Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[3.0 tdi CDYA] Pompa wysokiego ciśnienia zatarta - co dalej

Silniki wysokoprężne
krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 19 paź 2014, 18:44

marek85 pisze:Ja mam nim niecałe 220 i jeżdżę naprawde mało, także jest nadzieja:p
Odkręć czujnik z pompy i zobacz czy masz tam coś.
Jutro pompę wysyłam na sprawdzenie do Gładyska.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

RadarVR6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 13 maja 2014, 11:04
Lokalizacja: Katowice

Post autor: RadarVR6 » 19 paź 2014, 20:38

a powiedz mi jeszcze czy przy wymianie filtra paliwa odpowietrzałeś układ za pomocą kompa ?

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 19 paź 2014, 21:49

RadarVR6 pisze:a powiedz mi jeszcze czy przy wymianie filtra paliwa odpowietrzałeś układ za pomocą kompa ?
Trudno powiedzieć bo nie byłem podczas wymiany.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

marek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 11 sie 2012, 21:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: marek85 » 20 paź 2014, 14:39

A ten czujnik jest na jakiejś uszczelce? Wiem ze opiłków mozna tez szukac w baku bo tam dostają sie przez przelew, tylko który sposób będzie szybszy i bezpieczniejszy? Odnośnie wymiany filtra gdy mi wymieniali to nie bylo odpowietrzane za pomocą kompa, co prawda samochód dwa razy zgasł a pozniej juz chodzil normalnie.

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 26 paź 2014, 12:39

Zdjęcia dla potomnych jak wygląda
zatarta pompa:



Opiłki w zbiorniku paliwa:

Oczywiście w filtrze paliwa też opiłki.

Moje uwagi końcowe,
Nie lać do paliwa żadnych środków płuczących, czyszczących - dodatkowo ograniczają smarowanie.
Sprawdzać procedurę wymiany filtra paliwa - pompa nie może pracować na sucho.
Nie lać kiepskiej jakości paliwa - oczywiste.
Jeśli ktoś będzie chciał wsadzić używaną pompę wysokiego ciśnienia - dać ją do sprawdzenia czy nie opiłkuje ( facet z boscha powiedział mi że jak pompa dłużej leży nie używana zaczyna korodować, nowe pompy boscha są dostarczane w specjalnym oleju).
Opiłki z pompy są tak drobne ( dosłownie pasta ) że przechodzą przez filtr paliwa i krążą w układzie paliwowym co za tym idzie powoli zaczynają zbijać pompę - szkoda że filtry nie mają magnesów które by mogłyby to wyłapać - taki patent jest w misce w 6hp19.
Pompy Cp4 obecnie przez boscha są nie regenerowane.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

RadarVR6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 13 maja 2014, 11:04
Lokalizacja: Katowice

Post autor: RadarVR6 » 27 paź 2014, 08:44

Jaki koszt całej tej imprezy ? i co wymieniałeś ?

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 28 paź 2014, 15:14

RadarVR6 pisze:Jaki koszt całej tej imprezy ? i co wymieniałeś ?
nowe tryski 7500 brutto
nowa pompa 3400 brutto
mechanik 1250
zbieżność 80
płukanie listw i przewodów paliwowych 80
filtr paliwa 180
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

marek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 11 sie 2012, 21:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: marek85 » 28 paź 2014, 18:50

Współczuję, poważnie im więcej czytam na tym forum tym bardziej boje sie odpalać moje audi...

ringel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 09 lis 2013, 11:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: München

Post autor: ringel » 28 paź 2014, 19:44

Z tego co wyczytałem na niemieckich forach, to problem ten dotyczy wszystkich marek, zaczynając od passata 2.0tdi cr po Toureg z 3.0tdi, a także w BMW i Mercedes. Obwiniane jest gówniane paliwo no i "fehler" producenta pomp. Zdarzało się w autach z przebiegiem 50tys km. Także z tym to jest lotto. Szczęście w nieszczęśćiu mają ci co mają auta jeszcze na gwarancji albo ci którym udało się tzw Kulanz czyli ASO pokrywało np 75% kosztów naprawy.

No i jeszcze jeden problem był poruszany. Paliwa zawierają coraz mniej siarki, bo o to walczyli "zieloni" a to jest też powód zacierania się pomp, które już niemałe ciśnienia wytwarzają. Wymiana co 60tys wg ksiązki, gromadząca się woda w filtrze no i mamy efekty.

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 28 paź 2014, 21:41

ringel pisze:Z tego co wyczytałem na niemieckich forach, to problem ten dotyczy wszystkich marek, zaczynając od passata 2.0tdi cr po Toureg z 3.0tdi, a także w BMW i Mercedes. Obwiniane jest gówniane paliwo no i "fehler" producenta pomp. Zdarzało się w autach z przebiegiem 50tys km. Także z tym to jest lotto. Szczęście w nieszczęśćiu mają ci co mają auta jeszcze na gwarancji albo ci którym udało się tzw Kulanz czyli ASO pokrywało np 75% kosztów naprawy.

No i jeszcze jeden problem był poruszany. Paliwa zawierają coraz mniej siarki, bo o to walczyli "zieloni" a to jest też powód zacierania się pomp, które już niemałe ciśnienia wytwarzają. Wymiana co 60tys wg ksiązki, gromadząca się woda w filtrze no i mamy efekty.
Zgadzam się z poprzednikiem. U mnie pompa była wymieniana przy 120 tys i teraz.
Żeby uniknąć to co mnie spotkało zastanawiam się poważnie nad dodawanie niewielkiej ilości oleu 2T Liqui Moly 1052.

Ringel mam prośbę jakbyś coś mógł wyczytać na niemieckich forach o tym środku to byłbym wdzięczny. Na forum toyoty użytkownicy leją ten olej do nowych aut z common rail i dpf i sobie bardzo chwalą, nawet proces wypalania dpf po tym oleju przebiega rzadziej.

W 2.5 tdi lałem mixol ale ten olej się nie nadaje do dpfa - po tym środku auto miało ponad 300 tyś jak sprzedałem i pompa z wtryskami nie ruszana od nowości.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

ringel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 09 lis 2013, 11:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: München

Post autor: ringel » 29 paź 2014, 19:03

A więc tak, to czego się doczytałem na niemieckich forach:
-bardzo polecany, można powiedzieć bezkonkurencyjny jest nie jaki Monzol5C dostępny tylko w DE w 5L bańkach,
- LiquiMoly 1052, ten głównie czyści, i lekko obciąża DPF i długofalowo wpływa na katalizator,
- Addinol MZ406,
Właściwie ważne jest żeby taki oolej ulegał 100% spaleniu bez popiołów, bo można szybko zasyfić DPF
A tu pdf z olejami i opisami, niestety po niemiecku
http://speedy.sh/9RdQf/olej-do-diesel.pdf

Zalecane oleje półsyntetyczne z normami: JASO FD, ISO-L EGC/D, API TC.
Jak pisałem skala jest przeogromna, praktycznie całe DE jeżdżą na 2T
Jest wiele tematów temu poświęcone, jeden na motor-talk.de ma 911str. :shock:

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 29 paź 2014, 20:46

marek85 pisze:Współczuję, poważnie im więcej czytam na tym forum tym bardziej boje sie odpalać moje audi...
W Polsce nie za wiele sie o tym pisze, ale np w USA problem jest duzo bardziej powszechny.

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 29 paź 2014, 20:55

ringel pisze:A więc tak, to czego się doczytałem na niemieckich forach:
-bardzo polecany, można powiedzieć bezkonkurencyjny jest nie jaki Monzol5C dostępny tylko w DE w 5L bańkach,
- LiquiMoly 1052, ten głównie czyści, i lekko obciąża DPF i długofalowo wpływa na katalizator,
- Addinol MZ406,
Właściwie ważne jest żeby taki oolej ulegał 100% spaleniu bez popiołów, bo można szybko zasyfić DPF
A tu pdf z olejami i opisami, niestety po niemiecku
http://speedy.sh/9RdQf/olej-do-diesel.pdf

Zalecane oleje półsyntetyczne z normami: JASO FD, ISO-L EGC/D, API TC.
Jak pisałem skala jest przeogromna, praktycznie całe DE jeżdżą na 2T
Jest wiele tematów temu poświęcone, jeden na motor-talk.de ma 911str. :shock:
A co sądzisz o Ravenol 2t skuter? Sporo osób chwali ten olej.
Głównie zależy mi na ochronie przecizużyciowej, ale żeby przy tym nie zasyfił dpfa.
Nie chcę powtórki z pompą.
Przeglądałem trochę fora niemieckie- informacji jest tam od groma, ale nie znam niemieckiego.
A ty który lejesz :> ??
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

mxzibi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 mar 2012, 14:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mxzibi » 29 paź 2014, 22:30

mam pytanie -
ile mam tego oleju dolewać do ropy bo nigdzie nikt o tym nie wspomina??
miała palic 10l w miescie !!!!!!!

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 30 paź 2014, 09:10

mxzibi pisze:mam pytanie -
ile mam tego oleju dolewać do ropy bo nigdzie nikt o tym nie wspomina??
Proporcja od 1:200 do 1:300.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga