Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tomekkk1
2013-09-08, 23:39
[A6 C6] MMI Update - opis aktualizacji - Fotorelacja ver.0.2
Autor Wiadomość
żeli 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 133
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-03-11, 16:53   [A6 C6] MMI Update - opis aktualizacji - Fotorelacja ver.0.2


Witam,
zapraszam na szczegółową relacje z aktualizacji MMI (krok po kroku). Wersja przywrócona i lekko poprawiona po utracie bazy danych(zawsze się zabezpieczam :mrgreen: )
Na początek, krótkie info o MMI czyli Multi Media Interface montowanym w Audi.
Cytat:
Zadaniem systemu MMI (Multi Media Interface) w samochodach Audi jest intuicyjna, oparta na logicznym schemacie obsługa wszystkich urządzeń informacyjno-komunikacyjnych. System MMI składa się zasadniczo z dwóch komponentów: terminalu obsługowego MMI w konsoli środkowej oraz ekranu MMI umieszczonego w desce rozdzielczej, który dostępny jest do wyboru w postaci monochromatycznej lub kolorowej. Centralnym elementem terminalu MMI jest przycisk sterujący wraz z czterema innymi zgrupowanymi wokół niego przyciskami. Dodatkowo po obu stronach terminalu znajduje się łącznie osiem przycisków funkcyjnych, umożliwiających bezpośredni wybór poszczególnych menu.

Główne funkcje systemu – rozrywka, komunikacja, informacja i sterowanie urządzeniami pokładowymi – są przyporządkowane do ośmiu przycisków funkcyjnych. W ramach poszczególnych menu kierowca aktywuje odpowiednią funkcję poprzez przekręcenie lub przyciśnięcie przycisku sterującego. Nie ma możliwości sterowania wszystkimi funkcjami bezpośrednio za pomocą przycisku sterującego, co jest rozwiązaniem zamierzonym. Ze względu na szczególne znaczenie ustawienie temperatury dla poszczególnych pasażerów odbywa się poprzez oddzielny panel przeznaczony do obsługi

MMI to ergonomiczny zintegrowany system sterowania, zarządzający nawigacją, radiem, CD, telefonem i wieloma funkcjami samochodu. MMI obejmuje dwa elementy: jednostkę sterującą, czyli terminal, umieszczony pomiędzy skrzynią biegów a podłokietnikiem oraz znajdujący się w zasięgu wzroku ekran. Wyświetlane są na nim aktualne informacje o pojeździe oraz - w zależności od wyposażenia - informacje dotyczące telefonu i systemu nawigacyjnego podczas jazdy. Dodatkowo może on pokazywać nazwę wybranej stacji radiowej lub tytuł płyty CD.

Dla tych, którzy oczekują jeszcze prostszej obsługi, przeznaczony jest specjalny pakiet ze zintegrowanym systemem obsługi głosowej. System ten umożliwia obsługę głównego menu przy pomocy słownych poleceń użytkownika.
źródło: Audi Polska

Zaczynamy! Pierwszą rzeczą, którą powinniśmy mieć, jest płyta z aktualizacją. Można ją zamówić za parę złotych w najbliższym ASO Audi. Bywają spore opóźnienia jeżeli chodzi o najnowszy update, ale nalegać na zamówienie ;-) . Gdy już mamy płytę, napój chłodzący i samochód w garażu potrzebujemy jeszcze tylko coś, co utrzyma nasz akumulator przy życiu, podczas całego procesu aktualizacji systemu. Używamy do tego prostownika lub dużej ilości paliwa potrzebnego w trasę. Nalegam jednak na prostownik, gdyż możliwości wyboru napoju chłodzącego znacznie wzrastają ;-) . Przejdźmy do aktualizacji...

1.Pierwszym krokiem jest sprawdzenie aktualnej wersji oprogramowania MMI. W strszych wersjach znajduję się ona w Car>Version, w nowszych Car>Setup>Settings>Version.

Na zdjęciu widać wersję 5150. Wcześniejsze wersje MMI to:
brak danych X (V. 0500)
4E0 906 961 H (V. 1110)
4E0 906 961 L (V. 2120)
4E0 906 961 T (V. 3460)
4E0 906 961 AA (V. 4220)
oraz inne...
Aktualizacje powinno przeprowadzać się na kilka sposobów.
Z 0500 i 1110>2120 lub 3460>4220 lub lepiej, od razu na 5150. Najnowsza obecnie wersja jest oznaczona cyferkami 5570.

TEN OPIS ZAWIERA INFORMACJE DOTYCZ?CE AKTUALIZACJI Z 5150 NA 5570

2.Otwieramy maskę, odnajdujemy w przedziale silnikowym po lewej stronie dwa zaciski do ładowania akumulatora. Podłączamy prostownik zachowując wszelkie zasady bezpieczeństwa pracy oraz podstawowej wiedzy z elektryki ;-)

3.Siadamy wygodnie na fotelu kierowcy i uruchamiamy MMI. Wchodzimy do sekcji Car i naciskamy oraz przytrzymujemy Setup+Return. Czynność wykonujemy ponownie, gdy po kilku sekundach nic się nie pojawiło. Nie wracamy już do menu Car, tylko zostajemy w sekcji Setup. System nie rozpoznaje od razu dwóch przycisków jednocześnie, dlatego też po ponownym naciśnięciu tej kombinacji, wrócimy do menu Car z już przyciśniętymi Setup+Return.

4.Jeżeli wykonaliśmy poprzedni punkt poprawnie, naszym oczom ukażę się taki ekran:

Tutaj znajduje się nasza aktualna konfiguracja wszystkich wykrytych modułów/podzespołów w MMI. Po wybraniu jednego z nich, otrzymamy bardziej szczegółowe dane. W tym momencie płyta z aktualizacją powinna być już w zmieniarce(oczywiście można zrobić to wcześniej). Płytę umieszczamy w pierwszym slocie pozostawiając inne sloty puste. Aktualizacja 5570 jest aż na 3CD.
CD 1 - Aktualizacja do wersji 5150
CD 2 - CleanUp BT i jego aktualizacja
CD 3 - Aktualizacja pozostałych komponentów
W moim przypadku zaczynam od CD nr 2.
5.Klikamy prawy dolny przycisk koło gałki sterującej wybierając SWUpdate.

Potwierdzamy...

System sprawdza teraz zawartość płyty i czyta Metainfo2.txt

Klikamy dalej...
6.Ten ekran pokazuje listę komponentów które będą aktualizowane.


Jak widzimy, CD2 aktualizuje tylko jeden moduł, Bluetooth (1 Y).
Jeżeli wszystko jest ok, czyli prostownik ładuje akumulator, napój chłodzący jeszcze zimny i w odpowiedniej ilości możemy zacząć aktualizować. Klikamy Start download.
7.Przypomnienie czego nie robimy...

Niżej klikamy OK.

...i w tym momencie rozpoczęła się prawdziwa aktualizacja.

Proces aktualizacji BT przeprowadzamy DWA RAZY. Pierwsza sesja to "czyszczenie", druga to wgranie sterowników. Zwróćmy uwagę na linię Handyvorb2/MAIN4/App.

W moim przypadku trwało to tylko 4min.

Czekamy na odpowiedź komponentów...

Po pierwszej sesji nie następuje Restart MMI. Pojawia nam się ponownie konfiguracja modułów(punkt 4.) gdzie sprawdzamy czy nasze BT zostało wyczyszczone.

8.Uruchamiamy aktualizacje jeszcze raz od punktu 4.

Jak widzimy, lokalizacja się zmieniła na Handyvorb2/MAIN6/App.

Jeszcze chwila ;-)


Czas trwania około 40min.
Pokazuje nam się lista z poprawnym wykonaniem aktualizacji.

Jeżeli mamy taki ekran(1 OK), możemy zrestartować MMI.

Handyvorb2

9.Wyjmujemy CD2, wkładamy CD3. Postępujemy podobnie...



ver. 5570


Opis ciągle w trakcie modyfikacji. Uwagi mile widziane.

Pozdrawiam
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
vipsan 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 94
Skąd: Legnica
Wysłany: 2009-03-11, 17:16   

Witam!

Co jesli nie ma w aucie bluetooth?
Dziwne ze w max wyposazonej a6 mialo by nie byc ale ktos zalozyl zestaw bluetooth firmy Parrot wiec wnioskuje ze fabrycznie nie bylo?

I teraz mam sofcik 1140 czy bez skutkow ubocznych moge przejsc od razu na 5570?

Jesli tak to zaczynam od cd1 a co z cd2 ktora jest do bluetooth ktorego nie mam?

Mam z cd1 przeskoczyc na cd3 pomijajac cd2?

Dzieki za pomoc!
_________________
AUDI A6 C6 2006
3.0 TDI QUATTRO
 
 
żeli 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 133
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-03-11, 17:20   

Nie masz BT, nie masz co aktualizować. Zaczynasz od CD1, później CD3.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
vipsan 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 94
Skąd: Legnica
Wysłany: 2009-03-11, 17:59   

Co z przejsciem z 1140 na 5570?

Czy nic nie zostanie pominiete? Wiem ze tak robili i dziala ale czy jest to bezpieczy update?
_________________
AUDI A6 C6 2006
3.0 TDI QUATTRO
 
 
żeli 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 133
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-03-11, 18:22   

"Bezpieczne" przy takiej aktualizacji nie jest nic, dlatego jest ten opis ;-) A jeżeli chodzi o wersje, to z 1140 używając CD1 przechodzisz na 5150, a później z CD3 na 5570. Tak robił dokładnie pan42.
 
 
pan42 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLD
Imię: Andrzej
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 811
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2009-03-11, 20:59   

Ja startowałem z 1140 od CD1 - żadnych problemów, korzystaj z powyższego opisu i bedziesz na bieżąco kontrolował przebieg aktualizacji.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
vipsan 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 94
Skąd: Legnica
Wysłany: 2009-03-15, 23:25   

Juz po aktualizacji
Potwierdzam przejscie z 11.40 do 55.70 bez najmniejszych problemow!
Bylem dzis po trasce wiec aku byl naladowany i odbylo sie bez podtrzymania z prostownika! Zgaszone oswietlenie kabiny wyciemniony ekran MMI i bez wlaczania zaplonu tylko wlozony kluczyk!

Kolego widze po zdjeciach ze pokazywalo ci komponent DSP C6? Tez mam audio z DSP a pisalo AMP?

Co o tym myslisz? Byly inne systemy z DSP nie liczac BOSE?
_________________
AUDI A6 C6 2006
3.0 TDI QUATTRO
 
 
żeli 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 133
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-03-16, 00:08   

vipsan, trochę to ryzykowne...nawet na naładowanym akumulatorze.
Było wiele wzmacniaczy w A6. Skoro nie masz BOSE to był też 6 kanałowy wzmacniacz z DSP.
_________________
Widzisz mnie na drodze?Trąb i mrugaj, machaj i krzycz!
 
 
czako0 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Łukasz
Wiek: 43
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 48
Skąd: Gliwice/Tarnów
Wysłany: 2009-03-19, 19:54   

witam czy czegos trzeba sie obawiac po tej aktualizacji ja mam soft 5120
1.telefon motorole w samochodzie czy bedzie dalej funkcjonował ?
2.czy na fisie pomiedzy zegarami pozostanie wskazywanie drogi ?
3.czy po tej akualizacji jest mozliwosc w navi majac mape 2009 ustawic 3D słyszalem ze trzeba to jakos specjalnie kodowac ?
4 czy po zmianie softu trzeba cos kodowac vagiem ? tez czytalem ze trzeba ile w tym prawdy nie wiem
5 slyszalem ze po zmianie znika poziom naładowania akumulatora ale ponoc da sie jakos przywrócic czy wiadomo jak?
6. czy na ekranie od navi dalej bedzie pokazywana temp i obroty wiatraka to co zwiazane z climatronikiem?
7. jak zmienic logo na ekranie navi ?

pytam bo bede chcial zrobic to w sobote i jakie sa plusy aktualizacji no i oczywiscie minusy gdyby poszło cos nie tak
pozdrawiam
_________________
http://www.squad-gliwice.pl
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
vipsan 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 94
Skąd: Legnica
Wysłany: 2009-03-19, 22:51   

Nie ma sie czego obawiac jesli wszystko zrobisz zgodnie z instrukcja

Zreszta ciezko cos pomylic bo soft cie sam prowadzi do przodu

1 Raczej tak

2 Fis dziala jak powinien

3 Mam navi 2009 i jest w opcjach dalej 3d

4 Ja nic nie robilem vagiem i jest ok

5 Tak znika stan aku mozna przywrocic vagiem

6 Pokazuje nadal tak jak wczesniej czyli na chwilke

7 Do tego potrzebny jest vag

Plusy kolego to np stabilniejszy soft a jak pojdzie cos nie tak to servis i kilka set zlotych do tylu!

Podczas aktualizacji nic sie w aucie nie baw
Najlepiej wloz kluczyk i nie wlaczaj zaplonu
Nie trzaskaj drzwiami i nie skacz na fotel ze wzgledu na przeskoczenie sciezki cd!

Powodzenia kolego! Nic strasznego w tym nie ma!
_________________
AUDI A6 C6 2006
3.0 TDI QUATTRO
 
 
czako0 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Łukasz
Wiek: 43
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 48
Skąd: Gliwice/Tarnów
Wysłany: 2009-03-20, 10:41   

fajnie dzieki za odpowiedz zrobie w sobote i dam znac jak poszło pozdrawiam

[ Dodano: 2009-03-24, 08:12 ]
witam
poszło jak po masle wszystko gra zajeło to okolo 30 min
_________________
http://www.squad-gliwice.pl
 
 
beyca 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 180
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2009-03-31, 21:31   

witam
mam 5150 ale korci mnie ta aktualizacja tym bardziej że mam BT i czasem coś szaleje, ale kiedyś jak gość mi robił aktualizacje to wyskoczyła blokada komponentów i trzeba było jechać do aso i 200zł za odblokowanie :cry:
czy ten update grozi blokadami???

jeśli można jeszcze numer płytki, bo u nas w aso to nikt nic nie wie :shock:
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
żeli 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 133
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-03-31, 21:53   

Jak wcześniej component protection było zdjęte to już nie powróci.

Co do płyty to 4L0 998 961 i masz PW <ok>
 
 
beyca 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 180
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2009-04-04, 07:54   

dzięki bardzo za podpowiedź :-) ;-)
ukłony za zaangażowanie w szczegółowy i przejrzysty opis aktualizacji, myśle że jeszcze długo posłuży…
pozdrawiam
 
 
alarec


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 18
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2009-06-08, 17:02   

Witam
aktualizacja zarówno jednej jak i drugiej wersji przebiegła pomyślnie. Polecam.

ale mam mały problemik, mianowicie:
teraz instaluje nawigacje u mnie, bo nie było jak kupiłem wóz. Wkładam więc płyte dvd do bagażnika do napędu, na konsoli mmi pokazuje się swUpdate, pyta czy zainstalować: no to "yes".
Jest instaling... mija 45 minut i nadal 0% (postęp). Pomyślałem że się zawiessiło, a że to nie jest aktualizacja softu to postanowiłem wyjac klucz ze stacyjki aby zakonczyć ten 50minutowy 0 procentowy horror, ale to nic nie dało, na ekranie dalej to samo :/ , wyjałem plyte z dvd, dalej to samo...
co mam zrobić żeby to zakonczyć? bo odłączenie chwilowe akumulatora to troche drastyczne. A nie bede go przez noc ciągle na prostowniku trzymał.

[ Dodano: 2009-06-08, 19:49 ]
ok. już sobie poradziłem.
a raczej audik sobie sam poradził.
Zostawiłem go na 2 godziny na deszczu i jak przyszedłem zobaczyć czy aku nie siadł to było już wszystko ok.
wziąłem płytę i przegrałem na inną, po tym zainstalowało się bez problemu w 5min.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: