Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Tylne półosie, napęd tyłu.

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
S-krobek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 07 kwie 2009, 20:20
Imię: Sylwester
Rocznik: 2012
Moje auto: Q7
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt:

Post autor: S-krobek » 04 lip 2013, 20:12

Ja zbytnio na mechanice się nie znam ale jak sprzedawałem ostatnio swoje auto to kupujący podczas jazdy testowej zatrzymał auto, skręcił kołami i dość energicznie ruszył. Na moje pytanie co tym chciał sprawdzić odp., że wał napędowy. Jeśli przebieg jest już spory to "słychać" właśnie wał przy takim ruszaniu. Tak mi tłumaczył. Samochód to było Q7.
nawigacja-fabryczna-c6/ Nawigacja MMI Audi

skywalker1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 21 paź 2012, 18:49
Lokalizacja: Nuneaton - Szczecin

Post autor: skywalker1977 » 04 lip 2013, 21:11

S-krobek pisze:Ja zbytnio na mechanice się nie znam ale jak sprzedawałem ostatnio swoje auto to kupujący podczas jazdy testowej zatrzymał auto, skręcił kołami i dość energicznie ruszył. Na moje pytanie co tym chciał sprawdzić odp., że wał napędowy. Jeśli przebieg jest już spory to "słychać" właśnie wał przy takim ruszaniu. Tak mi tłumaczył. Samochód to było Q7.
Ja cały czas myślę że to coś z wałem może być, choć jak pisałem, w moim odczuciu chrobotanie dochodzi z tylnych kół...
W tylnej zawieszce mam już wszystko nowizna, tak więc dzisiaj udało mi się załatwić "na lewo" nówkę sztukę wał napędowy. Już się nie mogę doczekać jutrzejszego dnia, na 12-tą jestem umówiony u znajomka, pomieniamy, zobaczymy.
Pozdro.

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 04 lip 2013, 21:39

daj znac jak poszlo <okok>

skywalker1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 21 paź 2012, 18:49
Lokalizacja: Nuneaton - Szczecin

Post autor: skywalker1977 » 05 lip 2013, 22:08

tomcio77 pisze:daj znac jak poszlo <okok>
No i brzydko mówiąc dupa :( Wał po wyciągnięciu jak dla mnie wbrew diagnozy wydanej przez mechanika, wyglądał dobrze, ale że już nowy był załatwiony, to postanowiłem go wrzucić na auto.
Niestety, po wstawieniu, dalej jest to samo :((
Nie poddam się jeszcze, mimo że już grube tałzeny poszły <foch>
Jutro rano wymieniam tylny dyfer (most).
Zobaczymy co dalej...

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 06 lip 2013, 07:41

skywalker1977 pisze:
tomcio77 pisze:daj znac jak poszlo <okok>
No i brzydko mówiąc dupa :( Wał po wyciągnięciu jak dla mnie wbrew diagnozy wydanej przez mechanika, wyglądał dobrze, ale że już nowy był załatwiony, to postanowiłem go wrzucić na auto.
Niestety, po wstawieniu, dalej jest to samo :((
Nie poddam się jeszcze, mimo że już grube tałzeny poszły <foch>
Jutro rano wymieniam tylny dyfer (most).
Zobaczymy co dalej...
A IMO wystarczy pojechać gdzieś, gdzie mają TAKÂĄ wyważarkę są i nowsze, z laserowym pomiarem bicia koła (na takiej wyważam swoje kółka od pewnego czasu) i na 99% problem zniknie :) Pisałem Ci już o tym.
Jeśli tak się stanie, kaskę co miałeś odłożoną na walkę z problemem poproszę na mój rachunek bankowy ;)

EDIT
Jeszcze co do celowości kontroli na takiej maszynie - każde koło wyważysz i zobaczysz zera na maszynie, nawet jeśli będzie kwadratowe, niestety z tym musi walczyć zawieszenie i układ amortyzacji pojazdu, im częstotliwość drgań wyższa, tym ciężej wytłumić :(

skywalker1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 21 paź 2012, 18:49
Lokalizacja: Nuneaton - Szczecin

Post autor: skywalker1977 » 07 lip 2013, 12:02

Zagór pisze:
A IMO wystarczy pojechać gdzieś, gdzie mają TAKÂĄ wyważarkę są i nowsze, z laserowym pomiarem bicia koła (na takiej wyważam swoje kółka od pewnego czasu) i na 99% problem zniknie :) Pisałem Ci już o tym.
Jeśli tak się stanie, kaskę co miałeś odłożoną na walkę z problemem poproszę na mój rachunek bankowy ;)
Kolego, ale ja ciągle walczę z "chrobotaniem" na tylnych kołach w momencie ruszania ze skręconymi do oporu kołami przednimi (nie ma znaczenia w którą stronę skręcone).
Wczoraj zapodałem do auta używany most tylny (dyfer) i niestety dalej jest tak samo :(
No szlag mnie jasny chyba trafi !!!!!
Już mi nie chodzi o to ile kasy włożyłem w to auto, tylko kurw... mnie bierze że nie mogę znaleÂźć przyczyny <wnerw>

Jeśli chodzi o te drgania przy dużej prędkości, to koła wyważyłem u znajomego co do grama i to nie będzie raczej przyczyną, bo raz mi się pojawia przy prędkości 150km/h, a innym razem dopiero przy ponad 200 km/h :|
Ja myślę że te dwie usterki są jakoś ze sobą powiązane, tylko nie mogę za żadne skarby wpaść na przyczynę :(
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez skywalker1977, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
S-krobek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 07 kwie 2009, 20:20
Imię: Sylwester
Rocznik: 2012
Moje auto: Q7
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt:

Post autor: S-krobek » 31 lip 2013, 16:17

skywalker1977, i jak sytuacja z autem, znalazłeś przyczynę ?
nawigacja-fabryczna-c6/ Nawigacja MMI Audi

skywalker1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 21 paź 2012, 18:49
Lokalizacja: Nuneaton - Szczecin

Post autor: skywalker1977 » 10 wrz 2013, 20:33

S-krobek pisze:skywalker1977, i jak sytuacja z autem, znalazłeś przyczynę ?
Nie było mnie tu trochę. Niestety nie znalazłem przyczyny.
Zauważyłem natomiast coś ciekawego jeśli chodzi o te delikatne drania przy dużych prędkościach - jak pociskam wcześnie rano do roboty, wtedy kiedy temperatura otoczenia jest niska (około 10 stopni), to drgań nie ma w ogóle niezależnie od prędkości i mogę nawet na maxa jechać <szok>

Jak wracam z pracy, kiedy na zewnątrz jest około 20 stopni, drgania się pojawiają przy większej prędkości <szok>

Jeśli chodzi o te drgania przy skręconych na maxa kołach, to też dużo rzadziej się pojawiają teraz, czasem nawet wogóle o tym zapominam :/

Wychodzi na to że to ma związek z temperaturą otoczenia <szok>

Generalnie już sie poddałem i nie szukam, bo kasę mam na co wydawać :)

Jak się coś sypnie, to będę naprawiał.

Pozdro

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 19 mar 2014, 21:33

czyli wychodzi na to że to wina jakiegoś gumowego elementu jak reaguje na zmiane temperatury. Ja też to zauważyłem u siebie że jak auto stoi długo na simnym lub po nocy to objawy nie występują albo są mało co wyczuwalne jak się rozje?dzi to jest juz odczuwalne

[ Dodano: 2014-03-19, 21:33 ]
Panowie jak na razie problem rozwiązany wina była po stronie skrzyni biegów a raczej torsen uszkodzony . Po wymianie skrzyni cisza i spokój w aucie

Awatar użytkownika
Mipol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 02 kwie 2009, 00:15
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Mipol » 26 maja 2015, 17:43

Panowie,

A wymieniał/regenerował ktoś sam torsen? Czy to się opłaca czy lepiej całą skrzynię zmienić?

Ma ktoś mechanika godnego polecenia który zajmuje się naprawą tego elementu (górny Śląsk - okolice katowic +- 50km)
Audi - There's no better way to drive.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja