
[ TIP+Q] [3.0 TDI ] Jak przeprowadzić adaptacje skrzyni prze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 sty 2019, 13:17
- Lokalizacja: Płock
Witam odświeżę troszkę temat..rafal_m pisze:michalnowak pisze:Ależ ja nic nie diagnozuje , opisuje sytuacje.rafal_m pisze:zeli nie wiesz co to jest lockup a zabierasz sie za diagnozowanie skrzyni biegow,
Nie kolego Deniro, szukasz rozwiazania problemu, ale przy tym nie przyjmujesz do wiadomosci ze mozesz miec cos uszkodzone. Znam dokladnie od podszewki problem Twojego samochodu i dalej bede Cie upieral ze masz zajechany most / luzy na wale / luzy na poloskach i chocbys nawet wlozyl nowa skrzynie z audi dalej bedziesz mial tego typu objaw.
J.w.michalnowak pisze:dokładnie taka sytuacja u mnie występujerafal_m pisze:Czy jedziesz sobie, odpuszczasz kompletnie gaz dodajesz lekko gaz i wtedy uderza?Tak w szczegolnosci ze w innych tematach opisujesz problemy z falujacymi obrotami, walke z wtryskami turbinami przeplywkami i setka innych rzeczy. Jak juz uporasz sie z sinikiem to wycofaj adaptacje i naucz porzadnie skrzynie biegow od poczatku. Warunkiem koniecznym do jej prawidlowego przeprowadzenia jest - w pelni sprawna reszta pojazdu.michalnowak pisze:z 2 na 1rafal_m pisze:Na ktorym biegu - ktore redukcje sa dokuczliwe
silnik sprawny w 101%
Co do softwaru 80 -> 110 - obsluga zielonego oleju, mocno rozszerzone GetriebeSchutz - ma chronic skrzynie przed uszkodzeniem walka odcinajac odpowiednio wczesniej rosnacy moment obrotowy podczas rozpietego lock-upu, w szczegolnosci na pierwszym drugim i trzecim biegu. Z tego co pamietam mocno zyczyles sobie tego softwar'u jako dodatku do naprawy, dopiero teraz pytasz jakie konsekwencje niesie za soba korzystanie z niego?
Zmiana 2-1, w trybie D czy w trybie S, na zimnym czy na cieplym, czasami czy zawsze. Podczas redukcji samoistnej czy wymuszonej (podczas hamowania silnikiem czy podczas kick-downu) Przypomnij mi prosze, jaki miales zakres naprawy skrzyni biegow? Poza wymiana walka od Kupplung E nowych tarczek na pozostalych sprzeglach nowego oleju filtra plukania skrzyni i softu miales cos tam jeszcze wymieniane?
Może zacznę od początku.
Audi A6 C6 2004r. 3.0 TDI BMK skrzynia GZW 6hp19 napęd quattro
Uszkodzony był konwerter ślizgał się lockup, został wymieniony konwerter na regenerowany, lockup zapina nic się nie slizga.
Lecz bieg 3 jest zmieniany jak by na dwa razy i występuje czasem efekt tarki (ale tylko w trakcie Conv. Regulation - VCDS) jak jest lockup zapięty jest ok.
Dodam że lockup zapina się bardzo późno skrzynia długo myśli nad biegami szczególnie z 2 na 3.
Chcę skasować jej adaptację - soft mam 0080, jakie są konsekwencje zmiany softu na 0110 ? czy muszę koniecznie zmienić olej razem ze zmianą softu? na tym sofcie 0080 nie ma możliwość skasowania adaptacji, SSP385 (zeszyt szkoleniowy podaje że trzeba zrobić upgrade softu i dopiero jest możliwość skasowania adaptacji skrzyni).
Olej wymieniłem na ZF 6 jest świeży i mi go trochę szkoda...

Czy efekt tarki na 3 biegu, może być coś z zaworem w płycie? czy mam już wyciągać i czyścić płytę zaworową? czy może mój plan ze zmianą softu i nowa adaptacja przyniesie jakiś mizerny efekt?
z góry dziękuje za pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 paź 2021, 22:48
- Imię: Damian
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Chodów
Re: [ TIP+Q] [3.0 TDI ] Jak przeprowadzić adaptacje skrzyni prze
Witam Panowie, mam taki problem jak kolega w audi a6c6 silnik bmk skrzyniantip tronic. Orginalnie siedzeć powinna o oznaczeniu GZW a aktualnie siedzi HZO tak juz kupiłem i probl własnie z przejsciem z 2biegu ma trzeci jak by ma dwa razy przerzucało, a jak zachamuje i dodam raptownie gazu na trzecim biegu jak by cos dobiło. Tez na zimnym silniku jak przerzuci z 2 na trzeci jest taki stuk odczuwalny w aucie. Pomocy co to może być??,