Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ TIP+Q] Podczas jazdy zmiana biegu na S

Układ napędowy i skrzynie biegów
radziu86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 19 wrz 2012, 20:32
Lokalizacja: POLSKA

[ TIP+Q] Podczas jazdy zmiana biegu na S

Post autor: radziu86 » 04 sie 2014, 08:22

Witam, czy można zmieniać bieg z D na S podczas jazdy?
S-Line

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 04 sie 2014, 08:49

radziu86, tak, można <okok>

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 04 sie 2014, 10:09

Mozna. A dokladniej zmieniasz tym charakterystyke zmiany biegow.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 04 sie 2014, 10:13

Panowie, niezależnie od prędkości można zmieniać z D na S tak, aby nie uszkodzić skrzyni ??

ArturA6

Post autor: ArturA6 » 04 sie 2014, 10:20

Można <okok>

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 04 sie 2014, 10:22

W teorii tak. W praktyce niekoniecznie. Przy duzych predkosciach ja tego nie stosowalem. Zwlaszcza na LPG gdzie jest nieznaczne opuznienie sterownika wzgledem polozenia pedalu gazu (ecu lpg oszukuje glowny ecu) i moze nastapic przeciagniecie i zbicie biegu bedzie z mocnym szarpnieciem lub uderzeniem biegu (silnik nie zareaguje obrotami tak szybko jak na pb) takie sa moje obserwacje. Podobnie ma sie z KD.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

fresh2002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 432
Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
Imię: Jacek
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: fresh2002 » 04 sie 2014, 10:27

Ale załóżmy, że wszyscy korzystamy z aut jak fabryka oddała i przełączenie na tryb "S" to nic innego jak zmiana oprogramowania.

Więc śmiało <okok>
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 04 sie 2014, 12:47

Zauważyłem u kolegi w zagazowanej 4.2 że nic się nie dzieje jeśli podczas zmiany przełożenia jest puszczony pedał gazu. Przy wciśniętym gazie faktycznie jest redukcja biegu, ale szarpanie występuje sporadycznie. Zależy od "siły ciągu" ;)
Warsztat, naprawy Audi A6.

Superski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 09 kwie 2014, 12:13
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Superski » 04 sie 2014, 14:51

Czy aby na pewno można ? Przy zmianie biegów trzeba wcisnąć przycisk żeby odblokować wajchę a komunikat na Fisie mówi o jednoczesnym wciśnięciu pedału hamulca.
SKIBA

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 04 sie 2014, 15:04

Superski, z P lub N <okok> Z pozycji D na S i odwrotnie można.
Warsztat, naprawy Audi A6.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 04 sie 2014, 16:03

Jest tylko jedna drobna uwaga - na pewno w benzynach <=3.2, w trybie S jest 5 biegow, wiec przerzucenie z D->S przy duzej predkosci powoduje mimowolnie redukcje na 5. Nie zwrocilem uwagi jak jest w 4.2. W dieslach jest w trybie S -6 biegow.
Ma to zwiazek z maksymalnym momentem obrotowym silnika.

radziu86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 19 wrz 2012, 20:32
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: radziu86 » 04 sie 2014, 20:18

Dzięki panowie. Czyli można spokojnie bezstresowo zmieniać przełożenie D na S i odwrotnie niezależnie od prędkości nawet przy ponad 130 km/h? Inna uwaga, ja zauważyłem gdy jadę na D na 6 biegu przy ponad powiedzmy (nie pamiętam dokładnie) 130 km/h zmienia mi automatycznie na 5 bieg, auto jedzie przyśpiesza do 150-170 km/h i zmienia mi na 6 bieg, nie wiem dlaczego tak się dzieje?

Aha i jeszcze jedno pytanie, gdy stoję na światłach zmieniam przełożenie na N i gdy chce ruszyć to czy mogę zmienić przełożenie od razu z N na S, jest to bezpieczne dla skrzyni?
S-Line

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 04 sie 2014, 20:23

Po co zmieniasz na N ? Przecież wrzucanie N czy P na światłach zabija skrzynie, miej wrzucony D lub S i przytrzymaj chwile hamulec...

radziu86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 19 wrz 2012, 20:32
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: radziu86 » 04 sie 2014, 20:30

Na P na światłach nie rzucam albo przytrzymuje hamulec nożny albo wrzucam na N, bo ile można trzymać hamulca gdy dłużej się stoi w dodatku nie chciałbym oślepiać z tyłu kierowcę albo najlepszym wyjściem jest ręczny...
S-Line

Taperson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 26 sty 2011, 20:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Taperson » 04 sie 2014, 21:30

kamil666 pisze:Po co zmieniasz na N ? Przecież wrzucanie N czy P na światłach zabija skrzynie, miej wrzucony D lub S i przytrzymaj chwile hamulec...
hmm <mysli> mógłbyś to technicznie uzasadnić ??

i sorry ze tak powiem , nie jezdzilem audi nie wiem jaki maja sterownik, ale w zadnym automacie nie spotkałem sie zeby na trybie D skrzynia miala 5 biegów a na S miala 6 lub odwrotnie. to jakies cuda czar wianki itp.
sa biegi powiedzmy 5 i kazdy z tych biegów ma lokup i dlatego wam sie nieraz wydaje ze zapina dodatkowy bieg bo jadac na 5 jak go zapina to wyraźnie czuc spadek obrotów , a na innych biegach po prostu tego nie czuć az tak bardzo.
tryb S w skrzyniach automatycznych to nic nnego jak inna charakterystyka pracy czyli zmiany biegów przy innych warotsciach co w połączeniu z silnikiem moze zmienia również jego mape.
dzieki temu uzyskujemy na poszczególnych biegach inne wartości momentu przyspieszenia no i ostatecznie prędkości.
tam naprawdę nie ma żadnych ukrytych biegów dodatkowych itp :>

co do trzymania P lub N na światłach to nie widze żadnego technicznego uzasadnienia szkodliwości takiego ruchu. Pewni tobie kolego chodzi o te historie ze na jednym z tych położeń nie pracuje pompa? hm nie wiem nie znam sie ale nie spotkałem sie z taka specyfikacja i opisem pracy skrzyni w ZF.

takie OT moje zdanie w temacie użytkowania skrzyni ZF od paru ładnych lat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl