Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd

Silniki wysokoprężne
arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 10 lis 2009, 11:45

Praulinka pisze:Pojutrze wymieniam prawy napinacz, na wyraźną sugestię serwisu, że lepiej to zrobić, bo został przekonstruowany.
W końcu konkretna opinia użytkownika :-) .

Piszesz, że napinacz został przekonstruowany. Więc wstawią ci ten już przekonstruowany (poprawiony?). Dopytuję się, bo wcześniej czytałem posty jakiegoś użytkownika, któremu "magicy" robili jakieś tajemne zabiegi, żeby naprawić to grzechotanie (bo podobno wymiana nie pomagała - po jakimś czasie znowu rzępolił). Ciekaw jestem, jak u ciebie będzie się sprawował ten napinacz w przyszłości.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

yatta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 09 lis 2009, 12:33
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: yatta » 10 lis 2009, 12:09

Piotruś pisze: [ Dodano: 2009-11-10, 10:57 ]
yatta pisze:Natomiast kolega napisal ze odradza NIE tylko ze wzgledu na silnik - i wlasnie chcialbym sie dowiedziec z jakiego powodu.
Mówiąc najogólniej powodem mojej niechęci (pomijając spartolone rozrządy i układy zasilania) jest nieprzewidywalna elektronika wielu podzespołów ... . Zostawmy to - ten topik dotyczy silników, a atmosfera licytacji zaczyna mi trochę przeszkadzać ... .
No przepraszam Kolego, ale sam poruszyłeś temat niesilnikowy.
Nie chce się licytować, a jedynie poznać argumenty. Wiem, że nowe auta cierpią na wady wieku dziecięcego, ale z 2 strony kupując auto z 2005, które zaraz będzie miało 5 lat wychodze z założenia, że co się miało w elektronice zepsuć to już sie zepsuło. Może założenie troche smiałe, ale jakieś trzeba mieć. Inaczej nie kupisz żadnego auta, bo w jednym zepsuta elektronika, w 2 padaja rozrządy a 3 jest za cieżkie i padają łożyska i zawieszenie w trybie ekspresowym.

Awatar użytkownika
Praulinka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
Lokalizacja: Wrocław okolice

Post autor: Praulinka » 10 lis 2009, 12:17

arekjask pisze:Piszesz, że napinacz został przekonstruowany. Więc wstawią ci ten już przekonstruowany (poprawiony?).
Tak, z tego co widziałem w ETCE, to już wersja K prawego napinacza, lewego chyba dopiero C :) .
A jak będzie rzępolił po jakimś czasie, to przynajmniej będę miał na nich haka, jak padnie rozrząd w samochodzie, bo przecież "napinacz wymieniany w autoryzowanym serwisie, na gwarancji".
Zawsze jakieś zabezpieczenie. Teoretyczne przynajmniej.

A jak zacznie rzępolić, to może ugram jakiś serwis za darmo, zawsze koszty się zwrócą :)
Ostatnio tak ugralem 50% kosztów geometrii, mimo, że 15tyś po poprzedniej :)
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom :)
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach

Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach

mazur pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 26 paź 2009, 21:07
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazury

Post autor: mazur pl » 10 lis 2009, 18:15

Mi w sobote beda wymieniac lewy napinacz bo prawy wymieniali mĂ­ 2 lata temu i do tej pory jest ok mam tylko nadzieje ze to ten napinacz a nie jakis z dolnych.

[ Dodano: 2009-11-10, 18:45 ]
mazur pl pisze:Mi w sobote beda wymieniac lewy napinacz bo prawy wymieniali mĂ­ 2 lata temu i do tej pory jest ok mam tylko nadzieje ze to ten napinacz a nie jakis z dolnych.
A mam pytanko jeszcze czy ktos sie orjentuje jak bedzie niedokrecony lub z jakiegos inego powodu bedzie przeciek oleju przy pokrywie napinacza czy to przez to moze klekotac lancuch bo nie bedzie trzymal napinacz czy to nie ma znaczenia :?:

Awatar użytkownika
Praulinka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
Lokalizacja: Wrocław okolice

Post autor: Praulinka » 12 lis 2009, 19:35

Tak jak pisałem, wymieniony dziś w ASO prawy napinacz, rzęmpolenie ustapiło.

Koszty:
1 057109218K napinacz
2 059109092A uszczelka
3 N91077901 pierścień usczelniający
4 N10156205 śruba
5 N91052201 śruba
6 N91077901 pierścień uszczelniający
7 D176501A1 środek uszczelniający
Wartość części brutto 734,60
Wymiana 857,66
Razem 1592,26

Zobaczymy co będzie dalej :)
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom :)
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach

Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 13 lis 2009, 09:25

Praulinka pisze:Zobaczymy co będzie dalej :)
Odwiedź ten wątek za jakieś 20 - 30 tys. km. i napisz, co słychać pod maską. Silnik, czy napinacz ;-) ?
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

sawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 546
Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
Imię: Krzysztof
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sawik » 13 lis 2009, 10:11

No właśnie, też jestem ciekawy, bo interesują mnie te silniki! <ok>

Awatar użytkownika
t-m-c
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 lis 2009, 22:00
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biały Dunajec
Kontakt:

Post autor: t-m-c » 18 lis 2009, 01:24

Sorki ze obudziłem ten temat ale chcialem sie upewnic:

czy w moim audi (3.0tdi 2005r 225km) faktycznie jest łańcuch rozrzadu??

Pytam bo też zastanawiałem sie nad wymianą paska :-P

fabiano82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 702
Rejestracja: 30 lip 2009, 01:30
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: fabiano82 » 18 lis 2009, 01:37

tak kolego masz lancuch a nawet 4
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2010, 14:49 przez fabiano82, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
t-m-c
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 15 lis 2009, 22:00
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biały Dunajec
Kontakt:

Post autor: t-m-c » 18 lis 2009, 09:19

dziekuje za wyczerpujacą odpowiedź. Audi polska powinno wam premie wyplacać za to forum. Brawo!

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 18 lis 2009, 12:25

Piotrze, nie mam zamiaru podważać Twoich kompetencji, ale mam pytanie dodatkowe:

Jeżeli "rzęzi" napinacz górny i jego wymiana powoduje zaprzestanie "rzężenia", to czy trzeba na zapas martwić się tym dolnym napinaczem hydraulicznym? I czy słychać "rzężenie", gdy "kończy się" ten dolny napinacz?

Zastanawia mnie, czy należałoby go wymienić "dla pewności", czy poczekać np. do planowej wymiany rozrządu? W sumie wymiana tego napinacza wymaga wywleczenia silnika z auta.

Nie mam tego silnika, ale jestem nim żywo zainteresowany - w przyszłości chciałbym kupić taki auto z takim sercem.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 18 lis 2009, 14:43

arekjask pisze: jestem nim żywo zainteresowany - w przyszłości chciałbym kupić taki auto z takim sercem.
jak 90% posiadaczy diesli <ok> <piwo> <ok>

moim zdaniem jak nie terkocze to nie ruszac
po co uszczesliwiac na sile ??
chyba ze beda jakies oznaki to wtedy wiadomo lepiej przy jednej robocie

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 18 lis 2009, 14:57

Praulinka pisze:Tak jak pisałem, wymieniony dziś w ASO prawy napinacz, rzęmpolenie ustapiło.

Koszty:
1 057109218K napinacz
2 059109092A uszczelka
3 N91077901 pierścień usczelniający
4 N10156205 śruba
5 N91052201 śruba
6 N91077901 pierścień uszczelniający
7 D176501A1 środek uszczelniający
Wartość części brutto 734,60
Wymiana 857,66
Razem 1592,26

Zobaczymy co będzie dalej :)
dali na to jakas gwarancje czy cos w tym stylu ??

KrissJeep
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 23 wrz 2009, 22:06
Lokalizacja: Koło

Post autor: KrissJeep » 18 lis 2009, 17:39

Tak siedze mysle , ogładam rózne programy i mysle i doszedlem do wniosku : Dzisiaj w TVN Turbo , widziałem koncowke , tez bylo o napinaczech w A6 . Ogladam ten program i widzialem kiedys jak w jakis tam Renaultach byly tez problemy fabryczne z silnikiem ( to co nas dotyczy to niewatpliwie wada fabryczna ) . Rada pewnego prawnika byla tak ,zeby zlozyc pozew zbiorowy na wade ktora wystepuje z powodu błedu konstrukcyjnego . Ja jestem za takim pozwem , niech nam powymieniaja silniki lub naprawią w ramach akcji serwisowej. Co wy na to ??

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 18 lis 2009, 18:55

Małe OT.
Od początku pojawienia się problematyki 3.0 TDI śledzę tematykę na Forum A6 oraz AKP. Nie ukrywam, że jedne z najmocniejszych materiały pochodzą od Piotrusia ;-) za co wielkie dzięki <ok> , ale martwi mnie trochę informacja płynąca z powyższych materiałów, że ostatecznie pozbawione wad są motory z ostatniego okresu produkcji - jak dobrze zrozumiałem (może dla tego, że ich wady jeszcze nie ujawniły się bo za wcześnie ;-) ). Myślę , że co namniej 90 % chętnych kolegów do zmiany na C6 3.0 TDI ma poważne obawy i czeka na dalsze informacje co i jak. Jak dla mnie w zasięgu jest rocznik 2006-2007, ale nie chcę bawić się w poprawki po serwisie na własny koszt (jak wszyscy zapewnie). Materiał z TVN pokazał wystarczająco jaki stosunek ma do nas ASO (miło chociaż było przez chwilkę zobaczyć fragmenty z forum AKP i A6 w TVN Turbo), a kulą u ich nogi są właśnie nasze Fora Audi.
pozdr.
2.5 TDI AYM 2002

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga