Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tomekkk1
2013-09-09, 01:24
[A6 C6] Samodzielne uruchomienie pełnego FIS (a) (DIS-a)
Autor Wiadomość
TFSI 


Model: A7 4G
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Automat
Imię: *
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 132
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-10-12, 23:23   [A6 C6] Samodzielne uruchomienie pełnego FIS (a) (DIS-a)

Witam
Podam poniżej (łopatologicznie ;-) tak aby każdy zakumał ) metodę uruchomienie pełnego komputera pokładowego potocznie zwanego FIS-em (DIS). Mod tyczy się tych którym wyświetla się tylko sama wartość kilometrów do przejechania na paliwe w zbiorniku.


Zaznaczam na początku że mod dotyczy operacji m.in. na kablach od poduszki powietrznej w kierownicy więc jeśli nie jesteś dobry w te klocki to może zleć to komuś zanim zrobisz coś nie tak co może zaważyć na twoim bezpieczeństwie.

Całą operacje zaczynamy od zgromadzenia potrzebnych elementów i narzędzi w tym przypadku potrzebujemy:

Przełącznika wycieraczek z obsługą komp. z symbolem 4E0 953 503B (to dla wersji sedan dla avant-a jest inna litera na końcu odsyłam do katalogu ETK-a)
Interfejs VAG z obsługą szyny CAN (zwykły nie da rady)
długi śrubokręt torx 8
torx 25
torx 30
klucz nasadwy 8
spline M12
grzechotki duża i mała



Pracę można zacząć od odpięcia akumulatora (dla bardziej bojaźliwych ;-) ) lub robić to na zapietym aku. tak jak ja. Nie zdecydowałem się na odpięcie aku bo w moim przypadku prawdopodobnie wiazałoby się to z adaptacją przepustnicy silnika co ma podobno miejsce w silniku benzynowym po odpięciu aku. (takie miałem info więc wolałem nie ryzykować).

Na początek ustawiam ramiona kierownicy na mniej więcej 2:40 i wyciągamy kluczyk w celu jej zablokowania co ułatwi nam potem odkręcenie poduszki jak i samej kiery. Jeśli nie odpinacie aku. to od tego momentu nie wkładać i nie włączać stacyjki do samego końca moda aż wszystko będzie poskładane.

Zaczynamy :shock:

Długim śrubokretem wykręcamy dwie śrubki od spodu obudowy przełączników (od strony kiery) śrubokręt musi mieć min. 8cm dł. bo inaczej nie sięgnie śrubki

Następnie odkręcamy trzy śruby M8 trzymającą dolną osłonę deski (to co jest nad nogami kierowcy) dwie śruby są na krawędziach osłony w okolicach jej środka i jedna jest pod boczną pokrywką bezpieczników następnie delikatnie ciągniemy za miejsce jej styku w okolicach listw ozdobnych i odciągamy (tam są klipsy więc ciągnąć z czuciem) odchylamy osłonę nie trzeba jej całej wyciągać.

Teraz wykręcimy dolną osłonę kolumny kierowniczej. Kluczem torx T25 odkręcamy rączkę regulacji kiery i dwie śruby na końcu obudowy całą obudowę wyciągamy.

Teraz odpinamy dwie zaślepki śrub trzymających airbag. To dwie półkoliste zaślepki znajdujące się na godzinie 3:45 na krawędzi kiery i obudowy przełączników naciskamy je w kierunku obudowy i wyskakują. W otworach znajdują się śruby na klucz torx T30

Teraz powoli wysuwamy poduszkę i odpinamy jej główną wtyczkę (duża żółta)wciskając wzdłuż jej osi fioletowy suwak wtyczka sama wyskoczy jesli mamy multi kierę to wypinamy też wtyczkę od sterowania.

Teraz odkręcamy kierę potrzebny jest klucz spline M12 i najlepiej grzechotka. Dobrze jest przytrzymać kierę jedną ręką tak aby nie obciążac elektrycznego mechanizmu blokady kiery.
UWAGA! Po jej odkręceniu zaznaczyć sobie niezmywalnym pisakiem lub zarysować znak jej ustwienia tak aby potem tak samo włożyć ją na wieloklin

Po odkręceniu kiery najlepiej zabezpiczyć sobie tależ zwijaka taśmy lepcem tak aby się nam nie obrócił a następnie odpinamy trzy spinki trzymające cały zwijak jak i żółtą wtyczkę po prawej stronie w głebi otworu na obudowę kolumny kier.


Teraz możemy się zabrać do wykręcenia przełącznika wycieraczek
Wykręcamy dwie śrubki torx T8 te które są bliżej kolumny kier. a nastepnie pociągamy do siebie cały przełącznik który powinien lekko wyjść.


Po jego wyciągnięciu montujemy "nowy" z obsługą kompa i przechodzimy przez wszystko w odwrotnej kolejności.
Po zmontowaniu wszystkiego (dokładnie wszystkiego) robimy test manetki czy wycieraczki działają itd.


nie przejmować się świecąca kontrolką ESP sama się wyłączy po przejechaniu kilkudziesięciu metrów.

Teraz podpinamy VAG-a.


Wchodzimy w grupę 17 Instruments następnie: kodowanie
Kod który się nam wyświetli bezwzględnie zapisujemy zanim cokolwiek zaczniemy zmieniać pozwoli nam to wrocić do punktu wyjścia jeśli coś zrobicie źle :-/
W moim przypadku było to 0262108
Zmieniamy wynik tylko pierwszych czterech cyfr (trzy ostatnie nie służą do kodowania sumarycznego)
Oto możliwości kodowania

Na początku odiąłem od 0262 liczbę 0002 (w/o Driver Information System DIS) a dodatkowo dodałem 2048 (Switch Option of Bord Computer Levels (MY 2006+)
Na pewno musi być odjęta ta "2" ale co (i czy wogole coś) daje ten kod 2048 tego nie wiem dałem go w ciemno :-/

Jeśli ktoś wie do czego on jest to proszę o info ja mam A6 z 2007 uznałem że może mnie to dotyczy ale szczerze mówiąc nie wiem czy coś mi to daje :oops: .

Na koniec dajemy D'it i wychodzimy z grupy 17


Teraz wchodzimy w grupę 16 Stering Whell następnie: kodowanie
Mamy takie mozliwości


I tak jak poprzednio odczytujemy swój kod zapisujemy kod przed zmianami.
Mój kod to 0002021
Zmieniamy przed ostatnią cyfrę na 4 czyli wynikowo 0002041
dajemy D'it i wychodzimy całkiem z programu

Od tego momentu możemy się cieszyć pełnym komputerem mamy do dyspozycji dwie grupy pomiarowe oraz cyfrowy prędkościomerz tak to przynajmniej u mnie wyglądało .


I w ten sposób omineliśmy żenującą pazerność audi bo takie coś jest już od dawna w standarcie u innych marek bez dopłacania a audi wymyśliło sobie że można jeszcze strzyc klienta nawet za takie podstawowe cechy wyposarzenia. Każdy z nas ma FIS-a tylko w niektórych wersjach nie wstydzmy się tego słowa "bidniejszych" jest to zablokowane brakiem przełącznika w manetce jak i ustawieniami w kompie.
No to się napisałem ale może uszczęśliwie niejednego posiadacza C6 <piwo>
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez TFSI 2009-10-14, 17:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Qris 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 756
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2009-10-13, 03:56   

Szacun!
 
 
tmr 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Tomasz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 851
Skąd: Konin/wlkp
Wysłany: 2009-10-13, 06:28   

<piwo> :mrgreen:
gratki dla TFSI !
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
TFSI 


Model: A7 4G
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Automat
Imię: *
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 132
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-10-13, 14:06   

Jak się ktoś zdecyduje na tego moda to manetka jest ta sama co w A4 B6 i B7 i chyba w A5 i Q5 no i wiadomo A6 C6. Radzę tylko jeśli to możliwe upewnić się że nie jest wylatana tzn. czy nie ma luzu bo jeśli trafimy na używany starszy lub wyeksploatowany egzemplarz to po założeniu manetka może mieć nieprzyjemny luz. U mnie jest to minimalnie wyczuwalne w porównaniu z poprzednią którą miałem (ta miała "0" luzu) ale jest porównywalny z manetką od kierunków ale wiadomo tą machamy dużo częściej niż wycieraczkami ale radzę zwrócić na to uwagę żeby nie psuło to radości z moda ;-)
Manetka na allegro to koszt ok. 100-120zł
Niech moc będzie z wami :mrgreen:

Aha i wyłączyłem ten dodatkowy kod 2048 o którym pisałem. Nie wiem czy dobrze to zauważyłem bo zrobiłem to na szybko nie zapamietując dokładnie jak wyświetlało z tym kodem ale wydaje mi się że teraz wyświetla chwilowe spalanie bez znacznika że jest to dla gr I czy grII pomiaru wydaje mi się że przedtem miałem w rogu oznaczenie 1 lub 2 gdy przełączałem funkcje ale nie dam sobie za to głowy uciąć. W każdym razie wyłączyłem to kodowanie i wydaje mi się że licznik wskazuje to co przedtem jeśli chodzi o info.
Jeśli ktoś wie czego dotyczy dokładnie to kodowanie 2048 Switch Option for Bord Computer Levels (MY2006+) rozumiem to jako: Zmiana (przełączanie) opcji dla poziomów (funkcji?) komputera (od maja 2006) jak myślicie o to chodzi ? bo mi to nie daje spokoju
 
 
matrix 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 7
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2009-10-13, 15:44   

Super opis <ok>
 
 
malymk45 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Automat
Imię: Krzysztof
Pomógł: 7 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 210
Skąd: Opole
Wysłany: 2009-10-14, 11:39   

<piwo> <piwo>
I to jest ten moment kiedy człowiek uświadamia po co czyta te setiki postów , a czasem i sam coś spłodzi .
_________________
a6c7 niebity
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
kozik0 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 8
Skąd: śląsk
Wysłany: 2009-10-15, 12:59   

Witam, szacunek dla twórcy opisu. Mam tylko jedno pytanko mianowicie czy wystarczy dołożyć (wymienić) samą manetkę z wycieraczek na posiadającą sterowanie - wpiąć do tego głównego modułu?
 
 
TFSI 


Model: A7 4G
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Automat
Imię: *
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 132
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-10-15, 17:47   

Tak wystarczy sama manetka podałem na początku co jest potrzebne podstawowa sprawa to manetka i VAG dla CAN-a bo zwykły się nie połączy
 
 
mlody257 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 39
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 17
Skąd: londyn
Wysłany: 2009-11-06, 20:03   

WITAM, A CZY OS TAKIEGO ZADZIA?A A6 C5 2000 R.?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
TFSI 


Model: A7 4G
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Automat
Imię: *
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 132
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-11-06, 22:13   

Przypuszczam że tak skoro taki sam temat jest w A4 B6 i B7 to przypuszczam że jest też tak w C5 i C6 bo chyba FIS-y wyglądają tutaj podobnie ale nie dam za to głowy można zaryzykować 100zł za manetkę i się dowiedzieć.
 
 
kryssiwy 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 81
Skąd: FZG
Wysłany: 2010-01-28, 16:35   

...u mnie jest kolorowy FIS z dwoma grupami pomiarowymi,manetka z obsługą komputerów a niema cyfrowego prędkościomierza.

...Czy to jest kwestia kodowania??
...i czy vag-commander cos tu zdziała??
_________________

 
 
TFSI 


Model: A7 4G
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Automat
Imię: *
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 132
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-01-28, 17:25   

Jeśli twój vag widzi sterowniki to nim to powinieneś zrobić sprawdź czy masz ustawienia takie jak podałem ale w/g. mnie vag commander jest do licznika i chyba nim nic nie zrobisz ale głowy za to nie daję
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
crn 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Automat
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 295
Skąd: PCH
Wysłany: 2010-02-05, 20:26   

A czy w roczniku modelowym 2006 VAGiem uda sie uaktywnić cyfrowy prędkościomierz. Nie ukrywam, że byłby to atrakcyjny gadżet.
 
 
TFSI 


Model: A7 4G
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Automat
Imię: *
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 132
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-02-05, 20:49   

Szczerze mówiąc nie wiem od czego dokładnie to zależy bo nie robiłem tego w innych A6 a w np. A4 (B6 , B7) wcale taki licznik nie występuję
 
 
gizmo1983 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BRE
Wiek: 35
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 22
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-02-21, 19:14   

Sympatyczny kolego a jaki byłby koszt tej operacji wykonany przez Ciebie? Oczywiście manetkę kupię. Chodzi mi o montaż i VAG?
_________________
Wprowadzone mody
- pełny fis
- tylnie światła LED
- chip na 172 KM
- przyciemnione szybki
- koła 17"
- kamera cofania
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: