[3.0 tdi CDYA] Pompa wysokiego ciśnienia zatarta - co dalej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 09 lis 2013, 11:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: München
Witam ponownie, jestem po teście z olejem Monzol5c.
Pierwsze wrażenia jeżeli chodzi pracę silnika to nie zauważyłem żeby ciszej chodził. W sumie to silnik tak czy tak cichy jest. Może trochę, ale to bardziej subiektywne odczucie. Możliwe że za mało wlałem. Moja mieszanka 1:300.
Ewidentnie co się zmieniło, to regeneracja DPF. Trasa cały czas ta sama, praktycznie 90% autostrada. Bez oleju 600, 700km. Z olejem mam pierwszy wynik 1260km no i jeszcze się nie regenerował.
Pierwsze wrażenia jeżeli chodzi pracę silnika to nie zauważyłem żeby ciszej chodził. W sumie to silnik tak czy tak cichy jest. Może trochę, ale to bardziej subiektywne odczucie. Możliwe że za mało wlałem. Moja mieszanka 1:300.
Ewidentnie co się zmieniło, to regeneracja DPF. Trasa cały czas ta sama, praktycznie 90% autostrada. Bez oleju 600, 700km. Z olejem mam pierwszy wynik 1260km no i jeszcze się nie regenerował.
Czyli pierwsze wnioski że olej pozytywnie wpływa na filtr : ).ringel pisze:Witam ponownie, jestem po teście z olejem Monzol5c.
Pierwsze wrażenia jeżeli chodzi pracę silnika to nie zauważyłem żeby ciszej chodził. W sumie to silnik tak czy tak cichy jest. Może trochę, ale to bardziej subiektywne odczucie. Możliwe że za mało wlałem. Moja mieszanka 1:300.
Ewidentnie co się zmieniło, to regeneracja DPF. Trasa cały czas ta sama, praktycznie 90% autostrada. Bez oleju 600, 700km. Z olejem mam pierwszy wynik 1260km no i jeszcze się nie regenerował.
Temat zapowiada się ciekawie.
Rozmawiałem z serwisantem z Gładyska i proces wymiany filtra paliwa może dobijać pompy CP4.
Pompa nie może pracować bez paliwa!!!
Nawet krótkotrwała praca "na sucho" może dobić - zabić pompę.
Pompa musi być odpowietrzona tylko przez komputer (praca pompy w baku odpowietrza układ)!!!
Jak jakiś mechanik chce lać ropę do filtra paliwa to uciekać
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
A nie pracują wtedy dwie pompy??kuebk pisze:Do pelnego odpowietrzenia ukladu wymagane jest uruchomienie pompy niskiego cisnienia a nie pompy w baku.krysti pisze:(praca pompy w baku odpowietrza układ)
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
Chcę tylko zwrócić uwagę na procedurę wymiany filtra paliwa, w ASO powinni jej przestrzegać.MaTyS pisze:Rozumie, że obserwowałeś wymianę filtra w ASO i szybko uciekałeś... .krysti pisze: Jak jakiś mechanik chce lać ropę do filtra paliwa to uciekać
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
- kuebk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
- Imię: Martin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Berlin
- Kontakt:
Odrazu po zalaniu pierwszy raz Monzolem masz az tak duzy przyrost kilometrow pomiedzy wypalaniami?ringel pisze:Witam ponownie, jestem po teście z olejem Monzol5c.
Pierwsze wrażenia jeżeli chodzi pracę silnika to nie zauważyłem żeby ciszej chodził. W sumie to silnik tak czy tak cichy jest. Może trochę, ale to bardziej subiektywne odczucie. Możliwe że za mało wlałem. Moja mieszanka 1:300.
Ewidentnie co się zmieniło, to regeneracja DPF. Trasa cały czas ta sama, praktycznie 90% autostrada. Bez oleju 600, 700km. Z olejem mam pierwszy wynik 1260km no i jeszcze się nie regenerował.
BTW: Skad zamawiales i jak wyglada to co zamowiles?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 09 lis 2013, 11:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: München
Nie ponoć, tylko tak jest naprawdę. Na niemieckich forach moża pełno logów z różnych aut znaleść, które potwierdzają to co ja już sprawdziłem osobiście. A każdy robi ze swoim autem co uważa za słuszne. Ja nie będę nikogo przekonywał, nie mój w tym interes.kuebk pisze:Ponoc dodatek 2T wplywa pozytywnie na zadymienie spalin.
Zakładałem wprawdzie osobny wątek, ale tutaj chyba będzie bardziej a porpos
Moja pompa w motorze 2.0 TDI (chyba to pompa, bo tak wskazuje nasłuch na silnik, także stetoskopowy) wydaje takie oto dźwięki
Nie towarzyszą temu żadne inne objawy. Brak błędów, spadków dynamiki, problemów z rozruchem, nie dymi. Nic. Tylko to bzyczenie. Wydaje się, że może dochodzić z zaworu.
Po wykręceniu zaworu w pompie czysto, brak opiłków.
Ktoś z Was ma jakieś przypuszczenia, rady, cokolwiek?
Przebieg auta 115.000 km - pewny.
Nowa pompa 1500 złotych, nowy zawór 400. Zanim jednak kupię cokolwiek umówiłem z pompiarzem podmianę zaworu. Ma mi wyczyścić dokładnie zawór z jednej z walniętych pomp, które leżą mu w warsztacie (opiłkowane). Trochę się tego obawiałem, ale zapewnił mnie, że go dokładnie wymyje i w poniedziałek planujemy podmiankę zaworu. Jak ucichnie (marzę o tym) to kupuję z miejsca nowy. Jak nie - to sam już nie wiem. Co może jeszcze tak hałasować w pompie wysokiego ciśnienia?
Moja pompa w motorze 2.0 TDI (chyba to pompa, bo tak wskazuje nasłuch na silnik, także stetoskopowy) wydaje takie oto dźwięki
Nie towarzyszą temu żadne inne objawy. Brak błędów, spadków dynamiki, problemów z rozruchem, nie dymi. Nic. Tylko to bzyczenie. Wydaje się, że może dochodzić z zaworu.
Po wykręceniu zaworu w pompie czysto, brak opiłków.
Ktoś z Was ma jakieś przypuszczenia, rady, cokolwiek?
Przebieg auta 115.000 km - pewny.
Nowa pompa 1500 złotych, nowy zawór 400. Zanim jednak kupię cokolwiek umówiłem z pompiarzem podmianę zaworu. Ma mi wyczyścić dokładnie zawór z jednej z walniętych pomp, które leżą mu w warsztacie (opiłkowane). Trochę się tego obawiałem, ale zapewnił mnie, że go dokładnie wymyje i w poniedziałek planujemy podmiankę zaworu. Jak ucichnie (marzę o tym) to kupuję z miejsca nowy. Jak nie - to sam już nie wiem. Co może jeszcze tak hałasować w pompie wysokiego ciśnienia?
- kuebk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
- Imię: Martin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Berlin
- Kontakt:
Wedlug oficjalnych materialow serwisowych, TPI 2020918-7:
wypowiedz klienta / ustalenie warsztatu
tykanie w obszarze silnika na postoju przy zwiekszaniu predkosci obrotowej biegu jałowego miedzy 1100 - 2200 /min. Tykanie słychac tylko przy otwartej pokrywie komory silnika i tylko, gdy sie stoi przed samochodem. Wewnatrz samochodu nie słychac adnego tykania!
Uzasadnienie techniczne
tykanie jest uwarunkowane systemowo i stanowi „stan techniki”.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga