Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Praulinka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
Lokalizacja: Wrocław okolice

Post autor: Praulinka » 18 lis 2009, 22:13

arekjask pisze:Zastanawia mnie, czy należałoby go wymienić "dla pewności", czy poczekać np. do planowej wymiany rozrządu?
Jako, że mam ten silnik, to zapytam, czy istnieje wogóle coś takego jak planowa wymiana tego łańcucha? Czy całego rozrządu? Po jakim przebiegu? Gdzie to jest określone? Bo przejrzałem cała książkę serwisową i nic.

Znalazłem za to wymianę oleju w multitronic'u, DSG, ciekawe czemu w tiptronicu nie?
Ostatnio zmieniony 18 lis 2009, 22:17 przez Praulinka, łącznie zmieniany 1 raz.
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom :)
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach

Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach

sawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 546
Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
Imię: Krzysztof
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sawik » 18 lis 2009, 22:14

Piotruś już raz mówiłem - jesteś wielki! No to powtórzę - jesteś wielki! <ok>

Awatar użytkownika
Praulinka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
Lokalizacja: Wrocław okolice

Post autor: Praulinka » 18 lis 2009, 22:30

alukard pisze:
Praulinka pisze:Tak jak pisałem, wymieniony dziś w ASO prawy napinacz, rzęmpolenie ustapiło.

Koszty:
1 057109218K napinacz
2 059109092A uszczelka
3 N91077901 pierścień usczelniający
4 N10156205 śruba
5 N91052201 śruba
6 N91077901 pierścień uszczelniający
7 D176501A1 środek uszczelniający
Wartość części brutto 734,60
Wymiana 857,66
Razem 1592,26

Zobaczymy co będzie dalej :)
dali na to jakas gwarancje czy cos w tym stylu ??
Pytanie szczerze uważam za retoryczne, chociażby z uwagi na prawo obowiązujące w tym krau i nie tylko. Usługa wykonana w autoryzowanym serwisie, faktura VAT, dla mnie wszystko jasne.
Poza tym, najważniejszym, oczywiście otrzymałem informację w ASO, że dają 2 lata gwarancji.
Głównym powodem, dla któego zrobiłem w ASO a nie u swojego mechanika, była właśnie kwestia, a co się zdarzy, gdy wyjadę za bramę i coś mi strzeli w silniku i pogrzeb....

Natomiast nie jestem kosmitą, i wiem, że:
- po pierwsze cokolwiek trzebaby im najpierw udowodnić
- gwarancja gwarancją, ale jak mi strzeli główny łańcuch to pewnie gwarancję na górny mogę sobie ... :)
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom :)
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach

Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 19 lis 2009, 11:51

sawik pisze:Piotruś już raz mówiłem - jesteś wielki! No to powtórzę - jesteś wielki! <ok>
Sawik, jak możesz! To się pisze wielkimi literami! Piotrze, JESTEÂŚ WILEKI! ;-)
Piotruś pisze:Praulinka - napęd łańcuchowy jest określany jako "life-time" ... czyli na zawsze bezobsługowy ... <rotfl> :mrgreen: .
Kiedy po raz pierwszy to usłyszałem - chcieli mnie wyprosić ze spotkania/szkolenia - za ironiczny, paniczny atak śmiechu ... ;-) .
Piotrze, oni mają na myśli "czas życia" samochodu na Zachodzie. Po kilku latach (po przebiegu 300 - 400 kkm) samochód trafia już na wschód, więc znika z ich pola widzenia - umiera. A co się później z nim dzieje, to już nie ich problem :-). Nie jestem mechanikiem, ale też wybuchłbym pustym śmiechem...
Kiedyś Toyota robiła silniki "life-time". Po określonym przebiegu cały silnik należało wymienić na nowy.
Piotruś pisze:Sorry ale kiedyś moim jedynym zmartwieniem było prawidłowe dobranie dysz w gaźniku - koniecznie tak żeby rurę wypalało na biało (jako dowód kunsztu mechanika ;-) ...). ÂŁza normalnie się w oku kręci, ku...a ... <ok>
Moim największym sukcesem było ustawienie przerywacza w maluchu kolegi za pomocą kabelka z żarówką i bateryjką - kolega rozregulował sobie przerywacz i nie mógł zapalić. Sam miałem kaszlaka, więc wiedziałem co i jak. A jedyną częścią elektroniczną w kaszlaku było radio :-D .

Masz rację, łza się w oku kręci...
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

mazur pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 26 paź 2009, 21:07
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazury

Post autor: mazur pl » 19 lis 2009, 14:24

Wymienili mi w sobote lewy napinacz i cisza :mrgreen: zobaczymy na jak dlugo bo 2 lata temu wymieniali mi prawy i do tej pory spokoj jak myslicie ile wytrzymaja te dolne mam przejechane 105tys orginalny przebieg.

mazur pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 26 paź 2009, 21:07
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazury

Post autor: mazur pl » 19 lis 2009, 18:59

Dlaczego rekord sa ludzie co ich A6 maja przebieg 240tys bez wymiany napinaczy.
A pozatym bede dobrej mysli poczekamy zobaczymy <ok>

Kaz0r
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 08 mar 2009, 21:28
Lokalizacja: Ostrów Wlkp/Wrocław

Post autor: Kaz0r » 21 lis 2009, 09:20

Tak trochę odbiegając. W innym wątku dotyczącym świec żarowych kolega ma problem z odpalaniem. Ja ten sam problem miałem kilka razy na kilkaset odpalań , jednak trudno go przeoczyć. Wygląda to tak , że auto zaczyna odpalać ,po sekundzie przestaje , gasną liczniki, słychać dosyć głośne tyknięcie (spod maski) i dalej "kręci" juz bez przeszkód i odpala "bez problemu". Zapłon w takim wypadku jest może dluższy o sekundę , jednak niepokojący. W temacie dotyczącym świeć Piotruś wspomniał o możliwosci przeskoczenia rozrządu przy wymianie napinaczy. Sam ich nie mialem wymienianych i raz na parę odpalań potrafią zagrzechotać (domyslam się,że będzie się to nasilało).
Nie tyle chodzi mi o odpowiedź na temat mojego problemu (będzie sledził wątek kolegi z tym problemem) , ale bardziej o ew. oznaki/skutki przeskoczenia rozrządu. Domyślam się , że jak juz by przeskoczył to mogę dzwonić po lawetę/wieszać się na poboczu, jednak czysto hipotetycznie - czy może przeskoczyć o tak mały zakres ,żeby nie kończyło się skutkiem wiadomym. Jakie byłyby/mogłyby być tego alarmujące objawy?

mazur pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 26 paź 2009, 21:07
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazury

Post autor: mazur pl » 21 lis 2009, 18:48

Ja slyszalem tylko jak kolesiowi przeskoczyl rorzad ale tylko o jeden zomb mial wielkie szczescie i nie doszlo do kolizji tlokow z zaworami tylko niechcial wogole palic wymienil napinacz i lata dalej.
A wracajac do napinacza prawy podobno jest poprawiony w sobote wymienialem lewy i porownywalismy numery na nim byly takie same jak na starym takze nic z lewym nie zrobili chyba <beczy>

luke_t
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 29 lis 2009, 14:27
Lokalizacja: Elk, Elblag

Post autor: luke_t » 29 lis 2009, 15:34

Czy ktos wie jakie modele silnika 3.0tdi mialy wadliwy napinacz?

sawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 546
Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
Imię: Krzysztof
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sawik » 29 lis 2009, 18:18

No i jak zwykle mądrego to i dobrze posłuchać:
- nastawić sie mentalnie na jednorazową większą inwestycję bezpośrednio po zakupie i potem do końca eksploatacji cieszyć się wyśmienitą jazdą :-)
- dozbierać kasy i kupić minimum RM-2007, a najlepiej jeszcze RM-2009 ...
jak zwykle Piotruś ma racje! No i na każdym kroku jest ta "kaska, kaska, kaska" i weź tu człowieku bez niej żyj! Posłuchaj luke_t też w przyszłym roku mam zamiar kupić 3.0 TDI <quattro> - jednakże po przeczytaniu postów na tym forum odnośnie tego silnika, mam dylemat, czy kupować około rocznika 2005 i od razu nastawić się na wymianę napinaczy itd. czy dozbierać i kupić coś młodszego w granicach 2007 - ja mam dylemat, ale ty zrobisz jak uważasz! Pozdrawiam!

luke_t
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 29 lis 2009, 14:27
Lokalizacja: Elk, Elblag

Post autor: luke_t » 29 lis 2009, 23:07

Wielkie dzieki :) Jutro zadzwonie do mechanika i zapytam ile by chcciel za wymiane. Jezeli cena bedzie przzwoita to we wtorek pojade po samochod.
Wracajac do napinacz. Oczywiscie nie jest chyba tak, ze nagle mi zacznie sie psuc, prawda?
I tu prosze o porade :) Jak mozna sprawdzic czy napinacz sie konczy, mozna posluchac w jakis sposob? np. na zimnym silniku?

sawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 546
Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
Imię: Krzysztof
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sawik » 29 lis 2009, 23:12

Dokładnie tak jak piszesz - na zimnym silniku będzie Ci "rzęził" dosłownie przez moment! Jeśli nie "rzęził" no to tylko brać i nim śmigać! <ok>

Awatar użytkownika
Praulinka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
Lokalizacja: Wrocław okolice

Post autor: Praulinka » 29 lis 2009, 23:49

sawik pisze:Dokładnie tak jak piszesz - na zimnym silniku będzie Ci "rzęził" dosłownie przez moment! Jeśli nie "rzęził" no to tylko brać i nim śmigać! <ok>
Mi rzęził po zapaleniu 2 sekundy, wymieniłem prawy napinacz górny ( w ASO 1800zł, poza 1000zł) i jest spokój.
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom :)
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach

Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 30 lis 2009, 11:39

Piotruś pisze:- nastawić sie mentalnie na jednorazową większą inwestycję bezpośrednio po zakupie i potem do końca eksploatacji cieszyć się wyśmienitą jazdą :-)
Czy przez tą "inwestycję" masz na myśli wymianę górnych napinaczy, czy dolnego (-ych? Nie pamiętam, ile tego tam jest na dole) też?
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 01 gru 2009, 11:37

Piotruś pisze:A jak myślisz (...)
Mam bardzo kudłate myśli 8-) .

Zadałem to pytanie trochę prowokując twoją wypowiedź (ale nie było to złośliwe). ÂŚledzę ten temat i kilka podobnych o "problemie napinaczy" i widzę, że większość osób skłania się do wymiany górnych napinaczy - tych, które słychać. Czym grozi awaria dolnego - ty wiesz, a ja potrafię sobie wyobrazić ;-).

Dobrze, że wypowiedziałeś się wprost o tym, co należałoby wymienić w silniku. Dla wielu osób to prostszy przekaz niż dywagacje na temat technicznych aspektów budowy silnika (ja lubię wiedzieć, co mam pod maską, ale inni chcą tylko wygodnie dojechać "z punktu A do punktu B").

Mam nadzieję, że nasza dyskusja przyda się wszystkim, którzy planują zakup aut z tymi silnikami z tych roczników i tym, którzy już je mają.

Ja sam zamierzałem kupić taki silnik (3.0TDI Avant z 2005r), ale zabrakło trochę kasy. Teraz widzę, że musiałbym przygotować worek talarów na "pakiet startowy", żeby jeździć bez stresu, że coś się może stać.

I znowu mam następne pytanie: wiemy już, że napinacze wymienia się na nowsze - poprawione. A co z padającymi wtryskami? Czy też są już wtryski nowszej generacji, czy to po prostu wymiana na sprawne, a problem powróci za kolejne 200 - 300 kkm?
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga