Cześć,
Po regeneracji konwertera, przegladzie skrzyni i wymianie oleju mam problem z uciekającym olejem.
Olej wymieniłem zgodnie z instrukcją (do wyciekania przy ok.35 C), olej zf lifeguard.
Ucieklo ok 1.5l oleju, do tego stopnia że przy pierwszym uruchomieniu rano przy wrzucaniu D lub R az silnik przygasal, po kilku probach i kilku kilometrach wszystko wracalo do normy i skrzynia ladnie zmienia, redukuje itp.
Zabralem się za szukanie wycieku, wymylem skrzynie, wytarlem, uzupelnilem olej i co dziwne wyciek pochodzi z otworu w tylnej czesci skrzyni. Myslalem ze otwor jest do pozbycia się za duzej ilosci oleju, ale wylewa sie go zdecydowanie za duzo, ok 1.5 l w 2 miesiace, cala szkrzynia i wszystko pod spodem mokre z oleju.
Czy ktoś się z tym spotkał, albo wie czym to moze byc spowodowane? Nie chcialbym zaklejać otworu ktory na pewno ma jakąś funkcje
[TIP+Q] Uciekający olej
- Takitam94
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
- Imię: Mateusz
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków / Jarosław
[TIP+Q] Uciekający olej
ALLROAD
WAUZZZ4F5N076873
WAUZZZ4F5N076873
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [TIP+Q] Uciekający olej
Podjedź do jakiegoś warsztatu zajmującego się skrzyniami, to pewnie będą widzieć co to za otwór.
- Takitam94
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
- Imię: Mateusz
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków / Jarosław
Re: [TIP+Q] Uciekający olej
Dolałem oleju jednak dalej jest mały problem.
Za każdym razem przy pierwszym odpaleniu rano gdy wrzucę D lub R skrzynia "dławi" silnik, obroty spadaja o ok 200-300 obrotów, po przełaczeniu na P i ponownie wrzuceniu na D lub R wszystko jest juz w porządku, skrzynia ładnie zmienia biegi bez szarpnięć czy poślizgów. Przy ponownym odpaleniu jest juz wszystko normalnie, dzieje się tak tylko gdy auto postoi np przez noc.
Myślałem że to wina gęstego oleju przy niskich temperaturach ale dziś było ok 11C i znow to samo, olej był zmieniany jakieś 2 mies temu na ZF LG 8.
Co może być przyczyną? Czy to konwerter czy może pompa oleju? Jakie sa w ogóle ojawy uszkodzenia pompy? Myślę że konwerter jest okej skoro ladnie zmienia biegi i zapina lockup
Z góry dziękuję za każdą pomoc
Za każdym razem przy pierwszym odpaleniu rano gdy wrzucę D lub R skrzynia "dławi" silnik, obroty spadaja o ok 200-300 obrotów, po przełaczeniu na P i ponownie wrzuceniu na D lub R wszystko jest juz w porządku, skrzynia ładnie zmienia biegi bez szarpnięć czy poślizgów. Przy ponownym odpaleniu jest juz wszystko normalnie, dzieje się tak tylko gdy auto postoi np przez noc.
Myślałem że to wina gęstego oleju przy niskich temperaturach ale dziś było ok 11C i znow to samo, olej był zmieniany jakieś 2 mies temu na ZF LG 8.
Co może być przyczyną? Czy to konwerter czy może pompa oleju? Jakie sa w ogóle ojawy uszkodzenia pompy? Myślę że konwerter jest okej skoro ladnie zmienia biegi i zapina lockup
Z góry dziękuję za każdą pomoc
ALLROAD
WAUZZZ4F5N076873
WAUZZZ4F5N076873
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga