Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd

Silniki wysokoprężne
igorw

Post autor: igorw » 25 kwie 2014, 23:17

jaren30 pisze:jak to sie rozkłada w czasie
Losowo. No ogólnie im większy przebieg tym teoretycznie większe prawdopodobieństwo, ale...
jaren30 pisze:przy jakim przebiegu zaczyna dawać znać o sobie ten rozrząd, czy to nie ma znaczenia czyli jak sie ma szczęście to przy 400tys a jak nie to przy 150 jest jakaś reguła?
Losowo, ale mój było słychać przy 123 tys km. Teraz 166 tys km i wciąż grzechocze.

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 26 kwie 2014, 07:52

Moją kupowałem miała 231 tyś...i ja tam nic nie słyszę...może wymienione w co wątpię...Tak jak pisze kolega KL4K50N..nie ma co się tym napędzać...bo będziesz jeździł z sercem na ramieniu non stop...na pewno nie zacznie rzęzić dzisiaj a jutro się rozrząd wysypie...

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 26 kwie 2014, 09:24

witam 3.0tdi 2.7tdi 2.4benzyna itd. wszystkie auta maja łańcuchy zgrzytanie zaczyna się srenio 150 - 160 tys przeb. Po prostu te auta tak mają nie wymieniamy łańcuchów do przebiegu 300- 320tys zalecane jest wymiana potem każdy jeździ na wsłasną odpowiedzialność do 280tys wymieniamy pasek na pompie bo one się koczą i tyle wszystko zależy od zgrzytania stan użytkowania auta serwis na czas itd. jeżeli chodzi o branie oleju w silniku przy dużych przebiegach gdzies ten olej ucieka miska nie szczelna lekkie wycieki przy turbinie to normalne ,ale jak w ciągu miesiąca dolewamy litr no to jest problem

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 26 kwie 2014, 09:39

Mysle ze za jakies 2 lata ceny powinny spasc ...

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 26 kwie 2014, 09:43

123Marcin123 pisze:witam 3.0tdi 2.7tdi 2.4benzyna itd. wszystkie auta maja łańcuchy zgrzytanie zaczyna się srenio 150 - 160 tys przeb. Po prostu te auta tak mają nie wymieniamy łańcuchów do przebiegu 300- 320tys zalecane jest wymiana potem każdy jeździ na wsłasną odpowiedzialność do 280tys wymieniamy pasek na pompie bo one się koczą i tyle wszystko zależy od zgrzytania stan użytkowania auta serwis na czas itd. jeżeli chodzi o branie oleju w silniku przy dużych przebiegach gdzies ten olej ucieka miska nie szczelna lekkie wycieki przy turbinie to normalne ,ale jak w ciągu miesiąca dolewamy litr no to jest problem
Masz racje...Było by lepiej i nie było by takiej paniki gdyby rozrząd był w normalnym miejscu :) a nie z tyłu silnika :)

[ Dodano: 2014-04-26, 09:43 ]
Deniro pisze:Mysle ze za jakies 2 lata ceny powinny spasc ...
Ceny całego rozrządu w porównaniu z silnikami R6 wcale nie są takie dużo najbardziej upierdliwa jest sama wymiana...

jaren30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 24 kwie 2014, 21:03
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: jaren30 » 26 kwie 2014, 09:55

Wszystko celowo zostało zaprojektowane tak a nie inaczej , serwis serwis i jeszcze raz serwis <cwaniak>

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 26 kwie 2014, 09:57

jaren30 pisze:Wszystko celowo zostało zaprojektowane tak a nie inaczej , serwis serwis i jeszcze raz serwis <cwaniak>
Teoretycznie dla uzyskania większej ilości miejsca...A praktycznie to wiadomo..

jaren30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 24 kwie 2014, 21:03
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: jaren30 » 26 kwie 2014, 10:05

Chce zapytać , prosze o krótkie odpowiedzi , załóżmy ze odzywa mi sie rozrzad grzechocze jak wy to mówicie , teraz jaka diagnoza z waszych doświadczeń , mamy 3 opcje:
Ad1. wymieniamy kompletny rozrzad łącznie z wszystkimi łańcuchami napinaczami , silnik w dół.
Ad2 .Wymieniamy tam gdzie grzechocze , ewentualnie dwa górne bez wyciągania motoru
Ad2. Ńie wymieniamy , czekamy do ostatniej chwili czyli brzęczenie 10-15 sek na zimnym -ciepłym.

I teraz tak jakie koszta przy kompletnym rozrzedzie w opcji z wyciaganiem silnika , jakie koszta przy optymistycznej powiedzmy opcji bez wyciągania silnika, z góry przepraszam za dręczenie pytaniami , ale wiem ze macie te samochody i może na ich temat wiecej powiedzieć , co wiecej wiecie wiecej o ich naprawie i serwisie .
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez jaren30, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 26 kwie 2014, 10:14

jaren30 pisze:Chce zapytać , prosze o krótkie odpowiedzi , załóżmy ze odzywa mi sie rozrzad grzechocze jak wy to mówicie , teraz jaka diagnoza z waszych doświadczeń , mamy 3 opcje:
Ad1. wymieniamy kompletny rozrzad łącznie z wszystkimi łańcuchami napinaczami , silnik w dół.
Ad2 .Wymieniamy tam gdzie grzechocze , ewentualnie dwa górne bez wyciągania motoru
Ad2. Ńie wymieniamy , czekamy do ostatniej chwili czyli brzęczenie 10-15 sek na zimnym -ciepłym.

I teraz tak jakie koszta przy kompletnym rozrzedzie w opcji z wyciaganiem silnika , jakie koszta przy optymistycznej powiedzmy opcji bez wyciągania silnika, z góry przepraszam za dręczenie pytaniami , ale wiem ze macie te samochody i może na ich temat wiecej powiedzieć , co wiecej wiecie wiecej o ich naprawie i serwisie .
Ja akurat mam krótko :) Ale wiem że kompletny rozrząd,mowa o częściach to koszt w granicach 2.5 tyś...plus robocizna..byli tacy co wymieniali napinacze najpierw jeden...po chwili drugi...moje zdanie jest takie jak się za to brać to komplet do wymiany...Ja osobiścię będę jeździł aż nie uznam że czas na niego...a jak się spóźnię,wtedy będę myślał :>

Pytaj..po to to forum jest chyba ale masa odpowiedzi już padło...
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Robert74, łącznie zmieniany 1 raz.

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 26 kwie 2014, 10:24

jaren30 pisze:Chce zapytać , prosze o krótkie odpowiedzi , załóżmy ze odzywa mi sie rozrzad grzechocze jak wy to mówicie , teraz jaka diagnoza z waszych doświadczeń , mamy 3 opcje:
Ad1. wymieniamy kompletny rozrzad łącznie z wszystkimi łańcuchami napinaczami , silnik w dół.
Ad2 .Wymieniamy tam gdzie grzechocze , ewentualnie dwa górne bez wyciągania motoru
Ad2. Ńie wymieniamy , czekamy do ostatniej chwili czyli brzęczenie 10-15 sek na zimnym -ciepłym.

I teraz tak jakie koszta przy kompletnym rozrzedzie w opcji z wyciaganiem silnika , jakie koszta przy optymistycznej powiedzmy opcji bez wyciągania silnika, z góry przepraszam za dręczenie pytaniami , ale wiem ze macie te samochody i może na ich temat wiecej powiedzieć , co wiecej wiecie wiecej o ich naprawie i serwisie .
Wystarczyloby przeczytac ten temat strona po stronie!
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez kamil666, łącznie zmieniany 1 raz.

nugat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 08 kwie 2014, 05:25
Lokalizacja: warszawa

Post autor: nugat » 26 kwie 2014, 10:38

Dokladnie wystarczy poszukac na forum. Skoro 2tysie trzeba dac za wymiane przez zrzucenie skrzyni to lepiej kupic kompletny rozrząd

jaren30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 24 kwie 2014, 21:03
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: jaren30 » 26 kwie 2014, 14:22

rozumiem, już wszystko wiem doczytalem post do końca na spokojnie, oto moje wnioski : zaczynamy,jak sie cos odezwie niepokojącego przy odpaleniu nie panikować jeździć , obserwować co sie bedzie działo dalej , jeśli te gzechotanie bedzie narastać i objawy bedą sie nasilać teraz najważniejsze to WYMIENIAMY cały komplet , cały komplet napinacze i łańcuchy itd czyli wszystkie graty na nowe już poprawione i po temacie.A czy to bedą febi czy ori aso , bo podobno febi tez ma poprawione i o wiele tańsze , tu decyzja należy do nas. O to moje wnioski jakie wycignalem z tego postu, tyle. panowie auto ma. 240 tys przebiegu jest to oczywiście silnik 2.4 bdw , ładnie cicho pracuje nie słychać nic niepokojącego silńik suchy , tu sie pisze ze rozrzad sie odzywa średnio przy 150-160tys czy jest szansa ze już mogłbyć wymieniany czy raczej to nie ma znaczenie bo może sie odezwać przy 340tys czyli losowo?

[ Dodano: 2014-04-28, 10:14 ]
Dodam ze przebieg 100% pewny
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez jaren30, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 28 kwie 2014, 10:18

jaren30 pisze:panowie auto ma. 240 tys przebiegu jest to oczywiście silnik 2.4 bdw , ładnie cicho pracuje nie słychać nic niepokojącego silńik suchy , tu sie pisze ze rozrzad sie odzywa średnio przy 150-160tys czy jest szansa ze już mogłbyć wymieniany czy raczej to nie ma znaczenie bo może sie odezwać przy 340tys czyli losowo?

[ Dodano: 2014-04-28, 10:14 ]
Dodam ze przebieg 100% pewny
Ja mam swoją teorię na temat tych napinaczy...Mi się wydaje że te napinacze siadają przez przeglądy typu Long Life ...ale to jest moja teoria...moje auto ma 237 tyś w tej chwili i wymiana była zawsze 12-15 tyś i nie słychać napinaczy w ogóle...a na pewno nie były robione...

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 28 kwie 2014, 14:05

<okok> ok tak jak pisałem wcześniej może być tak że auto ma 200tys i nie słychać zgrzytania i chwała za to że nie słychać , auto toche inaczej ekspaotowane nie będzie miało takich zgzrytań ale z czasem przyjdzie , to nie znaczy że rozrząd się ,,,,kończy,,,, kazda zebatka każdy łańcuch kiedyś się skończy lepiej zapobiec przed przebiegiem 400tys ,,,wymienić i zgłowy

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 28 kwie 2014, 18:33

Deniro, Każdy zrobi jak uważa. Ja już pisałem wielokrotnie, że mój rozrząd słychać zawsze czy to zimny czy ciepły. Nie przejmuję się tym zbytnio, jak padnie to się wstawi drugi (nowszy) silnik i cena podobna wyjdzie
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Audi A7 Klub, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga