Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] Wymiana oleju w tip-tronic w woj. dolnośląskim

Układ napędowy i skrzynie biegów
Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2015
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 26 lut 2013, 07:23

Przemcio pisze:
rafal_m pisze:Audi teoretycznie mowi ze olej jest na cala dlugosc zycia skrzyni... czyli 150tys km, ale jakos wymieniaja olej
Audi to sobie mogło wyliczać Multitronika ale nie tiptronika Jak długo żyje jeszcze nie widziałem aby jakiś TIP skończył sie przy 300tyś km (prawdziwego przebiegu)

rafal_m pisze:Jak zajedziesz sterowanie pylem z tarczek, to na dzien dobbry odplyniesz przynajmniej(800 euro w ZF, 1600 w AUDI) na plyte hydrauliczna
chyba nie myślisz że bede wydawał 1/10 ceny Auta za naprawę skrzyni? i nie przesadzaj z tymi cenami

To że mieszkam w DE nie znaczy że płące w euro <okok>


Idę sie z tobą założyć że dobije do takie samego przebiegu co w starej C5 i dalej nic jej (skrzyni) nie bedzie <rotfl> samochody mnie lubią ;)


Jakbym teraz wymienił olej to byłoby to równoznaczne z wysłaniem mojej skrzyni na cmentarz bynajmniej konwertera


Jak ma zdechnąć to zdechnie ale Ja jej wymianą oleju w tym nie pomogę


Co innego jakbym miał coś w ręku , że olej jednak był wymieniany, to oczywiście stanąłbym na wysokości zadania i robił to dalej, a tak zostawiam ją tak jak jest <rotfl>
ÂŚwiete słowa!! Jak sie nie zna na 100% histori auta to nie ruszac.Taka jest zasada.

igorw

Post autor: igorw » 26 lut 2013, 08:06

Przemcio pisze:Jak długo żyje jeszcze nie widziałem aby jakiś TIP skończył sie przy 300tyś km (prawdziwego przebiegu)
Podjedź do Warszawy to zobaczysz. 124 tys km
Przemcio pisze:prawdziwego przebiegu
i TIP umarł.
I taka dygresja, sprawdź znaczenie słowa "bynajmniej".

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 26 lut 2013, 22:51

olej w skrzyni wymieniamy co 60 tys <wnerw> i to nie podlega dyskusji <milczek> powiem brzydko ,jak ktos kiedyś kroił nie jedną <stres> skrzynie na pół i widział resztki skrzyni to wie oczym mówie <stres> chyba ze macie pytania to zapraszam

igorw

Post autor: igorw » 27 lut 2013, 07:46

Przemcio, kolego widzę, że znasz to auto lepiej niż ja, jak zacznie mi coś stukać to zapytam Ciebie co to może być.
I proszę Cię - poczytaj to forum ile osób pisze o usterkach ASB.
Przemcio pisze:wymiana oleju urodziła sie u ludzi nadgorliwych
Zapewne masz rację, u producenta tej skrzyni pracują sami nadgorliwcy.

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2015
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 27 lut 2013, 10:27

Wszystko ladni pieknie .Nie rozumiem tylko dlaczego zadne ASO i tonie tylko to w Polsce nie zaciera rak z powodu wymiany oleju przeciez to zyla zlota dla nich.Liczac cene litra oleju plus nie mala robocizne.O co kaman w takim razie?Chcial bym zobaczyc prawdziwa note techniczna dotyczaca obslugi skrzyni jaka wystosowalo ZF Koncernowi VAG sprzedaja tiptroniki i multitroniki. :)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 27 lut 2013, 10:38

Domel48, myślę aby napisać do ZFa (Centrala) z tym pytaniem :) Miałem już z nimi kiedyś kontakt i udzielają zwykle rzetelnej odpowiedzi...

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2015
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 27 lut 2013, 14:47

Krzysztofie i to by zalatwilo konkretnie i rzetelnie sprawe jak mysle.Skonczyly by sie spory czy wymieniac czy tez nie i juz.Bo to ze oni twierdza zew tipach sie wymienia to nie rozumiem dlaczego np koncernowi audi "zabronili" to robic.Napisalem "zabronili"celowo gdyz innaczej sobie tego wytlumaczyc nie moge na ten czas.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 27 lut 2013, 15:08

Domel48, znajdę chwilkę czasu to napiszę na pewno <okok> Jakbym długo nie dawał znać, to przypomnij mi :)

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2015
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 27 lut 2013, 15:29

Wisze piwo i to nie jedno tak czy innaczej.Przypomne dla dobra narodu :) Pozdrawiam!

igorw

Post autor: igorw » 28 lut 2013, 08:13

Przemcio, kolego nie bardzo rozumiem jak wyraźniej to napisać, ale spróbuję. Przebiegu jestem pewien bo kupiłem auto od mojego pracodawcy. Nie rozumiem tylko dlaczego muszę to udowodnić a nie traktujesz wiarygodnie tego co mówię. Skoro jestem pewien przebiegu to tak jest.
Nie wiem jak Twoja instrukcja, ale jeśli w mojej znajdziesz interwał wymiany oleju w TIPie to postawię Ci piwo. Może masz na myśli Multitronic?
Ogólnie kolego jesteś tak mocno przekonany o swoich racjach, że zaprzeczasz faktom aby zgadzały się z Twoją teorią.Teraz pewnie uznasz, że nie mam w ogóle a6 c6.
Wydaje mi się, że dalsza dyskusja z Tobą nie ma sensu, i nic nie wniesie do tematu.

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2015
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 28 lut 2013, 09:10

igorw ,a mnie sie poprostu wydaje ,ze albo miales wade skrzyni juz od urodzenia albo zle eksploatowana.Moj znajomy w a6 c6 3,2 fsi ma tipa od nowosci 9pierwszy wlasciciel i bez zadnej wymiany ma 420kkm.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 28 lut 2013, 09:55

Przemcio pisze:
rafal_m pisze:Audi teoretycznie mowi ze olej jest na cala dlugosc zycia skrzyni... czyli 150tys km, ale jakos wymieniaja olej
Audi to sobie mogło wyliczać Multitronika ale nie tiptronika Jak długo żyje jeszcze nie widziałem aby jakiś TIP skończył sie przy 300tyś km (prawdziwego przebiegu)
No to albo krotko zyjesz albo widziales malo TIP'ow w swoim zyciu. Notorycznie pekaja kosze i zarowno w 5HP (kosz forward) jak i 6HP (walek k3), niezaleznie od przebiegu rzeczywistego. Jedni maja 100tys inni 200 a jeszcze inni 500tys. km.

Masz racje w najgorszym przypadku zrobisz swap na manuala, jak spora czesc, ktora kupila samochod, nie majac pieniedzy na jego utrzymanie.
Przemcio pisze:
rafal_m pisze:Jak zajedziesz sterowanie pylem z tarczek, to na dzien dobbry odplyniesz przynajmniej(800 euro w ZF, 1600 w AUDI) na plyte hydrauliczna
chyba nie myślisz że bede wydawał 1/10 ceny Auta za naprawę skrzyni? i nie przesadzaj z tymi cenami

To że mieszkam w DE nie znaczy że płące w euro <okok>

Idę sie z tobą założyć że dobije do takie samego przebiegu co w starej C5 i dalej nic jej (skrzyni) nie bedzie <rotfl> samochody mnie lubią ;)

Jakbym teraz wymienił olej to byłoby to równoznaczne z wysłaniem mojej skrzyni na cmentarz bynajmniej konwertera
Czyli rozumiem, ze cena za naprawe auta powinna byc obligatoryjna w wysokosci np. 1/100 wartosci samochodu?.

Ceny, ktore podalem to usrednione ceny zakupu takich sterowan (nowych). Jedne sa drozsze inne tansze. Gdybys choc troszke sie orientowal, wiedzialbys ze sterowan do 6HP (ich roznych konfiguracji) jest okolo 250sztuk. Odsiewajac te od BMW/Jaguara/Maseratti i innych zostaje okolo 120 do AUDI. Powodzenia zycze w mieszaniu nimi bez znajomosci tematu.
Proponuje doczytac chociazby w SSP jak dziala automatyczna skrzynia biegow 5HP i 6HP, a pozniej wypowiedziec sie na temat wymian oleju, awaryjnosci i eksploatacji skrzyni.
Fakt jest faktem, ze na 10 CVT jest 1-2 6HP, co wcale nie znaczy, ze nie jest to awaryjna skrzynia.
Przemcio pisze: Jak ma zdechnąć to zdechnie ale Ja jej wymianą oleju w tym nie pomogę

Co innego jakbym miał coś w ręku , że olej jednak był wymieniany, to oczywiście stanąłbym na wysokości zadania i robił to dalej, a tak zostawiam ją tak jak jest <rotfl>
W silniku tez nie wymieniasz, jak nie masz kwitu z ostatniej wymiany?
Domel48 pisze:Wszystko ladni pieknie .Nie rozumiem tylko dlaczego zadne ASO i tonie tylko to w Polsce nie zaciera rak z powodu wymiany oleju przeciez to zyla zlota dla nich.Liczac cene litra oleju plus nie mala robocizne.O co kaman w takim razie?Chcial bym zobaczyc prawdziwa note techniczna dotyczaca obslugi skrzyni jaka wystosowalo ZF Koncernowi VAG sprzedaja tiptroniki i multitroniki. :)
ZF nie robi CVT dla VAG'a. ZF robi CVT do autobusow i np. ford'ow c-max.


Jak ktos nie chce robic wymiany... niech nie robi. Warto jedynie byloby sie zastanowic jak dziala chociazby konwerter i skrzynia. Dopoki nie zalaczy sie lock-up, to olej jest medium transmisyjnym w converterze. Olej z biegiem czasu jak i pod wplywem temperatury (inaczej jezdzi auto jak jest zimne, a inaczej gdy olej w skrzyni osiagnie temperature robocza) zmienia swoje wlasciwosci np. lepkosc, po szczegoly odsylam do literatury fachowej.
Domel48 pisze:igorw ,a mnie sie poprostu wydaje ,ze albo miales wade skrzyni juz od urodzenia albo zle eksploatowana.Moj znajomy w a6 c6 3,2 fsi ma tipa od nowosci 9pierwszy wlasciciel i bez zadnej wymiany ma 420kkm.
A moj znajomy ma slonia w akwarium, a na forum xxyyzz wyczytalem [...].

Fiat Panda tez "jezdzi".
Zapewniam Cie, ze jezeli wezmiesz to audi swojego znajomego i jakiekolwiek inne takie samo, ktoro mialo na biezaco wszystkie serwisy, w tym oleju skrzyni, roznica w kulturze jazdy, zmiany biegow bedzie calkiem inna. Sterownik jak wyczuwa uslizg zdejmuje moment, zmienia bieg na kolejny wybierajac inne/dodatkowe sprzegla. Jak ktos jezdzi spokojnie nawet nie odczuje roznicy, ale jak zechcesz pojezdzic bardziej dynamicznie roznica bedzie znaczaca. Mozesz mi wierzyc lub nie. Choc sa tacy, ktorzy zaneguja wszystko, chocby biale bylo biale a czarne bylo czarne stwierdza ze biale jest czarne, bo u nich tak bylo i tak jest i tak bedzie.

Pozdrawiam

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 28 lut 2013, 12:38

Napisałem w tej sprawie do ZF.de. Jak odpowiedzą, zamieszczę tu szczegóły korespondencji...

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2015
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 28 lut 2013, 13:53

rafal_m pisze:
Przemcio pisze:
rafal_m pisze:Audi teoretycznie mowi ze olej jest na cala dlugosc zycia skrzyni... czyli 150tys km, ale jakos wymieniaja olej
Audi to sobie mogło wyliczać Multitronika ale nie tiptronika Jak długo żyje jeszcze nie widziałem aby jakiś TIP skończył sie przy 300tyś km (prawdziwego przebiegu)
No to albo krotko zyjesz albo widziales malo TIP'ow w swoim zyciu. Notorycznie pekaja kosze i zarowno w 5HP (kosz forward) jak i 6HP (walek k3), niezaleznie od przebiegu rzeczywistego. Jedni maja 100tys inni 200 a jeszcze inni 500tys. km.

Masz racje w najgorszym przypadku zrobisz swap na manuala, jak spora czesc, ktora kupila samochod, nie majac pieniedzy na jego utrzymanie.
Przemcio pisze:
rafal_m pisze:Jak zajedziesz sterowanie pylem z tarczek, to na dzien dobbry odplyniesz przynajmniej(800 euro w ZF, 1600 w AUDI) na plyte hydrauliczna
chyba nie myślisz że bede wydawał 1/10 ceny Auta za naprawę skrzyni? i nie przesadzaj z tymi cenami

To że mieszkam w DE nie znaczy że płące w euro <okok>

Idę sie z tobą założyć że dobije do takie samego przebiegu co w starej C5 i dalej nic jej (skrzyni) nie bedzie <rotfl> samochody mnie lubią ;)

Jakbym teraz wymienił olej to byłoby to równoznaczne z wysłaniem mojej skrzyni na cmentarz bynajmniej konwertera
Czyli rozumiem, ze cena za naprawe auta powinna byc obligatoryjna w wysokosci np. 1/100 wartosci samochodu?.

Ceny, ktore podalem to usrednione ceny zakupu takich sterowan (nowych). Jedne sa drozsze inne tansze. Gdybys choc troszke sie orientowal, wiedzialbys ze sterowan do 6HP (ich roznych konfiguracji) jest okolo 250sztuk. Odsiewajac te od BMW/Jaguara/Maseratti i innych zostaje okolo 120 do AUDI. Powodzenia zycze w mieszaniu nimi bez znajomosci tematu.
Proponuje doczytac chociazby w SSP jak dziala automatyczna skrzynia biegow 5HP i 6HP, a pozniej wypowiedziec sie na temat wymian oleju, awaryjnosci i eksploatacji skrzyni.
Fakt jest faktem, ze na 10 CVT jest 1-2 6HP, co wcale nie znaczy, ze nie jest to awaryjna skrzynia.
Przemcio pisze: Jak ma zdechnąć to zdechnie ale Ja jej wymianą oleju w tym nie pomogę

Co innego jakbym miał coś w ręku , że olej jednak był wymieniany, to oczywiście stanąłbym na wysokości zadania i robił to dalej, a tak zostawiam ją tak jak jest <rotfl>
W silniku tez nie wymieniasz, jak nie masz kwitu z ostatniej wymiany?
Domel48 pisze:Wszystko ladni pieknie .Nie rozumiem tylko dlaczego zadne ASO i tonie tylko to w Polsce nie zaciera rak z powodu wymiany oleju przeciez to zyla zlota dla nich.Liczac cene litra oleju plus nie mala robocizne.O co kaman w takim razie?Chcial bym zobaczyc prawdziwa note techniczna dotyczaca obslugi skrzyni jaka wystosowalo ZF Koncernowi VAG sprzedaja tiptroniki i multitroniki. :)
ZF nie robi CVT dla VAG'a. ZF robi CVT do autobusow i np. ford'ow c-max.


Jak ktos nie chce robic wymiany... niech nie robi. Warto jedynie byloby sie zastanowic jak dziala chociazby konwerter i skrzynia. Dopoki nie zalaczy sie lock-up, to olej jest medium transmisyjnym w converterze. Olej z biegiem czasu jak i pod wplywem temperatury (inaczej jezdzi auto jak jest zimne, a inaczej gdy olej w skrzyni osiagnie temperature robocza) zmienia swoje wlasciwosci np. lepkosc, po szczegoly odsylam do literatury fachowej.
Domel48 pisze:igorw ,a mnie sie poprostu wydaje ,ze albo miales wade skrzyni juz od urodzenia albo zle eksploatowana.Moj znajomy w a6 c6 3,2 fsi ma tipa od nowosci 9pierwszy wlasciciel i bez zadnej wymiany ma 420kkm.
A moj znajomy ma slonia w akwarium, a na forum xxyyzz wyczytalem [...].

Fiat Panda tez "jezdzi".
Zapewniam Cie, ze jezeli wezmiesz to audi swojego znajomego i jakiekolwiek inne takie samo, ktoro mialo na biezaco wszystkie serwisy, w tym oleju skrzyni, roznica w kulturze jazdy, zmiany biegow bedzie calkiem inna. Sterownik jak wyczuwa uslizg zdejmuje moment, zmienia bieg na kolejny wybierajac inne/dodatkowe sprzegla. Jak ktos jezdzi spokojnie nawet nie odczuje roznicy, ale jak zechcesz pojezdzic bardziej dynamicznie roznica bedzie znaczaca. Mozesz mi wierzyc lub nie. Choc sa tacy, ktorzy zaneguja wszystko, chocby biale bylo biale a czarne bylo czarne stwierdza ze biale jest czarne, bo u nich tak bylo i tak jest i tak bedzie.

Pozdrawiam
Powiedz mi tak szczerze.Wedlug Ciebie nie znajde Tipa ktory przejechal 500 tysiecy bez wymiany oleju i chodzi nadal? Ba nawet nie przejechal tego 420 tysiecy km?Bo z Twojej wypowiedzi wybacz ale to wlasnie wynika.Ja tak to rozumiem.

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 28 lut 2013, 17:34

292tys bez wymiany oleju. Skrzynia idealnie chodzi w każdym trybie. Zero szarpań, ślizgów i innych pierdół. Autko aktualnie po chipie i nic się nie dzieje. Oleju również nie wymienię w skrzyni. Jak się sypnie to się zrobi bądź kupi drugą. Każdy ma swoje zdanie na temat wymieniać czy nie. Ale dodam, że czytając różne fora na temat tip to jakoś dziwnym trafem skrzynie klękają zaraz po wymianie oleju...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga