Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP] jaki olej ? tylko ori ?

Układ napędowy i skrzynie biegów
Arek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 26 lip 2009, 19:18
Lokalizacja: biala podlaska

Post autor: Arek_ » 07 sty 2012, 09:44

Kurczę też mi się tak wydaje tylko teraz nie wiem czemu miska nie chciała pomiescić więcej, weszło tyle i już jak się przelewało to nawet próbowałem dolać więcej dla pewności czy coś tam jednak jeszcze pomieści i nic, przelewało mocno wiec skończyłem dolewać.

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 07 sty 2012, 10:06

Pytanie ile dało ci się spuścić starego ?

Arek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 26 lip 2009, 19:18
Lokalizacja: biala podlaska

Post autor: Arek_ » 07 sty 2012, 10:41

MaTyS pisze:Pytanie ile dało ci się spuścić starego ?
Jakiś litr mi wcześniej zleciał przy demontażu chłodnicy oleju i zleciały niecałe 2l.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 sty 2012, 11:41

A czy odpaliłeś auto... pomiksowałeś biegami i sprawdziłeś stan i dolałeś?

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 07 sty 2012, 13:13

Arek_ pisze:Panowie wymieniłem olej w tipie statycznie, wlalismy zf lf 8 ale weszło tylko jakieś ok 3,5l nie za mało? olej przy 35stopniach się już ładnie przelewał korkiem także więcej nie dało się już wlać... Wcześniejszy olej był spuszczany korkiem i z miski po odkręceniu, filtr również zmieniłem. A i wszystko robiłem zgodnie z instrukcją zbioru wiedzy o tipie.
Arek mi przy wymianie oleju razem z filtrem weszło około 5,5 litra
na wymianę bez filtra wchodzi około 4 -3,5 litra więc chyba wszystko ok
samochód na płaski i tak jak mówią koledzy czyli przed ostatecznym sprawdzeniem poziomu włączony silnik żeby pompa zassała
więc jeśli to druga wymiana to jest oki ;)

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 07 sty 2012, 15:28

Nic nie pisał o tym, że to druga wymiana ale o zmianie filtra i owszem ;)

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 07 sty 2012, 15:35

MaTyS pisze:Nic nie pisał o tym, że to druga wymiana ale o zmianie filtra i owszem
Arek_ pisze:... Wcześniejszy olej był spuszczany korkiem i z miski po odkręceniu, filtr również zmieniłem. .
niejasno napisane... myślałem że to była pierwsza wymiana

więc powtórzę
na wymianę oleju ze sciągnięciem miski i wymianą filtra wchodzi około 5,5 l
przy wymianie bez filtra- tylko z korka wchodzi około 3,5-4 l
Ostatnio zmieniony 07 sty 2012, 15:39 przez vonito, łącznie zmieniany 1 raz.

Arek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 26 lip 2009, 19:18
Lokalizacja: biala podlaska

Post autor: Arek_ » 07 sty 2012, 15:39

0x4B25A pisze:A czy odpaliłeś auto... pomiksowałeś biegami i sprawdziłeś stan i dolałeś?
tak, wszystko zrobiłem wg instrukcji i był wymieniany filtr oleju. Skrzyni po wymianie pracuje bardzo dobrze.

Awatar użytkownika
M1A1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 166
Rejestracja: 02 wrz 2011, 08:50
Imię: Marian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Okolice Giżycka
Kontakt:

Post autor: M1A1 » 11 sty 2012, 09:19

vonito,

I jak u Ciebie po zmianie oleju jakaś poprawa czy stawiasz jednak na padnięty konwerter?
Ja już się tyle naczytałem o tych szarpnięciach ,zmianach biegów na dwa razy,wymianach oleju,padniętym konwerterze ,że dalej nic nie wiem a zrobić z auta królika doświadczalnego i wymieniać po kolei wszystko aż się trafi nie ma sensu.
Teraz czekam na kabelek i sczytanie błędów w skrzyni,jeżeli takie są.

Mój problem polega na zmianie biegu z 4/5 na dwa razy na innych biegach tego nie zauważyłem.
Wykonane
-lampy przednie LED wykonane 17.11.2012, APS plus, ledy całego auta+tablica, AMI, Polskie menu

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 11 sty 2012, 09:53

Akurat mi na 4 biegu problem znikł po wymianie oleju i to drugiej
jednak pojawił się na 2ce a został na 3 biegu :)
nic jeszcze nie wyjaśniłem do koĂąca jednak stawiam że konwerter siada...
z uwagi na to że są to zmiany właściwie niepostepujące temat zawieszam
jak napisałem opiszę wszystkie obserwacje po zmianie oleju , softu i adaptacji może uda mi sie już w ten weekend

Awatar użytkownika
maciek71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 10 sie 2010, 12:16
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: maciek71 » 11 sty 2012, 14:45

Widzę koledzy że walczycie z tipami i z ich różnymi objawami przy zmianie biegów. Mam nagrane kilka krótkich filmików z pracy skrzyni u mnie w aucie przy przebiegu lekko ponad 60 tyś km ( wiec zakładam że praca poprawna ) w różnych warunkach ( temperatura silnika,rodzaj przełożenia,stopieĂą przyspieszania ).Jeżeli któremuś z kolegów coś by to pomogło to chętnie wyślę.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 11 sty 2012, 15:22

a zmiana biegów u ciebie na 2.3 lub 4 biegu też zachodzi z opisywanymi opadaniami obrotów przed faktyczną zmianą?
jest to bardzo widoczne?

Awatar użytkownika
maciek71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 10 sie 2010, 12:16
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: maciek71 » 11 sty 2012, 15:35

vonito, w sumie tylko z 2 na 3 zmienia jakby "na dwa razy". Przy pozostałych zmianach nie daje się tego wyraźnie zauważyć. No i ta opisywana zmiana bardziej -bym powiedział- następuje po zmianie a nie przed zmiana na kolejny bieg. Jach chcesz podaj maila to podeślę filmiki i sobie sam ocenisz.

Kalifas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 lis 2011, 23:31
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Kalifas » 12 sty 2012, 20:51

Panowie olej w skrzynie powinno się wymieniać ? a jeżeli tak to co jaki przebieg ? u mnie wszystko chodzi ok w skrzyni przebieg 170kkm
Kalifas

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 12 sty 2012, 20:55

Kalifas, wg. ZFa pomiędzy 80kkm a 120kkm... w zależności od stylu jazdy... I tak. Oczywiście, że powinno się wymieniać... regularnie co podany powyżej interwał czasu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga