[A6 C5 2.4]Wymiana paska rozrzadu v6
Ależ mi nie musisz tłumaczyć pewnych rzeczy, prowadzę hurtownie i warsztat samochodowy od 14lat .... ale kolega początkowo pytał czy napinacz hydrauliczny trzeba wymieniać ... ale jakoś brak było odzewu a tu proszę - bo sprężynka-co ona zepsuje w porównaniu z zastanym napinaczem ( padają notorycznie nawet SKF - INA ) ale jakoś o simmeringach nikt nie wspomniał koledze- a to bardzo istotne jak zapewne nie jeden się przekonał - to tak jakby w tym silniku nie wymieniać pompy wody
Sorki ale jak ktoś robi autko dla siebie, to profilaktyka nie ma końca
ÂŚruby koła pasowego również są dostępne w zakupie
Zmierzam tylko do tego, że gdzieś są granice rozsądku, ale każdy ma je gdzie indziej, jeden powie bez przesady ja już drugi raz robię wymianę oleju na tym samym filtrze, a drugi powie ja wymieniam na najwyższej klasy filtr wraz z olejem co 8tys.km
Niech każdy robi to co uważa za słuszne i na ile mu portfel pozwoli - propozycje są tylko propozycjami pytającego, a jeżeli się nie zna w danym temacie niech zapyta o profilaktykę przy danej wymianie / od tego jest forum.
Pozdrawiam.
Waldemar
Sorki ale jak ktoś robi autko dla siebie, to profilaktyka nie ma końca
ÂŚruby koła pasowego również są dostępne w zakupie
Zmierzam tylko do tego, że gdzieś są granice rozsądku, ale każdy ma je gdzie indziej, jeden powie bez przesady ja już drugi raz robię wymianę oleju na tym samym filtrze, a drugi powie ja wymieniam na najwyższej klasy filtr wraz z olejem co 8tys.km
Niech każdy robi to co uważa za słuszne i na ile mu portfel pozwoli - propozycje są tylko propozycjami pytającego, a jeżeli się nie zna w danym temacie niech zapyta o profilaktykę przy danej wymianie / od tego jest forum.
Pozdrawiam.
Waldemar
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 616
- Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
- Imię: Filip
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów
Auto jest na wymianie rozrządu ale dzwonił mechanik i mam pękniętą miskę olejową (wytlumacza to nadmierne zużycie oleju mimo, ze z wydechu nie dymi i żadnych objawów uszkodzonego silnika nie ma) zaproponował żeby to zespawać.
Trwała jest ta metoda?
Powiedział, ze jeśli wymieniałem olej 2tys. km temu to nie ma sensu wlewać nowego oleju tylko ten stary.
Można tak zrobić bez żadnego strachu>?
[ Dodano: 2013-03-28, 09:35 ]
Udało się komuś z Was wymienić termostat bez rozbierania przodu? Pytam ponieważ mój mechanik po prostu zapomniał tego zrobić przy wymianie rozrządu i zostałem z termostatem.
Zapomniał też wymienić ramię napinacza paska (podobno nie trzeba tego wymieniać)
Gdyby ktoś chciał kupić to mam nówkę oznaczenie: Ramię Napinacza Paska INA 533003720
Wyglada to tak
Naprawde nie trzeba tego wymieniać???
Trwała jest ta metoda?
Powiedział, ze jeśli wymieniałem olej 2tys. km temu to nie ma sensu wlewać nowego oleju tylko ten stary.
Można tak zrobić bez żadnego strachu>?
[ Dodano: 2013-03-28, 09:35 ]
Udało się komuś z Was wymienić termostat bez rozbierania przodu? Pytam ponieważ mój mechanik po prostu zapomniał tego zrobić przy wymianie rozrządu i zostałem z termostatem.
Zapomniał też wymienić ramię napinacza paska (podobno nie trzeba tego wymieniać)
Gdyby ktoś chciał kupić to mam nówkę oznaczenie: Ramię Napinacza Paska INA 533003720
Wyglada to tak
Naprawde nie trzeba tego wymieniać???
Kolego powiem ci że jak ja wymieniałem rozrząd to wymieniłem wszystko a to ramie było już zużyte tzn wyklepana była jego powierzchnia styku z popychaczem bodajże i wg mnie powinno sie je wymieniac razem z popychaczem hydraulicznym a co do termostatu to raczej bez wyciagania przodu to niezła rzeżnia musi byc bardzo tam ciasno
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ÂŚmiało można spawać - stop aluminiowo - magnezowy używany przez koncern VAG jest dobrze spawalny - setki elementów podwozia, czy nawet zbiorników paliwa ciężarówek w życiu spawałem. Przed spawaniem obowiązkowo przemyć rozpuszczalnikiem NITRO - świetnie usuwa olej, a nawet ropę ze szczelin i pęknięć, a w przypadku misy olejowej przy okazji ładnie pozbędziemy się osadu ,okok>diabeelek pisze:Auto jest na wymianie rozrządu ale dzwonił mechanik i mam pękniętą miskę olejową (wytlumacza to nadmierne zużycie oleju mimo, ze z wydechu nie dymi i żadnych objawów uszkodzonego silnika nie ma) zaproponował żeby to zespawać.
Trwała jest ta metoda?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 kwie 2013, 15:02
- Lokalizacja: Myszków/śląskie
Drodzy Koledzy,
może poleci ktoś z Was mechanika z okolic Myszkowa, Zawiercia, (ostatecznie gdzieś pomiędzy Częstochową a Katowicami), takiego co ma pojęcie i cen kosmicznych nie ma.
A tak z ciekawości - czy ten tłumik drgań (jeden z elementów kompletu rozrządu, wymienianych przez Was) może odpowiadać właśnie za delikatne drgania na niskich obrotach (1000 - 1500)?
może poleci ktoś z Was mechanika z okolic Myszkowa, Zawiercia, (ostatecznie gdzieś pomiędzy Częstochową a Katowicami), takiego co ma pojęcie i cen kosmicznych nie ma.
A tak z ciekawości - czy ten tłumik drgań (jeden z elementów kompletu rozrządu, wymienianych przez Was) może odpowiadać właśnie za delikatne drgania na niskich obrotach (1000 - 1500)?
- Wawryn
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 28 cze 2009, 12:02
- Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków
80 tyś na rozrządzie który opisałem wcześniej na 4 stronie tego tematu
- 1 rolka prowadząca Ruville
- 1 rolka napinająca Ruville
- Tłumik drgań Ruville
- Napinacz paska Ruville
-1 pasek rozrządu Contitech (Continental )
- Pompa wody Ruville
d-termostat Wahlera
Czy już pora NA ZMIANĘ? czy poczekać do 20 tyś i wymienić przy 100tyś?? jak radzicie?
- 1 rolka prowadząca Ruville
- 1 rolka napinająca Ruville
- Tłumik drgań Ruville
- Napinacz paska Ruville
-1 pasek rozrządu Contitech (Continental )
- Pompa wody Ruville
d-termostat Wahlera
Czy już pora NA ZMIANĘ? czy poczekać do 20 tyś i wymienić przy 100tyś?? jak radzicie?
A6 C5 2.4 Benz+LPG Autom
2.4 v6 Ustawienie rozrządu
Witam,
Koledzy mam pytanie czy w kanale 93 na vagu w 3 i 4 kratce powinna byc wartosc zero?
Pytam gdyż poprawiam po partaczu rozrzad i zastanawiam sie czy wartosciami z vaga konkretnie z tego kanalu sie sugerowac. Ja mam wartosc 5 i 3 st. KW. Silnik nie rowno pracuje lekko drzy.
Dodatkowe pytanie. Czy blokada wałków rozrzadu powinna wchodzic delikatnie w otwory na motylkach?
Zastanawiam czy wlasnie tu mi sie nie wkradl blad i z tego powodu te wartosci.
Wczesniej gosc zmontowal na luzny pasek strach pomyslec co moglo sie wydarzyc.
Prosze o pomoc. Dzieki.
Koledzy mam pytanie czy w kanale 93 na vagu w 3 i 4 kratce powinna byc wartosc zero?
Pytam gdyż poprawiam po partaczu rozrzad i zastanawiam sie czy wartosciami z vaga konkretnie z tego kanalu sie sugerowac. Ja mam wartosc 5 i 3 st. KW. Silnik nie rowno pracuje lekko drzy.
Dodatkowe pytanie. Czy blokada wałków rozrzadu powinna wchodzic delikatnie w otwory na motylkach?
Zastanawiam czy wlasnie tu mi sie nie wkradl blad i z tego powodu te wartosci.
Wczesniej gosc zmontowal na luzny pasek strach pomyslec co moglo sie wydarzyc.
Prosze o pomoc. Dzieki.
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
5 i 3 to jeszcze nie tak źle, raczej nie to jest przyczyną nierównej pracy silnika. Ustawić jednak nie zawadzi
Co rozumiesz pod pojęciem "delikatnie"? Porządna blokada jest tak spasowana z otworami w motylkach, że wchodzi lekko, ale nie zostawia praktycznie żadnego luzu.
Blokada wału była wkręcana podczas ustawiania rozrządu?
Co rozumiesz pod pojęciem "delikatnie"? Porządna blokada jest tak spasowana z otworami w motylkach, że wchodzi lekko, ale nie zostawia praktycznie żadnego luzu.
Blokada wału była wkręcana podczas ustawiania rozrządu?
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Jesli chodzi o blokade walu korbowego to byla wkrecona. Robilem zgodnie z instrukcja z Elsy ktora tez pokrywa sie z instrukcja na stronie contitech.
Delikatnie, to rozumiem przez to że przystawiajac blokade do motylkow wszystkie otwory idealnie pasuja do wypustów w blokadzie. Innymi słowy to czy otworki w motylkach muszą być idealnie w linii poziomej?
Delikatnie, to rozumiem przez to że przystawiajac blokade do motylkow wszystkie otwory idealnie pasuja do wypustów w blokadzie. Innymi słowy to czy otworki w motylkach muszą być idealnie w linii poziomej?
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Tak - muszą być w poziomie.
Nie bardzo rozumiem, co znaczy że przykładasz blokadę wałków. Chyba, że do kontroli ustawienia, bo do składania rozrządu to ona ma być założona cały czas, a kółka luźne. Jak napniesz pasek to dopiero skręcasz koła (moment bodajże 55nm).
Potem można zdjąć blokady, obrócić kilka razy wałem, ponownie wkręcić blokadę wału i dopiero wtedy przykładając blokadę wałków sprawdzić poprawne ich ustawienie. Blokada powinna wchodzić bez jakiegokolwiek "siłowania" się z nią. Dodatkowo można sprawdzić samą blokadę, czy ma kołki idealnie w poziomie - po prostu powinna idealnie pasować po obróceniu jej o 180 stopni. Po takim złożeniu rozrządu możemy być pewni, że zrobiliśmy to OK
Nie bardzo rozumiem, co znaczy że przykładasz blokadę wałków. Chyba, że do kontroli ustawienia, bo do składania rozrządu to ona ma być założona cały czas, a kółka luźne. Jak napniesz pasek to dopiero skręcasz koła (moment bodajże 55nm).
Potem można zdjąć blokady, obrócić kilka razy wałem, ponownie wkręcić blokadę wału i dopiero wtedy przykładając blokadę wałków sprawdzić poprawne ich ustawienie. Blokada powinna wchodzić bez jakiegokolwiek "siłowania" się z nią. Dodatkowo można sprawdzić samą blokadę, czy ma kołki idealnie w poziomie - po prostu powinna idealnie pasować po obróceniu jej o 180 stopni. Po takim złożeniu rozrządu możemy być pewni, że zrobiliśmy to OK
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Nie - ustawiasz na blokadach. Blokady ustawiają wałki wydechowe. Pomiar jest na wlotowych. Jak jesteś pewny ustawienia wydechowych, to dopiero można wyciągać wnioski co do odczytów z vag'a. Powinno być jak najbliżej zera. U Ciebie nawet to co masz teraz, to nie jest źle.matikemk pisze:Ok. Czyli ustawiam tak rozrzad zeby w kanale 93 bylo 0 0.
A jak chcesz nimi obrócić? Najpierw trzeba "zluzować" koła na wałkach rozrządu.matikemk pisze:Motylki maja byc w poziomie a jesli nie sa? Mozna je skorygowac obracajac nimi?
Nie ma potrzeby - jak Ci mówiłem, dobra paduje do ustawionego rozrządu niezależnie, jak ją obrócisz. Innej bym nie używałmatikemk pisze:Zaraz pojde i sprawdze poziomica ta moja blokade.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga