak się miło zrobiło ale niestety pojawił się nowy problem. Coś zaczęło chrzęścić przy kręceniu kierownicą. Szybka diagnoza wskazuje na maglownicę. Słaby start trochę Więc chyba poczytam sobie wątki zanim zacznę pytać dalej.
Pozdro
@mat1324 Nie wiem czy podawanie VIN na forum to rozsądne, słyszałem różne historie. Ale jeśli to nie problem to chętnie bym skorzystał z info o numerach części w zakresie tarcze/klocki + skrzynia (może się przydać do znalezienia właściwego softu)
A7 4K 55 TFSI 340KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 30 cze 2008, 23:57
- Imię: Paweł
- Moje auto: A7 4K
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.0 DKNA 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
@mat1324 Wielkie dzięki za numery katalogowe, życie stało się prostsze karma+++
Ale najlepsze jest to: Skrzynia się uspokoiła, praktycznie nie szarpie już, no może trochę przy redukcji 3->2. Adaptację i tak zrobię. Tylko czasu troche brakuje...
Maglownica -> idealnie, zero problemów i dziwnych dźwięków.
Zaczynam wierzyć w cuda.
Serio nie wiem o co kaman ale wszystko samo wróciło do normy. Nie wiem sam, czy powinienem dalej coś tą maglownicą robić ale widzę, że w tematach kierowniczych wątki nieco stoją
Od ostatniego posta zrobiłem ok 500km w mieszanym cyklu.
Pozdro!
[ Dodano: 2018-04-27, 16:49 ]
Rozmowa kontrolowana :shock: ?
Ale najlepsze jest to: Skrzynia się uspokoiła, praktycznie nie szarpie już, no może trochę przy redukcji 3->2. Adaptację i tak zrobię. Tylko czasu troche brakuje...
Maglownica -> idealnie, zero problemów i dziwnych dźwięków.
Zaczynam wierzyć w cuda.
Serio nie wiem o co kaman ale wszystko samo wróciło do normy. Nie wiem sam, czy powinienem dalej coś tą maglownicą robić ale widzę, że w tematach kierowniczych wątki nieco stoją
Od ostatniego posta zrobiłem ok 500km w mieszanym cyklu.
Pozdro!
[ Dodano: 2018-04-27, 16:49 ]
Rozmowa kontrolowana :shock: ?
A7 4K 55 TFSI 340KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga