Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6c6 2.0tdi] imbusik

Silniki wysokoprężne
3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 24 lis 2010, 13:07

Piero, Powiedz coś więcej na temat tego zaślepienia EGRa? co to daje po co się to robi i parę słów na temat kompresora z klimy? gdzie to znaleźć, jak sprawdzić zużycie? :P

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 24 lis 2010, 23:52

Odnośnie EGRa - informacji na jego temat jest mnóstwo na forum A4. Każdy ma swoje zdanie: jedni wolą wydać 500zł i kupić nowy - jest to rozwiązanie najlepsze. Inni wywalają całkiem, inni zaślepiają... Szczegóły wraz ze zdjęciami znajdziesz np. TUTAJ

Odnośnie kompresora klimy - to gdzie się znajduje zaznaczam na zdjęciu (pacjent: A4 podczas usuwania wad fabrycznych):

Obrazek

Jeżeli poruszasz tym wewnętrznym kołem na boki i jest luz - tzn. że gumki w środku są wyrobione/zmielone i nadają się do wymiany. Można spróbować też zdiagnozować to bez rozkręcania auta. Uruchom silnik. Wyłącza radio i wszystko inne. Słuchaj silnika. Włącz klime, wyłącz klime. Jeżeli w którymś położeniu silnik zacznie głośniej pracować (najczęściej przy włączonej klimie) - tzn. że gumki (+ być może łożysko) do wymiany.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 25 lis 2010, 01:11

dzięki za informacje, jutro postaram się zajrzeć do swojej niuni.

SZOPEN74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 27 lip 2009, 14:38
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: SZOPEN74 » 02 gru 2010, 15:05

Czytam temat i normalnie zaczynam się bać co może stać się z moją niunią. Normalnie jestem w szoku jak Audi mogło wypuścić na rynek taki bubel.

Aktualnie nie mam żadnych problemów, profilaktyka jednak nie zaszkodzi. Mam silnik BRF i przebieg 170K km. Podobno to jest to samo co BRE. W mojej maszynie wystarczy wymiana samego zbieraka czy muszę się powoli szykować do przerobienia całego napędu pompy?
SZOPEN

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 02 gru 2010, 16:27

SZOPEN74 pisze:W mojej maszynie wystarczy wymiana samego zbieraka czy muszę się powoli szykować do przerobienia całego napędu pompy?
To zależy ile chcesz wydać teraz a ile później? :-)

Awatar użytkownika
Zygi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 368
Rejestracja: 26 gru 2008, 23:01
Imię: Zbigniew
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Stolica WLKP / UK
Kontakt:

Post autor: Zygi » 02 gru 2010, 20:39

Jakim innym silnikiem mozna zastąpic silnik BLB, czytałem ze jeden z najlepszych to BKD, a moze sa inne ?

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 03 gru 2010, 00:16

Zygi - musi to być silnik 16 zaworowy, bez wałków wyrównoważających i zabieraka... najpopularniejszy jest właśnie BKD. Są też inne silniki ale BKD jest najbardziej popularny. Należy unikać wynalazków takich jak BMM, BMN - są to niezłe silniki (rozwiercone 1.9 TDI) ale 8V i nie podejdą.
Szukaj BKD z REALNYM przebiegiem na rozsądnym poziomie, a będziesz zadowolony.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

Awatar użytkownika
ceemack
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 187
Rejestracja: 26 sie 2008, 05:50
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: ceemack » 05 gru 2010, 19:23

Piero pisze:Zygi - musi to być silnik 16 zaworowy, bez wałków wyrównoważających i zabieraka... najpopularniejszy jest właśnie BKD. Są też inne silniki ale BKD jest najbardziej popularny. Należy unikać wynalazków takich jak BMM, BMN - są to niezłe silniki (rozwiercone 1.9 TDI) ale 8V i nie podejdą.
Szukaj BKD z REALNYM przebiegiem na rozsądnym poziomie, a będziesz zadowolony.

a czy w BKD przypadkiem nie powstawały mikropeknięcia w głowicach ??bo swego czasu dużo czytalem o tego typu silnikach mając na celu zakup vw tourana
AUDI RULES

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 05 gru 2010, 21:57

Nalezy szukać BKD koniecznie od 2007r. - te głowice były już poprawione (zapomniałem o tym napisać sorki :mrgreen: ). Dzięki za czujność ceemack!
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 15 gru 2010, 00:30

Chcę dorzucić swoje 3 grosze do tego tematu bo w ostatni piątek opanowałem w końcu ten nieszczęsny imbusik. Autko miało 240 tyś silnik BRE więc rozrząd tez robiłem za jednym zamachem. Chce obalić pewną mitologie która powstał w tym temacie odnośnie silnika BRE który to posiada (podkreślam Posiada) wałki wyrównoważające. Wymieniłem imbusik z literką E na końcu oraz cały wałek który nabyłem od chłopaków z Rumi. Silnik posiadał zabierak orginalny i nigdy nie wymieniany o literce A z dziurą w środku. Jak widać 240tyś bez zaglądania do środka wytrzymało(może szczęście może nie) ale mówię wam ,że prawie się okręcił w wałku wyrównoważającym tak był wyrobiony mało tego nie mogłem go wyjąć bo był w środku zakleszczony. Zobaczymy jak długo pochodzi ale ja osobiście każdemu poleciłbym cały nowy środek za 4 tyś a dlatego ,że wałki przy moim przebiegu były mocno zużyte na ułożyskowaniu więc łoże powinno być nowe (mam na myśli obudowę) oraz 2 wałki no i do kompletu pompa olejowa. Tak czy siak za rok to rozbiorę na nowo i zapodam wszystkie bebechy na nowe. Co do reszty motoru to podziw bo suchy wszędzie. We wężach od intercoolera prawie sucho ,do reszty podzespołów jak na ten przebieg nie ma się co czepiać. Prawda jest taka ,że BRE nie jest taki zły (brak nieszczęsnych łańcuchów) i każdy kto ma przebieg 200 tyś musi tam zerknąć albo zatrze motor. Osobiście uważam ,że zakup całego kompletu w serwisie audi to jest najlepsze wyjście na kolejne 200 tyś. Nie każdy musi się zgodzić z moją opinią ale klejenie takiego autka(wymiana tylko zabieraka) to robota dorazna lub tylko na handel. <ok>
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! :)

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 15 gru 2010, 00:48

Zgadzam się z tym, że BRE ma wałki wyrównoważające, tyle, że z napędem przez koła zębate.

Wymiana całości w ASO jest rozwiązaniem skutecznym, ale drogim. Zamiast wymieniać całość albo "łatać" wałki - lepiej się ich pozbyć raz na zawsze i nidgy nie wracać do tematu. Rozwiązanie 3x tańsze niż zakup zestawu naprawczego z ASO, a jeszcze bardziej skuteczne.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

Awatar użytkownika
Modrzej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 18 lut 2010, 21:07
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: londyn

Post autor: Modrzej » 15 gru 2010, 22:33

ostatnio slyszalem ze to jest wina jakiegos sprzegielka przy pompie ale niewiem ile w tym prawdy bo nawet niewiem o jakie sprzegielko chodzi

jaskol1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 02 paź 2008, 22:22
Lokalizacja: Marston Moretaine

Post autor: jaskol1 » 17 gru 2010, 22:12

Modrzej pisze:ostatnio slyszalem ze to jest wina jakiegos sprzegielka przy pompie ale niewiem ile w tym prawdy bo nawet niewiem o jakie sprzegielko chodzi
jestem świeżo po wymianie ( dziś odebrałem auto) i faktycznie zębatka na wale korbowym jest ze sprzęgiełkiem w moim przypadku zębatka była w dobrym stanie tylko te gniazdo w które wchodzi imbusik się wyrobiło i było za pózno naz samą wymianę imbusika :cry:
VODKA- connecting people

roberttom83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 16 sie 2009, 16:53
Lokalizacja: london

Post autor: roberttom83 » 10 sty 2011, 22:14

jaki przebieg masz ??????

jaskol1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 02 paź 2008, 22:22
Lokalizacja: Marston Moretaine

Post autor: jaskol1 » 10 sty 2011, 23:56

106000 mil jakieś 170000 km
VODKA- connecting people

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga