[ AUK 3.2 256 KM] Nie chodzi na 3 cylindry
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 06 sty 2014, 14:51
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 06 sty 2014, 14:51
- Lokalizacja: Szczecin
No trochę nie wypał to jest, samych tych "dodatków" tzn. zaworków, elektrozaworów itp jest tyle że się pogubić można, ja miesiąc już walczę i ciągle jakiś błąd ale mam nadzieje że zwalczę do końca i będę się cieszył jazdą w pełni
[ Dodano: 2014-02-27, 19:51 ]
Hmm ciągle mam jakiś problem... Teraz mi obroty falują na ciepłym silniku
Koledzy a do czego służy ten zaworek co dołączam zdjęcie w załączniku?
Bardzo proszę powiedzieć bo wydaje mi się że on raz pracuje a raz nie, wtedy jak go słychać że chodzi to tak jakby obroty są w porządku i nie falują a jak go nie słychać to tak jakby nie pracował i wtedy problem jest z obrotami? Czy on powinien pracować cały czas czy poprostu załącza się czasami?
[ Dodano: 2014-02-27, 19:51 ]
Hmm ciągle mam jakiś problem... Teraz mi obroty falują na ciepłym silniku
Koledzy a do czego służy ten zaworek co dołączam zdjęcie w załączniku?
Bardzo proszę powiedzieć bo wydaje mi się że on raz pracuje a raz nie, wtedy jak go słychać że chodzi to tak jakby obroty są w porządku i nie falują a jak go nie słychać to tak jakby nie pracował i wtedy problem jest z obrotami? Czy on powinien pracować cały czas czy poprostu załącza się czasami?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 06 paź 2013, 16:27
- Lokalizacja: SIEC
MarcoPolandia, tak tak zgadza się to jest ten zawór. Doszedłem już do tego ale właśnie nie wiem czy on powinien pracować cały czas czy tylko czasami...
Kurcze a te problem z obrotami to chyba przepustnica, muszę ja wykręcić i wyczyścić tylko czy ktoś mógłby mi dać jakąś instrukcję jak później ją zaadoptować? Robił to już ktoś 3.2 fsi?
Kurcze a te problem z obrotami to chyba przepustnica, muszę ja wykręcić i wyczyścić tylko czy ktoś mógłby mi dać jakąś instrukcję jak później ją zaadoptować? Robił to już ktoś 3.2 fsi?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 141
- Rejestracja: 12 lip 2012, 21:17
- Imię: Marek
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 DKNA 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: lubuskie
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:Smiszny pisze:MarcoPolandia, tak tak zgadza się to jest ten zawór. Doszedłem już do tego ale właśnie nie wiem czy on powinien pracować cały czas czy tylko czasami...
Kurcze a te problem z obrotami to chyba przepustnica, muszę ja wykręcić i wyczyścić tylko czy ktoś mógłby mi dać jakąś instrukcję jak później ją zaadoptować? Robił to już ktoś 3.2 fsi?
Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
Przepustnica czysta!
Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95oC
W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00).
----> PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU (ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
---> PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
----> PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół KWP-2000 oraz CAN)
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Nastawy podst. - 04]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:
[ON/OFF/Dalej]
Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:
[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
- Lokalizacja: Ahlen
Zanim zaczniesz rozkrecac auto odkrec - popusc korek wlewowy paliwa i obczaj czy obroty tez falujaSmiszny pisze:MarcoPolandia, tak tak zgadza się to jest ten zawór. Doszedłem już do tego ale właśnie nie wiem czy on powinien pracować cały czas czy tylko czasami...
Kurcze a te problem z obrotami to chyba przepustnica, muszę ja wykręcić i wyczyścić tylko czy ktoś mógłby mi dać jakąś instrukcję jak później ją zaadoptować? Robił to już ktoś 3.2 fsi?
Pisales ze obroty faluja gdy zawor nie stuka- pracuje , jezeli jest on uszkodzony to moga obroty falowac a w ekstremalnych przypadkach silnik zgasnie
Już tak próbowałem, jeździłem nawet bez korka, jest troche lepiej ale i tak nie do końca jak powinno być, myśle że wyczyszczenie przepustnicy i zaadaptowanie na nowo nie zaszkodzi a zobaczymy czy pomoże, zrobie to pod koniec tygodnia bo bede miał vcds
[ Dodano: 2014-03-12, 22:08 ]
Po wymianie zaworka i wyczyszczeniu przepustnicy i zaadaptowaniu już nie ma problemu z obrotami. Wszystko chodzi jak powinno
Ale jest jeszcze mały problemik... Otóż wpada błąd:
P0430 Za mała skuteczność katalizatora Bank2
Ta strona co nie chodziła wczesniej i i katalizator dostawał paliwo w siebie i czy mógł ulec uszkodzeniu? Czy to może sonda? Jak sprawdzić dokładniej co może być przyczyną?
[ Dodano: 2014-03-12, 22:08 ]
Po wymianie zaworka i wyczyszczeniu przepustnicy i zaadaptowaniu już nie ma problemu z obrotami. Wszystko chodzi jak powinno
Ale jest jeszcze mały problemik... Otóż wpada błąd:
P0430 Za mała skuteczność katalizatora Bank2
Ta strona co nie chodziła wczesniej i i katalizator dostawał paliwo w siebie i czy mógł ulec uszkodzeniu? Czy to może sonda? Jak sprawdzić dokładniej co może być przyczyną?
Całość nie licząc groszy wyszła 5.656zł
Czytałem że części mają wyjść około 4 tysięcy.
Chcą mnie nabić w butelkę czy nie wszystko wymieniali?
Nie wiem jak to się stało ale to miała być odpowiedż w zupełni innym temacie. Teraz dopiero zauważyłem gdzie to poszło. Sorki to chyba przez wiele otwartych zakładek.
Czytałem że części mają wyjść około 4 tysięcy.
Chcą mnie nabić w butelkę czy nie wszystko wymieniali?
Nie wiem jak to się stało ale to miała być odpowiedż w zupełni innym temacie. Teraz dopiero zauważyłem gdzie to poszło. Sorki to chyba przez wiele otwartych zakładek.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2014, 08:20 przez rene20, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga