Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[3.0 tdi CDYA] Pompa wysokiego ciśnienia zatarta - co dalej

Silniki wysokoprężne
ringel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 09 lis 2013, 11:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: München

Post autor: ringel » 06 gru 2014, 12:30

Witam ponownie, jestem po teście z olejem Monzol5c.

Pierwsze wrażenia jeżeli chodzi pracę silnika to nie zauważyłem żeby ciszej chodził. W sumie to silnik tak czy tak cichy jest. Może trochę, ale to bardziej subiektywne odczucie. Możliwe że za mało wlałem. Moja mieszanka 1:300.
Ewidentnie co się zmieniło, to regeneracja DPF. Trasa cały czas ta sama, praktycznie 90% autostrada. Bez oleju 600, 700km. Z olejem mam pierwszy wynik 1260km no i jeszcze się nie regenerował.

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 06 gru 2014, 18:51

ringel pisze:Witam ponownie, jestem po teście z olejem Monzol5c.

Pierwsze wrażenia jeżeli chodzi pracę silnika to nie zauważyłem żeby ciszej chodził. W sumie to silnik tak czy tak cichy jest. Może trochę, ale to bardziej subiektywne odczucie. Możliwe że za mało wlałem. Moja mieszanka 1:300.
Ewidentnie co się zmieniło, to regeneracja DPF. Trasa cały czas ta sama, praktycznie 90% autostrada. Bez oleju 600, 700km. Z olejem mam pierwszy wynik 1260km no i jeszcze się nie regenerował.
Czyli pierwsze wnioski że olej pozytywnie wpływa na filtr : ).
Temat zapowiada się ciekawie.

Rozmawiałem z serwisantem z Gładyska i proces wymiany filtra paliwa może dobijać pompy CP4.
Pompa nie może pracować bez paliwa!!!
Nawet krótkotrwała praca "na sucho" może dobić - zabić pompę.
Pompa musi być odpowietrzona tylko przez komputer (praca pompy w baku odpowietrza układ)!!!
Jak jakiś mechanik chce lać ropę do filtra paliwa to uciekać :>
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 06 gru 2014, 20:02

krysti pisze:(praca pompy w baku odpowietrza układ)
Do pelnego odpowietrzenia ukladu wymagane jest uruchomienie pompy niskiego cisnienia a nie pompy w baku.

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 07 gru 2014, 09:10

krysti pisze: Jak jakiś mechanik chce lać ropę do filtra paliwa to uciekać :>
Rozumie, że obserwowałeś wymianę filtra w ASO i szybko uciekałeś... .

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 07 gru 2014, 17:13

kuebk pisze:
krysti pisze:(praca pompy w baku odpowietrza układ)
Do pelnego odpowietrzenia ukladu wymagane jest uruchomienie pompy niskiego cisnienia a nie pompy w baku.
A nie pracują wtedy dwie pompy??
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 07 gru 2014, 17:15

Nie pomyslalem o tym w sumie ale wydaje mi sie ze nie bylo slychac zeby ta w baku pracowala.

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 07 gru 2014, 17:16

MaTyS pisze:
krysti pisze: Jak jakiś mechanik chce lać ropę do filtra paliwa to uciekać :>
Rozumie, że obserwowałeś wymianę filtra w ASO i szybko uciekałeś... .
Chcę tylko zwrócić uwagę na procedurę wymiany filtra paliwa, w ASO powinni jej przestrzegać.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 08 gru 2014, 21:44

ringel pisze:Witam ponownie, jestem po teście z olejem Monzol5c.

Pierwsze wrażenia jeżeli chodzi pracę silnika to nie zauważyłem żeby ciszej chodził. W sumie to silnik tak czy tak cichy jest. Może trochę, ale to bardziej subiektywne odczucie. Możliwe że za mało wlałem. Moja mieszanka 1:300.
Ewidentnie co się zmieniło, to regeneracja DPF. Trasa cały czas ta sama, praktycznie 90% autostrada. Bez oleju 600, 700km. Z olejem mam pierwszy wynik 1260km no i jeszcze się nie regenerował.
Odrazu po zalaniu pierwszy raz Monzolem masz az tak duzy przyrost kilometrow pomiedzy wypalaniami?

BTW: Skad zamawiales i jak wyglada to co zamowiles?

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 09 gru 2014, 08:07

Trochę mnie to dziwi, skąd mniejsze zapychanie filtra przy spalaniu dodatkowego oleju ... ?

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 09 gru 2014, 20:11

Ponoc dodatek 2T wplywa pozytywnie na zadymienie spalin.

ringel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 09 lis 2013, 11:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: München

Post autor: ringel » 10 gru 2014, 16:52

kuebk pisze:Ponoc dodatek 2T wplywa pozytywnie na zadymienie spalin.
Nie ponoć, tylko tak jest naprawdę. Na niemieckich forach moża pełno logów z różnych aut znaleść, które potwierdzają to co ja już sprawdziłem osobiście. A każdy robi ze swoim autem co uważa za słuszne. Ja nie będę nikogo przekonywał, nie mój w tym interes.

wuemfoto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 19 lis 2014, 23:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: wuemfoto » 11 gru 2014, 18:19

Zakładałem wprawdzie osobny wątek, ale tutaj chyba będzie bardziej a porpos
Moja pompa w motorze 2.0 TDI (chyba to pompa, bo tak wskazuje nasłuch na silnik, także stetoskopowy) wydaje takie oto dźwięki



Nie towarzyszą temu żadne inne objawy. Brak błędów, spadków dynamiki, problemów z rozruchem, nie dymi. Nic. Tylko to bzyczenie. Wydaje się, że może dochodzić z zaworu.

Po wykręceniu zaworu w pompie czysto, brak opiłków.
Ktoś z Was ma jakieś przypuszczenia, rady, cokolwiek?
Przebieg auta 115.000 km - pewny.

Nowa pompa 1500 złotych, nowy zawór 400. Zanim jednak kupię cokolwiek umówiłem z pompiarzem podmianę zaworu. Ma mi wyczyścić dokładnie zawór z jednej z walniętych pomp, które leżą mu w warsztacie (opiłkowane). Trochę się tego obawiałem, ale zapewnił mnie, że go dokładnie wymyje i w poniedziałek planujemy podmiankę zaworu. Jak ucichnie (marzę o tym) to kupuję z miejsca nowy. Jak nie - to sam już nie wiem. Co może jeszcze tak hałasować w pompie wysokiego ciśnienia?

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 11 gru 2014, 19:01

Tak ma byc, wg Audi jest to "stan techniki".

wuemfoto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 19 lis 2014, 23:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: wuemfoto » 11 gru 2014, 19:31

kuebk pisze:Tak ma byc, wg Audi jest to "stan techniki".
Możesz to rozwinąć? To jest prawidłowe działanie pompy? Czy ja czegoś nie zrozumiałem w Twoim poście :shock:

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 11 gru 2014, 20:15

Wedlug oficjalnych materialow serwisowych, TPI 2020918-7:
wypowiedz klienta / ustalenie warsztatu
tykanie w obszarze silnika na postoju przy zwiekszaniu predkosci obrotowej biegu jałowego miedzy 1100 - 2200 /min. Tykanie słychac tylko przy otwartej pokrywie komory silnika i tylko, gdy sie stoi przed samochodem. Wewnatrz samochodu nie słychac adnego tykania!

Uzasadnienie techniczne
tykanie jest uwarunkowane systemowo i stanowi „stan techniki”.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga