[ TIP+Q] Tylne półosie, napęd tyłu.
- S-krobek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 20:20
- Imię: Sylwester
- Rocznik: 2012
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: Van
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódzkie
- Kontakt:
Ja zbytnio na mechanice się nie znam ale jak sprzedawałem ostatnio swoje auto to kupujący podczas jazdy testowej zatrzymał auto, skręcił kołami i dość energicznie ruszył. Na moje pytanie co tym chciał sprawdzić odp., że wał napędowy. Jeśli przebieg jest już spory to "słychać" właśnie wał przy takim ruszaniu. Tak mi tłumaczył. Samochód to było Q7.
nawigacja-fabryczna-c6/ Nawigacja MMI Audi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 21 paź 2012, 18:49
- Lokalizacja: Nuneaton - Szczecin
Ja cały czas myślę że to coś z wałem może być, choć jak pisałem, w moim odczuciu chrobotanie dochodzi z tylnych kół...S-krobek pisze:Ja zbytnio na mechanice się nie znam ale jak sprzedawałem ostatnio swoje auto to kupujący podczas jazdy testowej zatrzymał auto, skręcił kołami i dość energicznie ruszył. Na moje pytanie co tym chciał sprawdzić odp., że wał napędowy. Jeśli przebieg jest już spory to "słychać" właśnie wał przy takim ruszaniu. Tak mi tłumaczył. Samochód to było Q7.
W tylnej zawieszce mam już wszystko nowizna, tak więc dzisiaj udało mi się załatwić "na lewo" nówkę sztukę wał napędowy. Już się nie mogę doczekać jutrzejszego dnia, na 12-tą jestem umówiony u znajomka, pomieniamy, zobaczymy.
Pozdro.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 21 paź 2012, 18:49
- Lokalizacja: Nuneaton - Szczecin
No i brzydko mówiąc dupatomcio77 pisze:daj znac jak poszlo

Niestety, po wstawieniu, dalej jest to samo

Nie poddam się jeszcze, mimo że już grube tałzeny poszły

Jutro rano wymieniam tylny dyfer (most).
Zobaczymy co dalej...
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A IMO wystarczy pojechać gdzieś, gdzie mają TAKÂĄ wyważarkę są i nowsze, z laserowym pomiarem bicia koła (na takiej wyważam swoje kółka od pewnego czasu) i na 99% problem zniknieskywalker1977 pisze:No i brzydko mówiąc dupatomcio77 pisze:daj znac jak poszloWał po wyciągnięciu jak dla mnie wbrew diagnozy wydanej przez mechanika, wyglądał dobrze, ale że już nowy był załatwiony, to postanowiłem go wrzucić na auto.
Niestety, po wstawieniu, dalej jest to samo
Nie poddam się jeszcze, mimo że już grube tałzeny poszły![]()
Jutro rano wymieniam tylny dyfer (most).
Zobaczymy co dalej...

Jeśli tak się stanie, kaskę co miałeś odłożoną na walkę z problemem poproszę na mój rachunek bankowy

EDIT
Jeszcze co do celowości kontroli na takiej maszynie - każde koło wyważysz i zobaczysz zera na maszynie, nawet jeśli będzie kwadratowe, niestety z tym musi walczyć zawieszenie i układ amortyzacji pojazdu, im częstotliwość drgań wyższa, tym ciężej wytłumić

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 21 paź 2012, 18:49
- Lokalizacja: Nuneaton - Szczecin
Kolego, ale ja ciągle walczę z "chrobotaniem" na tylnych kołach w momencie ruszania ze skręconymi do oporu kołami przednimi (nie ma znaczenia w którą stronę skręcone).Zagór pisze:
A IMO wystarczy pojechać gdzieś, gdzie mają TAKÂĄ wyważarkę są i nowsze, z laserowym pomiarem bicia koła (na takiej wyważam swoje kółka od pewnego czasu) i na 99% problem znikniePisałem Ci już o tym.
Jeśli tak się stanie, kaskę co miałeś odłożoną na walkę z problemem poproszę na mój rachunek bankowy
Wczoraj zapodałem do auta używany most tylny (dyfer) i niestety dalej jest tak samo

No szlag mnie jasny chyba trafi

Już mi nie chodzi o to ile kasy włożyłem w to auto, tylko kurw... mnie bierze że nie mogę znaleÂźć przyczyny

Jeśli chodzi o te drgania przy dużej prędkości, to koła wyważyłem u znajomego co do grama i to nie będzie raczej przyczyną, bo raz mi się pojawia przy prędkości 150km/h, a innym razem dopiero przy ponad 200 km/h

Ja myślę że te dwie usterki są jakoś ze sobą powiązane, tylko nie mogę za żadne skarby wpaść na przyczynę

Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez skywalker1977, łącznie zmieniany 1 raz.
- S-krobek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 20:20
- Imię: Sylwester
- Rocznik: 2012
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: Van
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódzkie
- Kontakt:
skywalker1977, i jak sytuacja z autem, znalazłeś przyczynę ?
nawigacja-fabryczna-c6/ Nawigacja MMI Audi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 21 paź 2012, 18:49
- Lokalizacja: Nuneaton - Szczecin
Nie było mnie tu trochę. Niestety nie znalazłem przyczyny.S-krobek pisze:skywalker1977, i jak sytuacja z autem, znalazłeś przyczynę ?
Zauważyłem natomiast coś ciekawego jeśli chodzi o te delikatne drania przy dużych prędkościach - jak pociskam wcześnie rano do roboty, wtedy kiedy temperatura otoczenia jest niska (około 10 stopni), to drgań nie ma w ogóle niezależnie od prędkości i mogę nawet na maxa jechać <szok>
Jak wracam z pracy, kiedy na zewnątrz jest około 20 stopni, drgania się pojawiają przy większej prędkości <szok>
Jeśli chodzi o te drgania przy skręconych na maxa kołach, to też dużo rzadziej się pojawiają teraz, czasem nawet wogóle o tym zapominam

Wychodzi na to że to ma związek z temperaturą otoczenia <szok>
Generalnie już sie poddałem i nie szukam, bo kasę mam na co wydawać

Jak się coś sypnie, to będę naprawiał.
Pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 384
- Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
- Imię: Piotrek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
czyli wychodzi na to że to wina jakiegoś gumowego elementu jak reaguje na zmiane temperatury. Ja też to zauważyłem u siebie że jak auto stoi długo na simnym lub po nocy to objawy nie występują albo są mało co wyczuwalne jak się rozje?dzi to jest juz odczuwalne
[ Dodano: 2014-03-19, 21:33 ]
Panowie jak na razie problem rozwiązany wina była po stronie skrzyni biegów a raczej torsen uszkodzony . Po wymianie skrzyni cisza i spokój w aucie
[ Dodano: 2014-03-19, 21:33 ]
Panowie jak na razie problem rozwiązany wina była po stronie skrzyni biegów a raczej torsen uszkodzony . Po wymianie skrzyni cisza i spokój w aucie