[ TIP+Q] Konwerter pada? Drgania podczas przyspieszania.
[ TIP+Q] Konwerter pada? Drgania podczas przyspieszania.
Witam wszystkich.
Jestem nowym użytkownikiem forum (ale też i A6)
Wiem że było już o tym ale każdy przypadek troszkę się różni.
W moim przypadku zaczęło mi drgać samochodem w czasie przyspeszania na 3,4,5 biegu.
Drgania są odczuwalne tak jakby koła jechały po tarce. Coś jakby złe wyważenie felg.
Moc wydaje się ok. nie odczuwam slizgania się ale zaznaczam że automatem jeżdżę od niedawna i nie mam doświadczenia.
Najbardziej odczuwalne jak przyspieszam na łuku lub zakręcie.
Do tego dwa lub trzy razy po odpaleniu obroty falowały. pod 1500 i spowrotem.
Czy to już koniec konwertera? Chciałbym jakoś się upewnić nim postawie na wymiane.
Auto ma przejechane 250k.
Jak sie upewnić czy to konwerter?
Jestem nowym użytkownikiem forum (ale też i A6)
Wiem że było już o tym ale każdy przypadek troszkę się różni.
W moim przypadku zaczęło mi drgać samochodem w czasie przyspeszania na 3,4,5 biegu.
Drgania są odczuwalne tak jakby koła jechały po tarce. Coś jakby złe wyważenie felg.
Moc wydaje się ok. nie odczuwam slizgania się ale zaznaczam że automatem jeżdżę od niedawna i nie mam doświadczenia.
Najbardziej odczuwalne jak przyspieszam na łuku lub zakręcie.
Do tego dwa lub trzy razy po odpaleniu obroty falowały. pod 1500 i spowrotem.
Czy to już koniec konwertera? Chciałbym jakoś się upewnić nim postawie na wymiane.
Auto ma przejechane 250k.
Jak sie upewnić czy to konwerter?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Przy stałej prędkości np. 80 km/h obroty będą falować o +/- 100. Dodatkowo podczas przyspieszania po zapięciu lock-up zwłaszcza po zmianie biegu odczuwalne będzie wrażenie jazdy po tarce. Ślizganie się sprzęgła ujawnia się jako falowanie obrotów. Czasami wystarczy tylko zmienić olej w skrzyni i objawy mogą zniknąć. Zmienić olej należy tylko i wyłącznie na ZF Lifeguard Fluid 6, a jeśli masz najnowszy soft w skrzyni, to można zalać ZF Lifeguard Fluid 8.
W sterowniku silnika nie mam błędów od poduszki.
Chyba że trzeba szukać w innym sterowniku.
[ Dodano: 2017-09-26, 14:51 ]
Konwerter wyciągnięty. Wysyłam do midparts.
Jakim olejem zalać skrzynię? ZF LifeGuard Fluid 6?
Stary miał kolor taki brązowy błyszczący.
Znalazłem ten olej w jakimś sklepie za 60zł za litr pakowany w litrowych pojemnikach
Spokojnie można kupować? Nie wiem skąd taka różnica w cenie w midparts np. jest po 120zł za litr.
Napiszcie na co jeszcze zwrócić uwagę. Skrzynia na wierzchu to może warto coś jeszcze sprawdzić.
Oznaczenie mojej skrzyni to gsw gsz
Chyba że trzeba szukać w innym sterowniku.
[ Dodano: 2017-09-26, 14:51 ]
Konwerter wyciągnięty. Wysyłam do midparts.
Jakim olejem zalać skrzynię? ZF LifeGuard Fluid 6?
Stary miał kolor taki brązowy błyszczący.
Znalazłem ten olej w jakimś sklepie za 60zł za litr pakowany w litrowych pojemnikach
Spokojnie można kupować? Nie wiem skąd taka różnica w cenie w midparts np. jest po 120zł za litr.
Napiszcie na co jeszcze zwrócić uwagę. Skrzynia na wierzchu to może warto coś jeszcze sprawdzić.
Oznaczenie mojej skrzyni to gsw gsz
Napisz czy to jest oryginał.
https://www.olej-silnikowy24.pl/Olej-do ... ntry=OELPL#
https://www.olej-silnikowy24.pl/Olej-do ... ntry=OELPL#