[ TIP+Q] brak "lock up" az silnik sie zagrzeje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 mar 2017, 09:28
- Lokalizacja: Nowy Sącz
[ TIP+Q] brak "lock up" az silnik sie zagrzeje
witam. nie dawno zostałem posiadaczem a6c6 2,7 Quatrro. Jak to na początku postanowiłem wymienić olej w skrzyni + aktualizacja softu. Po tych zabiegach skrzynia nie zapina lock up-a na żadnym aż do przejechania kilku km. nie wiem czy jest to spowodowane nowym softem (gdzieś na forum czytałem o czymś takim jak "Cold Driving Mode 241") czy może po wymianie oleju przytkało któryś zawór w skrzyni ? bardzo proszę o każdą podpowiedź. Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 mar 2017, 09:28
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 mar 2017, 09:28
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Pytałem mechanika zanim zawiozłem na wymianę i mówił że wlewają olej ZF. Soft aktualizowałem sam skrzynia z ori softu o numerze 4F1910156R 0050 do softu 4F1910156R 0060 . aktualizacja przebiegła bez problemu. zastanawia mnie tylko dlaczego i czy to może być przyczyna że po aktualizacji identyfikacja w skrzyni zmieniła sie z 2,7 TDI 132 na 2,7 TDI 120 ? czy wsad nie był odpowiedni do skrzyni ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wystarczy, że sobie podepniesz kompa i sprawdzić kiedy Ci się zapina Lock UP
Albo jeśli nie masz takiej możliwości to wystarczy, że dodasz filmik tutaj na forum np. po porannym starcie auta: nagraj zegary a dokładniej obrotomierz oraz prędkościomierz i będzie wszystko wiadomo
POZDRO !
Albo jeśli nie masz takiej możliwości to wystarczy, że dodasz filmik tutaj na forum np. po porannym starcie auta: nagraj zegary a dokładniej obrotomierz oraz prędkościomierz i będzie wszystko wiadomo

project by dziii
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 mar 2017, 09:28
- Lokalizacja: Nowy Sącz
dokładnie tak, że na każdym biegu po puszczeniu gazu obroty spadają do jałowych aż do momentu aż silnik złapie jakąś temperaturę (mam zamiar sprawdzić jaka to temp.) lub może olej w skrzyni się zagrzeje nie wiem dokładnie od czego to zależy. czy zmiana oznaczenia po aktualizacji nie ma nic do tego ? to normalne że oznaczenie zmieniło się ze 132 na 120 (myślę że to KW).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 mar 2017, 09:28
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
W jakich blokach pomiarowych sprawdzić działanie Lock-up?
Jak na nowo zaadaptować?
Czy wszystkie TIP w C6 mają L-U?
Wydaje mi się że zawsze lekko (o ~200) spadają mi obroty po zdjęciu nogi z gazu a po ponownym dodaniu wzrastają o identyczną wartość. L-C nie działa?
...
(w trakcie lektury: -a6-c6-falujace-obroty-vt39612,15.htm ) ale może ktoś podpowie na powyższe pytania
)
[ Dodano: 2019-03-09, 17:58 ]
Z ciekawości zrobiłem logi. Od zimnego silnika do nagrzania.
http://vaglogi.pl/log-004_005_007_9l9u1.html
Z tego co się przyglądałem to pełny lock up włącza się tylko przy gwałtownym przyspieszeniu, a większość czasu jest Torq.Conv.Reg. (w tym przy tempomacie i bez znaczenia czy pozycja lewarka D czy S)
Przy TC poślizg do 96 obr. / minute. Nie za duży poślizg?
Da się nauczyć skrzynię żeby szybciej łapała TC? (Usunięcia adaptacji). Czy tak słabe łapanie TC to kwestia zużycia sprzęgła czy to normalne?
Zgadza się? Grupy 5-7bendzji pisze:odpal Vagcom , i zobacz blok pomiarowy 007 , pozycja 3 to status konwertera ( TC open , TC ctrl., TC Closed )
Jak TC open - pełen uślizg w okienku 4 obroty dowolne
Jak TC ctrl - częściowy uślizg ,w okienku 4 powinny być obroty od 20-120
Jak TC Closed - lockup zapiety , w okienku 4 max 20 obrotów
Jak na nowo zaadaptować?
Czy wszystkie TIP w C6 mają L-U?
Wydaje mi się że zawsze lekko (o ~200) spadają mi obroty po zdjęciu nogi z gazu a po ponownym dodaniu wzrastają o identyczną wartość. L-C nie działa?
...
(w trakcie lektury: -a6-c6-falujace-obroty-vt39612,15.htm ) ale może ktoś podpowie na powyższe pytania

[ Dodano: 2019-03-09, 17:58 ]
Z ciekawości zrobiłem logi. Od zimnego silnika do nagrzania.
http://vaglogi.pl/log-004_005_007_9l9u1.html
Z tego co się przyglądałem to pełny lock up włącza się tylko przy gwałtownym przyspieszeniu, a większość czasu jest Torq.Conv.Reg. (w tym przy tempomacie i bez znaczenia czy pozycja lewarka D czy S)
Przy TC poślizg do 96 obr. / minute. Nie za duży poślizg?
Da się nauczyć skrzynię żeby szybciej łapała TC? (Usunięcia adaptacji). Czy tak słabe łapanie TC to kwestia zużycia sprzęgła czy to normalne?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź