[ TIP+Q] Podczas jazdy zmiana biegu na S
[ TIP+Q] Podczas jazdy zmiana biegu na S
Witam, czy można zmieniać bieg z D na S podczas jazdy?
S-Line
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
W teorii tak. W praktyce niekoniecznie. Przy duzych predkosciach ja tego nie stosowalem. Zwlaszcza na LPG gdzie jest nieznaczne opuznienie sterownika wzgledem polozenia pedalu gazu (ecu lpg oszukuje glowny ecu) i moze nastapic przeciagniecie i zbicie biegu bedzie z mocnym szarpnieciem lub uderzeniem biegu (silnik nie zareaguje obrotami tak szybko jak na pb) takie sa moje obserwacje. Podobnie ma sie z KD.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Dzięki panowie. Czyli można spokojnie bezstresowo zmieniać przełożenie D na S i odwrotnie niezależnie od prędkości nawet przy ponad 130 km/h? Inna uwaga, ja zauważyłem gdy jadę na D na 6 biegu przy ponad powiedzmy (nie pamiętam dokładnie) 130 km/h zmienia mi automatycznie na 5 bieg, auto jedzie przyśpiesza do 150-170 km/h i zmienia mi na 6 bieg, nie wiem dlaczego tak się dzieje?
Aha i jeszcze jedno pytanie, gdy stoję na światłach zmieniam przełożenie na N i gdy chce ruszyć to czy mogę zmienić przełożenie od razu z N na S, jest to bezpieczne dla skrzyni?
Aha i jeszcze jedno pytanie, gdy stoję na światłach zmieniam przełożenie na N i gdy chce ruszyć to czy mogę zmienić przełożenie od razu z N na S, jest to bezpieczne dla skrzyni?
S-Line
hmmkamil666 pisze:Po co zmieniasz na N ? Przecież wrzucanie N czy P na światłach zabija skrzynie, miej wrzucony D lub S i przytrzymaj chwile hamulec...


i sorry ze tak powiem , nie jezdzilem audi nie wiem jaki maja sterownik, ale w zadnym automacie nie spotkałem sie zeby na trybie D skrzynia miala 5 biegów a na S miala 6 lub odwrotnie. to jakies cuda czar wianki itp.
sa biegi powiedzmy 5 i kazdy z tych biegów ma lokup i dlatego wam sie nieraz wydaje ze zapina dodatkowy bieg bo jadac na 5 jak go zapina to wyraźnie czuc spadek obrotów , a na innych biegach po prostu tego nie czuć az tak bardzo.
tryb S w skrzyniach automatycznych to nic nnego jak inna charakterystyka pracy czyli zmiany biegów przy innych warotsciach co w połączeniu z silnikiem moze zmienia również jego mape.
dzieki temu uzyskujemy na poszczególnych biegach inne wartości momentu przyspieszenia no i ostatecznie prędkości.
tam naprawdę nie ma żadnych ukrytych biegów dodatkowych itp

co do trzymania P lub N na światłach to nie widze żadnego technicznego uzasadnienia szkodliwości takiego ruchu. Pewni tobie kolego chodzi o te historie ze na jednym z tych położeń nie pracuje pompa? hm nie wiem nie znam sie ale nie spotkałem sie z taka specyfikacja i opisem pracy skrzyni w ZF.
takie OT moje zdanie w temacie użytkowania skrzyni ZF od paru ładnych lat.