Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C6] TipTronic umarł...

Układ napędowy i skrzynie biegów
0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 14 cze 2011, 11:04

Przepraszam za OFFTOP

MaTyS, właśnie dlatego ja się tyle pytałem o ten olej, bo chcę dodać ale dokładnie taki jak był skoro ma byc zmieszany. Napisałem do ZF w Niemczech i poproszono mnie o dokładne przepisanie danych z tabliczki znamionowej skrzyni. Po przesłaniu tych informacji są w stanie ustalić co dokładnie jest zalane...

Zadam głupie pytanie <glupek>. Tą tabliczkę łatwo jest zlokalizować? Ona jest gdzieś pod osłoną skrzyni?

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 14 cze 2011, 12:08

Jest widoczna, niczym nie osłonięta.

Obrazek

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 14 cze 2011, 14:21

MaTyS, dziękuje za poglądowy obrazek. Rozumiem, że jest gdzies w bardziej tylnej części skrzyni (skoro niczym nie osłonięta)?

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 14 cze 2011, 20:25

0x4B25A
http://www.tsgparts.net/index.php?p=page&page_id=a6_trans
Już kilka razy podawałem ten link, a tak nawiasem to naprawdę warto przeczytać tematy dotyczące tiptronica ;)
Zajrzyj sobie do bagażnika albo w książkę serwisową i sprawdź jaki masz kod skrzyni ( u mnie JML) Dowiesz się, że masz skrzynie 6HP19A. Nie działa mi Etka więc nie podam ci jej kodu, ale może być np. HAV, HLK, HKJ, HWD.
Ostatnio zmieniony 15 cze 2011, 16:51 przez MaTyS, łącznie zmieniany 3 razy.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 15 cze 2011, 08:01

MaTyS,

1. Link nie działa :(
2. Skrzynia to HAV, ale to za mało podobno do określenia co tam jest zalane. Info od ZF.

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 15 cze 2011, 17:16

Temat oleju wałkowany był nie jednokrotnie... . Ja wywnioskowałem tyle, że w naszych skrzyniach w kolejnych latach produkcji używane były oleje zgodne z
ZF Lifeguardfluid6(żółty), ZF Lifeguardfluid6+(niebieski) i do teraz ZF Lifeguardfluid8(zielony).
Masz skrzynie z początków produkcji i jeżeli nie był zmieniany w niej olej to śmiem twierdzić, że masz ZF Lifeguardfluid6. Jeżeli jednak były robione wymiany to równie dobrze możesz mieć zalany ZF Lifeguardfluid8. Dopiero zlanie starego oleju w 100% odpowie ci jaki olej masz w skrzyni ;)

Link poprawiony ;)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 15 cze 2011, 22:09

MaTyS,

Zgadza się. Tak czy inaczej będę starał się dociec w inny sposób niż zlewając stary... A Sserwis od razu powiedzieli, że 8... ale to nie trafia do mnie stad wole sam sie tym zajac i dokladnie wiedziec... Olej nie zmieniany jeszcze bo dopiero 75k jest...

Dzięki za link i cierpliwość :)

Pozdrawiam

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 16 cze 2011, 08:10

Wydaje mi się, że nawet jeżeli okaże się iż masz 6 to zaleją ci 8 i zaproponują zmianę programu w skrzyni i silniku ;)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 16 cze 2011, 08:52

No właśnie, bo chcę upgradowac program skrzyni, to napewno. Ale i tak nie powinno sie mieszac tych oleji... A odpowiednik tej 6 to w ASO pewnie taniej kupie i to sporo... chyba, że juz nie produkują :(

Awatar użytkownika
Nachbar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 20 paź 2009, 21:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nachbar » 22 gru 2012, 14:05

Witam,

odgrzeje problem... niestety ale dotknął on również mnie...
Kilka dni temu - w dzień wymiany oleju i filtru skrzynki raz zrzucił z 4 na 3 i przeszedł w tryb awaryjny... po zapaleniu ponownym wszystko było OK.
Fachowiec, który robił wymianę oleju sprawdził, że starego było bardzo mało więc założył, że pewnie dlatego tak się stało.
Po wymianie niestety ale objaw się ponownie pokazał, z tym że już za każdym razem - max bieg to 3 lub jak się chciało więcej to tryb serwisowy.
Po odczytaniu błędów: P0783 + P0735 + P0729... i po przejechaniu 9 km nagle d..pa. Tryb serwisowy ale bez żadnego biegu... oczywiście można samochód toczyć na N, S, D, R ... ale toczenie to nie to samo co jazda.
Jak już się raczej zorientowałem po przeczytaniu wielu wątków forum, pewnie mam skrzynie do naprawy... duży przebieg to raczej nie jest bo zaledwie 178 t km i raczej nie sprawa wymiany oleju bo wystąpiło to pierwszy raz podczas jazdy do serwisu...
Czy ktoś z Kolegów bardziej obeznany ode mnie (a z pewnością nie będzie trudno takiego kogoś znaleźć) mógłby powiedzieć co oznaczają te nr błędów....

Z góry dziękuję za pomoc...
Audi A6 Avant S-line

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4K
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 22 gru 2012, 15:14

A wiec tak:
P0783 3-4 Shift Solenoid, No RPM Drop @ Lockup
P0735 Gear Ratio Error in 4th Prime
Po angielskiemu ale idzie sobie przetlumaczyc.

Awatar użytkownika
Nachbar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 20 paź 2009, 21:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nachbar » 22 gru 2012, 15:32

OKI...
jeszcze został P0729... ale pewnie będzie to coś odpowiedzialnego za bieg 5...

I co z tym teraz fantem zrobić? Planuję oddać gdzieś po nowym roku samochód ale pytanie gdzie w wawie warto oddać żeby nie naciągnęli na koszty a zrobili jak się należy...


aaa... i wielkie dzięki za pomoc i odpowiedź...
Audi A6 Avant S-line

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4K
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 22 gru 2012, 15:41

A powiedz jeszcze czy problem wystapil zaraz po wymianie oleju czy wystapil problem i dopiero wzioles sie za wymiane oleju??
I gdzie wymieniałeś olej? Byla robioa jakas adaptacja itp? Bo jak to czytam to wyfdaje mi sie ,ze gorzej jest po wymianie niz przed wymiana.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 22 gru 2012, 15:44

Nachbar, ja w Warszawie nie znalazłem żadnego sensownego i godnego zaufania serwisu ASB... pojechałem do Sopa Serwis na ÂŚląsk... a robiłem tylko serwis olejowy... a nie żadne głębsze naprawy...

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4K
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 22 gru 2012, 15:49

Ja juz sam nie wiem co myslec na temat tych wymian .Jak na ironie prosze aukcje dotyczaca regeneracji konwertera ,a nizej pisze " PAMIETAJ O WYMIANIE OLEJU" :) :) PRezpraszam ale mi sie tutaj nasuwa tylko jedno. Wymien olej ,a my zregenerujemy Twoj konwerter :) :)
Ponizej link do aukcji :
http://allegro.pl/regeneracja-konwerter ... 01005.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja