
Multitronic ciężko rusza
Multitronic ciężko rusza
Koledzy mam problem, otóż bardziej na zimnym oleju gdy chce ruszyć obroty ciężko rosną tak jakby samochód był na ręcznym, przy ruszaniu też trzeba dodać dużo gazu a jak zdaży się to pod górkę to trzeba odczekać chwile ,albo przebic na wsteczny i puzniej znowy na d i jest troche lepiej, po rozgrzaniu jest o niebo lepiej ale nie idealnie a i przy ruszeniu czasem ciągnie bieg dosyć wysoko do 3000 obrotów i dopiero zmniejszy lub trzeba popuścić gaz i znowu dodać lub przełaczyć na manual .Co jest z tymi samochodami wczesniej silnik teraz skrzynia to bomba z opuznionym zapłonem
:shock:

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1083
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
https://mega.nz/#!wqInFZaC!4YgyaTN2mVqE ... n-lje1K--4
https://mega.nz/#!pq5h3R5D!IOfZoFSkOLPy ... 1lSVXSQaBw
instrukcja jak wymienic olej
a tu zacytuje naszego kolege z forum
Panowie jestem po własnoręcznej wymianie oleju w MULTI,
sprawa jest bajecznie prosta tylko trzeba się dobrze przygotować i nie bać się
najważniejsze to:
1. instrukcja z ELSY
2. oryginalny olej AUDI! trzeba się przeprosić z ASO (cena katalogowa na dzień dzisiejszy 127 zł za literek - potrzeba 5 litrów)
3. odpowiedni klucz do korka spustowego - teoretycznie jest to klucz typu SPLINE ale z otworem na środku!!!
4. przewód do napełnienia skrzyni olejem, ja dorobiłem sobie go z przewodu powietrznego do ciężarówek i na końcówce dopasowałem wkrętke z gwintem pasującym idealnie zamiast korka do sprawdzania poziomu / napełniania skrzyni
5. szpryca do napełniania lub jakiś inny patent z bańką, ja miałem pod ręką szprycę do której wchodził prawie litr oleju
Spuszczamy stary olej i zakręcamy z powrotem korek spustowy.
Przez korek do napełniania ciśniemy jakieś 4,7 litra nowego oleju i zakręcamy korek do uzupełniania.
Odpalamy furmankę i na krótką chwilę dajemy po gazie na 2500 RPM (tak mówi ELSA, to nie mój wymysł)
Skaczemy przez wszystkie biegi na wolnych obrotach (P, R, N, D i S) i z powrotem, czekając na każdym biegu przez 2 sekundy.
Odpalamy VCDSa i mierzymy temperaturę oleju w skrzyni - nagrzewa się dość wolno...
Bloki wartości mierzonych, kanał 10, pozycja 3.
Silnik cały czas pracuje na wolnych obrotach.
Czekamy aż skrzynia złapie 35 stopni i odkręcamy korek do sprawdzania poziomu.
Najpierw zleci nam dość sporo oleju (ja u siebie trochę przelałem, bo wlałem 4,9 litra i wyciekło mi prawie 0,4 litra po odkręceniu korka).
Potem zaczyna lekko kapać i tak czekamy i obserwujemy jak kapie, obserwując też temperaturę.
Wg ELSY przy 40 stopniach zakręcamy korek, ja zakręciłem u siebie przy 39 stopniach.
https://mega.nz/#!pq5h3R5D!IOfZoFSkOLPy ... 1lSVXSQaBw
instrukcja jak wymienic olej
a tu zacytuje naszego kolege z forum
Panowie jestem po własnoręcznej wymianie oleju w MULTI,
sprawa jest bajecznie prosta tylko trzeba się dobrze przygotować i nie bać się
najważniejsze to:
1. instrukcja z ELSY
2. oryginalny olej AUDI! trzeba się przeprosić z ASO (cena katalogowa na dzień dzisiejszy 127 zł za literek - potrzeba 5 litrów)
3. odpowiedni klucz do korka spustowego - teoretycznie jest to klucz typu SPLINE ale z otworem na środku!!!
4. przewód do napełnienia skrzyni olejem, ja dorobiłem sobie go z przewodu powietrznego do ciężarówek i na końcówce dopasowałem wkrętke z gwintem pasującym idealnie zamiast korka do sprawdzania poziomu / napełniania skrzyni
5. szpryca do napełniania lub jakiś inny patent z bańką, ja miałem pod ręką szprycę do której wchodził prawie litr oleju
Spuszczamy stary olej i zakręcamy z powrotem korek spustowy.
Przez korek do napełniania ciśniemy jakieś 4,7 litra nowego oleju i zakręcamy korek do uzupełniania.
Odpalamy furmankę i na krótką chwilę dajemy po gazie na 2500 RPM (tak mówi ELSA, to nie mój wymysł)
Skaczemy przez wszystkie biegi na wolnych obrotach (P, R, N, D i S) i z powrotem, czekając na każdym biegu przez 2 sekundy.
Odpalamy VCDSa i mierzymy temperaturę oleju w skrzyni - nagrzewa się dość wolno...
Bloki wartości mierzonych, kanał 10, pozycja 3.
Silnik cały czas pracuje na wolnych obrotach.
Czekamy aż skrzynia złapie 35 stopni i odkręcamy korek do sprawdzania poziomu.
Najpierw zleci nam dość sporo oleju (ja u siebie trochę przelałem, bo wlałem 4,9 litra i wyciekło mi prawie 0,4 litra po odkręceniu korka).
Potem zaczyna lekko kapać i tak czekamy i obserwujemy jak kapie, obserwując też temperaturę.
Wg ELSY przy 40 stopniach zakręcamy korek, ja zakręciłem u siebie przy 39 stopniach.
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb