[ A6 C6] TipTronic umarł...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
[ A6 C6] TipTronic umarł...
Wczoraj padał mi skrzynia. Nie znalazłem na forum opisu takiego problemu. Mechanik z ASO też nie spotkał się jeszcze z takim problemem...
Jadac rano po mieście nagle wyskoczył mi bieg i podświetliły się na czerwono wszystkie cyferki - oznaczenia biegów (normalnie podświetlony jest tylko bieg, na którym auto jedzie). Po zgaszeniu silnika i odpaleniu auto przejechało 3km, po czym problem się powtórzył. Po kolejnym uruchomieniu auta i pokonaniu 3km skrzynia przestała pracować. W żadnym trybie nie zmienia biegów. Jechałem spokojnie, nie przekraczając 2000 obrotów... Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Dodam, że nie było żadnych wcześniejszych oznak, czyli: żadnych zgrzytów, ciężkich zmian biegów, poślizgów, odgłosów - NIC!
Po podłączeniu pod kompa wyskoczył jakiś problem z bodajże elektrozaworem N88, mechanik mówił też, że problem jest z 5 biegiem. Od spodu skrzynia suchutka, żadnych wycieków ani oznak uszkodzenia.
Zastanawiam się, czy wyjmować skrzynie i szukać usterki (szczegółowa diagnoza to dodatkowy koszt), czy szukać nowej skrzyni + cholernie drogi olej?
Teoretycznie: Może to jakiś błąd elektroniki, może wystarczy wymienić samą "gruchę", może filtr oleju od skrzyni się zapchał i nie podaje i wystarczy go wymienić...?
Za 10 dni zajmie się autem, do tego czasu trzeba podjąć jakieś decyzje co robić?
Jadac rano po mieście nagle wyskoczył mi bieg i podświetliły się na czerwono wszystkie cyferki - oznaczenia biegów (normalnie podświetlony jest tylko bieg, na którym auto jedzie). Po zgaszeniu silnika i odpaleniu auto przejechało 3km, po czym problem się powtórzył. Po kolejnym uruchomieniu auta i pokonaniu 3km skrzynia przestała pracować. W żadnym trybie nie zmienia biegów. Jechałem spokojnie, nie przekraczając 2000 obrotów... Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Dodam, że nie było żadnych wcześniejszych oznak, czyli: żadnych zgrzytów, ciężkich zmian biegów, poślizgów, odgłosów - NIC!
Po podłączeniu pod kompa wyskoczył jakiś problem z bodajże elektrozaworem N88, mechanik mówił też, że problem jest z 5 biegiem. Od spodu skrzynia suchutka, żadnych wycieków ani oznak uszkodzenia.
Zastanawiam się, czy wyjmować skrzynie i szukać usterki (szczegółowa diagnoza to dodatkowy koszt), czy szukać nowej skrzyni + cholernie drogi olej?
Teoretycznie: Może to jakiś błąd elektroniki, może wystarczy wymienić samą "gruchę", może filtr oleju od skrzyni się zapchał i nie podaje i wystarczy go wymienić...?
Za 10 dni zajmie się autem, do tego czasu trzeba podjąć jakieś decyzje co robić?
Re: TipTronic umarł...
Skrzynia wskoczyła w tryba awaryjny.Aron pisze:Wczoraj padał mi skrzynia. Nie znalazłem na forum opisu takiego problemu. Mechanik z ASO też nie spotkał się jeszcze z takim problemem...
Jadac rano po mieście nagle wyskoczył mi bieg i podświetliły się na czerwono wszystkie cyferki - oznaczenia biegów (normalnie podświetlony jest tylko bieg, na którym auto jedzie). Po zgaszeniu silnika i odpaleniu auto przejechało 3km, po czym problem się powtórzył. Po kolejnym uruchomieniu auta i pokonaniu 3km skrzynia przestała pracować. W żadnym trybie nie zmienia biegów. Jechałem spokojnie, nie przekraczając 2000 obrotów... Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Dodam, że nie było żadnych wcześniejszych oznak, czyli: żadnych zgrzytów, ciężkich zmian biegów, poślizgów, odgłosów - NIC!
Po podłączeniu pod kompa wyskoczył jakiś problem z bodajże elektrozaworem N88, mechanik mówił też, że problem jest z 5 biegiem. Od spodu skrzynia suchutka, żadnych wycieków ani oznak uszkodzenia.
Zastanawiam się, czy wyjmować skrzynie i szukać usterki (szczegółowa diagnoza to dodatkowy koszt), czy szukać nowej skrzyni + cholernie drogi olej?
Teoretycznie: Może to jakiś błąd elektroniki, może wystarczy wymienić samą "gruchę", może filtr oleju od skrzyni się zapchał i nie podaje i wystarczy go wymienić...?
Za 10 dni zajmie się autem, do tego czasu trzeba podjąć jakieś decyzje co robić?
Jaki dokładnie bład wyskoczył bo może tylko zawór jest do wymiany?
Kiedy byl zmieniany olej?
Podświetlenie wszystkich biegów to właśnie tryb awaryjny skrzyni. Szkoda że nie spisałeś numerów błędów.Aron pisze:Tryb awaryjny? Na Fisie żadnych komunikatów, przy trybie awaryjnym powinien jechać lub powinny być dodatkowe kontrolki na desce rozdzielczej (pomarańczowy klucz lub czerwony) a nie ma nic!
Machnik planuje wyjąć ją i rozbebeszyć szukając usterki, do kompa już podłączał.
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Aron, krysti ma rację z trybem awaryjnym. Ogólnie to bardzo dziwna sprawa ze skrzynią skoro niw było wcześniej żadnych sygnałów. Mam nadzieję, że to jakiś zaworek, albo elektronika...
Wymieniałeś już kiedyś olej? Jaki przebieg ma skrzynia?
Ogólnie takie zachowanie nie jest sygnałem do wymiany oleju/filtra, a bardziej że coś się popierdzieliło...
Wymieniałeś już kiedyś olej? Jaki przebieg ma skrzynia?
Ogólnie takie zachowanie nie jest sygnałem do wymiany oleju/filtra, a bardziej że coś się popierdzieliło...

Jeśli to spec w tej dziedzine to OK i 3mam kciuki, a jeśli to "żłota rączka" to zacznij szukać nowej skrzyni...Aron pisze:Machnik planuje wyjąć ją i rozbebeszyć szukając usterki, do kompa już podłączał.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
Skrzynię mam nie wymienianą, czyli od nowości w aucie tą samą.
Kontrolek na fisie czy na desce rozdzielczej informujących o usterce BRAK.
Kiedy wpychałem auto do garażu, to nawet przy wrzuceniu biegu (czyli pozycja D, S lub R) auto można pchać - tak jak byłoby ustawione na N. Jedynie pozycja P blokuje i nie pozwala na pchanie auta.
Kontrolek na fisie czy na desce rozdzielczej informujących o usterce BRAK.
Kiedy wpychałem auto do garażu, to nawet przy wrzuceniu biegu (czyli pozycja D, S lub R) auto można pchać - tak jak byłoby ustawione na N. Jedynie pozycja P blokuje i nie pozwala na pchanie auta.
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
To jest chyba jakiś "tryb somoobronny" skrzyni, wogóle nie załącza biegów żeby jej dalej nie uszkodzić...Aron pisze:Kiedy wpychałem auto do garażu, to nawet przy wrzuceniu biegu (czyli pozycja D, S lub R) auto można pchać - tak jak byłoby ustawione na N.
To co pisze Przemcio ma sens, tylko moim zdaniem objawy stanu/jakości oleju powinny się objawiać stopniowo, a nie jak tutaj: jebut i finito...

Skoro nie było wcześniejszych oznak i sygnałów, ani nic na desce to stawiam na coś związane ze sterowaniem skrzyni (bezpiecznik?, sterownik skrzyni) bądź jakimś zaworkiem (mechanizm elektrohydrauliczny).
Aron, masz pecha technicznego z tym autem... To chyba sprawa do przedstawienia kompetentnym ludziom z Audi bo może kwalifikujesz się na akcję serwisową.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
Po wymianie silnika (prawie rok temu) olej do skrzyni był dolewany nowy (ten drogi) weszło niespełna 2 litry.
Po podłączeniu przedwczoraj do kompa był błąd jakiegoś elektrozaworu N88 na piątym biegu. Teraz przy ustawieniu skrzyni na manuala jest jedynka - czyli wszystko tak jak być powinno. Tylko ruszyć nie chce... No i tak jak pisałem poprzednio: można go pchać przy ustawionym biegu (czyli: D, S, R). Przemcio, Ty mogłeś go pchać na biegu?
Miałem 2 dni przed awarią oznaki od skrzyni. Raz mi za późno zmieniła bieg na wyższy - przy wolnej jeździe przy 2000 obrotów przerzuca na wyższy, a wówczas wkręcił się aż na prawie 3000 i dopiero zmienił. Następnie dla "sprawdzenia" wcisnąłem mu do oporu i wówczas anomalia wystąpiła na III biegu, tzn. gdy kończyła się trójka przy 120km/h nie wrzucił czwórki - zrobił to dopiero po 5 sekundach! Ta anomalia z trójką wystąpiła również dnia następnego. Później był piątek trzynastego, czyli 3 krotne wyskoczenie biegu, a następnie brak pracy skrzyni.
Mechanik jeszcze wspomniał (jest głównym mechanikiem w ASO), że być może filtr oleju zapchany i nie podaje, przez co skrzynia nie funkcjonuje... teorii wiele, zobaczy co czas pokaże...
Po podłączeniu przedwczoraj do kompa był błąd jakiegoś elektrozaworu N88 na piątym biegu. Teraz przy ustawieniu skrzyni na manuala jest jedynka - czyli wszystko tak jak być powinno. Tylko ruszyć nie chce... No i tak jak pisałem poprzednio: można go pchać przy ustawionym biegu (czyli: D, S, R). Przemcio, Ty mogłeś go pchać na biegu?
Miałem 2 dni przed awarią oznaki od skrzyni. Raz mi za późno zmieniła bieg na wyższy - przy wolnej jeździe przy 2000 obrotów przerzuca na wyższy, a wówczas wkręcił się aż na prawie 3000 i dopiero zmienił. Następnie dla "sprawdzenia" wcisnąłem mu do oporu i wówczas anomalia wystąpiła na III biegu, tzn. gdy kończyła się trójka przy 120km/h nie wrzucił czwórki - zrobił to dopiero po 5 sekundach! Ta anomalia z trójką wystąpiła również dnia następnego. Później był piątek trzynastego, czyli 3 krotne wyskoczenie biegu, a następnie brak pracy skrzyni.
Mechanik jeszcze wspomniał (jest głównym mechanikiem w ASO), że być może filtr oleju zapchany i nie podaje, przez co skrzynia nie funkcjonuje... teorii wiele, zobaczy co czas pokaże...
- Toranaga
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
- Lokalizacja: Alkmaar/Holandia
kolego weź Ty porządnie spisz te błędy ... i napisz tutaj wszystkie. Również te z kompa silnika. To co masz to nie problem jednego zaworu. Co to znaczy "błąd na piątym biegu" nie rozumiem ... jak to sprawdziłeś? Skoro nie ruszasz z miejsca ...Aron pisze: Po podłączeniu przedwczoraj do kompa był błąd jakiegoś elektrozaworu N88 na piątym biegu
Koleś jest głównym mechanikiem z ASO??? Dlatego właśnie omijam ASO! Ciśnienie robocze w skrzyni to 25 do 30 bar!!! Musiałby ktoś Ci w nocy zaspawać filtr, żeby zablokować przepływ oleju ... o przepraszam może krasnoludek zaspawał Ci go podczas jazdy ... bzdura totalna ... wybacz, ale jak takie coś słyszę to mnie czyści ... filtr zablokowany ... czym?!?!?Aron pisze: Mechanik jeszcze wspomniał (jest głównym mechanikiem w ASO), że być może filtr oleju zapchany i nie podaje, przez co skrzynia nie funkcjonuje... teorii wiele, zobaczy co czas pokaże...
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Aron, zgadzam się z Toranaga i to chyba oczywiste że trudno jest diagnozować problemy na odległość, więc mam nadzieję już opisałeś całą historię swojej awarii?
"Zapchany filtr", hehe... ale magik! Strach się bać! <szok>
Zanim doszło do awarii IMO te objawy mogą wskazywać na zawory/sterowanie -ale nie jestem specjalistą, także najwyżej dam sobie uciąć wystający paznokieć.
Mimo tego gdybyś szukał części to może warto posilić się tą firmą bo m.in. ma w ofercie sterownik z elektrozaworami od 6HP19 choć o innych literach niż Twoja... Prawdopodobnie akurat ten sterownik jest zepsuty bo nie udzielają gwarancji
W sumie to też może być (tylko!) luźny kontakt bo to wszystko pływa w oleju (jak frytki
) i różnie to bywa... Nie wiem czy N88 to nazwa elektrozaworu (ang. solenoid), czy też trzeba szukać w jakiejś tabeli co wskaże ten zawór. Z tego co zauważyłem zawory mają numery + kolory wtyczek
Daj znać jak się sprawy będą toczyć. 3mam kciuki

"Zapchany filtr", hehe... ale magik! Strach się bać! <szok>

Zanim doszło do awarii IMO te objawy mogą wskazywać na zawory/sterowanie -ale nie jestem specjalistą, także najwyżej dam sobie uciąć wystający paznokieć.
Mimo tego gdybyś szukał części to może warto posilić się tą firmą bo m.in. ma w ofercie sterownik z elektrozaworami od 6HP19 choć o innych literach niż Twoja... Prawdopodobnie akurat ten sterownik jest zepsuty bo nie udzielają gwarancji

W sumie to też może być (tylko!) luźny kontakt bo to wszystko pływa w oleju (jak frytki


Daj znać jak się sprawy będą toczyć. 3mam kciuki

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 21 lip 2010, 22:06
- Imię: Sebastian
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdańsk
auto naprawa mechanika pojazdowa j.hukalowicz naprawa skrzyn biegow w Gdansku, posiadaja na stanie czesci zamienne do automatow tez uzywane w dobrym stanie
polecam
polecam
treść podpisu niezgodna z regulaminem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
Auto od dziś u mechanika.
W sumie wszystko wygląda ok, tylko nie działa...
Po zdjęciu miski od skrzyni wizualnie skrzynia wygląda ok, kolor oleju normalny (ciemniejszy mógłby oznaczać, że coś się w niej spaliło). Nie widać uszkodzeń mechanicznych, ilość oleju w skrzyni była ok, filtr oleju "siedział" na miejscu, skrzynia nigdy wcześniej nie rozkręcana. Auto po usterce nie przeszło w tryb awaryjny, od razu napęd był odłączony.
Co dalej? Teorii jest kilka - Najłatwiej wymienić skrzynie...
Tylko, że jeżeli kupię skrzynie, a okaże się, że jest uwalony sterownik zewnętrzny, to kasa wywalona a auto i tak nie pojedzie! Może ktoś wie, czy można sprawdzić sam sterownik? Albo jeżeli przełożę sterownik od innej skrzyni czy jest ryzyko uszkodzenia go? Wydaje się, że ryzyko jest.
Był pewien mankament - na filtrze oleju było parę opiłków mosiądzu. Tylko, czy to powodowałoby tak poważną usterkę (brak trybu awaryjnego - natychmiastowe odcięcie napędu). Ponoć jakieś mosiężne wypusty są w części, która się nazywa "wrangler". Więc być może tylko "grucha" do wymiany? Tym bardziej, że komp nie pokazuje jakichś błędów - co by przemawiało za usterkę mechaniczną.
Jest jeszcze jedna teoria (nie pamiętam już o czym), że rozłączenie czegoś powoduje automatyczne odcięcie napędu (brak nawet trybu awaryjnego).
Mam jeszcze 1 pytanie: Jeżeli kupiłbym skrzynię, która by się okazała kradziona, co wtedy? Chciałbym kupić nie kradzioną, ale jeżeli...? Ponoć sprawdzić to można dopiero po jej zamontowaniu tylko, że jak się okaże kradziona, to jest DUUUZY problem... Czy można się od tego jakoś uchronić?
Najważniejsze, że mechanik podjął się dalszej diagnostyki i szukaniu usterki!
W sumie wszystko wygląda ok, tylko nie działa...
Po zdjęciu miski od skrzyni wizualnie skrzynia wygląda ok, kolor oleju normalny (ciemniejszy mógłby oznaczać, że coś się w niej spaliło). Nie widać uszkodzeń mechanicznych, ilość oleju w skrzyni była ok, filtr oleju "siedział" na miejscu, skrzynia nigdy wcześniej nie rozkręcana. Auto po usterce nie przeszło w tryb awaryjny, od razu napęd był odłączony.
Co dalej? Teorii jest kilka - Najłatwiej wymienić skrzynie...
Tylko, że jeżeli kupię skrzynie, a okaże się, że jest uwalony sterownik zewnętrzny, to kasa wywalona a auto i tak nie pojedzie! Może ktoś wie, czy można sprawdzić sam sterownik? Albo jeżeli przełożę sterownik od innej skrzyni czy jest ryzyko uszkodzenia go? Wydaje się, że ryzyko jest.
Był pewien mankament - na filtrze oleju było parę opiłków mosiądzu. Tylko, czy to powodowałoby tak poważną usterkę (brak trybu awaryjnego - natychmiastowe odcięcie napędu). Ponoć jakieś mosiężne wypusty są w części, która się nazywa "wrangler". Więc być może tylko "grucha" do wymiany? Tym bardziej, że komp nie pokazuje jakichś błędów - co by przemawiało za usterkę mechaniczną.
Jest jeszcze jedna teoria (nie pamiętam już o czym), że rozłączenie czegoś powoduje automatyczne odcięcie napędu (brak nawet trybu awaryjnego).
Mam jeszcze 1 pytanie: Jeżeli kupiłbym skrzynię, która by się okazała kradziona, co wtedy? Chciałbym kupić nie kradzioną, ale jeżeli...? Ponoć sprawdzić to można dopiero po jej zamontowaniu tylko, że jak się okaże kradziona, to jest DUUUZY problem... Czy można się od tego jakoś uchronić?
Najważniejsze, że mechanik podjął się dalszej diagnostyki i szukaniu usterki!
Ciężko jest podpowiadać na odległość i przez forum.Opcji jest wiele,zanim mechanik ściągnie skrzynie powinien ją przeskanować,sprawdzić w trybie awaryjnym,odpiąć wiązkę.Zanim kupisz skrzynię oddaj auto do najbliższego warsztatu ASB na diagnozę,koszt jest niewielki w porównaniu z kupnem drugiej skrzyni.Usterka może być błacha-np. czujnik obrotów wejściowych.Jeśli będę mógł pomóc,to dzwoń 693-701-001.Nie często mam czas rozpisywać się na forum,za co przepraszam innych użytkowników.Karol.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 21 lip 2010, 22:06
- Imię: Sebastian
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdańsk
Wszystkie moje samochody naprawiacieHukałowicz pisze:Koledze "Specjal"dziekuję za reklamę-chyba coś koledze naprawialiśmy

Audi , Dodge i Renowke tez . Zostaly jeszcze motocykle ale chyba w tym kierunku nie idziecie?
Pozdrowionka
[ Dodano: 2011-05-26, 09:54 ]
kto to jest w stanie sprawdzic i udowodnic ?Aron pisze:Jeżeli kupiłbym skrzynię, która by się okazała kradziona, co wtedy? Chciałbym kupić nie kradzioną, ale jeżeli...?
nie kombinuj kupuj kradziona

treść podpisu niezgodna z regulaminem