[A6 C6] Najlepszy silnik 2,0tdi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 maja 2010, 16:01
- Lokalizacja: Pleszew
Nie zapominajcie, że BRE/BRF będzie z filtrem cząstek stałych .
Pewnie że im więcej cylindrów pod maską tym lepiej. Ale szukając auta za granicą, ciągle czujemy pręgierz nieposkromionej akcyzy
Nie ważne czy BRx czy BLB, po rozsądnym wirusiku jeździ jak 2.7 w serii paląc ciągle średnio między 6 a 8 litrów.
Wcale nie jest tragicznie.
Tylko broń cię Boże decydować się na multitronica udającego tiptronica :-x
Kiedyś auta tego rozmiaru by osiągnąć poniżej 10 sek do setki, musiały mieć spore benzyny pod maską.
Dziś są to małolitrażowe bociany i "nie jadą".
ehh ta technologia cywilizacyjna :roll:
Pewnie że im więcej cylindrów pod maską tym lepiej. Ale szukając auta za granicą, ciągle czujemy pręgierz nieposkromionej akcyzy
Nie ważne czy BRx czy BLB, po rozsądnym wirusiku jeździ jak 2.7 w serii paląc ciągle średnio między 6 a 8 litrów.
Wcale nie jest tragicznie.
Tylko broń cię Boże decydować się na multitronica udającego tiptronica :-x
Kiedyś auta tego rozmiaru by osiągnąć poniżej 10 sek do setki, musiały mieć spore benzyny pod maską.
Dziś są to małolitrażowe bociany i "nie jadą".
ehh ta technologia cywilizacyjna :roll:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Do 2.0 Ci nie porównam bo nigdy takowym nie jeździłem.agart pisze:Widze z opisu że masz taki motor.Może opiszesz jak się sprawuje ile pali i jakie koszty eksploatacji? Bo ja to mam juz totalny młyn w głowie
Co do 3.0 to jest masa wątków na tym forum. Poszukaj.
Ogólnie jest to bardzo udana konstrukcja.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Pomiajając padające napinacze rozrządu i felerne pompowtryski to chyba tak
Także kupujesz 3.0TDI, później wkładasz jeszcze jakąś 1/4 wartości auta w pozbycie się usterek i jakoś to tam smiga
Ponoć 3.0TDI od 2007 są juz wolne od tych wad ale jeszcze są za świeże żebyśmy wiedzieli jakich wad nabyły tym razem
Także kupujesz 3.0TDI, później wkładasz jeszcze jakąś 1/4 wartości auta w pozbycie się usterek i jakoś to tam smiga
Ponoć 3.0TDI od 2007 są juz wolne od tych wad ale jeszcze są za świeże żebyśmy wiedzieli jakich wad nabyły tym razem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
- wojciech_A6_C6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 14 cze 2009, 13:39
- Lokalizacja: Warszawa
To jak nie jechałeś 2.0 to się nie wypowiadaj. Jeżeli chcesz kupić zajechane 3.0 i zadbane 2.0 to cena będzie podobna, zgadza się. Ja posiadam takowy silniczek. Auto nie jest rakietą, ale daje radę. Jeżeli silnik był dobrze traktowany i serwisowany, to czekają Cię tylko wymiany podzespołów eksploatacyjnych. W BLB uważaj na napinacz pompy oleju.kamilos_69 pisze:Do 2.0 Ci nie porównam bo nigdy takowym nie jeździłem.agart pisze:Widze z opisu że masz taki motor.Może opiszesz jak się sprawuje ile pali i jakie koszty eksploatacji? Bo ja to mam juz totalny młyn w głowie
Co do 3.0 to jest masa wątków na tym forum. Poszukaj.
Ogólnie jest to bardzo udana konstrukcja.
pzdr.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
tak rozrząd podobno nie domagał w BMK...rubio pisze:Kamil nie pisz głupot i nie wprowadzaj ludzi w błąd...poczytaj ten wątek: a6-c6-30tdi-a6-30-tdi-quatro-slychac-la ... t18079.htm
No to jest chyba logiczne że lepiej kupić mniejszy silnik ale zadbany niż większego trupa.wojciech_A6_C6 pisze:To jak nie jechałeś 2.0 to się nie wypowiadaj. Jeżeli chcesz kupić zajechane 3.0 i zadbane 2.0 to cena będzie podobna, zgadza się. Ja posiadam takowy silniczek. Auto nie jest rakietą, ale daje radę. Jeżeli silnik był dobrze traktowany i serwisowany, to czekają Cię tylko wymiany podzespołów eksploatacyjnych. W BLB uważaj na napinacz pompy oleju.kamilos_69 pisze:Do 2.0 Ci nie porównam bo nigdy takowym nie jeździłem.agart pisze:Widze z opisu że masz taki motor.Może opiszesz jak się sprawuje ile pali i jakie koszty eksploatacji? Bo ja to mam juz totalny młyn w głowie
Co do 3.0 to jest masa wątków na tym forum. Poszukaj.
Ogólnie jest to bardzo udana konstrukcja.
pzdr.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 maja 2009, 15:42
- Lokalizacja: Szprotawa/Lubuskie
Ja mam 2,0 tdi BLB i jeżdzę nim 3 lata. Kupiłem go z przebiegiem 36 tys. km. Od tego czasu zrobiłem 85 tys. km z czego statnie 35 tys. auto lekko zawirusowane na 400 Nm i ok.170 KM. Jazda-rewelacja jak na tak mały silnik (na 3 biegu po wciśnięciu pedału w podłogę potrafi na suchej nawierzchni załączyć esp), zużycie paliwa średnio to 6.5 litra cykl mieszany, na trasie 5-6 litrów. Po wirusie o dziwo mimo wzrostu mocy spalanie spadło o ok. 0,3 litra!!! przy 160km/h na tempomacie komputer pokazuje niecałe 5,8-6 litrów/100km (dla porównania przed wirusem było grubo powyżej 6,5litra/100 km. Co do usterek tego motoru to moge wymienić kilka:
-wycierająca się plastikowa zębatka w zaworze egr - oczywiście niewymienna więc wymieniamy cały zawór - w moim przypadku przy przebiegu 90tys km
-koło dwumasowe padło po 70 tys. km, wymieniłem wówczas całe sprzęgło na nowe LUKa ściągnięte oczywiście z Niemiec bo u nas w Polsce nie było dostepne (dwa lata temu) koszt ok 2500zł za części
-co do pompowtrysków to odpukać nic złego się nie dzieje - używam tylko castrola edge 5w/30 i wymiana co 15-20 tys km w zależności od jazdy (Polska- Niemcy)
i teraz najważniejsze: przy wymianie sprzęgła korzystając z okazji postanowiłem przyjrzeć sie bliżej zabierakowi pompy oleju i zębatce. i powiem szczerze, że śladów zurzycia nie było praktycznie żadnych - brzegi imbusika kanciaste, żadnych zaokrągleń, zębatka jak nowa zarówno zęby, jak i gniazdo.
Takie sa moje spostrzeżenia odnośnie 2,0 tdi BLB. I na koniec dla mnie osobiście największa wada tego silnika - jego praca bardziej przypomina ursusa C-360 aniżeli nowoczesnego diesla!!!
-wycierająca się plastikowa zębatka w zaworze egr - oczywiście niewymienna więc wymieniamy cały zawór - w moim przypadku przy przebiegu 90tys km
-koło dwumasowe padło po 70 tys. km, wymieniłem wówczas całe sprzęgło na nowe LUKa ściągnięte oczywiście z Niemiec bo u nas w Polsce nie było dostepne (dwa lata temu) koszt ok 2500zł za części
-co do pompowtrysków to odpukać nic złego się nie dzieje - używam tylko castrola edge 5w/30 i wymiana co 15-20 tys km w zależności od jazdy (Polska- Niemcy)
i teraz najważniejsze: przy wymianie sprzęgła korzystając z okazji postanowiłem przyjrzeć sie bliżej zabierakowi pompy oleju i zębatce. i powiem szczerze, że śladów zurzycia nie było praktycznie żadnych - brzegi imbusika kanciaste, żadnych zaokrągleń, zębatka jak nowa zarówno zęby, jak i gniazdo.
Takie sa moje spostrzeżenia odnośnie 2,0 tdi BLB. I na koniec dla mnie osobiście największa wada tego silnika - jego praca bardziej przypomina ursusa C-360 aniżeli nowoczesnego diesla!!!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga