[a6c6 2.0tdi] imbusik
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Odnośnie EGRa - informacji na jego temat jest mnóstwo na forum A4. Każdy ma swoje zdanie: jedni wolą wydać 500zł i kupić nowy - jest to rozwiązanie najlepsze. Inni wywalają całkiem, inni zaślepiają... Szczegóły wraz ze zdjęciami znajdziesz np. TUTAJ
Odnośnie kompresora klimy - to gdzie się znajduje zaznaczam na zdjęciu (pacjent: A4 podczas usuwania wad fabrycznych):
Jeżeli poruszasz tym wewnętrznym kołem na boki i jest luz - tzn. że gumki w środku są wyrobione/zmielone i nadają się do wymiany. Można spróbować też zdiagnozować to bez rozkręcania auta. Uruchom silnik. Wyłącza radio i wszystko inne. Słuchaj silnika. Włącz klime, wyłącz klime. Jeżeli w którymś położeniu silnik zacznie głośniej pracować (najczęściej przy włączonej klimie) - tzn. że gumki (+ być może łożysko) do wymiany.
Odnośnie kompresora klimy - to gdzie się znajduje zaznaczam na zdjęciu (pacjent: A4 podczas usuwania wad fabrycznych):
Jeżeli poruszasz tym wewnętrznym kołem na boki i jest luz - tzn. że gumki w środku są wyrobione/zmielone i nadają się do wymiany. Można spróbować też zdiagnozować to bez rozkręcania auta. Uruchom silnik. Wyłącza radio i wszystko inne. Słuchaj silnika. Włącz klime, wyłącz klime. Jeżeli w którymś położeniu silnik zacznie głośniej pracować (najczęściej przy włączonej klimie) - tzn. że gumki (+ być może łożysko) do wymiany.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Czytam temat i normalnie zaczynam się bać co może stać się z moją niunią. Normalnie jestem w szoku jak Audi mogło wypuścić na rynek taki bubel.
Aktualnie nie mam żadnych problemów, profilaktyka jednak nie zaszkodzi. Mam silnik BRF i przebieg 170K km. Podobno to jest to samo co BRE. W mojej maszynie wystarczy wymiana samego zbieraka czy muszę się powoli szykować do przerobienia całego napędu pompy?
Aktualnie nie mam żadnych problemów, profilaktyka jednak nie zaszkodzi. Mam silnik BRF i przebieg 170K km. Podobno to jest to samo co BRE. W mojej maszynie wystarczy wymiana samego zbieraka czy muszę się powoli szykować do przerobienia całego napędu pompy?
SZOPEN
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Zygi - musi to być silnik 16 zaworowy, bez wałków wyrównoważających i zabieraka... najpopularniejszy jest właśnie BKD. Są też inne silniki ale BKD jest najbardziej popularny. Należy unikać wynalazków takich jak BMM, BMN - są to niezłe silniki (rozwiercone 1.9 TDI) ale 8V i nie podejdą.
Szukaj BKD z REALNYM przebiegiem na rozsądnym poziomie, a będziesz zadowolony.
Szukaj BKD z REALNYM przebiegiem na rozsądnym poziomie, a będziesz zadowolony.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Piero pisze:Zygi - musi to być silnik 16 zaworowy, bez wałków wyrównoważających i zabieraka... najpopularniejszy jest właśnie BKD. Są też inne silniki ale BKD jest najbardziej popularny. Należy unikać wynalazków takich jak BMM, BMN - są to niezłe silniki (rozwiercone 1.9 TDI) ale 8V i nie podejdą.
Szukaj BKD z REALNYM przebiegiem na rozsądnym poziomie, a będziesz zadowolony.
a czy w BKD przypadkiem nie powstawały mikropeknięcia w głowicach ??bo swego czasu dużo czytalem o tego typu silnikach mając na celu zakup vw tourana
AUDI RULES
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Nalezy szukać BKD koniecznie od 2007r. - te głowice były już poprawione (zapomniałem o tym napisać sorki :mrgreen: ). Dzięki za czujność ceemack!
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK
Chcę dorzucić swoje 3 grosze do tego tematu bo w ostatni piątek opanowałem w końcu ten nieszczęsny imbusik. Autko miało 240 tyś silnik BRE więc rozrząd tez robiłem za jednym zamachem. Chce obalić pewną mitologie która powstał w tym temacie odnośnie silnika BRE który to posiada (podkreślam Posiada) wałki wyrównoważające. Wymieniłem imbusik z literką E na końcu oraz cały wałek który nabyłem od chłopaków z Rumi. Silnik posiadał zabierak orginalny i nigdy nie wymieniany o literce A z dziurą w środku. Jak widać 240tyś bez zaglądania do środka wytrzymało(może szczęście może nie) ale mówię wam ,że prawie się okręcił w wałku wyrównoważającym tak był wyrobiony mało tego nie mogłem go wyjąć bo był w środku zakleszczony. Zobaczymy jak długo pochodzi ale ja osobiście każdemu poleciłbym cały nowy środek za 4 tyś a dlatego ,że wałki przy moim przebiegu były mocno zużyte na ułożyskowaniu więc łoże powinno być nowe (mam na myśli obudowę) oraz 2 wałki no i do kompletu pompa olejowa. Tak czy siak za rok to rozbiorę na nowo i zapodam wszystkie bebechy na nowe. Co do reszty motoru to podziw bo suchy wszędzie. We wężach od intercoolera prawie sucho ,do reszty podzespołów jak na ten przebieg nie ma się co czepiać. Prawda jest taka ,że BRE nie jest taki zły (brak nieszczęsnych łańcuchów) i każdy kto ma przebieg 200 tyś musi tam zerknąć albo zatrze motor. Osobiście uważam ,że zakup całego kompletu w serwisie audi to jest najlepsze wyjście na kolejne 200 tyś. Nie każdy musi się zgodzić z moją opinią ale klejenie takiego autka(wymiana tylko zabieraka) to robota dorazna lub tylko na handel.
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL !
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Zgadzam się z tym, że BRE ma wałki wyrównoważające, tyle, że z napędem przez koła zębate.
Wymiana całości w ASO jest rozwiązaniem skutecznym, ale drogim. Zamiast wymieniać całość albo "łatać" wałki - lepiej się ich pozbyć raz na zawsze i nidgy nie wracać do tematu. Rozwiązanie 3x tańsze niż zakup zestawu naprawczego z ASO, a jeszcze bardziej skuteczne.
Wymiana całości w ASO jest rozwiązaniem skutecznym, ale drogim. Zamiast wymieniać całość albo "łatać" wałki - lepiej się ich pozbyć raz na zawsze i nidgy nie wracać do tematu. Rozwiązanie 3x tańsze niż zakup zestawu naprawczego z ASO, a jeszcze bardziej skuteczne.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 124
- Rejestracja: 02 paź 2008, 22:22
- Lokalizacja: Marston Moretaine
jestem świeżo po wymianie ( dziś odebrałem auto) i faktycznie zębatka na wale korbowym jest ze sprzęgiełkiem w moim przypadku zębatka była w dobrym stanie tylko te gniazdo w które wchodzi imbusik się wyrobiło i było za pózno naz samą wymianę imbusikaModrzej pisze:ostatnio slyszalem ze to jest wina jakiegos sprzegielka przy pompie ale niewiem ile w tym prawdy bo nawet niewiem o jakie sprzegielko chodzi
VODKA- connecting people
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 16 sie 2009, 16:53
- Lokalizacja: london
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga