Witam,
Chciałbym kupić A6 C6 w Niemczech. Oczywiście, z powodu ****** akcyzy wchodzi w grę tylko silnik 2.0 TDI.
Planuję zakup samochodu z 2006 roku w kombi.
Stąd moja prośba - Drodzy Klubowicze - jaka jest Wasza generalna opinia o tym silniku? Psuje się? Ma wady? Powinienem sobie odpuścić?
Z góry wielkie dzięki za Wasze wypowiedzi, które są dla mnie bardzo cenne.
[A6 C6 2.0 TDI] Co myślicie o tym silniku?
- wojciech_A6_C6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 14 cze 2009, 13:39
- Lokalizacja: Warszawa
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 816
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
Większość obecnych użytkowników C6 z silnikiem 2TDI kupiła lub kupuje je z 2005 r /cena/ więc z silnikiemBLB. Każde auto ma przebieg ponad 160kkm więc nie szukaj cudów. Myślę, że wszystko zależy od poprzednich właścicieli auta i ich techniki jazdy, bo nie ma takiego silnika. którego nie da się wykończyć. Ja ponad rok jeżdżę na BLB i nie narzekam. Jestem przkonany, że za dwa lata negatywne opinie będą także o kolejnych silnikach tj BRE itd, gdy ich właścicieli będzie więcej na forum.
Znalazłem przykład:
http://www.a4-klub.pl/smf/b7_brd_utrata ... 401.0.html
Znalazłem przykład:
http://www.a4-klub.pl/smf/b7_brd_utrata ... 401.0.html
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2009, 08:50 przez pan42, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja kupiłem sobie takie autko dokładnie 5.09.2009 z 2006 roku sedan, jak na razie sprawuje się bardzo dobrze (odpukać w niemalowane). Co do wad silnika - może jak by miał parę kucyków więcej to byłoby ok. Generalnie zbiera się w miarę ale, lepiej jest wyprzedzać jak masz już 90 km/h na liczniku. Sam start od 0 to tutaj odczuwam róźnicę (miałem Mondeo 130 kucków / 2 TDCI z 2003 roku) pomiędzy poprzednim autem. Z ciekawostek dostałem w audi przy przeglądzie gwarancję mobilności - mam najechane już 160 tys.(ja serwisjuę swoje autka). Następna wada to spalanie - jakoś tak mało to mi nie pali. Na pełnym zbiorku robię tak 820 Km. Wychodzi tak 7,3 na 100.Trasa miasto/ częsta zmiana biegów i ruszanie, autostrada Stryków - Poznań (odległość 200 KM/ cały czas 180 km/h). Po warszawie chyba tak samo wyjdzie, że zrobię na pełnym zbiorniku 800 no może 700 km. Jescze nie testowałem samej Warszawy. Przy zakupie polecam zabrać VAG -a ze sobą i tester lakieru, a nie będziesz żałował(ja tak zrobiłem). W niemczech też sprzedają szroty. Chciałem wymienić ten nieszczęsny zabierak pompy oleju - ale mechanicy mi odradzili, nawet ktoś tutaj na forum też odstąpił od tego zamariu. Chyba jest to kwestia jak mocno jest eksploatowane auto i tyle.
Audi A6 C6, limuzyna, 2.0 l, silnik BRE - bez bajerów.
Audi A6 C6, limuzyna, 2.0 l, silnik BRE - bez bajerów.
Przy tej masie samochodu trudno spodziewać się cudów jeśli chodzi o spalanie i osiągi. Auto jest OK jeśli nie szukamy rakiety, a wygodnego i oszczędnego środka komunikacji o niebanalnym wyglądzie
Mi podoba się to, że jeżdżąc dużym autem płacę o wiele mniej niż w poprzedniej A6. potwierdzam, że jeżdżąc dość dynamicznie w układzie trasa/miasto auto pali w granicach 7-7,8 l/100 km. Dynamika wystarcza na co dzień, a jeśli komuś potrzebne to wystarczy lekki tuning i już osiągi poprawiają się do 170 PS i 390-400 Nm 


A6 mam i ja 

Pomykam tym autem od połowy lipca i jak na razie jest super. Nic nie puka, silnik też ładnie pracuje. Mam BRF. Jeżeli chodzi o jazdę na trasie to spokojnie da się wyprzedzać, oczywiście nie na wariata. Jak na razie jestem bardzo zadowolony. Dla porównania mam jeszcze Nubirę 2 litry i stwierdziłem, ze nadaje się ona do jazdy do 100 km/h a A6 to od 100 km/h 

SZOPEN