ÂŚwiete słowa!! Jak sie nie zna na 100% histori auta to nie ruszac.Taka jest zasada.Przemcio pisze:Audi to sobie mogło wyliczać Multitronika ale nie tiptronika Jak długo żyje jeszcze nie widziałem aby jakiś TIP skończył sie przy 300tyś km (prawdziwego przebiegu)rafal_m pisze:Audi teoretycznie mowi ze olej jest na cala dlugosc zycia skrzyni... czyli 150tys km, ale jakos wymieniaja olej
chyba nie myślisz że bede wydawał 1/10 ceny Auta za naprawę skrzyni? i nie przesadzaj z tymi cenamirafal_m pisze:Jak zajedziesz sterowanie pylem z tarczek, to na dzien dobbry odplyniesz przynajmniej(800 euro w ZF, 1600 w AUDI) na plyte hydrauliczna
To że mieszkam w DE nie znaczy że płące w euro
Idę sie z tobą założyć że dobije do takie samego przebiegu co w starej C5 i dalej nic jej (skrzyni) nie bedzie samochody mnie lubią
Jakbym teraz wymienił olej to byłoby to równoznaczne z wysłaniem mojej skrzyni na cmentarz bynajmniej konwertera
Jak ma zdechnąć to zdechnie ale Ja jej wymianą oleju w tym nie pomogę
Co innego jakbym miał coś w ręku , że olej jednak był wymieniany, to oczywiście stanąłbym na wysokości zadania i robił to dalej, a tak zostawiam ją tak jak jest
[ TIP+Q] Wymiana oleju w tip-tronic w woj. dolnośląskim
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 429
- Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
- Imię: Dominik
- Moje auto: A7 4K
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wieluń
Przemcio, kolego widzę, że znasz to auto lepiej niż ja, jak zacznie mi coś stukać to zapytam Ciebie co to może być.
I proszę Cię - poczytaj to forum ile osób pisze o usterkach ASB.
I proszę Cię - poczytaj to forum ile osób pisze o usterkach ASB.
Zapewne masz rację, u producenta tej skrzyni pracują sami nadgorliwcy.Przemcio pisze:wymiana oleju urodziła sie u ludzi nadgorliwych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 429
- Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
- Imię: Dominik
- Moje auto: A7 4K
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wieluń
Wszystko ladni pieknie .Nie rozumiem tylko dlaczego zadne ASO i tonie tylko to w Polsce nie zaciera rak z powodu wymiany oleju przeciez to zyla zlota dla nich.Liczac cene litra oleju plus nie mala robocizne.O co kaman w takim razie?Chcial bym zobaczyc prawdziwa note techniczna dotyczaca obslugi skrzyni jaka wystosowalo ZF Koncernowi VAG sprzedaja tiptroniki i multitroniki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 429
- Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
- Imię: Dominik
- Moje auto: A7 4K
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wieluń
Krzysztofie i to by zalatwilo konkretnie i rzetelnie sprawe jak mysle.Skonczyly by sie spory czy wymieniac czy tez nie i juz.Bo to ze oni twierdza zew tipach sie wymienia to nie rozumiem dlaczego np koncernowi audi "zabronili" to robic.Napisalem "zabronili"celowo gdyz innaczej sobie tego wytlumaczyc nie moge na ten czas.
Przemcio, kolego nie bardzo rozumiem jak wyraźniej to napisać, ale spróbuję. Przebiegu jestem pewien bo kupiłem auto od mojego pracodawcy. Nie rozumiem tylko dlaczego muszę to udowodnić a nie traktujesz wiarygodnie tego co mówię. Skoro jestem pewien przebiegu to tak jest.
Nie wiem jak Twoja instrukcja, ale jeśli w mojej znajdziesz interwał wymiany oleju w TIPie to postawię Ci piwo. Może masz na myśli Multitronic?
Ogólnie kolego jesteś tak mocno przekonany o swoich racjach, że zaprzeczasz faktom aby zgadzały się z Twoją teorią.Teraz pewnie uznasz, że nie mam w ogóle a6 c6.
Wydaje mi się, że dalsza dyskusja z Tobą nie ma sensu, i nic nie wniesie do tematu.
Nie wiem jak Twoja instrukcja, ale jeśli w mojej znajdziesz interwał wymiany oleju w TIPie to postawię Ci piwo. Może masz na myśli Multitronic?
Ogólnie kolego jesteś tak mocno przekonany o swoich racjach, że zaprzeczasz faktom aby zgadzały się z Twoją teorią.Teraz pewnie uznasz, że nie mam w ogóle a6 c6.
Wydaje mi się, że dalsza dyskusja z Tobą nie ma sensu, i nic nie wniesie do tematu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
No to albo krotko zyjesz albo widziales malo TIP'ow w swoim zyciu. Notorycznie pekaja kosze i zarowno w 5HP (kosz forward) jak i 6HP (walek k3), niezaleznie od przebiegu rzeczywistego. Jedni maja 100tys inni 200 a jeszcze inni 500tys. km.Przemcio pisze:Audi to sobie mogło wyliczać Multitronika ale nie tiptronika Jak długo żyje jeszcze nie widziałem aby jakiś TIP skończył sie przy 300tyś km (prawdziwego przebiegu)rafal_m pisze:Audi teoretycznie mowi ze olej jest na cala dlugosc zycia skrzyni... czyli 150tys km, ale jakos wymieniaja olej
Masz racje w najgorszym przypadku zrobisz swap na manuala, jak spora czesc, ktora kupila samochod, nie majac pieniedzy na jego utrzymanie.
Czyli rozumiem, ze cena za naprawe auta powinna byc obligatoryjna w wysokosci np. 1/100 wartosci samochodu?.Przemcio pisze:chyba nie myślisz że bede wydawał 1/10 ceny Auta za naprawę skrzyni? i nie przesadzaj z tymi cenamirafal_m pisze:Jak zajedziesz sterowanie pylem z tarczek, to na dzien dobbry odplyniesz przynajmniej(800 euro w ZF, 1600 w AUDI) na plyte hydrauliczna
To że mieszkam w DE nie znaczy że płące w euro
Idę sie z tobą założyć że dobije do takie samego przebiegu co w starej C5 i dalej nic jej (skrzyni) nie bedzie samochody mnie lubią
Jakbym teraz wymienił olej to byłoby to równoznaczne z wysłaniem mojej skrzyni na cmentarz bynajmniej konwertera
Ceny, ktore podalem to usrednione ceny zakupu takich sterowan (nowych). Jedne sa drozsze inne tansze. Gdybys choc troszke sie orientowal, wiedzialbys ze sterowan do 6HP (ich roznych konfiguracji) jest okolo 250sztuk. Odsiewajac te od BMW/Jaguara/Maseratti i innych zostaje okolo 120 do AUDI. Powodzenia zycze w mieszaniu nimi bez znajomosci tematu.
Proponuje doczytac chociazby w SSP jak dziala automatyczna skrzynia biegow 5HP i 6HP, a pozniej wypowiedziec sie na temat wymian oleju, awaryjnosci i eksploatacji skrzyni.
Fakt jest faktem, ze na 10 CVT jest 1-2 6HP, co wcale nie znaczy, ze nie jest to awaryjna skrzynia.
W silniku tez nie wymieniasz, jak nie masz kwitu z ostatniej wymiany?Przemcio pisze: Jak ma zdechnąć to zdechnie ale Ja jej wymianą oleju w tym nie pomogę
Co innego jakbym miał coś w ręku , że olej jednak był wymieniany, to oczywiście stanąłbym na wysokości zadania i robił to dalej, a tak zostawiam ją tak jak jest
ZF nie robi CVT dla VAG'a. ZF robi CVT do autobusow i np. ford'ow c-max.Domel48 pisze:Wszystko ladni pieknie .Nie rozumiem tylko dlaczego zadne ASO i tonie tylko to w Polsce nie zaciera rak z powodu wymiany oleju przeciez to zyla zlota dla nich.Liczac cene litra oleju plus nie mala robocizne.O co kaman w takim razie?Chcial bym zobaczyc prawdziwa note techniczna dotyczaca obslugi skrzyni jaka wystosowalo ZF Koncernowi VAG sprzedaja tiptroniki i multitroniki.
Jak ktos nie chce robic wymiany... niech nie robi. Warto jedynie byloby sie zastanowic jak dziala chociazby konwerter i skrzynia. Dopoki nie zalaczy sie lock-up, to olej jest medium transmisyjnym w converterze. Olej z biegiem czasu jak i pod wplywem temperatury (inaczej jezdzi auto jak jest zimne, a inaczej gdy olej w skrzyni osiagnie temperature robocza) zmienia swoje wlasciwosci np. lepkosc, po szczegoly odsylam do literatury fachowej.
A moj znajomy ma slonia w akwarium, a na forum xxyyzz wyczytalem [...].Domel48 pisze:igorw ,a mnie sie poprostu wydaje ,ze albo miales wade skrzyni juz od urodzenia albo zle eksploatowana.Moj znajomy w a6 c6 3,2 fsi ma tipa od nowosci 9pierwszy wlasciciel i bez zadnej wymiany ma 420kkm.
Fiat Panda tez "jezdzi".
Zapewniam Cie, ze jezeli wezmiesz to audi swojego znajomego i jakiekolwiek inne takie samo, ktoro mialo na biezaco wszystkie serwisy, w tym oleju skrzyni, roznica w kulturze jazdy, zmiany biegow bedzie calkiem inna. Sterownik jak wyczuwa uslizg zdejmuje moment, zmienia bieg na kolejny wybierajac inne/dodatkowe sprzegla. Jak ktos jezdzi spokojnie nawet nie odczuje roznicy, ale jak zechcesz pojezdzic bardziej dynamicznie roznica bedzie znaczaca. Mozesz mi wierzyc lub nie. Choc sa tacy, ktorzy zaneguja wszystko, chocby biale bylo biale a czarne bylo czarne stwierdza ze biale jest czarne, bo u nich tak bylo i tak jest i tak bedzie.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 429
- Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
- Imię: Dominik
- Moje auto: A7 4K
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wieluń
Powiedz mi tak szczerze.Wedlug Ciebie nie znajde Tipa ktory przejechal 500 tysiecy bez wymiany oleju i chodzi nadal? Ba nawet nie przejechal tego 420 tysiecy km?Bo z Twojej wypowiedzi wybacz ale to wlasnie wynika.Ja tak to rozumiem.rafal_m pisze:No to albo krotko zyjesz albo widziales malo TIP'ow w swoim zyciu. Notorycznie pekaja kosze i zarowno w 5HP (kosz forward) jak i 6HP (walek k3), niezaleznie od przebiegu rzeczywistego. Jedni maja 100tys inni 200 a jeszcze inni 500tys. km.Przemcio pisze:Audi to sobie mogło wyliczać Multitronika ale nie tiptronika Jak długo żyje jeszcze nie widziałem aby jakiś TIP skończył sie przy 300tyś km (prawdziwego przebiegu)rafal_m pisze:Audi teoretycznie mowi ze olej jest na cala dlugosc zycia skrzyni... czyli 150tys km, ale jakos wymieniaja olej
Masz racje w najgorszym przypadku zrobisz swap na manuala, jak spora czesc, ktora kupila samochod, nie majac pieniedzy na jego utrzymanie.
Czyli rozumiem, ze cena za naprawe auta powinna byc obligatoryjna w wysokosci np. 1/100 wartosci samochodu?.Przemcio pisze:chyba nie myślisz że bede wydawał 1/10 ceny Auta za naprawę skrzyni? i nie przesadzaj z tymi cenamirafal_m pisze:Jak zajedziesz sterowanie pylem z tarczek, to na dzien dobbry odplyniesz przynajmniej(800 euro w ZF, 1600 w AUDI) na plyte hydrauliczna
To że mieszkam w DE nie znaczy że płące w euro
Idę sie z tobą założyć że dobije do takie samego przebiegu co w starej C5 i dalej nic jej (skrzyni) nie bedzie samochody mnie lubią
Jakbym teraz wymienił olej to byłoby to równoznaczne z wysłaniem mojej skrzyni na cmentarz bynajmniej konwertera
Ceny, ktore podalem to usrednione ceny zakupu takich sterowan (nowych). Jedne sa drozsze inne tansze. Gdybys choc troszke sie orientowal, wiedzialbys ze sterowan do 6HP (ich roznych konfiguracji) jest okolo 250sztuk. Odsiewajac te od BMW/Jaguara/Maseratti i innych zostaje okolo 120 do AUDI. Powodzenia zycze w mieszaniu nimi bez znajomosci tematu.
Proponuje doczytac chociazby w SSP jak dziala automatyczna skrzynia biegow 5HP i 6HP, a pozniej wypowiedziec sie na temat wymian oleju, awaryjnosci i eksploatacji skrzyni.
Fakt jest faktem, ze na 10 CVT jest 1-2 6HP, co wcale nie znaczy, ze nie jest to awaryjna skrzynia.
W silniku tez nie wymieniasz, jak nie masz kwitu z ostatniej wymiany?Przemcio pisze: Jak ma zdechnąć to zdechnie ale Ja jej wymianą oleju w tym nie pomogę
Co innego jakbym miał coś w ręku , że olej jednak był wymieniany, to oczywiście stanąłbym na wysokości zadania i robił to dalej, a tak zostawiam ją tak jak jest
ZF nie robi CVT dla VAG'a. ZF robi CVT do autobusow i np. ford'ow c-max.Domel48 pisze:Wszystko ladni pieknie .Nie rozumiem tylko dlaczego zadne ASO i tonie tylko to w Polsce nie zaciera rak z powodu wymiany oleju przeciez to zyla zlota dla nich.Liczac cene litra oleju plus nie mala robocizne.O co kaman w takim razie?Chcial bym zobaczyc prawdziwa note techniczna dotyczaca obslugi skrzyni jaka wystosowalo ZF Koncernowi VAG sprzedaja tiptroniki i multitroniki.
Jak ktos nie chce robic wymiany... niech nie robi. Warto jedynie byloby sie zastanowic jak dziala chociazby konwerter i skrzynia. Dopoki nie zalaczy sie lock-up, to olej jest medium transmisyjnym w converterze. Olej z biegiem czasu jak i pod wplywem temperatury (inaczej jezdzi auto jak jest zimne, a inaczej gdy olej w skrzyni osiagnie temperature robocza) zmienia swoje wlasciwosci np. lepkosc, po szczegoly odsylam do literatury fachowej.
A moj znajomy ma slonia w akwarium, a na forum xxyyzz wyczytalem [...].Domel48 pisze:igorw ,a mnie sie poprostu wydaje ,ze albo miales wade skrzyni juz od urodzenia albo zle eksploatowana.Moj znajomy w a6 c6 3,2 fsi ma tipa od nowosci 9pierwszy wlasciciel i bez zadnej wymiany ma 420kkm.
Fiat Panda tez "jezdzi".
Zapewniam Cie, ze jezeli wezmiesz to audi swojego znajomego i jakiekolwiek inne takie samo, ktoro mialo na biezaco wszystkie serwisy, w tym oleju skrzyni, roznica w kulturze jazdy, zmiany biegow bedzie calkiem inna. Sterownik jak wyczuwa uslizg zdejmuje moment, zmienia bieg na kolejny wybierajac inne/dodatkowe sprzegla. Jak ktos jezdzi spokojnie nawet nie odczuje roznicy, ale jak zechcesz pojezdzic bardziej dynamicznie roznica bedzie znaczaca. Mozesz mi wierzyc lub nie. Choc sa tacy, ktorzy zaneguja wszystko, chocby biale bylo biale a czarne bylo czarne stwierdza ze biale jest czarne, bo u nich tak bylo i tak jest i tak bedzie.
Pozdrawiam
292tys bez wymiany oleju. Skrzynia idealnie chodzi w każdym trybie. Zero szarpań, ślizgów i innych pierdół. Autko aktualnie po chipie i nic się nie dzieje. Oleju również nie wymienię w skrzyni. Jak się sypnie to się zrobi bądź kupi drugą. Każdy ma swoje zdanie na temat wymieniać czy nie. Ale dodam, że czytając różne fora na temat tip to jakoś dziwnym trafem skrzynie klękają zaraz po wymianie oleju...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga