Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.4 quattro] Wibracje silnika na jałowym biegu.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 25 lis 2010, 07:28

W vagu to są chyba średnie czasy podane :roll: . Lepiej sczytać z instalacji LPG. Ale jak nie, to jeden z pierwszych bloków - jednostki to ms. ÂŁatwo znaleźć.
Pozdrawiam,
Krisker

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 25 lis 2010, 09:12

Pomyliłem się, czasy zmieniają się o 0,40.

Sprawdzisz je w grupie nr 2 i druga lub trzecia kratka ( w ms).

A napisz jakie masz różnice w czasach pomiędzy bankami?
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Fontesen

Post autor: Fontesen » 25 lis 2010, 15:55

Na razie nie mam możliwości sprawdzenia, bo stan zdrowia nie pozwala mi się ruszyćz domu. Jak tylko poczuję sie lepiej, na pewno to posprawdzam.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

lpg

Post autor: Kaszeszczuk » 25 lis 2010, 20:30

Krisker napisz proszę jakie masz różnice w czasach wtrysku na lpg i benzynie oraz pomiędzy bankami na pb i lpg. dzieki.
Czy kojarzysz jakie masz średnice dysz?
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 26 lis 2010, 07:31

Mam magicjety z dyszami chyba 2,3mm. Zaraz po ustawieniu czasy na benzynie i na benzynie po przełączeniu na gaz są takie same, ale te wtryskiwacze zmieniają swoją wydajność w zależności od pogody na Samoa i stanu wody w Wiśle, więc po jakimś przebiegu znowu się nieco rozjeżdża, ale max 0,2ms na wolnych obrotach. Między bankami generalnie nie ma różnicy, choć przez jakiś czas miałem różnicę tylko na wolnych.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 26 lis 2010, 13:03

VAG jest najbardziej prawdomówny. Należy sugerować się czasami ale takze korektami krótkimi i długimi a na czasy ze sterownika gazowego można nie patrzeć.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 26 lis 2010, 19:24

Witam ponownie. Dzisiaj zebrałem siły i ruszyłem do auta z vagiem. Wypluło mi oto takie cuś:
5 Faults Found:
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
17547 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Rich
P1139 - 35-00 - -
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 35-00 - -
17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Lean
P1130 - 35-10 - - - Intermittent
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit
P0150 - 35-10 - - - Intermittent

porobiłem też screeny z prac krótko i długo terminowych, jak i czas wtrysku.
Benzyna:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/19b ... 0db73.html
gaz
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/469 ... 480e3.html

Chyba sondy kończą zywot...Ale prosze o opinie. Nie zgadza mi się też czas wtrysku.(chyba)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 29 lis 2010, 12:28

Sprawdziłem u siebie wolne obroty i w programie od LPG pokazuje mi 3,1-3,2ms, a w VAGu 2,56 (plus minus trochę). Oczywiście na benzynie, choć udało mi się to tak ustawić, że nie ma różnicy między beną a gazem. Radek - błędy wracają po skasowaniu?
Pozdrawiam,
Krisker

Fontesen

Post autor: Fontesen » 29 lis 2010, 15:31

Nie wiem. Teraz jeździłem i nie sprawdzałem. Te pojawiły mi się piraz pierwszy:
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
17547 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Rich
P1139 - 35-00 - -
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 35-00 - -
17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Lean

[ Dodano: 2010-12-02, 19:03 ]
Panowie. Nowe info. Zauważyłem, ze jak są teraz mrozy, to do puki autko nie złapie dobrze 90 stopni, to wibracji nie ma absolutnie zadnych. Silnik chodzi bez najmniejszych zawahań, równiutko i gładko. Więc w czym może leżeć problem?? Jakiś czujnik?? Co jeszcze sprawdzić??

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 04 gru 2010, 18:46

Silnik dłużej pracuje na wzbogaconej mieszance. Ja mam to samo u siebie. jak zlapie temp to zaczyna sie jazda. i telepanie. Sprawdź poduszki ale wyjmując je z auta . BO na aucie nie będzie widać na 100% czy jest zepsuta. A temperatura ma to do siebie ze twardnieje guma troche ale to inna bajka mi się wydaje ze kazdy silnik na jałowych po rozgrzaniu pracuje troszkę nie równo a poduszki mają to tłumić. Jak nie tłumią to czuc te wibracje które powinny być wytłumione. To też jest jakiś pomysl nie twierdze że jestem najmądrzejszy ale po resecie kompa po odłaczeniu gazu i po jeżdżeniu na beznynie jezeli nic się nie zmienia to znaczy ze to nie wina napędu . A raczej jego mocowania. Ja mam nowe świece przepustnice, kable (beru) , przepływomierz , cisnienie w cyl 13.5 takze super, jedyne czego nei sprawdzalem to poduchy ale tak konkretnie zeby sprawdzić . Objawy mam identyczne jak ty po prostu to samo.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 04 gru 2010, 19:21

fishmanr11 pisze:Silnik dłużej pracuje na wzbogaconej mieszance. Ja mam to samo u siebie. jak zlapie temp to zaczyna sie jazda. i telepanie. Sprawdź poduszki ale wyjmując je z auta . BO na aucie nie będzie widać na 100% czy jest zepsuta. A temperatura ma to do siebie ze twardnieje guma troche ale to inna bajka mi się wydaje ze kazdy silnik na jałowych po rozgrzaniu pracuje troszkę nie równo a poduszki mają to tłumić. Jak nie tłumią to czuc te wibracje które powinny być wytłumione. To też jest jakiś pomysl nie twierdze że jestem najmądrzejszy ale po resecie kompa po odłaczeniu gazu i po jeżdżeniu na beznynie jezeli nic się nie zmienia to znaczy ze to nie wina napędu . A raczej jego mocowania. Ja mam nowe świece przepustnice, kable (beru) , przepływomierz , cisnienie w cyl 13.5 takze super, jedyne czego nei sprawdzalem to poduchy ale tak konkretnie zeby sprawdzić . Objawy mam identyczne jak ty po prostu to samo.
ale co jest ciekawsze, wtedy kiedy silnik nie wibruje, ma dużo lepszą, gładszą pracę, maxymalnie równą, tak jak powinno byc.
Poduszki pod silnikiem mam wymienione i jest to samo.
Ja podejrzewałbym jakiś czujnik temperatury, ale który to nie mam pojęcia.Albo jakiśnastawnik czegoś. Jeden wymieniłem (ten co jest za lewym rządem cylindrów) Jest jeszce tutaj ten przy chłodnicy. Lub ewentualnie czujnik temperatury zewnętrznej, który może mieć wpływ na pracę silnika. I tutaj pytanie do znawców. Jakie czujniki temperatury w C5 są i jak je sprawdzić. Dodam jeszcze, że chcąc sprawdzić czujnik g2/g62 i wchodząc w 01-engine, następnie bloki pomiarowe-08 klikając w grupę 007 mam w czterech polach N/A. Ktoś wie, co to za przyczyna?? Albo może ja gdzieś źle wchodzę w sprawdzenie tego czujnika.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 04 gru 2010, 20:08

Kolego jeszcze może czujnik zasysanego powietrza . On też daje się sprawdzić w vagu. Jego wskazania cięzko uznać za dobre lub złe bo pokazuje temperature zasysanego powietrza i w zależności od tego czy w komorze zagzreje się mocno czy mniej on zaczyna troche inaczej pokazywać niz temperatura na zewnatrz powietrza. U mnie jak rano odpalam i auto jest zimne i nie telepie to te wskazanie nie pamietam w ktorym polu ale bylo bliskie temperatury płynu ( logicznie ) . Bliskie w sensie prawie takie samo . Po chwili pracy zaczynało rosnąć. Poczytaj na necie o czujniku temperatury zasysanego powietrza. IAT . Mówisz że jak zimno to lepiej ci chodzi może to ten czujnik wskazuje źle. jest tani można go wymienić w ciemno.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 04 gru 2010, 21:09

A możesz mi powiedzieć w której grupie go sprawdzić??
Pamietam coś, ze nie dawno jak sprawdzałem temperatury vagiem to w którejś grupie pokazywał mi równo 30 stopni, a na zewnątrz było około 0 stopni.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 04 gru 2010, 21:24

Kolego nie powiem CI bo nie pamietam ni w ząb. A nie mam możliwości teraz pobawienia się. Może ktoś z kolegów na forum wie ???? ja też z chęcią bym sprawdził u siebie. ?

wg. tego co znalazłem w necie to sprawdzamy w silniku , kanał 7 , okno 3
Ostatnio zmieniony 04 gru 2010, 21:37 przez fishmanr11, łącznie zmieniany 1 raz.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 04 gru 2010, 21:28

Z jednej strony to się cieszę, że jest to do wyeliminowania i że nie jest to wada mechaniczna tylu wałki, łąńcuchy, tłoki lub co innego. Wina lezy po stronie jakiejś pierdoły, którą prędzej czy później wyeliminujemy skoro mamy takie same objawy.
Natomist z drugiej strony, to im bardziej jestem bliżej wyelimonowania tego problemu, to robią się coraz większe schodki np. brak lampa w chwili obecnej. Ale jutro rano będe miał, to sobie posprawdzam. W tym tygodniu jadę jeszcze do gazownika, bo w morągu oczywiście mi spierdolili sprawę. Niby autoryzowana stacja obsługi Landi renzo, a jak zapytałem, czy się ze mną przejedzie, to powiedział, ze nie ma takiej potrzeby, ponieważ wszystko jest "książkowo". No i te książkowo wyszło, że sondy łapią błędy, a auto się zamula, po za tym czuć gaz.... super. To taki mały OT.
Jutro jadę na spota do chłopaków, to podpytam, o co może chodzić w mojej niuni. Możę akurat ktoś pomoże.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga