[ MULTI] Delikatnie szarpnięcie przy ruszaniu - Multitronic
[ MULTI] Delikatnie szarpnięcie przy ruszaniu - Multitronic
Witam
Niedawno kupiłem audi A6 C6 2,4 z skrzynia Multitronic.
Jest to moje pierwsze auto z automatyczną skrzynią biegów.
I mam co do niej pytanie.
Otóż zauważyłem że przy ruszaniu czasami coś leciutko potrafi szarpnąć.
Szarpnięcie to najczęściej pojawia się przy zmianie biegu z wstecznego na D podczas ruszania do przodu, oraz w takich sytuacjach gdy np.dolatuje do swiateł , jadę chwile na "luzie" i przy dodaniu gazy coś lekko szarpnie .
Szarpnięcia te występują rzadko, i nie podczas każdej przejażdżki.
Olej wymieniałem mu tydzień temu, a czułem to i przed i po wymianie oleju.
Ogólnie olej był wymieniany w skrzyni średni co 40tyś.
Jutro jadę podłączyć skrzynie do kompa i zobaczę czy są jakieś błędy.
Puki co chciałbym wiedzieć czy takie zachowanie to normalna rzecz czy raczej coś czym trzeba się niepokoić?
Niedawno kupiłem audi A6 C6 2,4 z skrzynia Multitronic.
Jest to moje pierwsze auto z automatyczną skrzynią biegów.
I mam co do niej pytanie.
Otóż zauważyłem że przy ruszaniu czasami coś leciutko potrafi szarpnąć.
Szarpnięcie to najczęściej pojawia się przy zmianie biegu z wstecznego na D podczas ruszania do przodu, oraz w takich sytuacjach gdy np.dolatuje do swiateł , jadę chwile na "luzie" i przy dodaniu gazy coś lekko szarpnie .
Szarpnięcia te występują rzadko, i nie podczas każdej przejażdżki.
Olej wymieniałem mu tydzień temu, a czułem to i przed i po wymianie oleju.
Ogólnie olej był wymieniany w skrzyni średni co 40tyś.
Jutro jadę podłączyć skrzynie do kompa i zobaczę czy są jakieś błędy.
Puki co chciałbym wiedzieć czy takie zachowanie to normalna rzecz czy raczej coś czym trzeba się niepokoić?
Szczerze powiem że dokładnie tego pod tym względem nie sprawdzałem , choć wydaje mi się że zdarza się to i na tym i na tym.
Jak wyjeżdżam po nocy i silnik jest zimny, to wydaje mi się że też się to zdarzało, choć zaskoczyło mnie to pytanie i musiałbym sprawdzić żeby odpowiedzieć na 100%.
Od wielu lat nie jeździłem autem z gazem i zapomniałem że może on przysparzać dodatkowe problemy.
Jak wyjeżdżam po nocy i silnik jest zimny, to wydaje mi się że też się to zdarzało, choć zaskoczyło mnie to pytanie i musiałbym sprawdzić żeby odpowiedzieć na 100%.
Od wielu lat nie jeździłem autem z gazem i zapomniałem że może on przysparzać dodatkowe problemy.
Ale rozumiem że to tylko na gazie takie objawy mogłyby wystąpić? Na benzynie nie powinienem nic czuć?
Ale jak już wspomniałeś o wtryskach, to mnie na coś nakierowało, bo w sumie miałem też niedawno łataną wiązkę przy wtryskiwaczu benzyny.
Coś tam było przegniłe , oddałem auto do elektryka polutował mi to i zabezpieczył jakimś "klejem" żeby nie łapało wilgoci, przy czym powiedział że jakby dalej szarpało to żebym się do niego zgłosił.
Przed naprawą tego podczas jazdy (i na benzynie i na lpg) wywalało mi checka , odcinało jeden cylinder i trząsł się jak galareta.
Zdarzało się też że pojawiały się podobne szarpnięcia do tych co obecnie - pojedyncze , nie wywalające checka z tym że trochę mocniejsze - bardziej odczuwalne i nawet już w trakcie jazdy.
Ale jak już wspomniałeś o wtryskach, to mnie na coś nakierowało, bo w sumie miałem też niedawno łataną wiązkę przy wtryskiwaczu benzyny.
Coś tam było przegniłe , oddałem auto do elektryka polutował mi to i zabezpieczył jakimś "klejem" żeby nie łapało wilgoci, przy czym powiedział że jakby dalej szarpało to żebym się do niego zgłosił.
Przed naprawą tego podczas jazdy (i na benzynie i na lpg) wywalało mi checka , odcinało jeden cylinder i trząsł się jak galareta.
Zdarzało się też że pojawiały się podobne szarpnięcia do tych co obecnie - pojedyncze , nie wywalające checka z tym że trochę mocniejsze - bardziej odczuwalne i nawet już w trakcie jazdy.
Byłem u mechanika , skrzynia wrzucona na komputer nic nie pokazuje.
Podczas przejażdżki mechanik zwrócił mi uwagę że czuje jak auto delikatnie drży przy przyspieszaniu, i faktycznie coś tam może czuć . Ale ogólnie powiedział że nie ma co się czepiać skrzyni, stwierdził że z 60tyś.km jeszcze powinna spokojnie pojeździć. Przyspiesza dobrze, ogólnie wszystko śmiga... ale
tak jak pisałem wyżej, najczęściej czułem szarpnięcia jak zmieniałem bieg z R na D i ruszałem, przy teście mechanik zrobił tak samo, ale bez dodawania gazu i patrzymy, a auto się dławi, ma 2-3 szarpnięcia i potem jedzie ok. Po całkowitym zatrzymaniu podczas jazdy na D objaw ten nie występuje, tylko po zmianie biegu z R na D.
Stwierdził że może być to cały czas problem z wiązką którą wcześniej mi łatali, dodatkowo komputer wykazał błąd koła zmiennych faz rozrządu.
I teraz pytanie - czy uszkodzona wiązka wtrysków może powodować wywalanie błędu wariatora?
Czy wariator może powodować szarpnięcia po zmianie biegu z R na D?
I czy faktycznie to nie skrzynia skoro problem pojawia się przy zmianie biegu z R na D?
Podczas przejażdżki mechanik zwrócił mi uwagę że czuje jak auto delikatnie drży przy przyspieszaniu, i faktycznie coś tam może czuć . Ale ogólnie powiedział że nie ma co się czepiać skrzyni, stwierdził że z 60tyś.km jeszcze powinna spokojnie pojeździć. Przyspiesza dobrze, ogólnie wszystko śmiga... ale
tak jak pisałem wyżej, najczęściej czułem szarpnięcia jak zmieniałem bieg z R na D i ruszałem, przy teście mechanik zrobił tak samo, ale bez dodawania gazu i patrzymy, a auto się dławi, ma 2-3 szarpnięcia i potem jedzie ok. Po całkowitym zatrzymaniu podczas jazdy na D objaw ten nie występuje, tylko po zmianie biegu z R na D.
Stwierdził że może być to cały czas problem z wiązką którą wcześniej mi łatali, dodatkowo komputer wykazał błąd koła zmiennych faz rozrządu.
I teraz pytanie - czy uszkodzona wiązka wtrysków może powodować wywalanie błędu wariatora?
Czy wariator może powodować szarpnięcia po zmianie biegu z R na D?
I czy faktycznie to nie skrzynia skoro problem pojawia się przy zmianie biegu z R na D?
Pojeździłem teraz trochę autem, bawiące się w cofanie i ruszanie do przodu i szarpnięcia występują tylko na gazie, nie zawsze ale dość często. Gdy już szarpało na gazie, po przełączeniu na benzynę szarpnięcia ustawały, a po ponownym przełączeniu na gaz szarpanie powracało. Podczas normalnej jazdy też coś zdarzyło mi się czuć na gazie.
Na benzynie nie udawało mi się wywołać tych szarpnięć , jeżdżąc w tył i przód ale wydawało mi się raz że coś jakby szarpnęło ale już podczas normalnej jazdy, nie przy ruszaniu, i nie było to tak dobrze odczuwalne więc może to jakiś przypadek.
Zastanawiam się czy to może gaz, ale jak tak, to czemu to się głownie objawia przy cofaniu i ruszaniu?
Na benzynie nie udawało mi się wywołać tych szarpnięć , jeżdżąc w tył i przód ale wydawało mi się raz że coś jakby szarpnęło ale już podczas normalnej jazdy, nie przy ruszaniu, i nie było to tak dobrze odczuwalne więc może to jakiś przypadek.
Zastanawiam się czy to może gaz, ale jak tak, to czemu to się głownie objawia przy cofaniu i ruszaniu?
- makaveli2pac
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 03 mar 2016, 23:10
- Lokalizacja: szczecin
Wywołało checka (odcinajac cały cylinder) przez uszkodzoną kostke na wiązce przy wtrysku. Po naprawie jest ok. i nie pokazuje żadnych błędów z tym związanych, nie wywala juz checka - także tu jest już ok.
Trochę pojeździlem na gazie i na benzynie. Szarpniecia występują tylko na gazie , najczesciej po cofaniu - wrzuceniu D - i puszczeniu hamulca (wtedy najbardziej czuć), czasami też przy normalnej jeździe. Facet od gazu mówił że może jest coś źle ustawione w mapie gazu , wizyta już umówiona.
Jednak oprócz tego wywala mi w kompie błąd koła zmiennych faz rozrzadu. Jedno koło miałem wymieniane przy wymianie rozrządu (nie caly rok temu), błąd wyskakuje na tym drugim (nie wymienionym kole) na prawej stronie.
Czy ktoś może napisać jakie są początkowe objawy padania wariatora? I czy jakbym jeździł nie wymieniajac go to czy może to spowodować jakieś dodatkowe problemy/ uszkodzenia/ koszta?
Bo puki co oprócz wyskakujacego błędu nie czuję żadnych spadkow na mocy , a problem szarpniec wystepuje tylko na gazie, wiec nie wiem czy jego wymiana nie byłaby na wyrost.
Edit. Teraz zauważyłem że pytanie o checka nie było do mnie.
W każdym razie u mnie po naprawie wiazki już nie wywala checka.
Komputer na skrzyni też nie wywala błędu.
Mechanik po przejażdżce powiedział mi żebym najpierw ogarnął gaz + wariator, bo jego zdaniem skrzynia jest ok.
Także możliwe że na wyrost szukałem problemu w skrzyni.
Proszę o info w w/w pytaniu dotyczacym wariatora.
Trochę pojeździlem na gazie i na benzynie. Szarpniecia występują tylko na gazie , najczesciej po cofaniu - wrzuceniu D - i puszczeniu hamulca (wtedy najbardziej czuć), czasami też przy normalnej jeździe. Facet od gazu mówił że może jest coś źle ustawione w mapie gazu , wizyta już umówiona.
Jednak oprócz tego wywala mi w kompie błąd koła zmiennych faz rozrzadu. Jedno koło miałem wymieniane przy wymianie rozrządu (nie caly rok temu), błąd wyskakuje na tym drugim (nie wymienionym kole) na prawej stronie.
Czy ktoś może napisać jakie są początkowe objawy padania wariatora? I czy jakbym jeździł nie wymieniajac go to czy może to spowodować jakieś dodatkowe problemy/ uszkodzenia/ koszta?
Bo puki co oprócz wyskakujacego błędu nie czuję żadnych spadkow na mocy , a problem szarpniec wystepuje tylko na gazie, wiec nie wiem czy jego wymiana nie byłaby na wyrost.
Edit. Teraz zauważyłem że pytanie o checka nie było do mnie.
W każdym razie u mnie po naprawie wiazki już nie wywala checka.
Komputer na skrzyni też nie wywala błędu.
Mechanik po przejażdżce powiedział mi żebym najpierw ogarnął gaz + wariator, bo jego zdaniem skrzynia jest ok.
Także możliwe że na wyrost szukałem problemu w skrzyni.
Proszę o info w w/w pytaniu dotyczacym wariatora.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1083
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
Kolego mam podobnie na zimnym silniku jak jeszcze się nie przełączy na gaz wszystko Oki auto rusza normalnie nie ma szarpnięcia , jak już przełączy się i temperatura się zwiększy to na gazie lubi szarpnąć przy ruszaniu ja myślałem ze skrzynia ale to dopiero dziś odkryłem zero błędów w silniku i skrzyni .ktoś cos więcej może napisać na co zwrócić uwagę jutro będę dokładnie sprawdzał .myślę o gazie coś z wtryskiwaczami lub reduktorem sprawdzę czujnik temperatury
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb