[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Ponumeruj wtryski i je tak samo wsadź.
Kowadełka tak samo zrób
Nowe podkładki pod wtryskami
Ale jak dobrze odpala, nie ma problemów to zostaw to w spokoju.
Chyba że chcesz kilka stówek wydać dla swojego dobrego samopoczucia.
Kowadełka tak samo zrób
Nowe podkładki pod wtryskami
Ale jak dobrze odpala, nie ma problemów to zostaw to w spokoju.
Chyba że chcesz kilka stówek wydać dla swojego dobrego samopoczucia.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Wtryski wywalone i wszystko ponumerowane. Odpalał dobrze, ale był przedmuch na 5 podkładce, tak że wtrysk czarny do gumowego oringu i wskazywał na nim korekty 80 ms! Nie muszę dodawać, że wtrysk nie wyszedł po dobroci. Nie wiem, czy to ma bezpośredni związek, ale pozostałe mają korekty rzędu 40 ms i problemy jakie to sprawiało, to częste dymienie na biało, zawalanie DPFa, wzrost oleju i chyba trochę za duże spalanie, rzędu 9,5 - 10l. Wtryski mocno zapieczone, więc oddaję do czyszczenia i na stół probierczy. Mam nadzieję, że je uratuję. Z tego, co czytam, to o dziwo, z odpalaniem nie było żadnego problemu, ani dymienia przy rozruchu.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Z tego co piszesz wygląda na to że wtryski leja a nie są zapieczone
Z drugiej strony jeżeli korekty długoterminowe są na plus to oznacza że są zapieczone
Dlatego test na maszynie pokaże o co kaman .
Niemniej życzę ci by akcja z czyszczeniem pomogła .
Z drugiej strony jeżeli korekty długoterminowe są na plus to oznacza że są zapieczone
Dlatego test na maszynie pokaże o co kaman .
Niemniej życzę ci by akcja z czyszczeniem pomogła .
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
No właśnie sam już baranieję. Właśnie wskazania korekt są rzędu 30 - 40 ms i było 80 na piątym. Wszystkie na plusie, więc zapieksa. Wszystko tu jest zagadką i ponoć zasadzenie DPFa nie jest sygnalizowane piktogramem na FISie a u mnie się zapalał od czasu do czasu (niedawno prałem DPFa) i wtedy wylot na autostradę, ok. 10 km przy 140km/h i symbol znikał. Ostatnim czasem zaczął też często wpadać w tryb awaryjny przy przyspieszaniu, zwłaszcza przed rozgrzaniem. Błąd 000565 - ciśnienie doładowania - nieosiągnięta granica regulacji. Nie widzę tu związku, ale tu już wszystko zaczyna być nielogiczne. Coraz częściej tęsknię już za starą C5 1,8T LPG.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Nie osiągnięta ponieważ turbo nie ładuje . Dziura w dolocie lub nastawnik nie dostrojony. Lub turbo kaput.
Wszystko jest do ogarnięcia ale to niestety czasu i kapusty wymaga.
Wszystko jest do ogarnięcia ale to niestety czasu i kapusty wymaga.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
A nastawnik mógł przestać być dostrojony sam z siebie, jeśli wcześniej było OK? Jak to sprawdzić? Gdzie występuje największe prawdopodobieństwo dziury w dolocie? Czy jednak jak dzieje się to coraz częściej, to jednak turbina dogorywa?
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Trzeba po sprawdzac opaski przewody gumowe.
Jak zdejmiesz cięgno zobaczysz czy zmienna geometria lekko pracuje.
W nastawniki mogły posypać się tryby
Jak zdejmiesz dolot do turbo zobaczysz czy nie ma luzu.
Jak zdejmiesz cięgno zobaczysz czy zmienna geometria lekko pracuje.
W nastawniki mogły posypać się tryby
Jak zdejmiesz dolot do turbo zobaczysz czy nie ma luzu.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Chciałbym jeszcze raz wrócić do tematu IMA wtrysków. Po czyszczeniu i teście są wszystkie w porządku. Wrzuciłem je z powrotem i po ponad 1000 km korekty nieznacznie spadły, poza wtryskiem 5 (przedmuch na podkładce). Tu spadek jest wyraźny. Czy mogę po czyszczeniu wyzerować korekty wpisując raz jeszcze IMA? Czy nie zaszkodzi to w jakiś sposób?
Dodano po 1 minucie 42 sekundach:
Cięgno zdjąłem i geometria pracuje bez jakichkolwiek oporów. Jakby była całkiem luźna. Czy tak ma być?
Dodano po 1 minucie 42 sekundach:
Cięgno zdjąłem i geometria pracuje bez jakichkolwiek oporów. Jakby była całkiem luźna. Czy tak ma być?
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Odnośnie kodów ima instrukcja nie zaleca wpisania ponownie ich. W twoim przypadku gdy wszystkie wtryski były na plus tragedia nie nie stanie jak wpiszesz ponownie
Odnośnie geometrii tak ma być ma pracować luźno bez zacięć
Tam gdzie podkładki były dmuchniete za pomocą frezu popraw gniazda
Czy masz wydruki ze sprawdzenia Jezeli nie masz szkoda było wydawać kasy.
Jeżeli robione było to na odpowiedniej maszynie a wtryski trzymają normę można nadać nowe kody ima.
Odnośnie geometrii tak ma być ma pracować luźno bez zacięć
Tam gdzie podkładki były dmuchniete za pomocą frezu popraw gniazda
Czy masz wydruki ze sprawdzenia Jezeli nie masz szkoda było wydawać kasy.
Jeżeli robione było to na odpowiedniej maszynie a wtryski trzymają normę można nadać nowe kody ima.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Jak zmienisz podkładkę, to korekty same się zmienią. Kodowanie można zmieniać, gdy wtrysk jest nowy.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
konradkry77, niestety nie dostałem wydruku, dostałem tylko rachunek i zapewnienie, że wszystko jest OK. Zainwestowałem w operację 600 zł, po 50 za czyszczenie i sprawdzenie na wtrysk. Zauważam jednak różnicę, bo wczoraj na dystrybutorze wykazało mi 7,82 l/100 km z ostatnich 320 km, gdzie wcześniej rzadko widziałem poniżej 9l. Niestety, dalej zauważam przypadki białego kopcenia (przez jakiś czas się nie pojawiało), ale jestem prawie pewien, że wina leży po stronie turbiny, bo często wpada w awaryjny. Jutro ją wywalam do przeglądu.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Ok, rozumiem cię
Na marginesie zobacz jak się maja korekty długoterminowe do rzeczywistego stanu wtrysku.
Wtryski niby zapieczone a okazuje się że są ok.
Dlatego do tych korekt mam podejście z dużym dystansem.
Odnośnie kopcenia pytanie jaki kolor mają spaliny
Na marginesie zobacz jak się maja korekty długoterminowe do rzeczywistego stanu wtrysku.
Wtryski niby zapieczone a okazuje się że są ok.
Dlatego do tych korekt mam podejście z dużym dystansem.
Odnośnie kopcenia pytanie jaki kolor mają spaliny
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Pisałem powyżej. Kopcenie na biało. Od czasy do czasu podczas przyspieszania zostawiam za sobą białą zasłonę dymną, tak jakby przy dopalaniu DPFa. Turbina sprawdzona, jest OK. Musze poszukać nieszczelności w dolocie i sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Zdjąłem dolot do turbiny i jest w porządku. Delikatny luz poprzeczny, więc dla pewności poprosiłem znajomego mechanika, żeby sam pomacał, bo po lekturze różnych forów nt. turbo zbaranieć można. Jeden, że lekki luz poprzeczny ma być, drugi, że absolutnie żadnego. Znajomy stwierdził, że jest prawidłowo. Złożyłem wszystko do kupy z następnym planem, żeby sprawdzać przewody podciśnienia, gruszkę i czujnik ciśnienia turbo. Jeszcze się za to nie zabrałem, w tygodniu brak czasu. W każdym razie, po złożeniu turbiny, do dziś się awaryjny nie załączył, za to biała chmura pojawia się niemal ciągle przy przyspieszaniu od ok. 2000 rpm. Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł, co może być tego przyczyną?
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Logi z grup 08, 10, 11.
oraz 01.
pytanie czy już sterownik był flashowany ?
oraz 01.
pytanie czy już sterownik był flashowany ?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga