a6 c6 Jakie oleje??
a6 c6 Jakie oleje??
Witam.
Mam w planach wymienić oleje w przednim moście, torsenie oraz w tylnym moście.
Pacjent to
Audi a6 c6 Tip+Q 2006r. 3.0 TDI
Znam nr. oryginalnych olejów tj.:
przedni most około 1.1 L G052145S2
Tylny most około 1,5 L G052145S2
Torsen G055 145 a2 około 0.5 L
Moje pytanie brzmi: Jakie najlepsze zamienniki tych olejów zastosować (ceny aso odpychają)?
Ludzie na forach piszą ze do mostów zalać Motul Gear 300 75W90 , co wy na to????
Co do torsena bo nigdzie nie znalazłem odpowiedzi.
Bardzo Proszę o jednoznaczne odpowiedzi.
Mam w planach wymienić oleje w przednim moście, torsenie oraz w tylnym moście.
Pacjent to
Audi a6 c6 Tip+Q 2006r. 3.0 TDI
Znam nr. oryginalnych olejów tj.:
przedni most około 1.1 L G052145S2
Tylny most około 1,5 L G052145S2
Torsen G055 145 a2 około 0.5 L
Moje pytanie brzmi: Jakie najlepsze zamienniki tych olejów zastosować (ceny aso odpychają)?
Ludzie na forach piszą ze do mostów zalać Motul Gear 300 75W90 , co wy na to????
Co do torsena bo nigdzie nie znalazłem odpowiedzi.
Bardzo Proszę o jednoznaczne odpowiedzi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jeśli chcesz zadbać o auto, to tylko i wyłącznie oleje z ASO. Uwierz mi, ale są o wiele lepsze
. Oba mosty (mechnizmy różnicowe) mają taki sam olej, czyli G 052 145. Do torsena zalewa się tylko i wyłącznie olej z ASO (G 055 145), ponieważ nie ma innych zamienników. Chyba, że chcesz skrócić jego żywotność
. Kolejne znaki w numerach olejów (S2 i A2) oznaczają tylko i wyłącznie pojemność opakowania.


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Ogólnie mam problem z drganiami w aucie i podejrzenie padło na tylny dyfer. Mechanik w Poznaniu stwierdził, że taki olej powinien być w dyfrze i taki też zalał. Nawet według konfiguratora Motula taki olej powinien być stosowany
. Wymiana oleju była w listopadzie 2016 i od tego czasu przejechałem ponad 30 tysięcy kilometrów. Olej z tym dodatkiem stosowany jest w motosporcie, ponieważ pozwala na trochę więcej
.
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
A miałeś drgania podczas ruszania na skręconych kołach? Jeśli tak, to czy są nadal?kogutelk pisze:A co to za dodatek bo nie mogę znaleźć jego specyfikacji??
[ Dodano: 2017-04-06, 08:03 ]
Do mechanizmów różnicowych z tyłu i przodu zalałem Motul Gear 300 75W-90,
a do torsena Motul Gear 300 LS 75W-90.
Jak na razie wszystko OK
Cześć,
Też się przymierzam do wymiany oleju w tylnym moście i przewertowałem pół internetu szukając informacji o olejach.
Wychodzi, że zamiennikiem g052145 powinien być 75W85 GL-5
https://www.fuchs.com/pl/pl/special/pro ... -75w-85-7/
https://cars.febi-parts.com/article.php ... nput=48785
Jeszcze SWAG 10 94 8785
i Gulf Syngear PC 75W85
http://www.gulfoil.ie/lubricants/Produc ... 75W-85.pdf
Tu jest ciekawy opis dla niemieckojęzycznych o oleju 48785:
http://www.febi-parts.com/blaetterkatal ... mplete.pdf
Przy czym jeśli dobrze rozumiem powyższe stronki to tylko Febi ma rekomendację Audi, a Fuchs ma rekomendację MB, a do Audi zaleca.
Kolejny problem jest taki, że tego oleju Febi nie ma gdzie dostać.
Puenta jest taka, że nawet jeśli parametrami np. Motul 75w90 jest lepszym olejem, to jest on inny niż to co fabrycznie jest zalane. Bliżej są te oleje podane powyżej, choć też nie jestem pewien czy 1:1 jak ten w ASO.
Druga rzecz to należy z dystansem podchodzić do tego co sprzedawcy wypisują w sklepach internetowych i na aukcjach. Lepiej sprawdzić bezpośrednio w katalogach producenta.
Edit: Czytam dalej w necie o tych olejach i nic już zupełnie nie wiem. Dam sobie spokój i kupię w ASO.
Też się przymierzam do wymiany oleju w tylnym moście i przewertowałem pół internetu szukając informacji o olejach.
Wychodzi, że zamiennikiem g052145 powinien być 75W85 GL-5
https://www.fuchs.com/pl/pl/special/pro ... -75w-85-7/
https://cars.febi-parts.com/article.php ... nput=48785
Jeszcze SWAG 10 94 8785
i Gulf Syngear PC 75W85
http://www.gulfoil.ie/lubricants/Produc ... 75W-85.pdf
Tu jest ciekawy opis dla niemieckojęzycznych o oleju 48785:
http://www.febi-parts.com/blaetterkatal ... mplete.pdf
Przy czym jeśli dobrze rozumiem powyższe stronki to tylko Febi ma rekomendację Audi, a Fuchs ma rekomendację MB, a do Audi zaleca.
Kolejny problem jest taki, że tego oleju Febi nie ma gdzie dostać.
Puenta jest taka, że nawet jeśli parametrami np. Motul 75w90 jest lepszym olejem, to jest on inny niż to co fabrycznie jest zalane. Bliżej są te oleje podane powyżej, choć też nie jestem pewien czy 1:1 jak ten w ASO.
Druga rzecz to należy z dystansem podchodzić do tego co sprzedawcy wypisują w sklepach internetowych i na aukcjach. Lepiej sprawdzić bezpośrednio w katalogach producenta.
Edit: Czytam dalej w necie o tych olejach i nic już zupełnie nie wiem. Dam sobie spokój i kupię w ASO.
ASO chce 144 PLN/litr. Jako że Audi trochę z Castrolem ożenione, to na stronie Castrol proponuje
Castrol Syntrans V FE 75W-80 w cenie ok 3x niższej. Co o tym myślicie?
[ Dodano: 2017-04-25, 16:49 ]
Dobra, nieważne co myślicie. Zalewam w Czwartek, już kupiłem. Podziele się opinią po powrocie z długiego majowego
[ Dodano: 2017-04-25, 21:11 ]
Jeszcze jeden update odnośnie oleju.
Po godzinnym buszowaniu po zagranicznych forach wykoncypowałem, że Castrol jest dostawcą płynów Tier 1 (nie tylko silnikowego). Idąc za tym wysuwam wnioski, że to co kupicie w ASO to nic innego jak ten sam produkt, tylko w firmowej butelce w cenie 3x wyższej. Rozumiem zakupy w ASO niektórych komponentów, ale jeśli chodzi o olej spokojnie można sobie odpuścić przepłacanie.
[ Dodano: 2017-04-27, 16:59 ]
Wymieniłem, chodzi jak laleczka. Co ciekawe - zniknęło chrobotanie przy ruszaniu gwałtownie na skręconych kołach. Rekomendacje o dożywotnim oleju można w kiblu spuścić razem z tym olejem
Castrol Syntrans V FE 75W-80 w cenie ok 3x niższej. Co o tym myślicie?
[ Dodano: 2017-04-25, 16:49 ]
Dobra, nieważne co myślicie. Zalewam w Czwartek, już kupiłem. Podziele się opinią po powrocie z długiego majowego

[ Dodano: 2017-04-25, 21:11 ]
Jeszcze jeden update odnośnie oleju.
Po godzinnym buszowaniu po zagranicznych forach wykoncypowałem, że Castrol jest dostawcą płynów Tier 1 (nie tylko silnikowego). Idąc za tym wysuwam wnioski, że to co kupicie w ASO to nic innego jak ten sam produkt, tylko w firmowej butelce w cenie 3x wyższej. Rozumiem zakupy w ASO niektórych komponentów, ale jeśli chodzi o olej spokojnie można sobie odpuścić przepłacanie.
[ Dodano: 2017-04-27, 16:59 ]
Wymieniłem, chodzi jak laleczka. Co ciekawe - zniknęło chrobotanie przy ruszaniu gwałtownie na skręconych kołach. Rekomendacje o dożywotnim oleju można w kiblu spuścić razem z tym olejem
